2.000.000 serviranih oglasov na dan, preko 3.000 različnih oglasov, preko 400 založnikov (založnik ima lahko poljubno število spletnih mest) in preko 200 oglaševalcev so številke, nad katerimi je bil presenečen tudi pisec bloga in minister Žiga Turk, ki se je udeležil uradnega “launcha” projekta ToboAds. Njegov uvodni govor je bil zanimiv, saj je minister že ves čas povezan z informacijsko tehnologijo in te stvari zelo dobro pozna. Ker se vidi da je entuziast, tudi razume dobre ideje. Mogoče bo v prihodnje celo namestil ToboAds oglase na svoj blog, vendar se zaveda, da bodo pritiski z vseh strani veliki!
Davor StreharRuph je razložil celotno strategijo in ekspanzijo ToboAds spletnega oglaševanja. Število prikazov se povišuje, prav tako tudi njihova ekipa, ki sedaj šteje že 11 zaposlenih. V prihodnje bodo spremenili cenovni model oglaševanja, ki bo prinesel boljše rezultate založnikom, prav tako pa bo oglaševalcem ponudil veliko več, za isti denar. Prav tako so včeraj uradno predstavili tudi ToboAds 2.0 spletno mesto, ki je precej bolj prijazno in precej bolj uporabno za oglaševalce.
Njihovi cilji v prihodnosti so zanimivi. Očitno jim je bil film Babica gre na jug zelo všeč, zato so se odločili, da gre tudi ToboAds na jug!
Odlično organiziran launch, na katerem pa sem pogrešal predstavnike “resnih” medijev. Spletno oglaševanje je v porastu, Google Adsense dela milijarde $ dobička, naših medijev pa očitno takšni uspešni domači projekti ne zanimajo!

toboads-spletno-oglasevanje01.jpg toboads-spletno-oglasevanje02.jpg toboads-spletno-oglasevanje03.jpg toboads-spletno-oglasevanje04.jpg toboads-spletno-oglasevanje05.jpg toboads-spletno-oglasevanje06.jpg toboads-spletno-oglasevanje07.jpg toboads-spletno-oglasevanje08.jpg toboads-spletno-oglasevanje09.jpg toboads-spletno-oglasevanje10.jpg toboads-spletno-oglasevanje11.jpg toboads-spletno-oglasevanje12.jpg

45 Responses to ToboAds spletno oglaševanje in minister Žiga Turk

  1. M. says:

    Medije bi gotovo zanimalo, samo piara jim manjka ;) Hec. Ali pa tudi ne…

    Podobnih uspešnih ali potencialno uspešnih projektov je gotovo še kaj, pa je komuniciranje praktično omejeno le na svetovni splet. Tudi promocijske aktivnosti se večinoma odvijajo le na precej nišno usmerjenih spletnih mestih. Že res, da je tu penetracija sporočil globlja, a nekega splošnega dosega pa ni.

    Gotovo se bodo morali podobni spletni start-upi slej ko prej soočiti tudi z vprašanjem odnosov z javnostmi, ter komuniciranja o sebi ter svojih storitvah in produktih vobče.

    2.0 PR, če že hočete tako :)

  2. Cic says:

    Domači tradicionalni mediji dobijo toliko denarja za oglaševanje, da jim na pamet ne pade razmišljati še o čem drugem. Velika podjetja, ki imajo na razpolago največ denarja za te namene, vodijo večinoma ljudje, ki računalnika ne znajo prižgati ….

  3. sekundek says:

    A ste zmagal v bowlanju?

  4. Davorin says:

    Neodložljive obveznosti so botrovale, da se nisem udeležil ToboAds žura. Vse tabulš zamudim, pol pa pri Hadu berem ;)

  5. dr. Onyx says:

    Mene tole vse skupaj spominja na neko srečanje držvnih prvakov v direktnem marketingu. Teh ljudi se jaz na daleč izogibam. Morda samo predsodek. :)

  6. had says:

    @dr.onyx: bi se strinjal s teboj, ce ne bi vse skupaj gledal z malce druge perspektive.. namrec toboadsi so zaenkrat edini oglasevalski program, ki v sloveniji nudi moznost zasluka tudi malim zaloznikom.. pri vseh ostalih ostanes na znesku, ki je nizji od zunanje temperature pozimi.. :)

    @m.: se strinjam glede pr-ja.. in dejstvo, da je bil na dogodku tudi minister turk, bi medije ze samo po sebi moralo privabiti.. namrec iz njegovega urada gredo tudi pr sporocila, kje se on nahaja in kaj pocne.. bolj ciljam na ignoranco medijev do taksnih stvari..

