Odziv medijev na Sparov oglas

Dva dni nazaj sem pizdil nad novim Spar oglasom – Slovenija, moja dežela, ki je vzbudil precej kritičnih debat na to temo na spletu in v družbenih omrežjih (Twitter, Facebook). Med guglanjem sem našel par odzivov na to akcijo, vendar sem presenečen, kako preveč so si začetne objave (provokacije) podobne?

Kot da bi to pisala ena in ista oseba! Da ne bo pomote, zelo me moti Sparov oglas, vendar očitno so v tem primeru nekateri izkoristili to priložnost z udejstvovanjem na forumih (priznam, nisem šel raziskovat ozadja, kdo so ti pisci na forumih in o čem sicer pišejo, le podobnost se mi je zdela prevelika, zato jo tudi omenjam).

Bolj kot ti komentarji pa me preseneča neodzivnost medijev na ta oglas. Namreč do sedaj nisem zasledil niti ene objave na to temo, čeprav mediji ponavadi pograbijo vsako takšno stvar in naredijo iz nje “afero”. Je mogoče Spar prevelik oglaševalec in si mediji dejansko ne želijo pljuvati v lastno skledo? Ali pa je to v bistvu res povsem nezanimivo za njih in v bistvu je povsem nepomembno kdo sedaj stoji za edinim sloganom Slovenije, ki nas je bil vreden!?

Jeap, vprašanje za milijon eurov je to!?

 

Komentiraj

15 x komentirano “Odziv medijev na Sparov oglas

  1. Špar oglašuje. Ne piše se proti ali za oglaševalce. Če ne oglašuje, je največja verjetnost, da bo med ostalimi podjetji oglaševal. Mediji pljuvajo samo v tuje sklede. Noben pameten urednik ne bo take zgodbe dal skozi, ker s tem dela brezplačno reklamo, lahko uniči morebitna pogajanja/dogovore za oglaševanje, predvsem pa ni prava zgodba. En oglas več. Naslednjič, ko bo vredno pisat o oglasih bo kaj v stilu “Apple prvi oglaševal znotraj sanj Slovencev, jutri pridejo na vrsto Slovenke z Milko …”. :)

  2. Oglas je čista katastrofa. Že tako nisem bil preveč naklonjen kupovanju v sparu, sedaj s temle poskusom in tole reklamo pa so na sparu naredili še večji kontra učinek. Jaz ne prestopim več praga trgovin spar, ker tako uničit en tak legendaren oglas kot je bil Slovenija, moja dežela, se lahko spomnijo smao tujci v upanju da bodo prepričali kupce da naj kupujejo v njihovih trgovinah slovensko kvaliteto. Jaz zaupam samo slovenskim trgovinam, še najbolj pa tuševim, ker tam vsaj vem da gre za slovenske izdelke narejene doma in da so le ti kakovostni!

  3. Mene je potegnil stari slogan Slovenja moja dežela, eden res luštnih, ki smo jih imeli za promocijo naše dežele. To, da je Spar to izkoristil za svojo promocijo pa kaže na to, da je ciljna publika ta, ki jo ta slogan najbolj zadane. Srednja in pozna leta.

  4. Zadeva je taka. V času od tega slogana in lepovega lista s,mo imeli ali imamo dve novi podobi (rožice in love). Ta ljudem tako všečna pa je ostala brez zaščite, kjub temu daje bila obnovljena še nedolgo tega in da smo to obnovo davkoplčevalci plačali. Vendar v naši državi pač nimagospodarja, ki bi bedel na tem, da jo lahko zlorabi vsak, ki ima 5 minut časa. Škoda. V bolj urejenih državah se to ne bi moglo zgoditi.

  5. Se strinjam z mnenjem, da vse piše ena in ista oseba. Ugotovila sem celo kdo in tudi to, da ima samo preveč časa.

  6. Drznil si bom pogled z druge strani.
    Spar je naročil reklamo, pri agenciji xyz, dobil izdelek, ki je bil odgovornim všeč. Pripravljen je bil plačati znesek. Slogan, logotip, itd. je imel nekdo v lasti. Kaj ni bolj nemoralno, da je lastnik pravice prodal, kot da ga je Spar kupil?
    Vsaka, tudi slaba reklama, je reklama.
    #Pragmatizem

  7. Zanimvo, da pred leti, ko je bila ustvarjena nogometna kampanija Slovenija gre naprej nato “porabljena” za spot politične stranke in volilne kampanije ni bilo nobenega ustreznega odziva. Tule pa je StudioMarketing naredil podobno potezo pa tako zgražanje, ker očitno ni šlo za pravega naročnika po mnenju nekaterih. Itak pa je StudioMarketing lastnik omenjene blagovne znamke – Slovenija moja dežela, tako da naprodaj je vse za primerno ceno in to že nekaj časa in ne vem zakaj bi se slepili.

