Prevoz.org – država pravi, da je pobiranje štoparjev preko te storitve delo na črno!

Prevoz.org obstaja že celo vrsto let. Sam sem leta 2008 v zapisu Si avtoštopar, iščeš prevoz, ponujaš prevoz – prevoz.org je rešitev zate! zapisal:

Prevoz.org je brezplačna spletna storitev, ki je namenjena vsem iskalcem prevoza, avtoštoparjem in tistim, ki imajo v avtu kakšen prazen sedež in imajo radi družbo na vožnji. Zanimivo je dejstvo, da je trenutno več ponudnikov prevoza, kot pa samih iskalcev! In kako vse skupaj deluje? Prijaviš se v sistem in lahko iščeš prevoz, ali ponudiš prevoz.

Vendar me je včeraj presenetilo obvestilo na spletnem mestu Prevoz.org, ki prikaže s čim vse se država ukvarja in kje išče dodaten denar!

Študentje, ki se med vikendi vračajo v domače kraje, lahko za prevoz pobrskajo na internetni strani prevozi.org in si za relativno majhen denar priskrbijo vožnjo do doma. Stvar deluje vzajemno. Zadovoljni so tako tisti, ki prevoze nudijo, kot tisti, ki jih uporabljajo. Ob vsem tem pa na ta način študentje prispevajo k manjšemu ogljičnemu odtisu.

Vendar, kot se je izkazalo, je tovrstni način organiziranja prevozov ilegalen. Da je temu tako, kaže primer inšpektorja, ki se je predstavljal kot študent, nato pa je ob plačilu oglobil voznika. Na tržnem inšpektoratu so nam povedali, da je ponudnik kršil zakon o delu na črno. Problem, kot so nam pojasnili, je predvsem v tem, da se je prevoz oglaševal na spletni strani. Več podrobnosti bomo sporočili, ko bomo prejeli pojasnila iz inšpektorata in ministrstva za gospodarstvo.

Vir: http://radiostudent.si/article.php?sid=27998


Ne štekam povsem tržnih inšpektorjev, ki imajo očitno preveč časa, da se lahko ukvarjajo s takšnimi stvarmi. Še huje, država bi rada po eni strani spodbujala da se več ljudi vozi skupaj v enem vozilu, kar bi posledično prispevalo k večji pretočnosti na cestah, kot tudi zmanjšalo onesnaževanje zraka. Po drugi strani pa jim je problem, ker ljudje zapišejo v katero smer gredo z avtom in koliko denarja želijo za to. Mogoče pa je spletno mesto prevoz.org stopilo na prste kakšnemu od lobijev, ki je zmanjšalo prihodke na ta račun.

In fantje iz Prevoz.org so rajši začasno zaprli svojo storitev, da ne bi še kdo od voznikov naletel na inšpektorja in ga oglobil, ker je delal na črno!

Je to, da pobereš avtoštoparja, ker greš v njegovo smer in ti za to plača nek minimalen znesek res delo na črno? Ali pa je problem samo v tem, da se to nekje oglašuje in objavlja – najbolj smešno pri vsem tem je to, da je storitev prevoz.org na “sceni” že več kot tri leta in sedaj, pred referendumom tole pride v javnost?

In za inšpektorja imam eno vprašanje. Namreč 7 prijateljev gre ta vikend skupaj v apartmaje v hribe. Ker komunikacija poteka preko spleta, smo na strani tudi objavili cene in koliko denarja mora vsak prispevati. V bistvu bo “blagajnik” pobral ta denar in plačal vse skupaj. Ali s tem kršimo zakon in “blagajnik” dela na črno?

Tako kot pri prevoz.org, kot tudi v omenjenem primeru zgoraj gre za delitev stroškov, mar ne???

Zadnja iskanja:

prevoz org, prevozi org
Prevoz.org – država pravi, da je pobiranje štoparjev preko te storitve delo na črno! was last modified: junij 3rd, 2011 by had

Komentiraj

21 x komentirano “Prevoz.org – država pravi, da je pobiranje štoparjev preko te storitve delo na črno!

  1. Tole je totalna bedarija… študentom se je vlada s tem zamerila do konca… Poznam ogromno ljudi ki iščejo prevoze preko te strani, ker v mojem primeru (oddaljenost od kraja študija je 100km) lahko prihranim tudi 2-3€ na prevoz… se pravi 4-6€ na teden… in ta denar študentu v tednu kar nekaj pomeni… Katastrofa, kako država poštene storitve uničuje… Ker ne vem kako bi tu nekaj zaslužil…

    Recimo vožnja 100km… in če so v avtu 4 osebe, se pravi 3 osebe plačajo po 4€ vozniku, je to skupaj 12€… če avto pije recimo 6litrov… to znese skoraj 8€… je pa avto natovorjen zaradi prtljage in oseb težji za kakšnih 300kg… pa če štejemo obrabnino “bremz”, gum itd… se mi ne zdi da bi lahko voznik tu ravno obogatel… sam nima stroškov vožnje, je pa zato za volanom in je odgovoren za ostale osebe v avtu…

  2. “in ti za to plača nek minimalen znesek” ja to pa je svinjarija. Plačevanje za štop. A ni bistvo štopanja to, da je zastonj?

  3. @mitja: zelo odvisno.. ce se voznik zaveda, da ga lahko stopar ob primeru nesrece tozi za vse, potem je to malenkost..

  4. Problem, se mi zdi, ni v tem, da bi kakemu lobiju odrezal s tem del pogače, ampak dejstvo, da je po **starem** zakonu o delu na črno vsak posrednik, ki opravlja takšno storitev in omogoča transakcije brez obdavčitve, kriv omogočanja takega dela; stranki, ki pa za opravljeno delo izmenjata denar pa opravljata črno delo.