    @cic: resnicno dober point, na katerega sicer nisem pomislil.. si mi pa dal zelo dobro iztocnico :) 10x..

    @sekundek: zmagal je miha, ko je ze odsel :) me je veselilo!

    @davorin: priloznost zamujena, ne vrne se nobena :)

  7. M. says:

    @had: Iz Turkove pisarne medije obveščajo bolj tako… večino komuniciranja opravlja kar UVK, kjer pa Služba vlade RS za ravoj ni ravno visoko na prioritetni lestvici. Ko je bil na obisku pri nas, smo za obveščanje in vabila medijem ter za sodelovanje z lokalno skupnostjo poskrbeli v našem PR oddelku.
    Rezultati so odvisni od tega, koliko se posvetiš temu in kako nek dogodek ovrednotiš.

  8. dr. Onyx says:

    Had, meni so ti oglasi moteči. Kot se je nekomu nekje zapisalo, imajo oglasi na spletu smisel šele takrat, ko si jih ljudje zares želijo ogledati in ne iščejo načine, kako jih blokirati. Ti imaš danes dodatke za brskalnike, ki ti vso to nesnago vržejo ven in celo naučiš jih lahko, kaj je kje oglas. Za bloge se mi zdi morda primeren način oglaševanja (če boš kdaj postal zares velik) ta, da enostavno dodaš objavo, kjer na začetku piše promocijsko besedilo in je zadeva narejena tako, da ljudi pritegne k branju ter jo seveda tudi iskalniki uvrstijo visoko med zadetke. Če gledam recimo Jonasa, on je z eno nogo že v tem poslu. Ta pa ta firma mi je posodila to pa to, fino je blo, lepo se dela z aparatom … Samo govorim o Jonasu Had. Če imaš pet bralcev an dan nisi faktor.

  9. Vini says:

    Huh? Meni pa nihce ni povedal, ruph, j***mtib**a :)

  10. had says:

    @dr.onyx: s tem se popolnoma strinjam.. vendar, ali so res tako moteci oglasi na temle blogu, oz. ali se ne vklapljajo v samo vsebino bloga? ravno to je prednost tekstualno konceptualnega oglasevanja.. da se vsebina prilagodi zapisom in sam lahko izberes barve in ostalo, da ni motece..

    res je.. jonasova iznajdljivost je vec kot odlicna.. in definitivno je to dober nacin za oglasevalca, kot za zaloznika.. vendar v ta krog izbrancev pride le majhno stevilo blogerjev.. zato je, recimo prihodek od oglasov, ki je v mojem primeru na tem blogu, preko 40€, dobrodosla stvar.. in upam, da za nikogar moteca..

    tudi ce imas 2500 bralcev na dan, nisi faktor :evil: ker nimas zvenecega imena, ali poznanstev :evil:

  11. dr. Onyx says:

    Meni oglasi tu niso moteči, ker tega niti ne opazim. Za oglaševalce je pa to tudi slabo, ker morda želijo, da bi jih opazil. Jaz osebno imam najraje promocijska besedila, ker če je zadeva pravilno napisana, ne izgleda kot da te nekdo posiljuje z nečim, ampak če te zanima prebereš. Saj kaj pa je drugega kot promocijsko besedilo če meni neka firma posodi tiskalnik, jaz pa napišem pozitivno mnenje in na koncu se zahvalim firmi, ki mi je za to plačala še teden dni počitnic.

    Absolutno pa hočem, da je že na začetku navedeno, da gre za promocijsko besedilo. Ker pri komerciali opažm, da to navedejo v drobnem tisku na koncu besedila, sam tekst pa na portalu spretno umestijo med avtorske tekste. To pa je nasty.

  12. had says:

    dejstvo je, da “malce bolj vesci” uporabniki spleta, oglasov, razen ce niso to veliki bannerji, sploh vec ne opazimo.. kar pa ne drzi za vse ostale uporabnike, ki klikajo na njih.. seveda bi lahko bolj izpostavil oglase in z njimi sluzil veliko vec.. vendar bi s tem podrl smisel bloga..

    strinjam se, da so zapisi, kjer je jasno oznaceno da je to sponzorsko besedilo, edino pravi nacin oglasevanja.. vendar imam dodaten pomislek.. ali sponzor pricakuje tudi negativno kritiko? ali si lahko dovolis “umetnisko” svobodo v taksnem primeru.. in ali nisi s tem precej podoben klasicnim medijem :evil: ki prodajajo pr sporocila kot avtorske clanke :(

  13. dr. Onyx says:

    Žal, takšen je ta svet. Na komercialnih medijih imaš zaposlenih precej ljudi in po mojih informacijah večina ni slabo plačanih. Če dobi nek grafik s srednjo šolo lahko na delu 1500 €, potem predvidevam da so ostali še toliko bolje plačani. Če bi ti živel od bloga, tistih 40 € od nekega tobožeadsa ni vredno omembe. To je zame klošarjenje. Podcenjevanje dela in truda, ki ga vlagaš v vse tole.

