Pravna posledica, ki jo za Volkswagnovo varanje kupcev avtomobilov z dizel motorjem določa Zakon o varstvu potrošnikov je pravica potrošnika zahtevati vračilo kupnine ob vračilu avtomobila, ki je bil kupljen kot blago z napako, ali zahtevati zamenjavo avtomobila z novim in sicer takim, ki bo imel v homologacijskem potrdilu navedene lastnosti in odlike.

Lastnikom Volkswagnovih avtomobilov z dizel motorjem in vgrajeno elektroniko, ki menijo, da se je za svojo pravico, tudi proti mogočnemu koncernu Volkswagnu, smiselno boriti in je verjetnost uspeha (ne glede na upravičene dvome v korektnost slovenskega pravosodja) vendarle večja kot upanje na zadetek sedmice, če igraš loto, dolgujem jasno predstavitev, kaj in kako ukrepati, če se odločijo uveljavljati svojo pravico in objavljam

Kdor zamudi dvomesečni rok od dneva, ko je prejel obvestilo, oziroma od dneva, ko je preveril, ali je njegov avto blago s stvarno napako, izgubi možnost v nadaljnjih dveh letih vložiti ustrezno tožbo, če prodajalec njegovo zahtevo zavrne. Kdor od prodajalca ne zahteva vračila kupnine, oziroma zamenjave avtomobila, ne more svoje pravice neposredno uveljavljati na sodišču.

Pred tednom dni je blog had.si povzel pisanje, objavljeno na Prometeju, o pravnih aspektih Volkswagnovega varanja kupcev pri prodaji avtomobilov z vgrajenim dizel motorjem, ki je z vgrajeno elektroniko programiran tako, da deluje v dveh različnih režimih; med meritvami izpuhov strupenih plinov med mirovanjem, motor deluje tako, da so ti izpuhi nizki, med normalnim delovanjem med vožnjo pa so izpuhi strupenih plinov lahko tudi do 35 krat večji od količin navedenih v potrdilu o homologiranem tipu avtomobila.

Pravna posledica, ki jo za takšno ravnanje določa Zakon o varstvu potrošnikov je pravica potrošnika zahtevati vračilo kupnine ob vračilu avtomobila, ki je bil kupljen kot blago z napako, ali zahtevati zamenjavo avtomobila z novim in sicer takim, ki bo imel v homologacijskem potrdilu navedene lastnosti in odlike.

Pravno dosledno pisanje je na Hadovem blogu vzpodbudilo precej komentarjev in razprav, v katerih je kar nekaj državljanov izrazilo nezaupanje v slovensko pravosodje in dvom, da bi si sodišča drznila v razumnem roku odločiti v skladu z veljavnim slovenskim zakonom in v korist slovenskega tožnika prisoditi vračilo kupnine ali zamenjavo avtomobila v škodo mogočnega koncerna Volkswagen.

Kar nekaj komentatorjev se je ustrašilo pravdnih stroškov, očitno pa je tudi, da bralci bloga niso seznanjeni s procesnimi možnostmi po slovenskih predpisih in zlasti nimajo predstave, kako ravnati, če želijo zavarovati in izterjati svoje pravice. Nekaj komentatorjev je kljub prevladujoči slovenski plahosti vendarle izrazilo prepričanje, da se je za svojo pravico, tudi proti mogočnemu koncernu Volkswagnu, smiselno boriti in je verjetnost uspeha (ne glede na upravičene dvome v korektnost slovenskega pravosodja) vendarle večja kot upanje na zadetek sedmice, če igraš loto. Tem vrlim Slovencem dolgujem jasno predstavitev, kaj in kako ukrepati, če se odločijo uveljavljati svoje pravice.

Zakon o varstvu potrošnikov nalaga potrošniku v roku dveh mesecev po tem, ko je ugotovil, da je kupil blago z napako vložiti pri prodajalcu vlogo Obvestilo potrošnika prodajalcu o stvarni napaki – Zahteva za vračilo kupnine ali zamenjavo za nov avtomobil. Kdor zamudi dvomesečni rok od dneva, ko je prejel obvestilo, oziroma od dneva, ko je preveril, ali je njegov avto blago s stvarno napako, izgubi možnost v nadaljnjih dveh letih vložiti ustrezno tožbo, če prodajalec njegovo zahtevo zavrne. Kdor od prodajalca ne zahteva vračila kupnine, oziroma zamenjave avtomobila, ne more svoje pravice neposredno uveljavljati na sodišču.

V nadaljevanju vrlim Slovencem posredujem vzorec zahteve za vračilo kupnine ali zamenjavo avtomobila ter vzorec tožbe, saj se bodo izigrani potrošniki tako lažje odločili za ukrepanje, ali pa bodo lažje ocenili, da je sladko grozdje na brajdi po logiki lisice iz znane Ezopove basni pravzaprav kislo in se te kisle pravice ne izplača niti poskusiti doseči. Če je je pravica kislo grozdje, ki ga ne moreš doseči, ne glede na to, kako odločno in kako visoko skačeš, ker je brajda pač previsoka, je res lagodneje niti poskusiti začeti skakati, pa čeprav te poskus v začetku ne stane več kot prepisati in po priporočeni pošti s povratnico poslati ustrezen zahtevek.

