Otrok socializma, ki ga je neznana kozmična sila, preko vseh fizikalnih zakonov vrgla v kapitalizem. Otrok, kateremu je bila v mladosti čokolada Milka tako nedostopna, kot celi takratni generaciji pionirjev! Otrok, ki je imel v mladosti verjetno več, kot so imeli vrstniki, pa vendar je živel isto, kot vrstniki. Rodil in živel sem v času, ko ni bilo razlik med nami, ko smo bili vsi eno in isto!
In potem pride demokracija, kapitalizem, potrošniška družba, ki ceni samo to, kar imaš, kar si lahko nakupiš in kar lahko pokažeš. Vse ostalo v tej družbi ne šteje. Razlika med otroci se dela že v vrtcu, kajti odvisno katero znamko oblačil nosiš, v tisti sloj pač spadaš. Pa vendar je poanta tega zapisa nekje drugje!
Zavedamo se, da smo postali potrošniki, ki padamo na oglase na TV, ki padamo na obljubljene nagrade in ki padamo na znižnja in razprodaje. Vse samo za to, da trošimo, za kar moramo delati! Denar mora krožiti! Minili so časi, ko si moral iti v tujino po kavbojke, po dobro kavo ali pa čokolado Milko. Sedaj je vsega tega pri nas v izobilju, vseh okus in vseh barv, da o vseh dodatkih niti ne razmišljam. Saj smo si želeli to, mar ne?
In tako mora nekdo, ki ni zagovornik potrošniške mrzlice in ki ni zagovornik velikih nakupovalnih središč, no ja, razen enkrat vsake kvarte, izpolniti svojo držvljansko dolžnost in se odpraviti v nakupovanje v Trst. Sometimes a man’s got to do what a man’s got to do. Že samo misel, na Italijane, gužvo, zaletavanje z vozički, smrad ljudi, vse udarce z raznimi vrečkami in torbami, sem poskušal eliminirati in se brezskrbno podati v “šoping”.
Seveda sva nakupila popolnoma vse, razen tistega, kar sva šla kupovat. Seveda sem doživel vse, kar sem sicer poskušal eliminirati, ampak je v vsakem trenutku udarilo po meni. Seveda je bilo nakupovanje prav prijetno, ampak ponovil ga ne bi spet kmalu.
In kaj je smešno pri vsem tem. Počutil sem se kot del potrošniškega sveta. Ko sem doma, daleč stran od tega potrošništva, nimam občutka, da je ves svet postal takšen. Ampak proti temu se pač ne da boriti, kajne?

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.