Vsak dan dobim na svoj elektronski naslov kup sporočil za javnost. Pri tem opažam zelo različne prakse, ki se jih PR-ovci poslužujejo. Nekaj nasvetov oz. moj pogled na vse skupaj spodaj. Upam, da se kdo najde v teh predlogih in da bodo kmalu minili časi, ko dobil preko 25 mega datotek v enem elektronskem sporočilu.

Kakšne napake počnejo PR-ovci, ko po elektronski pošti pošiljajo svoja sporočila za javnost in mene osebno motijo?

  • vaše sporočilo za javnost je namenjeno javnosti in z njim nekaj sporočate, kajne? Pa to, kar sporočate res koga zanima, ali pa je zgolj in samo nujno potrebno, da se nekaj pošlje na adremo, ki ste jo skrbno gradili leta in leta in je vmes niste posodabljali in so v njej zastareli podatki? Včasih je boljše, da ne pošljete ničesar, kot pa da vsak dan pošljete “najbolj pomembno” novico v vesolju vsem medijem. Naveličali se vas bodo, tudi ko boste imeli kvalitetno sporočilo za javnost. Za takšne objave imate na vašem spletnem mestu zavihek – novice, ali pa PR sporočila in to mirne duše objavljate tam – vendar bi vam svetoval, da se tudi novice za splet razlikujejo od tistih za tradicionalne medije (ampak o tem kdaj drugič)
  • nikoli, ampak res nikoli, ne pošiljajte svojega sporočila za javnost tako, da dodate prejemnike v polje TO, ali CC! Resnično si ne želim, če sem že v vaši adremi, da moj elektronski naslov vidijo vsi prejemniki, oz. da se začne, kot sem že parkrat sam storil, da sem pokazal kaj so naredili – reply to all spamanje in promoviranje lastnih izdelkov med prejemniki. Verjemite mi, to ni kul!
  • uporabljajte svoj elektronski naslov (z imenom in priimkom), ker je veliko bolj merodajen, kot pa če pošiljate z naslova info@, ali pa press@. Ljudje zaupamo ljudem in se precej drugače poistovetimo z njimi.
  • obstaja cel kup servisov, preko katerih lahko pošiljate sporočila za javnost, ki naredijo elektronska sporočila personalizirana (mailchimp,..) in kjer obstaja tudi možnost odjave od prejemanja sporočil. Slednjega namreč v Sloveniji nima nihče – sicer verjetno povraten mail s prošnjo po odjavi pade na plodna tla, ampak še lažje je, če je nekje gumbek “odjava”. Vendar če boste uporabljali te servise, potem pazite, da ne boste zajadrali v prodajna sporočila za javnost, oz. da ne boste vi postali tisti del marketinga, ki se ukvarja z “direktno prodajo”.
  • zelo jasno poudarite v polju Subject za kaj gre v sporočilu za javnost! Ljudje imamo radi zanimive naslove, ki nas pritegnejo. Vendar pozor, vsebina more biti primerna naslovu! Ne zavajajte svojih prejemnikov!
  • izogibajte se pisanju z VELIKIMI ČRKAMI – v internetnem svetu to pomeni, da se “derete” na človeka na drugi strani. In verjemite, da se marsikomu, ki bi vaše sporočilo za javnost objavil, ne da spreminjati črk v male (čeprav v Wordu obstaja funkcija change case!)
  • vaše elektronsko sporočilo naj ne bo mavrično! Povsem razumem, da vam je všeč, če vanj vključite vse barvne odtenke, ampak pozor, to je všeč samo vam! Poskrbite, da bo vsebina pred formo!
  • super je, če imate v svojem elektronskem sporočilu tudi podpis, s svojimi podatki, telefonsko in vsem ostalim. Ne potrebujete vseh spletnih mest v podpisu, ki jih ima vaša firma, kot tudi ne potrebujete treh bannerjev spodaj, kjer sporočate, kaj vse vi še počnete. Manj je več in bolj prijetno!
  • nikoli ne pošiljajte svojega sporočila za javnost v .pdf datoteki! Ali res verjamete, da se nekomu da odpirati vaš .pdf, ga kopirati, če le to omogoča in potem urejati – ja, v večini primerov so problemi pri kopiranju .pdf-ja. Uporabite rajši Word dokument – ki je preprost za kopiranje in v večini primerov tudi ohrani vašo obliko in html kodo – saj želite, da se linka na vaše spletno mesto, kajne?
  • nikoli ne pošiljajte svojega sporočila za javnost v .jpg obliki (v fotografiji). Mogoče je vizualno res kul to početje, ampak je neuporabno do te mere, da se ne mora skopirati del teksta iz fotografije, kajne?
  • sporočilu za javnost priložite tudi fotografije! Vendar ne pošiljajte 20 in več fotografij v velikosti 30M (oz. velikosti 14.000 x 14.000), kajti nihče si ne želi sprejemati takšne velikosti na svoj mobilni telefon. Poskrbite, da so fotografije, ki jih pošiljate vaša avtorska last in da so kvalitetne! Sam bi sicer svetoval, da sporočilu ne pripenjate fotografij, ampak fotografije objavljate na Flickr-ju in sporočilu dodate samo povezavo do fotografij – tam jih lahko objavite veliko več in v večji ločljivosti. Poleg tega pa vam Flickr, ali katerikoli drug servis, postane še en komunikacijski kanal!
  • naj ne bo vsaka druga beseda v sporočilu za javnost povezava na vaše spletno mesto! Skrbno izberite povezave, predvsem pa upoštevajte, da velja pravilo manj je več!
  • če pošiljate HTML sporočilo v vdelanimi fotografijami, potem preverite, njihovo velikost. Če sem zgoraj omenjal prevelike fotografije, tukaj omenjam premajhne (300px), ki niso primerne niti za objavo na spletu.

Verjetno bi lahko naštel še cel kup dodatnih izboljšav in stvari, ki so me zmotile, oz. sem jih opazil pri sporočilih za javnost, ki letijo v moj “inbox”. Seveda je to zgoraj samo moj pogled na vse skupaj in če so vaši zastavljeni cilji drugačni, predvsem pa vam je povsem jasno, zakaj v elektronskem sporočilu uporabljate samo velike črke, potem zgornji del ni za vas, kajti vi obvladate svoje poslanstvo!

bazen zagorje fotografije 14

 

VN:F [1.9.22_1171]

Oceni zapis:

Rating: 3.7/5 (3 votes cast)
Par nasvetov za PR-ovce, ki pošiljajo sporočila za javnost, 3.7 out of 5 based on 3 ratings

One Response to Par nasvetov za PR-ovce, ki pošiljajo sporočila za javnost

  1. J pravi:

    se bolše kot MS Word je https://en.wikipedia.org/wiki/OpenDocument#Software

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.