Facebook. Vsak dan na njem preživimo ure in ure. Ja, sprijaznimo se s tem, da če ne bi obstajal Facebook, bi iskali informacije po Googlu in brali zanimive stvari, tako pa preprosto zgolj ždimo na Facebooku in čakamo, da nekdo kaj novega objavi in potem to takoj komentiramo, lajkamo in delimo naprej. Ravno to troje pa je v zadnjem letu vse pogosteje tudi del nagradnih iger na Facebooku, ki jih organizirajo podjetja in vam podarjajo vse mogoče in nemogoče izdelke.

Prihajam iz tistih časov, ko je bilo v Sloveniji zelo malo uporabnikov Facebooka. V bistvu sem jih večino poznal tudi v realnem svetu in je bilo vse skupaj druženje v krogu istomislečih ljudi. Ko je Facebook postajal širše dostopen, se je tudi to spremenilo. Več uporabnikov, več možnosti za monetizacijo. Začelo se je “skvotanje” blagovnih znamk, prodajanje lajkov, fenov, podjetja so imela privat profile in še in še in še bi lahko našteval… Facebook je bil dokaj neregulirano področje in posledično se je vsak po svoje znašel v kaotičnem redu.

V nekem trenutku se je Facebook odločil, da so za izvedbo nagradnih iger potrebne aplikacije. Trg aplikacij je začel cveteti in vsi so vlagali denar v aplikacije. Nagradne igre so imele svoja pravila, predvsem pa se je vedelo kdo pije in kdo plača. Zadeva je bila pravilno zastavljena, vendar očitno ni bila dovolj zanimiva, da bi jo Facebook pustil da živi. Še vedno obstajajo aplikacije, vendar je teh zelo malo, kajti Facebook želi, da je čim več ljudi, čim dlje časa na Facebooku in da čim več “lajkajo, šerajo in tegajo”.

Zadnje leto so se namreč razpasle Facebook nagradne igre, kjer sodeluješ že s tem, da lajkaš objavo, komentiraš, označiš 3 prijatelje in tako sodeluješ v nagradni igri za leseno hiško, majico, prehranska dopolnila, ličila, ali karkoli drugega, kar seveda potrebujete, da bo vaše življenje popolno.

Vsak dan gledam, če kdo podarja kakšno 50 metrov dolgo betonsko ograjo, pa vendar tega ni in ni. Očitno nimam sreče in bom enkrat moral sam pljuniti denar in jo zgraditi.

V bistvu me ne moti tak način organiziranja nagradnih iger, ker očitno so “by the book”. Tudi to me ne moti, da vsi samo še na ta način pridobivajo nove “fene” in da je to edini način, ki deluje. Ja, aplikacije ne dajejo nobenih učinkov. Malce bolj me moti pri vsem tem, da ne obstajajo pravila nagradne igre, da se točno ne ve, kdo podarja stvari, kdo plača davek. Jeap. Za vse tiste, ki organizirajo nagrade igre na ta način – dajte vsaj nekam dodati pravila nagradne igre, način žrebanja in vse ostale pogoje, ki so pomembni za vse tiste, ki bodo naredili vse za to, da bi dobili eno rutko, ali pa lak za nohte.

Srčno pa upam, da bo Facebook kmalu spremenil pogoje in bo tudi takšen način organiziranja nagradnih iger samo še preteklost – ampak dokler jim generira toliko in toliko prometa. Ah, tudi Facebook se obnaša zgolj tržno, kot vsi organizatorji nagradnih iger!

lajkaj

3 Responses to Lajkaj, komentiraj, označi 3 prijatelje in sodeluj v nagradni igri / Facebook

  1. Tina pravi:

    Facebook ima pravila, kako se lahko izvajajo nagradne igre. Zahteve po “šeranju” objave, “lajkanju” strani ali celo “teganju” oseb so strogo prepovedane. Po pravilih FB bi morala vsaka taka nagradna igra, ki se odvija na strani, vsebovati tudi jasna pravila (kdo organizira, kako se sodeluje, trajanje igre, določitev nagrajenca..) ter zapis, ki FaceBook odveže vsake povezave z nagradno igro. Kršenje teh pravil ima lahko za posledice izbris FB strani in izbris osebnega profila.

    • had pravi:

      https://www.facebook.com/business/news/page-promotions-terms

      za strani so malce drugacna pravila :)

      We’ve removed the requirement that promotions on Facebook only be administered through apps
      Now, promotions may be administered on Page Timelines and in apps on Facebook. For example, businesses can now:

      Collect entries by having users post on the Page or comment/like a Page post
      Collect entries by having users message the Page
      Utilize likes as a voting mechanism

      As before, however, businesses cannot administer promotions on personal Timelines.
      Accurate tagging is required in promotions
      In order to maintain the accuracy of Page content, our Pages Terms now prohibit Pages from tagging or encouraging people to tag themselves in content that they are not actually depicted in. So, for instance:

      It’s OK to ask people to submit names of a new product in exchange for a chance to win a prize
      It’s not OK to ask people tag themselves in pictures of a new product in exchange for a chance to win a prize

  2. Pero pravi:

    Had ti si bedak.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.