  14. dr. Onyx says:

    Mimogrede, moja vizija je, da se nekega dne večja skupina blogerjev pričen obnašati kot organizirana celota, medij, ki ima svojega predstavnika, lepo tiskano predstavitveno brošurico in uporablja pamet. Čez nekaj let bo morda taka skupina lahko pristopila do oglaševalcev, jih prijazno nagovorila in potem kot celota izvedla kakšno odmevno oglaševalsko akcijo. Ko bo ta zadeva delovala, bodo takšni spam oglasi zgodovina. Denar za oglaševanje se neustavljivo seli v splet, pri nas sicer počasneje, samo to je realnost. In že danes je potrebno budno spremljati trende in skočiti na vlak pravočasno …

  15. had says:

    kdaj imas cas za kaksno pijaco.. namrec to je moja vizija ze vec kot leto.. da se naredi pool blogerjev, ki si bodo med seboj potem delili oglasevalski kolac.. google analytics je merodajno orodje, preko katerega se naredi ves sistem.. in potem se pristopi do oglasevalca in se mu ponudi mesecno recimo 2 milijona prikazov, kar pa je ze precejsnja stevilka..

  16. dr. Onyx says:

    Glede pijače sem ravno danes po mailu zavrnil povabilo na kavo:

    “Za enkrat in do nadaljnega delujem povsem “undercover”, kar praktično pomeni, da za moj blog celo ne ve nobeden od znancev, sorodnikov, prijateljev… Tako sem se odločil že ko sem odprl blog in tega se še vedno držim. Vem da se ta scena razrašča in te lahko hitro potegne tako notri, da ti potem enostavno zmanjka časa za vse ostale reči. Za nekatere bi lahko dejal, da gre že za blažjo obliko
    zasvojenosti…”

    Sam predvsem “budno spremljam” situacijo in analiziram stanje. V amaterizem žl ne verjamem, kar pomeni, da to o čemer govoriva ni možno, če vsaj nekaj ljudi v takem “konzorciju” ni pravih profesionalcev. Gledam pa predvsem nekaj let vnaprej in verjetno je to realna perspektiva s katero se bodo soočili tudi resni mediji.

  17. had says:

    spostujem odlocitev, da si “inflagranti”.. vcasih je to veliko boljse, kot pa da se izpostavis..

    to, o cemer govoriva je mozno.. vendar z zelo dobro taktiko in zbirko blogerjev, ki bi sodelovali v taksnem projektu.. moras racunati, da je vsak bloger strokovnjak na svojem podrocju in skupina ima vecjo moc kot posameznik.. to se mi je zdel smisel , se prej forumov, sedaj pa blogosfere.. potrebujes pomoc, pa ti jo nekdo ponudi.. zelis narediti projekt, pa vkljucis soblogerje.. jeap.. hippie2.0 :)

    stvari je tezko predvideti vnaprej.. veliko lazje se je vrzt med volkove in preziveti :)

  18. dr. Onyx says:

    Ja Had, saj to je del moje vizije. Torej da ustvariš nek blogerski konzorcij, kjer ne gre samo za neke zapise na blogih, ampak bralec (ali član) postane na nek način del skupine, ki mu lahko pomaga z nasveti, recimo jaz se spoznam na računalništvo, nekdo drug je pravnik, tretji obvlada Photoshop …, skratka to je v naslednji fazi lahko bistveno več kot razni požrreptorti, žurnali … V takem mediju jaz recimo lahko selektiram in objavim samo reklamo za tisto, kar bi tudi sam nekomu priporočal. Nobenih reklam za nedelujoče shujševalne čaje in zapestnice, za katere vsak razumen človek ve, da so prevara.

    Je pa dejstvo, da od bloga nimam centa koristi, torej tudi ne vidim razloga, da bi se izpostavljal. Če bi bil to moj vir zaslužka, bi morda razmišljal drugače.

