Pri Megafotru sem zasledil zanimiv zapis – Nov primer korupcije na MORS?, kjer je prilepljen .pdf z naslovom – POVABILO K ODDAJI PONUDBE za izvedbo javnega naročila po postopku zbiranja ponudb ZA OBJAVE TEKSTOVNIH IN SLIKOVNIH OGLASOV Z NEPOSREDNO POVEZAVO NA SPLETNO PREDSTAVITEV OGLAŠEVALCA

In kaj je tako zanimivega v tem razpisu? V bistvu gre samo za 15.000€ davkoplačevalskega denarja, ki bi ga MORS namenil za oglaševanje in bi lahko rekli da je to zanemarljiva vsota. Vendar bolj kot vsota, pade v oči dejstvo da je razpis prirejen samo za enega ponudnika.

Namreč v samem razpisu je v zahtevah in pogojih naročnika zapisano: ponudnik mora biti lastnik spletne strani v slovenskem jeziku, katere dnevni obisk presega 130.000 različnih obiskovalcev

In v to kategorijo sodita samo dve spletni strani: 24ur.com in najdi.si. Ampak 24ur.com ne ponuja – možnost tekstovnega oglaševanja na ključne besede (kar je zapisano v pogojih). Vsi ostali pa ne spadajo v te pogoje.


Torej pride v upoštev samo eno spletno mesto – najdi.si, ki je itak v lasti Telekoma?!? Torej v državni lasti!

Zanimiv je tudi tale del: Izbran bo ponudnik, ki bo ponudil najnižjo cena zakupa prostora (KLIK z DDV). S tem ponudnikom bo tudi sklenjena pogodba.
Če imaš samo enega možnega ponudnika, potem je vprašanje, zakaj bi on ponujal nižjo ceno, kot bi jo sicer, če bi bila konkurenca. Edina konkurenca, ki bi lahko ponujala pogoje iz razpisa pa je tudi Google. Ampak ker v Sloveniji ni predstavnikov, se verjetno niti ne bodo udeležili razpisa!!

Kdo hudiča je na MORS-u naredil ta razpis – podpisan je Igor Nered – in je tak šalabajzer, da ni pomislil da v Sloveniji celo obstajajo ljudje, ki berejo razpise in razmišljajo o tem, kaj je v njih zapisano. Mogoče pa je kdo drug pisal razpis in na MORS-u niti ne vedo točno kaj “kupujejo”? Ta možnost se mi zdi bolj verjetna!

31 Responses to Najdi.si in Mors – kako se napiše javni razpis za dotično podjetje

  1. Pris says:

    Klasično prerazporejanje davkoplačevalskega denarja iz ene malhe v drugo. Podobni razpisi manjše vrednosti so na vseh področjih, na prste pa jim ne stopi nihče. Tole zna biti delo za Državno revizijsko komisijo in Komisijo za preprečevanje korupcije.

  2. had says:

    @pris: hvala za ta komentar.. upajmo, da se naredi korak v transparentnost pri taksnih razpisih

  3. Lenart says:

    Na komisijo z njimi! In če tam ne bo nič uspelo, pa na cesto in zažigat stvari :)

    Vsem ljubiteljem verižnih pisem, fanov facebooka in ostalim cyberfreakom – polepite svoje stene z linki do člankov na to temo, zasujte svoje prijatelje in upajte na srečo v 7 dneh :) Kot je rekel Had – več ljudi bo tole prebralo, večje možnosti so, da bo nekdo ukrepal.

  4. megafotr says:

    no ja. na komisiji so tud mal šalabajzerji. ne dela jim obrazec za prijavo suma korupcije.
    :)

  5. jaka says:

    sej lahk podobno napišeš tudi za ultra pa mol :)

    btw. karel erjavec ni več obrambni minister

  6. had says:

    @jaka: hvala za popravek :) je povsem na mestu.. in vidi se, da si res prebral, kar sem napisal..

