Pomlad. Čas, ko pridejo na cesto motoristi s svojimi motorji. Čas, ko se hrupu v mestu pridruži še hrup motorjev in njihovih predelanih izpušnih sistemov (auspuhov). Čas, ko se motoristi začnejo dokazovati tako, da pred semaforji “navijajo gas”, da se jih sliši na drug konec mesta in ki speljujejo od enega semaforja do drugega, kot da bi šlo za dirko Grand Prixa. Niso vsi motoristi enaki, vendar je včasih treba stvari malce poenostaviti, da se bolj razume bistvo.

Zadnja leta so motorji in motoristi vse bolj prisotni na naših cestah. Čez zimo se marsikdo opogumi in pričaka pomlad z novim motorjem. Vsak ima svoje namene – nekateri uživajo v vožnji z njim, drugi si kupujejo izgubljeno mladost, tretji so radi opazni in jim to veliko pomeni.

Kako si najbolj opazen na motorju? Tako, da si v kratki majici, brez čelade in da imaš motor, ki ima najglasnejši zvok v mestu. Definitivno bo vsak pogledal za teboj in vsaka ženska bo postala mokra, ko boš peljal po cesti mimo nje. Ne, ker bi jo to privlačilo, ampak ker se bo od strahu lahko polulala. Takšnih motoristov je zdajle zelo veliko na cestah.

Ko sem včeraj zvečer šel po Ljubljani do avtomobila (po 22. uri), sta me, kljub temu, da sem navajen vsega, dobesedno prestrašila dva motorista. Glasnost njunega izpuha je definitivno presegala dovoljene meje, vendar se bojim, da se s tem nihče ne ukvarja pri nas.

Ker me je vseeno zanimalo, kaj piše v pravilniku, sem šel iskati informacije in našel ODREDBO o homologiranju motornih koles glede na emisijo hrupa (št. 41.01) (vir), kjer piše:

3.2.1.3 Nivo hrupa, ki ga povzroča motorno kolo v vožnji, izmerjen po določilih te odredbe, ne sme presegati naslednjih vrednosti po posameznih kategorijah (za nova motorna kolesa):

-----------------------------------------------------------------------
Kategorija motornega      Prostornina pogonskega      Nivo hrupa
Kolesa                    motorja (cc)                v dB(A)
-----------------------------------------------------------------------
Prva kategorija           cc< 80 ccm                  75
Druga kategorija          80 ccm < cc < 175 ccm       77
Tretja kategorija         cc > 175 ccm                80
-----------------------------------------------------------------------

80 dB je torej zgornja meja. Če naredim primerjavo hrupa in jo primerjam z motornimi kolesi, potem ugotovim, da bi lahko policija, če bi bila primerno opremljena imela precej dela, predvsem pa bi tako zelo hitro polnili našo prazno državno blagajno:

  • hupa 110 dB
  • tovornjak 95 dB
  • glasnost v bivalnih prostorih mora biti manjša od 60 dB

Seveda obstaja možnost, da imam samo jaz ponoči super sluh in imajo motoristi v bistvu zelo tihe izpuhe na svojih motornih kolesih. Ali pač ne?

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.