  19. M. says:

    @dr. Onyx: Zanimivo razmišljanje dr. Onyx. In predvsem korak v drugo smer, kot je blogerski free-for-all vsen, ki promocijske zapise pogojujejo z eno (1) predstavo za kino.

    Gotovo obstaja nemajhno število samostojnih blogerjev, ki izpolnjujejo naslednje pogoje:

    a) dobri pisci
    b) objektivni
    c) najdejo dobre teme
    d) vse od naštetega.

    Tako da je konzorcij o katerem govoriš gotovo možen, pa vendar, so podobne ‘konzorcije’ ustanovili že vsi večji mediji. Folk bloga pri njih, oglasni prostor pa tržijo na strani ponudnika. Ena kost za poglodat’ :)

    @had: Oglaševalci s svojimi skrbno odmerjenimi budžeti za marketing izdelkov in storitev zelo zelo neradi skačejo med volkove. Skrbno sestavljen profesionalen in referenčen tim pa je povsem nekaj drugega.

  20. Davorin says:

    Dobro razmišljanje dr. onyx & M!!!

    Če imajo mediji Mediapool, spletni založniki Httpool, potem imejmo blogerji blogopool ;)

  21. had says:

    @m.: nekje se mora zaceti.. pa ceprav je to zastonj vstopnica za kino.. v bistvu je problem v blogerjih.. ce jih nihce ne povoha je narobe, ce jim kdo ponudi kaj, je narobe.. isti primer dozivel ze precejkrat na blogih.. vendar vseeno verjamem v dolocene stvari..

    in bloger, ki se zaveda, da so njegovi zapisi zanimivi, bo brez problema presel iz blogerske platforme vecjega ponudnika, ki mu prinasa obisk, platformi pa bloger dobicek, na svojo in bo nadaljeval s pisanjem in bralcev ne bo izgubil.. glede na to, da se zadnje case tako poudarja lojalnost in cas prezivet na blogu..

    jeap.. se strinjam to glede oglasevalcev.. ampak stvar je veliko bolj preprosta.. lahko si pomagas s samimi blogerji :) in dobis taksen tim.. isto, kot bi mediji lahko nasli sinergijo s pisci blogov in imeli precej boljse clanke na podrocjih, kjer “navadno” novinarstvo odpove, namesto, da bi pisali nebuloze :)

  22. had says:

    @davorin: domena je ze zasedena :evil: :) :evil:

  23. M. says:

    @had: Sure, samo še vseeno, pa moraš vedet, kolk je vrednost tvojega pisanja. Ko se enkrat začneš prodajat pod ceno, je to dogodek kataklizmične narave in dolgoročno ne pomeni nič dobrega. Seveda je pozitiven signal, da podjetja/oglaševalci tipajo po blogosferi, razmisli pa kakšen signal je za njih to, da so na poceni način prišli do objav. OK, Kolosejeva akcija je bila zaradi določenih odzivov z zelo podobno rdečo nitjo, bolj bumerang, ki so ga z vso silo dobili nazaj v svoje korporativno čelo, ampak… videli so, da se da. Brez da plačaš. In gotovo se da preživet kot bloger tudi izven toplega zavetja kakšne platforme. Saj so agregatorji, dobre objave ti zagotavljajo linke, dodajanja v blogrole na drugih blogih, itd. Tu je rast organska. Če te nekdo nalima na prvo stran svojega blog platformnjaka, je bolj kot ne umetna. Če nisi dober, bo promet slej ko prej upadel. Dolgoročno tako ali tako prevlada kakovost zapisov, objektivnost pogledov, ostrost misli, in predvsem lastna vkomponiranost v blogosfero s spremljanjem drugih blogov in pisanjem komentarjev.

    Gotovo si lahko pomagaš pri graditvi tima tudi z blogerji, ni pa nujno, da je stvar ekskluzivna, saj se s tem precej omejiš, na ven pa zadeva izgleda precej nekredibilna in amaterska. Sploh pa ne vem, zakaj je potrebno pri takih stvareh deljenje na blogerje in nebloreje. Spet ustvarjamo neke kvazi-ideološke delitve. Res je, statistike nas učijo, da cca. 5 % spleta aktivno tvori vsebine, ostali pa so samo prejemniki. Zame je kakovost edino merilo.

    @drOnyx: Malo pozno, ampak vseeno. Pozarreport – prvi slovenski spletni časopis. Now that’s got oxymoron written all over it.