Z gotovostjo napovem, da Porsche Slovenija ne bo priznal, da je prodajal avtomobile s stvarno napako, pač pa vam bo zagotavljal, da je vaš avtomobil tehnično brezhiben in da se z njim lahko brezskrbno vozite po Sloveniji in Evropi.

Prav zato nič ne prehitevam, ker vam na zalogo objavljam še vzorec hipotetične tožbe, da se bodo vsi tisti, ki se boste odločili poizkusiti skočiti do sladkega grozdja pravice lahko po trezni presoji odločili, ali boste s tožbo nadaljevali. Seveda imate tudi možnost čakati, da bo sodišče pravnomočno odločilo v prvi precedenčni zadevi prej kot v dveh letih, pa se boste nato sklicevali na sodno prakso, saj bo v tem primeru brajda s sladkim grozdjem pravice dosegljiva vsem in ne le odločnim borcem za pravico. Verjetnost tako hitrega sojenja je žal majhna in je več verjetnosti, da tisti, ki ne bodo skočil sedaj, te možnosti ne bodo imeli več, saj jim bo njihova pravica procesno zastarala.

Vzorca sem napisal na ime Mihael Novak, ker ne poznam nikogar s tem imenom, čeprav je v Sloveniji veliko Mihcev in se največ Slovencev piše Novak. Če obstaja kakšna oseba s tem imenom, naj ve, da nisem imel v mislih prav nje osebno, ko sem uporabil to simbolično ime.

Stanko Štrajn – več Premislekov in kritik zdravega razuma na http://www.prometej.eu

Gostujoči zapis je kategorija namenjena bralcem bloga had. Marsikdo ki bere bloge, tudi zapiše kakšno zanimivo stran, jo fotografira, vendar si zaradi parih prispevkov ne želi odpirati bloga. Nekaj časa sem okleval, premleval, če si res želim tega in ugotovil, da moram narediti nekaj v to smer, sicer izgubi pomen par stvari, ki jih že ves čas bloganja zagovarjam. Namreč najti sinergijo z ljudmi, ki so kompetentni in sposobni in vedno veliko in jim ponuditi, da prispevajo zapise, mnenja, fotografije.

In tukaj vam dajem možnost. Vaše zapise bom objavljal zapise v kategoriji Gostujoči zapis.

Kaj dobite vi? Prostor za objavo na enem najbolj obiskanih blogov v Sloveniji je v bistvu vse kar vam lahko ponudim. In to, da vas bo prebralo veliko več ljudi, kot če bi bili na svojem. Na si ne morem privoščiti da bi plačeval vaše prispevke, tako da je to pro-bono. Kaj dobim jaz? Vsebino, ki se bo razlikovala od moje in bo mogoče pritegnila še kakšnega bralca več.

Pravila igre morajo biti vnaprej jasna:

  • vsak prispevek bom prebral in presodil če je primeren za objavo. Če bo odgovor negativen, ga bom tudi poskusil obrazložiti preko maila.
  • zapisi naj bodo informativni, oz. naj imajo svojo vsebino (tega, kaj je kdo jedel za zajtrk, ne bom objavljal)
  • trači, ki nimajo nobenega verodostojnega dokaza, ne bodo objavljeni
  • politična stališča naj bodo podkrepljena z dejstvi in ne zgolj natolcevanje
  • če boste poslali fotografije, naj bodo vaše avtorsko delo (fotke iz interneta objavljate na Siolu!)
  • komercialni zapisi o tem, kako je vaš portal oh in sploh, ne bodo objavljeni
  • obvezno mi morate sporočiti kako naj vas podpišem

Če je še kakšen predlog, vprašanje, diapozitiv, karkoli, me lahko kontaktirate na mail info @ had.si, kamor lahko tudi pošljete svoje prispevke.

4 Responses to Afera Volkswagen / vzorec ustrezne zahteve prodajalcu za vračilo kupnine ali zamenjavo avtomobila / Stanko Štrajn

  1. Anonimno pravi:

    Imam nov, letos kupljen avto višjega cenovnega razreda z vgrajeno sporno opremo in dobil sem obvestilo od uvoznika. Kako konkretno naj odreagiram oziroma kako ali kaj naj obvestim nazaj uvoznika, da ne mine dvomesečni rok. Na obvestilu uvoznika ni datuma…

  2. Anonimno pravi:

    Pozdravljeni, ali mislite da lahko Porsche Slovenija d.o.o., kot uradnemu zastopniku in uvozniku teh vozil, pošljem “Obvestilo potrošnika prodajalcu o stvarni napaki – Zahteva za vračilo kupnine ali zamenjavo za nov avtomobil”, čeprav je bil avto uvožen iz Nemčije.

  3. Marko pravi:

    Pozdravljen!

    Ali je mogoče trik še v enem manevru?

    Lastnike vozil je o napaki obvestil Porsche Slovenija, zato je dopis o stvarni napaki naslovljen nanj.

    Zakon jasno definira, da lahko stvarno napako uveljavljamo le pri prodajalcu. V primeru nakupa pri posredniku je dejansko potrebno napako uveljavljati pri njem???

    Zgolj v razmislek…..napačno uveljavljanje….in ostanemo brez pravic.

    Se mogoče motim?

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.