Predor Markovec je odprt. Po enajstih letih od sprejetja lokacijskega načrta jim je končno uspel ta podvig, ki ima svoje korenine še v prejšnjem stoletju. Predor, ki je dolg dva kilometra, je bil prepotreben, prav tako pa naj bi precej razbremenil obalno cesto.

No, ni vse zlato, kar se sveti, saj je nastal precej velik problem, ker je na tem delu ceste potrebna vinjeta. Ker večina domačinov nima vinjete, ker se ne vozijo po avtocestah, bo cesta ob morju še vedno obremenjena in posledično so domačini začeli z zbiranjem podpisov za lokalne vinjete. Tega sicer ne štekam povsem, saj je tudi na Ljubljanski obvoznici potrebna vinjeta, kljub temu, da gre za cesto rezervirano za motorna vozila, vendar je bil pred mnogo leti dogovor med DARSom in MOLom, da ima DARS v upravljanju ta del in posledično se lahko po njej vozimo zgolj z vinjeto.

Ti, ki se zavzemajo za uvedbo lokalne vinjete to opravičujejo s tem, da bodo pobrali več denarja – kar pa dvomim da drži, saj so vinjete vseeno precej dražje, kot pa bi bile lokalne vinjete. Po drugi strani pa se sprašujem, če že želimo res zaslužiti na vsakem tujcu, ki vstopi v Slovenijo – zakaj nimamo cestnine takoj za “mejo”. Hrvati se znajo iti ta biznis in so zelo pametno postavili svoje cestninske postaje.

Je pa še ena stvar, ki se mi zdi zanimiva. Stara cesta od Kopra do Izole – to je del naše obale, ki ni bil nikoli izkoriščen v turistične namene, ampak je bil namenjen cesti in zastojem. Nekateri (pri koritu in z zvezami) so si kupili zemljo na tistem delu in sedaj bodo počasi začeli graditi vile in hiše. Prvi zametki so že vidni. Ta del obale bo definitivno postal zanimiv, predvsem pa se bodo cene nepremičnin oz., zemlje na tem delu še zelo zelo zvišale. Določeni ljudje so izkoristili to priložnost in vložili v to svoj denar.

Hmm. Kaj pa nacionalni interes. Glede na to, da Slovenija nima veliko morja – laično razmišljanje. Zaprimo tisti del ceste za promet in le ta naj poteka skozi predor Markovec in tista cesta naj bo namenjena zgolj za rekreacijo in naj se uredi obala tako, da se bomo lahko kopali v morju. Morje je, vsaj na prvi pogled veliko bolj čisto, kot je morje v Portorožu. Del nad cesto pa naj bo namenjen graditvi turističnih objektov. Vem, iluzije in verjetno želje marsikoga. Interesi posameznikov imajo verjetno prednost pred ostalim in dvomim, da bi se kdaj lahko karkoli spremenilo. Je pa škoda, da teh par kilometrov obale ne znamo/nočemo/ne izkoristimo za kaj boljšega, kot je zgolj cesta. In tiste, ki so kupili zemljo v zadnjih treh letih. Ah, bom rajši zadržal zase, da me ne bo kdo obtoževal hujskanja..

p.s.: ja, predor Markovec je super, verjetno bodo poleti nastajali zastoji in bo vse skupaj precej drugače, kot je sedaj, ko je še precej malo turistov, ki se skozi Slovenijo valijo proti Hrvaški – in ja, zakaj ne bi plačali vinjete in bi država dobila vsaj nekaj od njih?

koper-fotografije-02.jpg

VN:F [1.9.22_1171]

Oceni zapis:

Rating: 3.0/5 (2 votes cast)
Predor Markovec, vinjete in lokalne vinjete, 3.0 out of 5 based on 2 ratings

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.