Zadnje čase se je pojavil cel kup blogov, ki se ukvarjajo z zdravo prehrano, s prehranskimi dopolnili, super hrano in vsem ostalim, kar sodi zraven. Zdrava hrana je trend, ki ga s pridom izkoriščajo podjetja. Vsake toliko časa odkrijem kakšen zanimiv blog, ki me pritegne, vendar se vedno vprašam, kaj stoji za njim.

Blog Zdrava Kura je eden izmed takšnih, ki me je presenetil. S svojimi vsebinami, kot tudi samo obliko. Všečen in z všečnimi vsebinami, ki so človeku, ki se prehranjuje s “škrincami” (napolitankami), precej nepoznane.

Ana Kurnik, kot je avtorica bloga Zdrava Kura podpisana, ima zanimiv moto: “Zdravja se ne da kupiti v trgovini, dobite ga s pravim načinom življenja”. V svojem opisu ima zapisano:

Nekaj besed o meni, sem dr.med. Ana in trenutno se odločam kaj bom vpisala naprej za specializacijo, medtem časom pa bom pridno pisala blog in se ukvarjala s strokovno prakso.

Seveda sem njeno ime vpisal v Google, da dobim še kakšno njeno dodatno fotografijo, in preiskal Facebook. Na žalost brez uspeha.

Njeno profilno fotografijo sem vstavil v servis TinEye in dobil zanimive podatke. Namreč njena fotografija je iz Getty Images. S tem načeloma nimam problemov, kar sem zapisal že v dveh primerih:

Ker mi je to, da nekdo piše “v svojem imenu”, pa vendar ne uporablja svojih fotografij pritegnilo, sem raziskoval naprej.

Avtorske pravice na spletnem mestu www.zdravakura.si so v lasti podjetja Zdrava Kura in se v nobenem primeru ne smejo prepisovati, kopirati ali kako drugače razmnoževati v komercialne namene.

Podjetje Zdrava Kura ne obstaja na Ajpesu! Firma ali skrajšana firma: zdrava kura – Ni zadetkov! Spremenite iskalne pogoje.

Klikam po vsebinah in vstavljam fotografije v TinEye in najdem zadetke na spletu – od kje so vzete fotografije receptov, ki so objavljeni. Ja, s tem imam malce večji problem in nad tem fenomenom pogosto pizdim! Pritegne pa me tudi veliko število povezav znotraj vsebin, ki peljejo vedno na isto spletno mesto …

Grem naprej. Preverim, kdo je lastnik domene preko Arnesa in dobim zanimive podatke:

Untitled

V tem grmu torej tiči zajec! Lastnik domene je podjetje Nutrisslim oz. nekdo, ki ima elektronski naslov pri njih. In s tem je zagonetka, ki se mi je zastavljala precej jasna. Namreč v vsebinah so vse povezave na spletno mesto Nutrisslima – tudi s tem ni čisto nič narobe. Je pa malce čudno, da podjetje ne komunicira tega, ampak poskuša narediti spin, da za tem blogom stoji resnična oseba, ki pač zgolj in samo piše in ustvarja vsebine, ki so vezane na dotično podjetje.

Še enkrat. Nič ni narobe, če se podjetje odloči, da na tak način komunicira oz. si vzpostavi zaledna okolja, preko katerih dobiva povezave na ključne besede. Tudi ni nič narobe, če ima podjetje cel kup takšnih strani – je pa smešno in predvsem nenavadna je ta praksa, ko se v sedanjem času te stvari precej hitro odkrijejo in pridejo na dan. In takšnih primerov je verjetno še veliko več, samo nikoli nismo pozorni na to. Predvsem pa je to precej veliko sivo polje na spletu, ko se takšne stvari lahko dogajajo in nihče jih niti več ne opazi.

Zdrava Kura je kul blog, samo škoda, ker ni jasno komunicirano, kdo stoji za njim! Zame osebno je s tem ta blog izgubil kredibilnost. Ali bi bilo res tako težko najti osebo znotraj podjetja, ki bi postala “brand ambasadorka” podjetja Nutrisslim in bi pod svojim imenom objavljala vsebine na blogu? Ali je res lažje vse skupaj narediti fejk?

Sedaj pa še k motu Ane Kurnik, ki ga ima zapisanega – “Zdravja se ne da kupiti v trgovini, dobite ga s pravim načinom življenja” – očitno temu ni tako, kajti vse, kar objavlja, se da kupiti v trgovini in s tem predvidevam, da se da kupiti tudi zdravje. Se motim?

Zdrava Kura in Nutrisslim - Ana Kurnik piše blog!

Zdrava Kura in Nutrisslim – Ana Kurnik piše blog!

VN:F [1.9.22_1171]

Oceni zapis:

Rating: 3.6/5 (9 votes cast)
Zdrava Kura in Nutrisslim - Ana Kurnik piše blog!, 3.6 out of 5 based on 9 ratings

6 Responses to Zdrava Kura in Nutrisslim – Ana Kurnik piše blog!

  1. Miha J pravi:

    Na medijih mora biti vsaka plačana pbjava ustrezno označena, recimo z besedami Oglasno sporočilo.

    Če je cel medij oglasno sporočilo določenega podjetja, kako se to ustrezno označi? Je sploh kakšna pravna podlaga, da se mora bralca obvestiti, da gre za oglasne vsebine?

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  2. Joni pravi:

    Na drugi strani pa imaš prave in kredibilne bloge, pravih in kredibilnih prehranskih strokovnjakov, kot je http://www.oopsi.si.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +1 (from 3 votes)
  3. luizagrooks pravi:

    Res, zanimivo.
    V tujini postajajo tako podporni blogi stalna in uspešna praksa s to razliko, da se ne skrivajo.
    Haha, slaba šala nutislim.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
    • had pravi:

      jeap.. nekaj normalnega je, da imas podporne bloge, ki so pobrendirani z znamko.. tako pa.. kredibilnost pade..

      VN:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0 (from 0 votes)
  4. Miha Trtnik pravi:

    Če se skrivalnice se lahko ignorira, je podpisovanje z dr. med. močno močno sporno!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +3 (from 3 votes)
  5. Gourmet pravi:

    Se strinjam, da bi morali biti takšni blogi označeni!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.