  7. Lucifix says:

    Če se redno ukvarjaš z javnimi razpisi, ugotoviš, da se to dogaja kar (pre)pogosto…

    Če koga zanima kdo je kaj dobil naj gre na stran: http://www.enarocanje.si/pregledobjav.asp
    in gleda pod sekcijo:
    Obvestilo o oddaji naročila (evropski obrazec 3)

  8. Alan S'Vinja says:

    Lahko bi že vedel, da Najdi.si spada pod Telekom, ta pa je pod vplivom nekega “transparentnega” ministra. Torej bo Kos kar lepo tiho, ti pa le pazi, da te ne vržejo iz Partije in iz “nizozemske” firme.

  9. dr. Onyx says:

    Slovenija je v bistvu zelo majhna in povsod tam, kjer imaš malo ponudnikov, ki se med seboj dobro poznajo, dobiš na odprtih razpisih višje cene, kot če gre nekaj kupiti recimo fizična oseba, ker se ponudniki enostavno dogovorijo med seboj in potem zaslužek predvidevam razdelijo.

    Za take primere mislim da je najprimernejši postopek konkurenčni dialog.

  10. had says:

    @Alan S’Vinja: potemtakem sem jaz transparenten, kajne? ce pisem proti “partiji”?

    :)

  11. Tarzan says:

    Potem pa s Podnapisi.NET lahko sodelujemo v rapzpisu. Dnevni doseg je trenutno OK, primarno je pa sajt tudi slovenski. :D

  12. megafotr says:

    @Tarzan: sodelujte in jim ponudite oglaševanje tudi na ključne besede, ceno pa dajte 5 centov na klik, torej ekstremno nižje. pa da jih vidimo :)

  13. had says:

    @Tarzan: odlicno! ce uspete tole realizirati, ste zmagovalci :)

    me zanima kako bi se vse skupaj obrnilo v tem primeru :)

  14. had says:

    @tarzan: hahaha.. pa bi res slo skozi:
    ponudnik mora biti lastnik spletne strani v slovenskem jeziku, katere dnevni obisk presega 130.000 različnih obiskovalcev

    ne pise, da morajo biti to slovenski obiskovalci.. loool..

  15. Pris says:

    Vsak, ki izpolnjuje pogoje za vložitev revizijskega zahtevka

    – torej kdor ima interes za dodelitev javnega naročila in ji je bila ali bi ji lahko bila povzročena škoda zaradi ravnanja naročnika (=MORS),

    lahko – če meni, da je ogrožen javni interes – poskusi o zadevi obvestiti tudi Državno pravobranilstvo, Direktorat za javno premoženje na MF in Urad RS za varstvo konkurence ter jih pozove, da v javnem interesu zahtevo za revizijo vložijo oni. Navedeni organi imajo namreč tudi pravico vlagati zahteve za revizijo, vendar je potrebno zadostiti kriteriju javnega interesa.

    Sicer pa lahko subjekti pod navedeno alinejo sami vložijo zahtevo za revizijo na Državno revizijsko komisijo, vendar bodo morali plačati precej visoko takso (se mi zdi, da 2500 EUR oz. 700 EUR pri naročilih male vrednosti).

  16. Hajdy says:

    @Tarzan … IP targeting na bolgarijo ;)

  17. Lucifix says:

    To bi bilo zanimivo, ampak pazi ta člen:
    9. Preklic javnega naročila
    Naročnik si pridržuje pravico, da v času pred izbiro ponudnika prekliče javno naročilo in zavrne ponudbo, brez odgovornosti do ponudnika, ki sodeluje ali bi sodeloval v postopku in brez obveznosti, da ga obvesti o razlogih za takšno dejanje

    @had: Ampak zakaj v to kategorija potem spadata samo 24ur in najdi.si? Po mossovi statistiki več kot 130.000 obiskov zabeleži vsaj 20 ostalih strani? Mogoče res še ne ponujajo iskanje na ključne besede, ampak za ta denar bi tudi na svojo stran hitro vključil to storitev (če bi dosegla zadostno št. obiska) :)

  18. Pris says:

    Uporaba navedenega člena se zdi najelegantnejša rešitev. MORS razveljavi razpis in pripravi novega, ustreznejšega.