    Meni to smrdi samo kot poteza, namenjena hujskanju ljudi proti referendumu o črnem delu. Navsezadnje, vsak lahko pokliče inšpektorat in prijavi takšno dejavnost, noben je pa ni do par dni pred referendumom. Preveliko naključje, če mene vprašaš.

    My 2 cents.

  5. kam spada gabrova časovna banka? zame je to tudi delo na črno, saj se ne plačujejo davki? opravljajo se pa storitve :)

  6. Kolikor vem in razumem, se tu ne izmenja denar, ampak se izmenjuje delo za delo. Nekako tako kot izmenjava blaga za blago. Ključno tu je izmenjava denarja mimo države za opravljeno delo.

  7. pri prevozih se pa izmenja bencin, je zdaj ok? :)
    Se pravi ponudnik samo spremeni na strani prevozi zneske v litre bencina pa ne bo več nezakonito!!
    (lahko kar preračuna)

  8. Polje za ceno je al pa ni, ker itak potem folk napiše ceno v opis :) razen da preverjaš še če je v polju kak €, EUR ter to avtomatsko brišeš…

    tisto z litri bi bla pa dobra ja :)

  9. To je bolno. Drugje tudi obstajajo take zadeve, npr.:
    http://www.mitfahrgelegenheit.de/searches/search_abroad
    Še do včeraj sem bil samo proti enemu od zakonov. Izgleda, da bom, preden bo prišla nedelja, proti vsem. ;)
    Če pa se v gori e-štoparjev res najde kdo, ki to izkorišča za švarcarbajt, naj te zadeve obravnavajo na case-by-case osnovi, ne pa da kriminalizira celotno orodje (v nasprotnem primeru bodo tako logiko kmalu obrnili ljudje proti oblastem :E ). Ampak očitno je to naši robotski javni upravi prezapleteno?!

  10. @DJ: v tem primeru glasuj ZA spremembo zakona, saj **trenutni** zakon prepoveduje takšno dejavnost. Inšpektorat bi lahko poklicali kadarkoli tekom obstoja te strani, dejstvo, da so ga poklicali tik pred referendumom nakazuje namero, da izrabijo to za nepravično propagando proti referendumu; zaprtje prevoz.org je samo stranska posledica.

  11. Če prav razumem, zaprtje strani ni stranska posledica, ampak prav morebitna predreferendumska provokacija, zavita v dimno zaveso “dušebrižništva” (“Ker ne želimo, da podobno izkušnjo doživi še kdo”).
    Kakšno dejavnost prepoveduje trenutni zakon in ne predlagani novi? Carpooling? Priznam, da jih nisem šel brat, ampak samo verjel, da ima novi le “kozmetične popravke” starega in bolj natančno opredeljene kazni.

  12. Tole bo pa verjetno med top 3 slovenske negativne propagande, če je res vse skupaj enostavno izmišljemo… Je pa zanimivo videt, da so na RTVSLO recimo po tem ko so videli, da ni čisto ziher res, razposlali vprašanja na 5 ministrstev… Glavno vprašanje pa je, ali je članek, v katerem piše “Odzive vseh vpletenih še pričakujemo” res že zrel za objavo?

  13. @Peter: Škoda je že narejena, tako ali drugače. Kdor je videl objavo, po vsej verjetnosti ne bo spremljal naknadno dogajanje.

  14. Pa kaj ti štoparji mislijo, da so s svojim družbeno neodgovornim obnašanjem!!!! Zarad njih je ajzenpon v rdečih številkah! Ker nočjo kupit svojga avta, delajo izgubo avtosalonom, mehankarjem in fabrki tablic z Iga! Manj vinjet pokasira Dars, ki tako ne more zadovoljivo poskrbeti za Iveka Nazionaleta in strica od Pi*kindimičke! Zaradi njih ima manj prihodkov naciinteresni Petrol in vsa tovarišija, ki parazitira na njem! Pa seveda država! Ni DDV, manj trošarin od benza, ta plavi manj pokasirajo na radarjih! NEODGOVORNEŽI!!!!

    sarcasm off

  15. Poteze katere vlečejo naši politiki že 23 let, pa spadajo v pravnem žargonu pod kriminalna dejanja.Tako bi jih ocenila vsaka država v EU,katera ima urejeno
    pravno zakonodajo.Slovenija tega noče urediti , ker posamezne osebe ,katere
    vodijo politiko iz ozadja,le to vsakodnevno preprečujejo.Veliko nas o njihovih
    dejanjih sicer obveščajo novinarji,a sodstvo, katero nima urejene zakonodaje
    ne more in ne zna obsodit nobeno kriminalno dejanje.Vsled temu državljani v
    Sloveniji izgubljamo milijarde EUR.Naši državni organi pa znajo pobirati samo
    drobiž od najbolj revnih slojev naše družbe npr.osebam, ki koristijo prevoz na
    prevozu org.Vsekakor državljani SI, kateri imajo možnost se teh prevozov ne
    poslužujejo in vsak pošten državljan nima namena delati na črno,
    če bo za delo, katerega opravlja v službenem času,pošteno plačan.
    Vendar pa vse SE ZAČNE IN KONČA PRI ZAKONODAJI, KATERO Slovenija NIMA
    UREJENO in je TAKO SLABA, DA JE BOLJE DA PRIZNAMO, DA JO SPLOH NIMAMO.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.


+ šest = 14

Lahko uporabite te oznake HTML in atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>