Jesen. Z njo pride dež. Narava umira in listje odpada. Na uničenih cestah nastajajo luže in neprevidno vozniki poskrbijo, da je marsikateri pešec povsem moker, ker nič hudega sluteč hodi po pločniku. Večina pogovorov je povezana z vremenom in sezonja pizdenja nad vremenom je odprta do začetka aprila.

Mene bolj kot pizdenje nad vremenom fascinirajo zastoji, ki nastanejo, ko pade prvih par kapljic dežja. Očitno se voznikom vklopi poseben “dežni sistem” in vožnja po cestah postane vse prej kot prijetna. Ja, vožnja po dežju je bolj zahtevna od običajne vožnje, vendar to še ni vzrok, da se hitrost vožnje iz 90km/h (po omejitvi) zmanjša na 60km/h, ali pa da se počaka 15 sekund na zelenem semaforju, preden prvi voznik spelje.

Dejstvo je, da so naše ceste in avtoceste precej uničene in zdelane. Da je na njih veliko lukenj, predvsem pa veliko vode, ki ne odteka tako kot bi morala. Strah pred aquaplaningom je očitno povsod prisoten, ampak to še vedno ne opravičuje vseh zastojev, ki se dogajajo med dežjem. Posledično se najdejo vozniki, ki se jim mudi in poskušajo s hitrejšo vožnjo in prehitevanjem priti do cilja – vendar se zgodijo nesreče. Nastanejo zastoji in dolge kolone in začne se pizdenje nad nepretočnostjo naših cest. Za to ni vedno kriv dež, vendar precej pripomore k povečanju števila nesreč (zanima me, ali imamo v Sloveniji kakšno študijo o tem, za koliko se poveča število nesreč bo dežju!).

Ko v Ljubljani pade dež, se hitrost dospetja na cilj poveča za enkrat. Ljudje se dejansko ne vozijo po cestah, ampak stojijo v kolonah. Ponavadi ob prvih jesenskih dneh Ljubljana postane ena velika kolona pločevine, ki se zelo zelo počasi premika. Precej podobno, kot med 16. in 17. uro, ko je center Ljubljane eno veliko “postajališče”.

Rešitev za zastoje ob prvih kapljicah dežja? Rešitve ni, kajti za volani vozil so različni ljudje, ki različno percipirajo vožnjo.

  • definitivno je ena izmed boljših stvari za vse, ki jih je strah vožnje po dežju AMZS center varne vožnje na Vranskem, kjer lahko preizkusite bolj ekstremno vožnjo na različno spolzkih podlagah.
  • dobre pnevmatike. Ja. Pnevmatike so tista stvar, ki vozilo povezuje s cestiščem in ponavadi ljudje varčujejo pri njih. Ko gledam vozila in njihove profile pnevmatik, se mi zdi še precej čudno, da je tako malo nesreč na naših cestah. Med prvim dežjem se tudi zaradi tega veliko voznikov odloči, da bo vozilo bolj počasi, kajti njihove pnevmatike niso primerne za vodo na naših cestah.
  • vožnja naj bo vožnja in naj ne bo opravljanje službenih stvari. Odložite telefon in se posvetite cesti in ostalim vozilom!
  • popravljene ceste. Zadnja leta se vse manj denarja vlaga v popravljanje cest. Razen avtocest, ki so vedno znova zaprte za promer, ker se nekaj dela na njih, pa vendar ni nikjer nikoli delavcev. Če bi bile naše ceste primerne količini vozil, ki se vsak dan vozi po njih in bi bile primerno urejen, bi bilo precej manj stresnih situacij.
  • ljudje. Zadnje, vendar najpomembnejše. Če je nekoga strah vožnje po dežju, ker se boji, da se bo kdo vanj zaletel, ali obratno, potem je prva alineja lahko rešitev. Vsekakor boljše, kot pa da tak voznik povzroča zastoje in živčnost. Seveda bi se vsak moral sam odločiti o svojih sposobnostih, predvsem pa najti kompromis med vožnjo, ali izbiro kakšnega drugega prevoznega sredstva
  • javni prevoz! Javni prevoz, če bi funkcioniral tako kot mora, bi bil čudovita rešitev za prometne zastoje v mestu. Vendar tudi to ne pomaga, ker avtobusi ostanejo ujeti v zastojih in posledično niso rešitev!

Jaz in vožnja po dežju?

Med dežjem sem precej bolj skoncentriran na vožnjo. Predvsem pa odložim telefon in se posvetim dejansko samo vožnji. Držim varnostno razdaljo in ne izsiljujem, ali pa bliskovito zaviram, ker računam na to, da niso vsi ljudje vedno povsem skoncentrirani na vožnjo in da so zjutraj ljudje še precej zaspani za volanom.

Predvsem pa sem pozoren na večje luže na cestah in na odseke, kjer je veliko listja v tem obdobju. Tam prilagodim vožnjo razmeram in pazim na to, da mi ni potrebno nenadno zavirati. Predvsem pa poskušam biti previden še za ostale voznike, kajti precej nesreč botruje ravno neprevidnost!

Pa srečno in čim manj stanja v kolonah ob prvih kapljicah dežja!

VN:F [1.9.22_1171]

Oceni zapis:

Rating: 5.0/5 (2 votes cast)
Zakaj na cestah vse stoji, ko pade par kapljic dežja, 5.0 out of 5 based on 2 ratings

One Response to Zakaj na cestah vse stoji, ko pade par kapljic dežja

  1. Iztok pravi:

    Če se hitrost dospetja na cilj poveča le za – enkrat, potem pa ni problem ;)
    Aja, pa tudi, ko so suhe ceste ni priporočljivo tapkat po telefonu…

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.