Piše se leto 2015 in naša predraga (dobesedno) Slovenska turistična organizacija ugotovi, da je prihodnost v digitalnem marketingu!? No, vsaj to je izjavila Maja Pak, direktorica STO na Dnevih slovenskega turizma. Lansko leto je imel STO razpis, ki je bil milo rečeno čuden. Ampak očitno se stvari spreminjajo, saj so odgovorni dobili par “buzzwordov”, ki jih sedaj uporabljajo pri svoji komunikaciji. Ne, za turizem v Sloveniji se ni bati, čeprav sedaj Slovenije ni med 50 najbolj razvitimi turističnimi državami in država obljublja 12.000.000 eurov za turizem v naslednjem letu!

Če citiriam Delo: Ključne spremembe so usmeritve v vse oblike digitalnega vsebinskega marketinga, pripravili bomo nov sodobni in vrhunski turistični portal, izvajali inovativne digitalne kampanje, krepili znamko I feel Slovenia, ki je ne bomo spreminjali, ker je izjemno dobro sprejeta na trgu…

Jupi.

  • vsebinski marketing je buzzword, ki je v obtoku že vrsto let in pri vas ga odkrijete leta 2015.
  • vlagali boste v digitalni marketing – ali to pomeni, da ne bo več oglasov na tujih televizijskih postajah, ki stanejo po par 100.000 eurov (konkretno 600.000 eurov za zakup TV oglasnega prostora v Nemčiji)
  • vrhunski turistični portal? Jeap, se strinjam, da ga potrebujemo. Ampak ali to res potrebujejo obiskovalci, ki v Sloveniji preživijo 1,8 dneva (saj je takšna številka, kajne?)? Ali ste se kdaj vprašali, kaj dejansko potrebujejo turisti, ki pridejo v Slovenijo?
  • krepitev znamke I feel Slovenia? Očitno je to nekaj, kar se ne bo nikoli spremenilo. Smo država, ki ima besedo LOVE v svojem imenu in tega ne znamo izkoristiti. Mogoče pa je čas, da se začnemo spraševati tudi o tem. Ali se je kdaj delal kakšen test, kako bi tujci reagirali ob drugačnem sloganu Slovenije?
  • inovativno digitalno kampanjo? Seveda. Močno podpiram, vendar naj bodo pred tem postavljeni cilji, kaj želimo z njo pridobiti in naj bodo rezultati kampanje v korelaciji s stroški kampanje.
  • digitalni marketing je #topshit – vse se da meriti in učinki se lahko preprosto vidijo. Je to v intereru STO? Pri tem marketingu ne gre za pregorov – half the money I spend on advertising is wasted; the trouble is I don’t know which half (John Wanamaker)
  • kaj pa destination marketing in travel bloggerji? Če smo ravno pri buzzwordih – zakaj ne bi nekdo, ki išče informacije o Sloveniji imel možnost dobiti “plan” obiska Slovenije, na podlagi njegovih preferenc, predvsem pa na podlagi njegovih želja? In če bi se podjetja, posamezniki in društva med seboj povezovali, bi lahko vsak obiskovalec dobil čudovito izkušnjo Slovenije!

Včasih ni dovolj samo to, da se začnejo uporabljati novi buzzwordi. Včasih je potreben precej večji razmislek, preden se na vrat na nos vrže v takšen projekt. Kaj pa, če bi STO razmislil o tem, da bi skupaj povabil različne kreativne ljudi iz različnih agencij in bi ti skupaj ustvarili akcijo, ki bi imela večji doseg, kot pa ga imajo “solo” akcije posameznih agencij? Je to utopija? Če je, potem tudi turizem ne bo doživel tiste prosperitete, ki jo želijo določeni ljudje v državi. Lahko pa se seveda še naprej meče denar skozi okno z največjo lopato in “nikome ništa”!

Preden pride ven nov pitch za “digitalni marketing”, ki ga bo razpisal STO, naj se začnejo ukvarjati tudi z dejanskimi problemi – Airbnb recimo je eden izmed takšnih, ki v Sloveniji ni urejen, pa vendar je množično uporabljan. Naj se začne povezovanje – sodelovanje različnih ljudi in različnih panog znotraj turizma. Naj se najprej spiše vizijo turizma Slovenije, s katero bomo končno dobili nek dokument, v katerem bodo zapisane smernice, pričakovanja, predvsem pa cilji turizma v Sloveniji.

Prav tako naj mogoče STO pogleda primere dobre prakse že znotraj same Slovenije – Turizem Ljubljana je odličen primer! Pa vendar Slovenija ni samo Ljubljana, Bled in Piran! Ja, pozdravljam, da STO leta 2015 razmišlja o digitalnem marketingu – škoda, da ene 10 let prepozno. In všeč mi je, da razmišljajo o inovativnih akcijah. V bistvu jih podpiram, ampak po drugi strani pa jih bom tudi gledal pod prste, da vidim, kaj bodo ustvarili in koliko neumnosti bodo zopet zapisali v svoj razpis – prejšnji je vseboval formate, ki jih določeni tiskani mediji v tujini sploh ne ponujajo!

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.