Ali Slovenija potrebuje oglaševalske festivale, je bil zapis, ki sem ga napisal po lanskoletnem SOFu. Glede na to, da javnost vidi SOF malce drugače, kot ga vidijo udeleženci, se mi zdi prav, da se poudari par stvari, ki so ponavadi napačno razumljene.

Na SOFu je bilo letos prijavljenih 408 del iz 16 različnih agencij. V SOF žiriji so po določenem ključu izbrani žiranti – kar je tudi jasno in javno objavljeno. Ne gre za mučke, ali pa kolegialno trepljanje po ramah, ampak za dejansko tekmovanje, kot ga poznamo na podobnih festivalih v tujini. Žiranti za svoja dela ne morejo glasovati, kar jim lahko pri večjem številu prijavljenih del odvzame točke, ki so na koncu pomembne za izbor agencije leta, ali pa tudi blagovne znamke leta. Dejstvo je, da je v Sloveniji precej manjših studijev, oz. agencij, ki svojih del ne prijavljajo na SOF, ker dvomijo vase, predvsem pa se bojijo, da bi jih večji “pojedli” za malico.

Tukaj se začenja zgodba, ki je osnova za tale zapis. Agencija leta je postala Pristop, na tretje mesto pa se je uvrstil VBG – Visual Brain Gravity – studio, ki ga vodi Gregor Žakelj (dobitnik zlatega Golden Druma) in ki rad poudari, da ima VBG 3 1/2 zaposlenih. Z drugimi besedami, poleg Gregorja, še Aleksandro Prus, Boštjana Žaklja in Tadejo Bučar (1/2). Torej – tudi manjši lahko dobijo veliko nagrad, vendar je za to potrebna kreativnost, odprti in na izzive pripravljeni naročniki, predvsem pa veliko vere vase in predvsem veliko zadovoljnih naročnikov!

leta

VBG je dokaz, da lahko majhen studio, ki nima budgetov, kot jih imajo velike agencije, z veliko kreativnosti naredi odlične projekte, ki jih stroka prepozna in jih tudi zelo pozitivno oceni. Verjetno ima VBG studio najboljši “ratio” število nagrad / število zaposlenih.

Ni vedno vse v kvantiteti, oz. neskončnem številu prijavljenih del, kar je bilo letos lepo razvidno, ko je znamka leta skoraj postal Citroen z odlično rešitvijo Formitasa BBDO.

Zanimivo bi bilo narediti pregled dobitnikov nagrad na podlagi dveh drugih kriterijev:

  • število zaposlenih / število nagrad
  • budget / število nagrad

Za katera dva projekta je VBG letos dobil Grand Prix na SOFu?

  • Tekmovalna skupina: E KORPORATIVNA OGLASNA SREDSTVA – Domfrca

vbg_1

vbg_2

vbg_3

13 Responses to VBG – tretja najuspešnejša agencija na SOFu

  1. Kinclar pravi:

    :-)))))))

    tale je pa dobra:

    “Ne gre za mučke, ali pa kolegialno trepljanje po ramah, ampak za dejansko tekmovanje…”

    :-)))))))

    ti pa ne štekaš kej dost, a? ;-)

  2. Kinclar pravi:

    čemu je ta sof namenjen, kako poteka “trepljanje po ramah”, kje se delajo “mučke” in kako se dogovori o “nagradah” …

    • had pravi:

      lahko mi razlozis, da bom stekal. glede na to, da sem bil leta 2013 v ziriji, sem dobil dober vpogled v vse skupaj..

      hvala vnaprej za razlago

  3. Maj pravi:

    Koncno eno nepristransko, nepodkupljeno, neodvidno in objektivno tekmovanje v Sloveniji. Cestitke vsem, kot tudi vecnemu zmagovalcu Agenciji Pristop. Se vidimo naslednje leto.

  4. Ficko pravi:

    :-)

    Agencije, ki imajo člana žirije, poberejo 69 % vseh točk, 81 % vseh zlatih in 88 % vseh velikih nagrad. Nikoli ne zmaga agencija, ki ni imela člana žirije.

    Had, sej ni panike, pač nisi opazil, kako to gre. In kako eni samo štejejo in seštevajo in štejejo in seštevajo … za morebitne napake pa Lučka poskrbi ;-)

  5. trololo pravi:

    Manjsi studio ne prijavi del ker je predrago.

  6. M. Kovač pravi:

    trololo, to sploh nima veze.

    sicer je jasno, da več kot prijaviš, več dobiš, saj se ti morajo oddolžiti za ves ta denar.

    sicer pa se zmaga takole: imaš predsednico festivala, pa po enega v “programskem svetu” in “svetu tekmovalnega programa”, pa predsednika žirije, v žirijo zrihtaš še predstavnike svojih največjih klientov (da še za “celostno oglaševalsko akcijo” dobiš “veliko nagrado”) – in to je to!

    • had pravi:

      sicer je jasno, da več kot prijaviš, več dobiš, saj se ti morajo oddolžiti za ves ta denar.

      kar ne drzi povsem :)

  7. M. Kovač pravi:

    a daj no, had. prvih deset agencij predstavlja 20 % vseh prijaviteljev, prijavili pa so 73 % vseh del in dobili 94 % vseh točk.

    majhni pa so primerni za nagrajevat v bolj obskurnih kategorijah – da ne zmedejo računice.

    (da pa je futura zvisela kljub daleč največjemu številu prijav pa – no, ne se skregat s pristopom, kadar ima ta v rokah cel festival, ane. pa še fajn je izpadl, k zdej laiki okrog govoričijo, da tista ‘več prijaviš – več dobiš’, eee, kako že, aja – “ne drži povsem” :-)))))

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.