Teden mobilnosti. V teoriji vse lepo in prav. V praksi malce manj, kajti ni vsem dano, da bi imeli možnost uporabljati javni prevoz, ali pa celo kolesa, da bi se pripeljali v službo, šolo,.. Dejstvo je, da bo Slovenija kmalu stara 25 let, vendar se pri nas nikoli ni govorilo o infrastrukturi, ki bi omogočala boljšo mobilnost, predvsem pa ki bi naredila Slovenijo prevozno tudi še na kakšen drug način, kot pa zgolj z avtomobilom.

Švica ima urejeno infrastrukturo – pred leti so vzeli ogromno posojilo in zgradili sistem, ki deluje. Ki omogoča prebivalcem Švice, da se v službo udobno in varno vozijo z vlaki in avtobusi. Kljub razdaljam, ki so daljše, kot pri nas, ta način prevoza v službo uporablja zelo veliko Švicarjev. Po njihovih vlakih bi lahko nastavil svojo uro!

Kaj pa Slovenija? Ja, imamo avtocesto čez Slovenijo, ki je vsak dan zaprta zaradi popravil. Flikanje je pri nas vsakodnevno na sporedu. Imamo tudi železnico, vendar potovanje po njej ni ravno nekaj, s čimer bi se človek hvalil. Do 1. septembra si za pot z vlakom proti morju moral prestopiti na avtobus, da si sploh dosegel svojo končno destinacijo. O tem, da so naše lokalne ceste bolj podobne minskemu polju, niti ne bom razpredal, saj vsi vemo in čutimo po čem se vozimo z osebnimi vozili. Tudi parkirišča so problematična, saj ljudje želimo v samo središče mest s svojimi vozili. Všeč mi je, da se zapirajo mestna središča, vendar naj se prej uredi dovolj parkirišč za vse obiskovalce.

Zgoraj je par stvari, ki mene zmotijo, ko se govori o mobilnosti. Če bi imeli “poštimane fundamente”, potem bi bilo vse skupaj precej lažje. Tako pa lahko vsak dan pizdimo – zaradi zastojev na avtocestah, zaradi zamud vlakov, zaradi kolon, ki stojijo skozi mestna središča, zaradi uničenih cest…

Infrastruktura bi morala biti temeljnega pomena in ko se je začela recesija bi morala država investirati sredstva v prenovo/izgradnjo infrastrukture in s tem vrniti denar v obtok. Vendar ne na način, kot je bilo to nekoč, ko so nekateri gradili tako drage ceste po Sloveniji, da smo se spraševali, ali so iz zlata? Na žalost se situacija ni veliko spremenila, samo druga imena so tista, ki dobivajo posle in si mastijo brke.

Ja, 25 let Slovenije bo. Verjetno bi bil res že čas, da se postavijo temelji in da se vse skupaj legalizira. Vsaj to lahko pustimo zanamcem, če jim že ne bomo zapustili nove Švice, kot so nekateri pričakovali in si želeli!

Train to Jungfraujoch – Top of Europe

Train to Jungfraujoch – Top of Europe

3 Responses to Slovenija potrebuje infrastrukturo

  1. roza pravi:

    Sanja svinja kukuruz. Čas je, da nehate sanjat in se sprijaznite, da ne bo nikoli drugače. Al pa na vlak za Švajcarsku.

  2. Darko Lampreht pravi:

    če je direktor gradbenega podjetja še vedno na TOP 100, potem nam je lahko jasno, da bo gradnja cest še vedno predimenzionirana, po količini in vrednosti…

  3. top666 pravi:

    Had, koliko časa si živel v Švici?

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.