Oust.me od ideje do realizacije prve faze

Ideja Oust.me je bila sicer najprej ideja 4sqwar in slednja se je rodila nekje avgusta leta 2010. Namreč trije Zagorjani smo se “fajtali” med seboj za prevladu na foursquareu za lokacije v Zagorju – in smo začeli uporabljati #4sqwar. Ampak to je bil samo povod za nadaljno zgodbo, ki se je odvijala par mesecev kasneje, ko smo ugotovili, da 4sqwar aplikacija že obstaja in da ni dovolj, če lahko uporabljaš samo enega od geolokacijskih servisov, ki so zadnje čase prišli na trg – FourSquare, Gowalla, Facebook Places in prihaja še Google Places.

Nekega večera me pokliče Matevž in začne razpredati o tem, da je čas, da nekaj naredimo. Bil je 4.11.2010, ko smo se dobili Alex, Matevž, Damjan in moja malenkost v Saloonu v Zagorju in začeli “brainstormati”, kako vse skupaj povezati in narediti za uporabnika zanimivo. Idej je bilo preveč, v bistvu po vsakem pivu, je padla ša kakšna boljša in na koncu smo ugotovili, da moramo res nekaj narediti.

Ideja, kako imenovati vse skupaj je bila preprosta! Oust.me, ker pove vse, kar mora povedati in tudi domena je bila še prosta – kupljena isti večer! In potem se je vse skupaj začelo malce bolj resno premikati – sicer počasi, ampak s pametnimi koraki.

Ker smo se zavedali, da nam manjka še odličen oblikovalec, smo v team povabili še Žigo, ki je že na drugem sestanku predlagal odlične ideje za oblikovne rešitve. Vendar nam je manjkal še en člen – odličen progamer, z veliko izkušnjami – Matija, ki je bil, tako kot Žiga že po prvem sestanku precej navdušen. Ker je razpet med Londonom in Slovenijo, je bilo vse skupaj malce težje, vendar kjer je volja je tudi moč!

In smo začeli. Na domeni dh.si smo imeli zaprt blog, kamor so se “odlagale” ideje, predvsem pa predlogi. Dobivali smo se na različnih lokacijah, kajti poleg “full time joba”, je vse skupaj precej težje, kot zgleda na prvi pogled. In spili veliko piva in Coca Cole – v bistvu bi lahko imeli sponzorja! Da o skajenih cigarah niti ne govorim!

grey Oust.me od ideje do realizacije prve faze


V začetku januarja nam je Siel “odstopil” en strežnik (btw – Hosterdam je zakon – me še čaka recenzija!) in vse skupaj se je začelo premikati v smer rešitve. Začelo se je kodiranje, odkrivanje API-jev, delanje plana in vse ostalo kar pride zraven. In nekako takrat smo si nadeli “ime” #zayc team – Damjan ima namreč doma zajca, ki je pridno sodeloval pri ustvarjanju kupa dokumentov, ki smo ga sicer čez čas zamenjali za drugega in nadaljevali.

V bistvu je bilo vse skupaj eno super prijetno druženje in tudi par “allnighterjev” je za nami, ko smo risali, pisali, brisali in si izmišljali stvari (hvala MCZos za prostore). In seveda ni manjkalo tudi piva in Coca Cole – pa saj to sem že omenil, mar ne!

Delali smo plane, časovnice, predvsem pa smo se zraven zabavali in odkrivali kaj vse manjka temu svetu – jeap, veliko stvari je, ampak človek ima premalo časa, da bi vse realiziral. Mogoče s časom naredimo še kakšno drugo stvar in vse skupaj tudi pride dejansko “na papir”.

Kodiranje, ki sta ga opravila Alex in Matija je bilo zanimivo. Komaj smo uničili en “bug”, že se je prikradel drugi. Seveda je DRM team delal na poslovnih načrtih in vsem ostalem, ampak smo ugotovili, da moramo najprej imeti delujočo rešitev, šele potem se bomo ukvarjali z nepomembnimi stvarmi, kot so ustanovitev firme, marketing plan in vse ostalo – vendar je vse to nekje zapisano in imamo pripravljeno, vendar za to še ni čas.

Včeraj zvečer, kot sem že napisal v zapisu Oust.me je live – #zayc team pa živ in brca! smo postali realnost. Prvi beta invajti so bili podeljeni in zgodba se je začela odvijati sama od sebe. Zdaj ni čas za spanje, ker potem bo vse skupaj postalo sranje, ampak je čas, da se odzovemo na vse “želje”, ki jih imajo uporabniki in predvsem da začnemo uresničevati stvari, ki jih imamo na spisku – če kdo prodaja kakšni dve uri časa, rade volje odkupim.