  8. A je kje na netu morda dostopen Sparov spot?
    Na zalost se nisem imel priloznosti, da bi ga videl v zivo :(

    Ali pa drugace, ima kdo moznost, da ga “sname” in da na youtube?

  9. “Je mogoče Spar prevelik oglaševalec in si mediji dejansko ne želijo pljuvati v lastno skledo?”

    Had, najbrž gre predvsem za to. Pred časom, ko je prišla na dan umazanija o zavarovalnici Adriatic Slovenica, ki je po skoraj dveh letih z izvršbami zagrozila oropanim bivšim delavcem Vegrada, sem pobrskal, kdo je kaj objavil o tem in kdo ne. Najbolj v nebo vpijoča zamolčevalca sta bila siol.net in delo.si!

    Sicer je zgodba tega oglasa po mojem mnenju dvoplastna.
    1.Prvi naročnik (menda GZS in TZS) naj najde pogodbo in preveri ali je v njej napisano tisto, kar bi moralo biti – da je zasnova oglasne kampanje, slogan, ikonografija, itn. ne glede na moralne in materialne avtorske pravice za vse večne čase vezana na naročnika in plačnika.
    2. Spar naj v obrambo svojega neznansko slabega okusa za oglase (skrajno afektirano: To je pa ja en velik plus!) poskuša prepričati še z ekonomsko matematiko. Ali nadaljnim napihovanjem napuha deželanov. Na primer s podatkom, koliko izdelkov/pridelkov slovenskega porekla, katere in v kakšni vrednosti prodaja v svoji silno razvejani evropski trgovski mreži. In (če ne) zakaj ne.

  10. tu definitivno povsem drugačen pogled na slovenijo mojo deželo!

    SLOVENIJA ČIGAVA DEŽELA?

    Kampanja “Slovenija moja dežela” je skupaj s prirejenim logotipom in z vso zgodovino kolektivnih in osebnih konotacij prešla v last in uporabo nakupovalnega centra Spar, kjer po novem služi za označitev in promocijo linije proizvodov slovenskega porekla.

    Preskočimo vroče medijske debate in zgražanja v pogovornih oddajah, užaljenosti nekdanjih avtorjev, obsodbe agencije, ki je slovensko deželo prodala, vprašanaja o avtorskih, predvsem o moralnih pravicah in javne spekulacije, koliko je kdo pri tem zaslužil.

    Bolj je zanimiv njen skoraj mitski, čeprav v veliki meri banalen del zgodbe: Slovenija moja dežela je nastala v času sestopanja socializma kot dobro plačana oglaševalska akcija za Turistično zvezo Slovenije. Ob narodnem prebujanju se je z lipovim listom in estetiko, ki je bila mešanica za tiste čase prečiščenega dizajna, narodne grude in senitimenta, a tudi spogledovanja s takrat še zahodnimi, idealiziranimi kapitalističnimi vrednotami, vsedla v slovenska srca in postala nacionalni identifikacijski motiv. Kmalu se je vsaj delno spojila z motivi naraščajočega nacionalizma in občutka večvrednosti do drugih nacij bivše Jugoslavije; tako so jo vsaj dojemali onstran današnjih meja, kjer je “deželica” postala žaljivka za Slovenijo. V letih po osamosvojitvi je takrat še bogati oglaševalski sceni uspevalo javnost prepričevati o družbeni angažiranosti in progresivnih težnjah, ki naj bi bile od samega začetka izza kampanje. A že ob dvajsetletnici nove države, v času zmanjšanih oglaševalskih proračinov in presušene kreativnosti, so finančni interesi spet zavladali: v sklopu nacionalne turistične kampanje je bil tv film Slovenija moja dežela ponovno vnovčen skupaj z več kot 5oooo euri vredno “posodobljeno glasbo”. Ta inačica originalnega spota se je v zadnjem kadru posiljeno združila z zdaj veljavnim (in čudaškim) sloganom Slovenijo čutim.

    No in sedaj še najnovejša oglaševalska pirueta: Slovenija moja dežela se je prelevila v Sparovo blagovno znamko. Zakaj se čudimo? Kaj je oglaševanje drugega kot vrh tržne in neoliberalne paradigme, kjer ima vsaka stvar svojo ceno, nobena pa vrednosti? Krog je vendarle sklenjen: oglaševalska kampanja, ki je nastala v imenu denarja je bila ponovno prodana skupaj z njenim prebuditeljskim delom, ki je gradil na “mojem”, na diferencialno nacionalnem, na želji po drugačnem družbenem redu; sedaj vse to imamo, vse to živimo.

    Lahko pa smo Sparu tudi malce hvaležni; odselj nas bo pri vsakem nakupu opozarjal, da bi se nemara morali spraševati, čigava dežela zares postaja Slovenija.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.


+ 4 = osem

Lahko uporabite te oznake HTML in atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>