    Žal pa stvari ponavadi ne potekajo na tak našin …

  19. had says:

    @lucifix: ker je problem v tem, da nima nihce se narejenega taksnega sistema.. ima pa ga adpartner, ki je v lasti najdi.si :)

    pa verjetno tudi ostale strani nimajo 130k dnevnih obiskovalcev :)

  20. megafotr says:

    @lucifix: v MOSS-u je podatek za MESEČNI doseg, v razpisu pa je naveden DNEVNI. dnevnega je iz MOSS-a težko določiti in ga lahko le na podlagi filinga in izkušenj. če bi navedli minimalnega mesečnega pa bi zraven prišla vsaj še 24ur in siol, poleg tega bi bila goljufija še transparentnjša, ker bi šalabajzerji, karkšni so, verjetno podatke kar prepisali iz agregiranih MOSS podatkov iz vrstice za Najdi.si

  21. Lucifix says:

    @had: ja moja napaka, imajo, ampak v celem mescu :)

    Je pa to res “majhen” problem pri javnih razpisih. Lažje bi jim bilo, če bi napisali javni razpis, da iščejo… ma bom raje tiho, da ne bo še kdo dobil kakšne ideje :)

  22. jaka says:

    Pris, razpise se razveljavi, tudi zaradi takih razlogov ali pa zaradi kaksnih felerjev v dokumentaciji. Se najde kar nekaj tega med objavami.

  23. Pris says:

    Jaka, res je, ponavadi zaradi felerjev. Tole pa po moje ni feler ampak narejeno z nekim namenom. Morda bo pa pritisk javnosti pomagal, samo nisem prepričan, če so FB in par blogov dovolj …

  24. had says:

    @pris: mogoce pa bodo tudi resni mediji to videli.. in naredili kaj v to smer :)

  25. Lucifix says:

    Naj me kdo popravi, ampak kaj bi bilo narobe, če želijo oglaševati samo na dotični strani? Tudi pri gradnji se recimo najde parcelo in razpiše razpis za najugodnejšo gradbeno podjetje, v tem primeru bi to bila oglasna agencija.

  26. megafotr says:

    @Lucifix: narobe je to, da je navedeno, da mora biti prijavitelj LASTNIK spletnega mesta. brez tega pogoja bi se lahko na razpis prijavile agencije in ponudile zakup na Najdi.si ter pobasale agencijsko provizijo. ampak v tem primeru bi Najdi.si iztržil manj denarja za isto storitev.

  27. jaka says:

    Pris, se strinjam glede pritiska, pomojem to tudi ne bo dovolj.
    Veš kako je s felerji, občasno se ugotovi, da je neka stvar #fail, ko se ponudniki začnejo pritozevat.

  28. No ampak morda pa je to tudi zgodba o preživetju nacionalnih spletnih medijev: http://www.shift2online.com/ali-so-lokalni-spletni-mediji-sploh-se-pomembnipotrebni/.

  29. malcek says:

    Had
    sam imam podobno izkušnjo na morsu, samo na drugem področju nabav blaga, vendar se delajo vsi nevede ko jih dobiš na prirejanju podatkov in pravil za sodelujoče na razpisu. Imam ravno ta čas eno zadevo tam ki jo razčiščujemo še za lansko leto. Tako da sem se odločil da več ne sodelujem na javnih razpisih. Pol se pa sprašujejo zakaj v Sloveniji zmankuje državnega denarja?!

  30. Ali says:

    Lastnik najdi.si je privatno podjetje Novi forum in ne telekom!

  31. had says:

    @ali: a ga je spet nazaj odkupil? kdaj pa?

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.