Search Engine Optimization, ali krajše SEO, je beseda, ki se zadnje čase vse pogosteje uporablja.
Kaj pomeni SEO? Preprosto zapisano pomeni optimizacija spletnega mesta za iskalnike, kot so Google, Yahoo in podobni,to, da jih imajo iskalniki radi. Radi v smislu, da ga njihovi “pajki” (avtomatični mehanizmi, ki jih iskalniki uporabljajo) pogosto obiščejo in da se vsebina spletnega mesta čim hitreje pojavi v iskalnikih (o tem piše Matt Cutts v svojem postu Minty Fresh Indexing). Da se ključne besede pozicinirajo čim višje v SERP-u (Search engine results page) in da je čim več obiska iz brskalnikov.
Zakaj je to sploh potrebno? Če imaš spletno mesto, ki pokriva specifično področje je težko razširiti informacijo o tem, brez vložka velike količine denarja v marketing. Pa še v tem primeru ni uspeh zagotovljen. Internet in iskalniki pa so povsem nekaj drugega. Ljudje iščejo ključne besede in pridejo na spletna mesta preko iskalnikov. Se pravi da je edino kar moraš narediti to, da izbereš ključne besede, jih optimiziraš in poskrbiš za dnevni pritok obiskovalcev iz iskalnikov.
Sliši se preprosto, vendar se v praksi pokaže, da je vse skupaj precej bolj zamotana stvar. Zakaj? Ker si lahko tudi kdo drug želi obiskovalce na iste ključne besede in se je precej potrudil pri sami optimizaciji spletnega mesta.
In kaj storiš v tem primeru? Lahko se odločiš za profesionalno storitev, plačaš cel kup denarja in ti firma naredi SEO optimizacijo, ti pa samo uživaš v rezultatu.
Obstaja pa še druga možnost, da sam poiščeš niše, ki jih lahko zapolniš, da sam narediš svojo optimizacijo in da poskušaš z lastnimi primeri in lastnimi izkušnjami razkriti ta fenomen optimizacije.
Blog Break Point je bila ena izmed točk, kjer sem ugotovil, da gre moja optimizacija v pravo smer. Nina Osenar pa mi je bila prvi izziv, ki sem si ga zadal. In Google me pozicionira na 2. mesto. Seveda se vse to lahko spreminja, ampak nekaj izkušenj sem pridobil s tem eksperimentiranjem.
Ampak v tem postu gre za nekaj povsem drugega. Namreč odločil sem se, da naredim test, koliko mi lahko uspe dobro pozicionirati spletno mesto določene firme na par ključnih besed, ki so jih sami izbrali. Ker firma ni imela narejene nobene optimizacije in ker je ni bilo na iskalnikih niti med 30, se mi je izziv zdel zelo primeren. Niša v kateri podjetje deluje je precej široka, ampak v Sloveniji je majhna konkurenca in ni hudič, da ne bi dnevno dosegel vsaj 250 unikatnih obiskovalcev iz iskalnikov. In to je bil moj cilj.
Spletno mesto je bilo narejeno zelo SEO neprijazno. Nobenih pravilnih oznak, nobenih pravilnih zapis (Meta Tags, Meta Titles, itd). Najprej je bila potrebna on site optimizacija v okviru zmožnosti samega že narejenega spletnega mesta. Ker domena ni imela backlinkov, je bilo vse skupaj malce težje. Ampak z določenimi prijemi sem tudi to spremenil. V približno 14 dneh so jo začeli pajki indeksirati in prišli so prvi obiskovalci iz iskalnikov. Istočasno pa sem opazil, da je tudi konkurenca spremenila svojo strategijo. Skopirala je moje Meta Tage, Meta Title in vse skupaj se je spremenilo v dvoboj. Ker je tudi vsebina drugega spletnega mesta precej bedna kopija tega, je vse skupaj še bolj zanimivo. Par backlinkov, ki sem jih pridobil, je povsem spremenilo pozicijo spletnega mesta na iskalnikih. Na vse izbrane ključne besede, ki sem jih uporabil, sedaj dosegam prvo ali drugo mesto. In dnevno je vsak dan preko 250 unikatnih obiskovalcev. Stranka je zadovoljna, jaz pa še veliko bolj, kajti konkurenca, kljub temu, da si pomaga z mojimi metodami, ki so očitno uporabne, zaostaja. Ampak vse skupaj se lahko zelo hitro spremeni, kajti Google spreminja svoje algoritme in spreminja svoje načine indeksiranja.
Definitivno pa je SEO optimizacija zanimiva stvar, sploh ko ugotoviš, da je promet iz Googla precej dober promet. Na žlost pri nas ne prinaša klikov na oglase, ampak v tujini je to nekaj povsem drugega.
had, cestitam! :)
Had, veliko truda si vložil v SEO, veliko si se naučil, kar je dobro. Žanješ sadove in to je super!
Sam vem precej o tej tematiki, najbolj fino pa je, da Drupal (CMS, ki ga uporabljamo) že sam od sebe ve zadosti o SEO-ju, da imamo prek spletnih iskalnikov več kot 55% prometa, kar se mi zdi kar dober rezultat …
Ja in kaj si naredil ? Samo postavil si wordpress blog, ki ima SEO že po defultu, da ne omenjam še vrsto pluginov za SEO….
Skratka, naredil si bole malo.. samo targetiraš na ime nina osenar, kar pa spet ni takšen baubau!
Sam to je prav res kar je napisal Simon in pol se maš full za SEO strokovnjaka ?
@simon: vabljen, da si postavis wp blog in da sam preizkusis.. ko ti bo uspelo, potem ti bom verjel.. do takrat pa pac ne..
@tine: se dalec od tega da bi se imel za seo strokovnjaka.. lahko pa me seveda prehitis na nino osenar na googlu, pa ti bom verjel.. stvar je zelo preprosta, mar ne..
A bi naredil optimizacijo za mojo spletno stran, koliko bi to stalo in kako bi se lahko dobila?
@davidpelko: na had @ had.si mi poslji kaksne bolj konkretne podatke..
Ampak sej te sploh ni na nino osenar v guglu? Si pa na 2. mestu za “Gola Nina Osenar”.
@andrej: men prikaze ocitno drugace
Do neke mere se strinjam z Simonom in Tinetom – vse o čemer pišeš je privzeta lastnost wordpressa. Kvečjemu si dodal kak sitemap, plugin za optimizacijo in par offsite linkov pridobil. Verjetno se delaš norca – ampak vseeno za ključno besedo “nina osenar” si na desetem mestu. P.S. Mogoče ti bo pomagalo če pobrišeš piškotke ali se odlogiraš iz sistema google ker ti v desnem kotu posredovane slike lepo piše “Personalized based on your web history” -seveda da prideš spet na realna tla – kaj naj še rečem druga kot šalabajzerstvo :)
Had! Po tvojem vzoru sem se tudi jaz odločil za test oziroma podoben eksperiment, Izbral sem si ključno besedo (in to kar SEO optimizacija :) ) Zadal sem si spletno stran iz iskalniških globin spraviti na prvo stran Googla v 10 dneh. Tukaj je zgodba o mojem poskusu:
lp Primož