had blog roni kordis had blog roni kordis

Tržnice ne damo

Civilna iniciativa, ki je proti gradnji parkirne garaže pod tržnico je včeraj pokazala svojo “moč” in “veličino”.
Skupina ljudi, ki imajo očitno v življenju preveč časa, se je namreč odločila, da bodo za vsako ceno preprečili gradnjo garaž pod tržnico. Na prvi pogled bi dejal, da so bili to ljudje, ki niti ne potrebujejo več parkirnih garaž, kajti svoje so že odvozili! (upam, da ne bo kdo napačno razumel tega stavka!)
Svojo pobudo obrazložijo s tem, da se bodo dela, če bo prišlo do razkopavanja in gradnje garaž pod tržnico, zavlekla in da bodo imeli arheologi polne roke dela in bodo oni morali biti brez tržnice!
Ok, razumem oba aspekta. Pomanjkanje parkirnih mest v Ljubljani in pa ohranjevanje kulturne dediščine, kar tržnica zagotovo je! Vendar s takšnim nastopom civilne iniciative, kot je bil včerajšnji, ko se je njihov predstavnik skoraj stepel s pripadnikom nasprotnega pola, pa na žlost ne pelje daleč. Mogoče bi bilo vseeno precej boljše, da bi najprej v svojih vrstah razčistili kako bodo nastopali in kaj bodo zagovarjali, da ne bi prihajalo do podobnih ekscesov!

p.s.: ali bi ljudje iz iniciative razmišljali drugače, če bi bili mlajši in bi si lastili osebna vozila, katera ne bi imeli možnost nikjer parkirati?

p.p.s.: zakaj so lahko v Firencah, ki so prav tako staro mesto z bogato kulturno dediščino, garažne hiše pod zemljo, prav v središču mesta?

  1. Mesto ima v prulah bivšo tovarno vozičkov “Tribuna”, ki je od stare ljubljane ravno toliko oddaljena kot tržnica. Zakaj tam ne zgradijo parkirnih mest ???

  2. Zakaj graditi nove garažne hiše, če so obstoječe prazne?

    Nova bi bla pa kukr cenej al kaj?

  3. @fire: zakaj so prazne? so mogoce predrage? ali pa so celo zakupljene?
    to je pac nekaj drugega a ne..

  4. park hise v LJ so extremno drage….
    Prvo kar bi blo potrebno naredit je zmanjsat parkirnine v park hisah…. se bolje bi bilo narediti ogromne park hise na obrobju LJ cene parkirnin narediti zmenre (vem…zelo relativno) in enostavno ukinit promet po LJ… mogoce naredit tramvaje po LJ ?

  5. ..Al kot je reku šiptar on dan: “Gospodićna, mogoće še kej?”

  6. Tudi mene je precej zmotil nacin protesta. Predvsem tisti del, da naj se raje ne razkopava trznice, ker so spodaj arheoloski artefakti in pristojni ze komaj cakajo da zacnejo s copici po kolenih lazit ?!?
    Se prav lepo kaze ozkomislenost nekaterih….

  7. Ja, to mi je fino, da se na blogih debatira se kaksne pametne stvari …
    No, pa smo tam, pri ljubljanskem prometu, bolje receno, pri njegovem urejanju. Po sluzbeni dolznosti sem sodelovala na eni izmed delavnic v procesu priprave novega strateskega prostorskega akta MOL-a, ki se je navezovala prav na promet. Zakljucek je bil, da skoraj toliko, kolikor je bilo ljudi, toliko je bilo razlicnih pogledov na razvoj oziroma njegovo prostorsko aplikacijo.
    Najprej komentar komentarjev: ceprav sem dolgo navijala za tramvaj, se mi je zdel taka nostalgicna moznost, me je potem precej preprical argument, da res ni treba, da pri vsej navlaki v Ljubljano navleceo se “nebroj” zic, potrebnih za funkcioniranje tega transportnega sredstva. Drugace je pri resevanju prometnih tezav vecjih evropskih mest zelo popularno, vendar se ga nadomestiti z modernimi avtobusi, ki so zelo tihi, ekolosko neoporecni in predvsem dobrim obvescevalnim sistemom. Tega predstavljajo semaforji, na katerih lepo pise, kdaj pridejo naslednjih avtobusi in kateri so to. Prav tako bi bilo smiselno uvesti nove krozne proge in tako povecati dostopnost, zmanjsati stevilo nepotrebnih prestotov in narediti javni promet res prijazen. Pa recimo, da bi soferji osebnih avtomobilov lahko upostevali posebni pas za avtobuse, ne pa ga izkoriscali za prehitevalne manevre. Za zacetek.

    Potem je naslednja resitev primestna zeleznice in izgradnja drugega tira na Gorenjsko, iz katere je lepo stevilo dnevnih migrantov. Kar nekaj bi se jih najbrz z veseljem vozilo z vlakom, ce bi jih bilo vec, ce bi bila urejena parkirna mesta na maticnih zelezniskih postajah in ce bi se lahko udobno peljali. Veliko Č-jev, ki pa nimajo nic z mestom Ljubljana. Recimo Trbovlje so že primer, ki ima povsem premajhne kapacitete na zelezniski in nekaj ljudi ze s tem odvrnes, da bi sli z vlakom v Lj.