In kaj je sploh Oust.me? Preprosto povedano – uporabnik namesto točk (lokacij), ki jih je sedaj osvajal preko 4sq in ostalih servisov, osvaja teritorije! Torej se njegovo premikanje po točkah preračunava in na podlagi vpliva, ki ga ima na točki tudi kreirajo teritoriji. V bistvu ni zakomplicirano, ker za to poskrbi zayc algoritem, ki te stvari spravlja v nam vidno obliko.

Torej uporabnik ni več samo “župan” točke, ampak je vplivnež na določenem teritoriju, kar pa predstavlja preskok v razmišljanju. In to je ena izmed prednosti, ki se nam je od začetka zdela pomembna, predvsem pa je to uvod v načrtovanje “osvajanja” teritorijev. In če si človek zastavi strategijo, potem lahko mirno obišče vse lokale, v katerih ni bil do sedaj, gre na bicikl in premakne svojo leno rit in si pridobi teritorij. In ne samo to – s svojimi prijatelji lahko tekmuje za teritorije, ki jih bo #oustal!

Mogoče par namigov – precej malo je teritorijev izven večjih mest, ampak se tudi to danes že spreminja – nekateri uporabniki so že sami to ugotovili in ustvarjajo nove teritorije, predvsem pa so se iz tradicionalnih lokacij, ki so jih do sedaj obiskovali, spravili na druge – nove, neosvojene!

In ja, užitek je delat z #zayc teamom – fantje rispekt, da nam je resnično uspelo spravit stvar v “pogon”. Vse ostalo pride s časom!

p.s.: Oust.me najdete na

  • http://oust.me
  • Twitter Oustme
  • Facebook Oust.me
  • YouTube Oustme
  • Sicer pa smo povsod okrog in vedno radi prisluhnemo, predvsem pa spijemo pivo ali Coca Colo!

    In zakaj še ne uporabljaš Oust.me?

    Zadnja iskanja:

    ideje – izvedba ideje - time to market)
    Oust.me od ideje do realizacije prve faze was last modified: april 15th, 2011 by had

    Komentiraj

    18 x komentirano “Oust.me od ideje do realizacije prve faze

    1. Čestitke za zagon novega projekta ! V takšem portal je definitivno vloženega veliko truda, zato lahko rečem le “kapo dol”. Po drugi strani pa sem malce skeptičen glede osnovne ideje. Po mojem mnenju ne gre za nič inovativnega. Na temeljih, na katerih stojijo drugi popularni servisi, ste zgradili “še eno” različico. To me pri razvoju v Sloveniji zelo moti. Brez kakršnekoli prave inovativnosti – najprej se le skopira vse iz tujine (od “družbenih omrežji” do nakupovanja s popusti, itd.), če se ne kopira, se pa izdela malce spremenjeno različico že obstoječih rešitev. To se žal ne dogaja samo v Sloveniji, ampak je popularno vsepovsod – tudi Facebook, namesto lastne kreativnosti, v svoj izdelek le še vključuje tuje ideje, kar pa za razvoj spleta ni dobro. Vsi hočejo s svojim peskovnikom na spletu zaslužiti ali nafilati svoj ego z obiskom, končni uporabniki pa od tega nimajo popolnoma nič. Še enkrat, popolnoma podpiram ves razvoj (in upam, da bo Oust.me uspešna zgodba), le zdi se mi, da je usmerjen v napačno smer.

    2. Zdaj pa namesto tega nakladanja hitro izdavi, za koliko me s tem hecem mislite očerupiti kot davkoplačevalca.

    3. Najprej čestitke za dosedanje delo. Podpiram razvoj in ustvarjanje. In močno upam da vam uspe. Se pa glede deficita svežine ideje oz. neinovativnosti v veliki meri strinjam z Andrejem … Tebi in celotni ekipi pa v vsakem primeru privoščim uspeh! Imam vprašanje: Kakšno taktiko marketinga (bo)ste ubrali? – “Word of mouth”, agresiven oglaševanje na drugih portalih – t.i. pasice, link na oust.me v podpisu ustvarjalcev na raznoraznih forumih, …? Resno me zanima.

