Piano – mesec dni kasneje

Pred mesecem dni, sem se registriral v sistem Piano – sistem, ki bo “izboljšal kvaliteto slovenskega žurnalizma” in omogočil resnim medijem, da zaslužijo nekaj denarja na spletu tudi preko “paywalla”, oz. mesečnih naročnin uporabnikov. Moje pizdenje je bilo namenjeno uporabniški izkušnji, ki je bilo mimogrede rečeno porazna. Ampak stvari se spreminjajo in tako je sedaj mesec dni okrog in nekateri mediji so dejansko popravili stvari na katere sem tudi jaz opozarjal (da si ne bom lastil kakšnih zaslug po nepotrebnem!).

Ker je mesec dni naokrog, sem pričakoval pompozne številke, s katerimi se bodo naši mediji hvalili – da imajo 50.000 naročnikov, ki plačujejo za “Piano vsebine”, da se je posledično izboljšala kvaliteta člankov, ki so objavljeni v spletnih edicijah, predvsem pa da mi bo nekdo končno zaprl “gobc”, ko sem dvomil v uspešnost projekta Piano v Sloveniji. Vendar sem zaman upal na to, predvsem pa na žalost ne poznam nikogar, ki je plačal za dostop (pa poznam precej ljudi, ki živijo in delajo na internetih).

Ampak gremo lepo po vrsti, danes ne bom tako dolg, kot sem bil prvič:

  • mesec dni sem bil naročnik, torej sem plačal mesečno naročnino! Ob preteku enega meseca, nisem dobil elektronskega sporočila, da je moja naročnina potekla – in tudi opazil nisem, da je potekla, če me ne bi na to opozarjala pasica na spletnih mestih, ki so vključeni v sistem Piano. Tudi to dovolj pove o mojih bralnih navadah pri domačih medijih.

Nasvet: teden dni pred pretekom naročnine pošljite uporabniku prijazno elektronsko pošto, kjer se mu zahvalite za preteklo uporabo in ga povabite k nadaljni. In za nameček mu dodajte nižjo ceno, če se odloči za podaljšanje za 6 mesecev ali več!
grey Piano   mesec dni kasneje

  • v preteklosti sem bil že naročnik na Piano sistem, kar se vidi iz zgornje slike. Sedaj, ko je mesec okrog in je moja naročnina pretekla, mi ni všeč, da mi ponujate povsem enak “call to action”, kot novemu uporabniku, ki še ni prijavljen v sistem

Nasvet: spremenite tekst in mi ponudite ugodnosti, ki me bodo prepričale, da bom podaljšal mesečno naročnino! Nagovor mora biti preprost in me mora pritegniti in ne odbijati, kot se mi to zgodi sedaj.
grey Piano   mesec dni kasneje

  • na tiskovni konferenci in tudi še parkrat kasneje (tudi v pogojih uporabe) je zapisano maksimalno število naprav, ki se jih lahko uporablja z enim Piano računom. Iskreno povedano to ne drži! Sam sem bil precej radodaren in sem kršil pravila – zavedajoč se posledic in lahko mirno trdim, da je uporabljajo moj račun več uporabnikov na različnih koncih sveta naenkrat, kot pa je zapisano v pogojih uporabe

Nasvet: preverite, če ta zadeva res deluje, oz. če ne deluje, povejte to javnosti, ker bo to zelo dobrodošel podatek.
grey Piano   mesec dni kasneje

  • kvaliteta vsebin se bo izboljšala, pisale se bodo bolj kvalitetne vsebine… japajade, vse to smo poslušali na okroglih mizah na to temo. Pa vendar, poglejmo par plačljivih naslovov, ki me bodo prepričali, da vzamem mesečno Piano naročnino:
  • »LDS je pripravljena na vse vrste povezovanj«
  • Vsakdo ima zdravje v svojih rokah
  • Zaradi zakonske luknje več kot dva milijona evrov manj za distribucijsko omrežje
  • V Radečah bodo stroji stali, dokler banke ne nakažejo odobrenega kredita
  • Ulaga: Kranjec je najbolj kakovosten delavec na SZS

#woot?? To naj bi bile informacije za katere naj bi naročnik plačeval? Ne, tukaj ne bo nasveta, kaj morate ponuditi bralcem, vendar če so to za vas premium vsebine, potem verjamem, da bo problem priti do zadostnega števila naročnikov na Piano sistem, ki bodo zagotavljali dovolj velike prihodke, da nam ne bo treba na spletnem mestu gledati samo oglasov! Takole izgleda spletno mesto z oglasi!

grey Piano   mesec dni kasneje

Piano – mesec dni kasneje was last modified: marec 5th, 2012 by had

Komentiraj

16 x komentirano “Piano – mesec dni kasneje

  1. Tudi sam plačujem naročnino za Piano in bemtim, da poleg vseh oglasnih pasic zraven fašem še oglase Iprom in na ‘drugem’ časopisu še vedno tudi Double Recall.