  24. dr. Onyx says:

    M: to je sicer res, da ljudje blogajo po raznih medijih. Ampak oni so ponudniki brezplačnega bloganja in jaz sigurno ne bom nekje plačeval spletnega gostovanja, če mi oni nudijo to zastonj. In nikjer ne piše, da ne smem objaviti na blogu svojega promocijskega besedila. Saj nekateri blogi so že sedaj eno samo promocijsko besedilo v smislu, jaz znam PHP, mySQL, Apache, delam spletne strani… moj GSM je … sem odprt za naročila… Tak konzorcij, o katerem pišem, bi lahko bil nad običajnimi ponudniki free blogov, če recimo so v TCP/IP OSI modelu ponudniki fizični nivo, je konzorcij aplikacijski nivo. Vsebina. In v primeru, ko imaš zadevo vsaj delno profesionalizirano, se sigurne dvigne kvaliteta zapisov.

    Se je pa potrebno postaviti v takem primeru na stran povprečnega bralca, ker potem ne pišeš več samo za lastno zabavo in morda še nekaj soblogerjev, ampak pišeš za bralca. Kaj želi? Nasilje, sex … to vedo tudi že na 24ur.com … še kaj? … Tu se mi zdi veliko pomeni tudi reklama, ko nekdo reče, da je nekaj koristnega izvedel na blogu, ko si recimo ljudje pošiljajo po elektronski pošti linke na bloge … To se mi zdi proces, ki pa se ga verjetno da tudi usmerjati …

  25. dr. Onyx says:

    Had, tole vprašanje me v bistvu že dolgo muči. V čem je fora, če preideš recimo iz Siola ali Večerja na “svoje”? Torej če jaz vzamem moj blog, naredim export in ga importiram pri nekom, ki mi za 20 € na mesec nudi gostovanje spletne strani in kreira še posebno domeno. Kaj s tem pridobim? Tega ne štekam. Priznam. V bistvu nisem našel niti enega samega plusa.

  26. had says:

    vidis.. tole bi sicer zahtevalo poseben zapis :) jaz sem zacel pisati blog na svojem od samega zacetka.. takrat sem moral registrirati podjetje, da sem dobil domeno.. in ker se mi je ideja o blogih zdela dobra, sem jo tudi poskusil cim bolj siriti.. uspelo mi je :)
    ko sem po dolocenem casu ugotovil, da mi moj domaci server, oz. linija, ne prebavlja vec obiska in sosledno se je takrat startal tudi vecerov blog, sem sel se tja.. vzporedno.. in poskusal pomagati pri hypu na veceru.. kar mi je uspelo.. tako po obisku, kot po odmevnosti.. fotke sem pac hostal pri veceru , objavljal pa se na had.si.. s tem sem si delal skodo, za lastno domeno, ampak nisem razmisljal nic drugace, kot to, da delam dobro za vse.. ko je imel v tistem casu vecer probleme in se je zacelo govoriti o siolu, sem dobil edini do sedaj 3 crkovno poddomeno in zacel objavljati tudi na siolu.. in bil med top 3.. fotke so bile na siolu in veceru, pisal pa sem se vedno tudi na had.si.. pozicioniranje v iskalnikih je bilo zaradi tega zelo slabo.. in potem mi je domenca ponudila zastonj gostovanje, ki sem ga sprejel.. in sedaj sem na svojem..

    zakaj sem blogal drugje.. ker se mi je zdelo smiselno, da spodbujam bloganje.. ker mi je bila ideja, da bi povezoval vrticke od nekdaj vsec.. in ker sem se pocutil sposobnega da delam te povezave med vrticki.. ko sem na zalost ugotovil, da je od tega bolj malo ucinka in da je vsak vrticek sam sebi namenjen, sem sklenil, da sem se samo svoj..

    in dnevni obisk mi pravi, da so tudi bralci zadovoljni.. seveda pa vedno rad priskocim na pomoc novim blogerjem in jih izpostavim.. sicer ni isto, kot ce so na prvi strani siola, ampak odziv je precej dober..

    kaj pridobis.. v bistvu to, da si neodvisen.. :) da se lahko igras in eksperimentiras :)

  27. M. says:

    @dr. Onyx: vse res. Ena močnih uporabnih možnosti bloga je ravno kot (samo)promocijsko orodje. Pišeš o tem, kar obvladaš, razlagaš, navržeš par svojih pogledov in rešitev. Za potencialnega delodajalca, partnerja, ljubico, so te informacije vredne n-krat več, kot karkoli drugega. Enako bi npr. veljalo za oglaševalce. Kje je za izdelovalca traktorjev boljše porabit neki znesek za oglaševanje kot na blogu, ki piše o poljedelskih dogajanjih, in kako si z raznimi pripomočki in stroji lajša delo in omogoča boljše življenje.