    4. @klada in andrej: mocno se strinjam z vama.. res je deficit, oz. so reciklaze.. ampak na zalost zivimo v svetu, kjer ni casa za razvoj novih stvari, ampak je cas za mashupe, oz. za reciklazo..

      tudi mi smo najprej razmisljali o svoji “check in” aplikaciji, itd.. pa vendar ugotovili, da je boljse zdruziti “ta velike geo playerje” in ponuditi malce drugacen experience :)

      ce nam bo uspelo, bomo videli cez cas..

      glede marketinga.. organsko bomo poskusali.. mogoce nas kdo opazi, tudi preko nasih meja in potem vidimo.. nismo se odlocili za agresivnost, ampak za pocasno nabiranje, ker sproti popravljamo, spreminjamo in se prilagajamo :))

    5. @had: Ni čas za reciklaže, trenutno je idealen čas za inovacije. Facebook in Google, kot velika “playerja” na tem področju, stagnirata, Twitter le še vključuje reciklirane novosti s spleta, Digg propada, itd. Okolje, ki je nedolgo nazaj zavračalo kopiranje in podpiralo nič drugega kot inovativnost, danes izgublja bitko s kapitalom. Danes ni več pomembno, koliko ljudem se bo olajšalo vsakodnevno življenje ali jih spodbujalo h kreativnosti, danes je pomembno, koliko klikov bodo sproducirali in napisali uspešno zgodbo za ustvarjalce rešitve, ki je sama sebi namen. Vsi sledijo uspešnim zgodbam, namesto da bi napisali svojo. Splet potrebuje nove zgodbe ..

      Sori za offtopic :)

    6. @andrej: tudi na spletu je recesija.. oz. se rojevajo projekti, ki so drugacni in zanimivi, ampak na zalost v senci velikih igralcev na trgu..

      mi je pa vsec tale iztocnica :) in bi jo bilo smiselno kdaj nadaljevati :)

    7. @had: Hvala za odgovor o marketingu.

      Zate imam še eno dobronamerno kritiko: Se ti ne zdi, da si z besedami “…na zalost zivimo v svetu, kjer ni casa za razvoj novih stvari, ampak je cas za mashupe, oz. za reciklazo….” (ne)zavestno povzročil antireklamo oust.me in degradiral rezultate truda in dela tebe in tvojih kolegov?

      Po mojem mnenju se je pri kovanju novih idej in njih izvedb vedno potrebno vprašati, ali želite porabiti razpoložljiv čas, ki vam je na voljo, za:
      (A) projekte/storitve/appe/portale/…, ki relativno glede na konkurenčne projekte in njih uporabnost nimajo nobene dodane vrednosti.
      (A) projekte/storitve/appe/portale/…, ki, kot pravijo američani “do make a difference”?

      Na daljši rok vedno uspejo le kakovostne izvedbe tipa (B). Sevede tovrstne izvedbe zahtevajo več truda. In dela! Včasih imaš občutek, da ti bo eksplodirala glava. ;) Frekvenca teh projektov tipa (B) je bistveno manjša od tistih pod (A). In tudi monetizacija ni nujno takojšnja … A na daljši rok je verjetnosti uspeha neprimerno večja!

      Prosim, ne razumeti mojih besed kot negativno kritiko, ampak kot konstruktivno misel za naprej … Zadnje čase prevečkrat opažam, da je predstavljeno precej projektov, okrog katerih se ustvarja virtualen hype, in se posledično večina uporabnikov vpraša: “WTF, to sem že nekje videl. / V čem je sploh point tega? / Tile me imajo za norca, da bom jaz tole uporabljal. / etc.” … In uporabnika oz. stranko se nikdar ne sme podcenjevati!

      Vprašati se je potrebnoa, ali bom(o) delal(i) na tem, da se izgubim(o) v povprečju, ali bom(o) delal(i) na tem, da štrlim(o) iz povprečja (v + smislu seveda)?

      Ponovno: ne mojega posta jemati negativno. In zayc teamu resnično privoščim uspeh!

      In ko vam uspe, in boste znani, bogati in slavni, upam, da vas zaradi rabe imena ne tožijo tile: http://www.scjohnsonwax.bg/nqcontent.cfm?a_id=6331

      Prijeten vikend,
      Klada

    8. @klada: oust je tm :) tega se dobro zavedamo, zato tudi uporabljamo oustme, oust.me :) ne pa oust kot ga oni

      ne razumem kot negativno, se dalec od tega.. vesel sem, da nekdo pove kritiko z argumenti.. in ekipa ni razumela mojega dela komentarja negativno.. zavedamo se, da je na trgu dovolj veliko ponudnikov geo storitev, da je brez veze delat se enega.. zato smo se odlocili da uporabimo obstojece in nadgradimo s tem, kar nam je manjkalo :)

      mi je pa vsec, da nekdo razmislja out of the box! in da se zaveda, da je v tem svetu tezko preziveti, ce ne ponudis uporabnikom vec in boljse storitve kot ostali..

      hvala!

    Dodaj odgovor

    Vaš e-naslov ne bo objavljen.


    8 + osem =

    Lahko uporabite te oznake HTML in atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>