Protihrupne ograje so hit lanskega in letošnjega leta. Dars in njegovi podizvajalci jih postavljajo na avtocesti proti Vrhniki in na avtocesti proti Celju. To, da se protihrupne ograje postavljajo, ko je največ tranzitnega prometa skozi Slovenijo bom zanemaril. Prav tako bom zanemaril, da nastajajo čudovito dolge kolone ob teh gradbiščih in da se ljudje kopajo v žgočem soncu.

Ne bom pa zanemaril izgleda teh ograj, predvsem pa občutka, ko se človek pelje skozi “drevored” ograj proti Celju in dobi občutek, da je v “bob stezi”, ali pa da je Slovenija zgolj ena velika ograja.

Nekoč, pred leti je obstajal zid v Nemčiji, ki je delil deželo na dva dela. Tako nekako sem se počutil, ko sem se pred dnevi peljal proti Celju in užival v pogledu na “neokrnjene” protihrupne ograje, namesto da bi opazoval čudovito pokrajino, ki jo ima Slovenija. No, saj razumem. Črna ograja je #topshit in očitno je bilo na voljo dovolj EU denarja, da so se odločili za takšne posege. Drugje v tujini obstajajo protihrupne ograje, vendar so precej drugačne – so del ceste in ne zgolj umetne tvorbe, kot je to pri nas. Poleg tega so tam ograje “oblečene” v rože in zelenje, pri nas pa so zgolj betonski bloki, ki zastirajo pogled, predvsem pa povzročijo klavstrofobičen občutek. Ampak to slednje verjetno velja zgolj zame.

Par stvari, na katere verjetno ni nihče pri Darsu razmišljal, ko so se odločali za takšne protihrupne ograde:

  • kaj se zgodi, ko se v ogrado zaleti tovornjak in jo podre in s tem povzroči še dodatno sranje
  • kaj se bo zgodilo, ko bodo naše ceste postale preozke in jih bo treba širiti. Kaj se bo zgodilo takrat?
  • zakaj sta bila deležna tega privilegija le dva odcepa na naših avtocestah, ko pa je takšnih odsekov, ki bi bili potrebni protihrupnih ograj še veliko veliko več (tukaj bom preskočil, da je vsak, ki je gradil hišo blizu avtoceste vedel za hrup in vse ostalo)
  • zakaj se Dars ni odločil, da bi naredil rajši tunele po celi Sloveniji? Glede na to, da smo za izgradnjo kilometra avtoceste plačali v preteklosti hudičevo veliko denarja, bi bilo tudi to povsem izvedljivo
  • ali se bo na protihrupnih ograjah lahko oglaševalo? Jaz vidim to, kot odlično marketinško potezo (ja, vem, da je prepovedano oglaševanje na avtocestah in ob avtocestah v določeni razdalji), ki bi Darsu prinesla nekaj soldov

Suma sumarum. Tujci, ki prečkajo Slovenijo ne vidijo več ničesar. Tudi mlajše generacije bodo videle zgolj protihrupne ograje. Že tako nimamo čisto nič od turistov, ki so v tranzitu, sedaj pa smo onemogočili še tistim parim, ki bi se mogoče ustavili, ker bi videli čudovito pokrajino, da bi to storili. Imamo pa protihrupne ograje na odsekih avtoceste, kjer ni hiš in kjer ni ničesar. To, da se sedaj hrup deli povsem drugače in da je zvok vozil zamenjal konstanten šum, ki pa je precej bolj moteč, kot je bil hrup pred tem.

Ampak to je zgolj nepomembno. Nekdo si je krepko omastil brke, naredil več škode kot koristi in vse je v najlepšem redu. To, da nimamo pred Vrhniko izločevalnega pasu in da ga niti ne bomo imeli, ker imamo protihrupne ograje, je nekaj povsem nepomembnega. Pomembno je, da si je nekdo postavil “spomenik” na avtocesti. Zanima me, koliko časa bodo te ograje zdržale in kdaj se bodo začela vzdrževalna dela na protihrupnih ograjah.

protihrupne_ograje_003

protihrupne_ograje_001

protihrupne_ograje_002

7 Responses to Protihrupne ograje proti Celju in Dars

  1. Anonimno pravi:

    kaj se zgodi, ko se v ogrado zaleti tovornjak in jo podre in s tem povzroči še dodatno sranje
    Popravi se jo, kaj pa drugega

    kaj se bo zgodilo, ko bodo naše ceste postale preozke in jih bo treba širiti. Kaj se bo zgodilo takrat?
    Prestavi se tudi protihrupno ograjo

    zakaj sta bila deležna tega privilegija le dva odcepa na naših avtocestah, ko pa je takšnih odsekov, ki bi bili potrebni protihrupnih ograj še veliko veliko več (tukaj bom preskočil, da je vsak, ki je gradil hišo blizu avtoceste vedel za hrup in vse ostalo)
    Ker za vse ni denarja. (tisto v oklepaju pa je bveden argument, ker je v sloveniji kup nasleij ob avtocesti. če je država določila parcelo za zazidjivo, mora tudi poskrbet, da izpolnjuje minimalne zahteve glede hrupa)

    Kar pa se tiče razgleda: po AC se pelješ, da nekm čim prej prideš. Če hočeš “uživat v razgledu, deželi in naravi”, greš po navadnih cestah.

    • had pravi:

      po navadnih cestah? dvomim, da si se peljal cez trojane po stari cesti v zadnjih petih letih.. kot bi prisel na fronto..

      tujci ne vedo, da imamo stare ceste.. in ce zapeljejo tja.. eh..

      vse avtoceste, ki so bile zgrajene v sloveniji.. so imele podpisane pogodbe z ljudmi, ki so ziveli ob njih.. tako, da je tole zgolj in samo “pranje” denarja.. in vsi ljudje so se zavedali, da bo tam trasa avtoceste.. trust me :)

  2. Kajvar pravi:

    Protihrupne ograje so tam zaradi ljudi, ki živijo tam.
    Kvaliteta življenja teh ljudi je nad tem, da bi nekdo rajš mel v “ozadju” lepšo kuliso med tem kot vozi.

    • had pravi:

      kvaliteta ljudi nima veze s tem.. ko so se gradile avtoceste, so ti ljudje to vedeli.. in dobili tudi odskodnine in nova okna in vse ostalo.. v tem je razlika..

    • Jure pravi:

      A res…? Za to ker se je nekdo “sprdnil” sezidat hišo ob avtocesti, pa čeprav je bila avtocesta tam pred njim, bi mogli njemu na čast postavljat protihrupne ograje? S tem pa bi se vsi mi odrekli možnosti za lep razgled in hkrati da država zasluži nekaj denarja s turizmom?!? Tvoj argument preprosto ne zdrži…

  3. BS pravi:

    V Sloveniji imamo super firmo, ki ima razvit super produkt: http://akripol.si/znamke/soundstop/ – bi rešili vsak “poglede”

    Kako je sedaj ne vem, so pa tole zadevo pred tremi leti prodajali v Avstralijo.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.