    Ce pokomentiram se garazo: z gradnjo garaze pod trznico se strinjam iz vecih razlogov:
    1. veliko evropskih mest ima mestna sredisca zaprta za promet, na obrocih sredisc pa so garazne hise, kjer lahko pustis avto in se mirno sprehodis do zazeljenih lokacij, npr. Nuernberg je ze tak.
    2. vec je garaz, cenejse bo parkiranje v njih in manj bo avtomobilov na plocnikih, v grmovju ter na drugih nemogocih mestih.
    3. te garaze se vedno ne bodo mogle pozreti vsega prometa, ki prihaja v mesto, vendar se ga bo zmanjsalo na druge nacine, npr. kombinirana vstopnica, za katero je uvedbeni projekt ze skoraj pri koncu.
    4. resen bo problem, kako gre navaden smrtnik na trznico in si kupi dve gajbi jabolk, da mu ni treba po vsak posebej in se kaj drugega. ker na avtobus gre z vso to kramo bolj tezko. mogoce bo kdo se raje prisel po nakupih v mesto, ker bo imel vsaj kje parkirati.
    5. …
    Obstajajo tudi proti argumenti: svinjarija (ce uporabim to zelo ekspresivno zelo mocno besedo je), da se dovoli zgraditi garazo, jo pol porabiti za trgovino in lastniku dovoliti, da pobira nagravzno parkirnino, primer Klinicnega centra. To res ni smoter mestnih garaznih his. Je res, da blizje, kot si centru, drazje naj bodo, vendar spet ne tako oderuske.

    Sploh ker ne dosezejo svojega namena – prepricajo koga, da bi sel raje z javnim transportnim sredstvom. Ne, ker v dusi Slovenca je, da mora pokazati svoj avto. In parkirati najblizje ciljni lokaciji in parkirati zastonj. Bolj pregrifano kot parkiram, samo da ne placam, vecji frajer sem. Pa mi povejte v katerem evropskem mestu je toliko moznosti, da avto zastonj parkirate kot v Ljubljani in v kateri drzavi ima toliko studentov avto kot v Sloveniji??

    Da se bo v glavah Slovencev kaj premaknilo, bo se kar nekaj casa trajalo. Je pa tudi res, da prometna politika in podporni sistem, beri INFRASTRUKTURA, ni najbolj naklonjena temu oziroma je precej nerodna. Ampak se spreminja na bolje. In glede na okoljske trende bo slo se na bolje. Recimo, da sem v tem primeru optimist.

  8. Kot najemnik dveh lokalov na tržnici sem strogo proti gradnji kaj šele odprtju garažne hiše pod njo. Že sedaj, ko si je Jankovič izmislil brezplačno parkiranje ob vikendih, nam je najemnikom to prineslo več škode kot koristi. Obvezna spraznitev do 16 ure pomeni, da moramo, kljub dobremu vremenu in obisku prodajo zaključiti, saj je treba vse pospraviti in pripraviti, da se lahko uredi parkirišče. V času gradnje ne more noben, pa če je še to sam Zoran J. zagotoviti nemoten potek prodaje in funkicioniranja tržnice. To preprosto ne drži. Zamislite se samo kako bo izgledalo, ko bo park. hiša polna in bodo vse do železniške postaje in tja do predora stala pločevina in čakala na prosta mesta (taka je sedaj praksa na krekovem trgu, poljanskem nasipu in petkovškovem nabrežju). Kdo si tega želi. JAnkovič pa ima tako ali tako brezplačen parkirni prostor na koncu Mačkove. Tisti, ki pa pridejo po ozimnico ali večje količine pa tako ali tako lahko v dogovoru z vratarjem pride na tržnico z avtom. Pa še to. Ko je Janez Koželj na seji mestnega sveta rekel, da je na tržnici parkiranih najmanj petdeset avtomobilov vsaki čas je seveda pozabil dodati, da sta dva sigurno od mestnega redarstva, pet od upravne enote, cela mačkova od mestne hiše ter nekaj mestnih inšpekcij, ki hodijo inšpekcirat po mestu (ti ne parkirajo v garažni hiši čez cesto ampak brezplačno na tržnici). G. Koželj naj se samo sprehodi mimo avtov in bo videl, kakšne dovolilnice imajo ti avti. In še to. Danes sem ob 8.30 uri (takrat je bilo polno) preštel in prišel do spoznanja, da je ob 28 avtomobilih bilo vse polno!!!.
    A je pri tem vsem kdo pomislil na razpadajoči Rog in Cukrarno, iki se bosta sesedla. Idealni parkirni hiši. A ne!
    Tržnice ne damo, lahko pa čez štiri leta menjamo župana. Cenejše in efikasnejše!

  9. Miha: “Mesto ima v prulah bivšo tovarno vozičkov “Tribuna”, ki je od stare ljubljane ravno toliko oddaljena kot tržnica. Zakaj tam ne zgradijo parkirnih mest ???”

    Miha, na območju Tribune bo zrasel stanovanjski objekt. Zidal bo pa Kraški zidar. Nak, nobenih garaž na tisti lokaciji….

Komentarji so zaprti.