Nova Toyota Prius Hybrid. Pet dni druženja z #noviPrius in v tem času prevoženih okoli 1500 kilometrov (Opatija, Gradež/Grado, Bled, Zg. Prhovec in Velika Planina). Povprečna poraba 1,8 litrskega Priusa, ki ima 122 konjev je bila na koncu 4.6 litra – medtem, ko sem jo med vožnjo na morje spravil pod 3,2 litra in tudi takrat nisem bil ravno nežen s stopalko za plin. Za vse tiste, ki se vam ne da brati do konca – mene je avto navdušil.

Nova Toyota Prius Hybrid / ali ti je všeč ali pa ti ni

Ko so kolegi videli avto, ki ga vozim, so bila mnenja o njem različna. Večina je imela pripombe nad njegovim zadkom, medtem ko je nekaterim bila njegova drugačnost všeč. Mnenja o samem vozilu so precej različna. Glede na to, da so pri Toyoti naredili vozilo, ki je podrejeno nizki porabi – posledično ima ravno dno šasije, aerodinamične dodatke in verjetno je tudi to razlog, da marsikomu Prius na prvo žogo ni všeč.

Sam že dolgo malce drugače gledam na vozila – zame je to prevozno sredstvo iz točke A do točke B in mora imeti čim manjšo porabo. V bistvu je to kot z barvo vozila. Sam le na parkirišču vidiš, kakšne barve je vozilo, med vožnjo pa barvo opazijo le drugi.

Toyota Prius od znotraj

Bela notranjost. Ko sem se prvič vsedel v avto, mi je bila bela armaturna plošča vse prej kot všeč. Ampak vsa elektronika, avtomatski menjalnik, JBL zvočniki, … mi niso dali miru. V bistvu sem se bele armaturke zelo hitro navadil in ugotovil, da je zelo uporabna poleti – avto namreč ni tako vroč, kot je pri črni armaturni plošči.

Velika sredinska konzola, odzivna na dotik / JBL, me je takoj navdušila. Tudi števec in vse ostalo, ki je dokaj futuristično mi je bilo zanimivo. Ampak HUD (head up display) je tisto kar mi je res všeč. Če začnem naštevati vso opremo, ki jo ima vozilo, ne bom kar tako prišel do konca. Ampak bom vseeno poskusil:

  • radarski tempomat, ki deluje odlično in sem navdušen nad njim predvsem pri vožnji po avtocestah
  • avtomatski menjalnik, ki ima tudi opcijo B (breaking), ki pomaga dodatno polniti akumulator pri vožnji po klancu navzdol
  • samodejno parkiranje – ja, tole je res užitek, čeprav s precej straha, ko prvič počneš to – vendar moraš sam zavirati pri avtomatskem parkiranju
  • brezstično polnjenje za Samsung telefone (jeap, Apple nima tega)
  • JBL konzolo (veliko zvočnikov) za povezljivost z vašim telefonom (BT deluje!), navigacijo, različne nastavitve s katerimi se lahko igrate kar nekaj časa
  • tri obvolanske ročice, ki v kombinaciji z drugimi tipkami dovolijo lastne nastavitve (avtomatsko preklapljanje dolgih in kratkih luči in podobno)
  • tri režime delovanja (Power, Eco in Normal) in dodatno še EV (zgolj na elektriko)
  • klima napravo, ki se prilagaja številu ljudi v vozilu
  • velik prtljažnik

Čudne stvari v Priusu:

  • ročna zavora, ki je tam, kjer je sicer sklopka
  • ročno nastavljanje sedeža
  • z daljincem se ne da odpreti stekel, ali jih zapreti

Vožnja s Priusom

Vožnja je zanimiva. Baterije pomagajo z dodajanjem moči pri določenih situacijah – pri višjih hitrostih na avtocesti sem imel sicer občutek, da se je menjalnik malce zaciklal, vendar je to režim delovanja motorja, ki se prilagaja in dodaja moč po potrebi.

Speljevanje iz parkirišč je čisti užitek, saj je vozilo neslišno in posledično marsikdo čudno pogleda, ko se za njim pojavi vozilo – predvsem ljudje, ki hodijo po sredini ceste. Zanimivo doživetje je bilo, ko sem odhajal iz parkirišča in se mi je mesti redar zahvalil, ker ne onesnažujem zraka (jepa, presenečen sem bil).

Glede na to, da sem naredil 1500 kilometrov v petih dneh – torej sem bil veliko na cesti, lahko mirne duše napišem, da je vozilo zelo zelo primerno za daljše relacije. Presenečen sem bil, ko sem šel točiti gorivo in sem natočil manj kot 40 litrov, čeprav je že svetila lučka. Predvsem pa sem opazil, da je vožnja z radarskim tempomatom čisti užitek.

Tudi, ko sem šel v Brestovo fotografiraji Priusa ni bilo nobenega problema, ko sem prosil, če mi odprejo rampo. V bistvu je prišel “redar” zraven in me je spraševal o vozilu. In takšni so bili večinoma komentarji vseh, ki so opazili vozilo.

Suma sumarum Toyota Prius Hybrid

Všeč mi je bilo tole druženje z #noviPrius. Škoda, ker se je že končalo. Veliko destinacij je še, kamor bi se z veseljem odpeljal, predvsem pa kjer bi lahko naredil še odlične fotografije. Kot sem zgoraj omenil je par stvari, ki so me zmotile, najbolj zanimivo pa je, da me po petih dneh ne moti več njegova oblika (če mi je bila na začetku malce drugačna) in žal mi je edino, da se je druženje s Priusom končalo.

2 Responses to Nova Toyota Prius Hybrid / #noviPrius in 1500 prevoženih kilometrov

  1. Miha J pravi:

    Leto ali dve nazaj sem v US vzel Priusa (rent). Motila me je predvsem kvaliteta – ko sem recimo prijel za kljuko, jo potegnil, a ne odprl vrat, in jo nato spustil, da je skočila nazaj k vratom: zažvenketalo je tako, kot bi frcnil pločevinko. Imel sem občutek, da se vozim v pločevinki… do takrat sem bil za vse japonce mnenja, da so pločevinaste kantice… takrat pa sem dejansko dobil potrditev :) Si mogoče dobil enak občutek? Nekako meni bolj prija občutek robustnosti, nemška neuničljiva kvaliteta.

    Kako je v notranjosti: predvsem kako je s hrupom motorja in koles, če bi primerjal z Audiji, ki so očitno luksuz na tem področju?

    Sicer pa: radarski tempomat in avtomatski menjalnik, nekaj kar bi moral imeti vsak avto serijsko.

  2. Iztok pravi:

    Do kolko Km/h se lahk peleš s to japonsko pločevinasto kantico (?!), z električnim pogonom?

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.