    • Adblock it odstrani najboljsi signal kvalitete – veliko oglasov pomeni slab sajt, torej ga lahko mirno zapres ni se z njim ne ukvarjas.

  2. Had, deset točk. No, devet, ker deseto bi dobil za ugotovitev, da Piano za uspešno uvedbo terja posebnega urednika (ali dodatno obremeni sedanje), ki bi moral skrbeti za logično, poučeno in poslovno vzdržno določanje zaprtih, delno zaprtih in odprtih vsebin. Logično to pomeni več dela v uredništvu, višje stroške dela… ki jih Piano očitno ne more pokriti.

    Ob tem se je minulo soboto Dnevniku “pripetila” še neumnost, da so (sicer povsem logično) “pianizirali” komentar Tomaža Mastnaka. Vendar tako, da vsakdo lahko prebere njegov naslov in prvi odstavek, v katerem Mastnak “ugrizne roko, ki ga hrani” (oziroma mu ob akademskem kruhu najbrž daje le še priboljške):

    “Čas dela za levico” je krasen naslov, pod katerim je bila objavljena kolumna kolege Miheljaka. Sprašujem se, o čem je pisal, katerega od dveh pomenov, ki ju nosi naslov, je imel v mislih. Ne vem, ali naj z njim polemiziram ali se strinjava. Ker po Dnevnik ne morem iti v kiosk, sem odvisen od spletne objave, tam pa so naše kolumne zaklenjene. Zaklenjene pa so v takem aranžmaju, da za dostop iz načelnih razlogov ne bom plačal. Nisem načelno proti plačevanju za dostop do spletnih vsebin, tole konkretno tržno domislico, ta Piano, pa bom bojkotiral do konca.

    !?!

  3. Malo z zamudo…glede števila naročnikov.

    Povsem neupravičeno pričakuješ neko številko tipa 50.000 naročnikov. So ob startu sami povedali, da “Naročnino za izbor novic bo po napovedih v letu dni pripravljeno plačati 13 tisoč uporabnikov.”

    Do te številke prideš, če vzameš 1% od 1,3 milijonske SLO internet populacije.

    Torej to je za začetek benchmark.

    Neuradno naj bi na Slovaškem imeli 25.000 naročnikov. Uradna cifra je, da so prvi mesec na Slovaškem pobrali 40.000 EUR (to je cca. 13.800 naročnin po njihovih cenah). Če upoštevamo duplo web populacijo in na drugi strani nižjo ceno in GDP, recimo da sta trga primerljiva.

    Sedaj pa matematika: če bo pri nas konec leta 13.000 naročnin, pomeni to cca. 63.000 EUR prihodka/mesec. Minus DDV je 53.000 EUR. Minus 30% za Piano = 37.000 EUR.

    Torej za medije ostane 37.000 EUR. Recimo, da veliki trije (Delo, Novice, Dnevnik) vsak pobere po 20% tega, ostali si razdelijo 40%, je to 7.500 EUR na medij/mesec.

    Ni veliko, nekaj pa je (sploh v primerjavi s prejšnjih NIČ). Glavna poanta tega pa je v bistvu to, da ljudi počasi navajaš na plačevanje za vsebine na spletu.

    Kako do več denarja:

    1) Nadejajo se, da bo “naročnino pripravljeno čez štiri ali pet let plačati med pet in 15 odstotkov slovenskih uporabnikov spleta.” Torej med 65 in 200K uporabnikov (sanja svinja kukuruz IMHO).

    To pa je po zgornji matematiki od 37 do 110K na mesec / večji medij, kar pa so že nekoliko boljše cifre.

    2) Pred kratkim so na Slovaškem podražili za 25%.

    • hvala za konstruktiven odgovor.. po podatkih, ki jih imam jaz, so stevilke pri nas precej drugacne in predvsem zelo zelo strasljivo nizke.. ampak seveda se lahko motim..

      zanimivo bo tole sledit in videti kaj se bo zgodilo..

  4. Tudi do mene je prišlo, da naj bi bile cifre nizke, ampak na podlagi tega je težko karkoli sklepat.

    Eden ključnih izzivov Piana pri nas je po mojem prepričat ljudi, da to res rabijo, kljub temu, da TOP 4 news portali (24ur, Siol, RTV, Žurnal) tega nimajo.

    • jaz vidim piano v nisnih zadevah.. recimo pri vas, ker ponujate specificne informacije in tam so ljudje pripravljeni placati mesecni dostop..

        • No, sedaj si dobil podatke. Nobenih presenečenj, morda je celo malo manj, kot sem pričakoval. Glede na celoten buzz bi moral biti prvi mesec morda malo boljši. Bomo videli, kako bo naprej.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.


9 × = osemnajst

Lahko uporabite te oznake HTML in atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>