    Veliko blogerjev trdi, da piše samo zase… ha? Zakaj potem ne pišeš nek .doc dokument, ki ga imaš shranjenega na namizju, ali če že hočete tako, med Google docsi, kjer ti je ta dokument dosegljiv s katerekoli točke tega našga polmodrega planeta, le da je tam povezava v splet. Pišeš za bralce, čakaš odzive, jih sprejemaš, obdelaš in rasteš z njimi in zaradi njih. Najmanj, kar te pri tem žene, je želja po osebni rasti, kjer čakaš na odzive v komentarjih in kakšne zanimive debate, kot je ta, ki smo jo navrgli zdaj.

    24ur.com so že zdavnaj prešli fazo rumenega medija, ampak zelo pametno in strateško odlično zastavljeno proizvajajo neko maso popolnoma nepomembnih vsebin. V tem pogledu se zelo fino premikamo v smeri Huxlejevega utopičnega sveta, kjer nas dnevno zasuva tolikšno število informacij, da resnica ostane skrita in prezrta. Cenzura je tako stvar preteklosti.

    V tem smislu, kot ga predstavljaš ti, je konzorcij res lahko nek aplikacijski (vsebinski) nivo, ki zagotavlja neko materialno spodbudo za produkcijo boljših vsebin.

    In ja, kot ugotavljaš, ta proces se gotovo da usmerjati. S celostnim pristopom. Vse drugo je scanje proti (v)etru.

  28. tomazl says:

    Bowling je sigurno bil 1A… ;) A ne?

  29. dr. Onyx says:

    had, glede razlogov zakaj bi imel nekdo blog na svojem me nisi prepričal. Dobro, razumel bi, da če objavljaš ogromno fotografij je prostora, ki ti ga dodelijo ponudniki free blogov premalo. Samo če si Had, greš pomoje lahko k ponudniku in poveš koliko GB potrebuješ. Če ti ga ne dajo, greš k drugemu, ki ti ga bo dal. Glede neodvisnosti ne vem, kaj naj bi pomenilo? Saj mene recimo Siol v ničemer ne omejuje ali ap določa o čem lahko pišem…

    Ko je Večer prišel na dan z idejo, da bi plačeval vsem po vrsti klike, mi je postalo jasno, da je ta zadeva za nekatere posel in to večinoma niso blogerji. V nekem komentarju med vrsticami sem prebral, da naj bi blogi na Siolu imeli pol manj prometa kot novice. Ja, možno, samo ta skupnost bere novice na Siolu. Če ne bi imel bloga tam, spletne strani in njihovih novic ne bi niti opazil. Plus linki na blogih na Siolove novice … Torej…

    Glede konzorcija (blogerskega poola) sem malo razmišljal… sam ne vwrjamem v revolucijo, oziroma “evolucija je najboljša revolucija”. Zato bi jaz v prvi fazi zadevo zastavil tako, da bi poizkušal dobiti kakšnih 100-150 blogerjev, ki bi pristopili k projektu. Ti potem izberejo izmed njih neko ekipo, ki bi se resno lotila trženja. Saj vse danes temelji na oglasih in če se milijoni evrov selijo na splet, zakaj bi šlo to mimo tistih, ki blogosfero dejansko ustvarjajo in poganjajo? Ta ekipa bi potem zadeve koordinirala, iskala oglaševalce, lahko bi imeli neko skupno uredniško politiko, se skratka obnašali vsaj približno tako, kot nek organizirani medij. Oglase si jaz predstavljam potem kot manjše slikice z linkom na koncu posameznega zapisa na blogu. Torej če jaz pišem nekaj o računalništvu nalepim na koncu oglas za računalniško firmo, nekdo ki piše o kulinariku oglas recimo za pekarno, pod fotografijami oglas za recimo fotoaparat … Če nek ponudnik free blogov bi imel kaj proti, hvala lepa in nasvidenje, pa najdemo nekoga, ki ga ne moti, če nekaj zaslužijo tudi tisti, ki bloge pišejo… Saj tudi novinarji, fotografi, grafiki v časopisih ne delajo zastonj, mar ne?

    Da bi bila zadeva lahko v tej fazi nek velik posel ne verjamem, oziroma obstaja po moje mnogo boljša taktika. Tako nabran denar bi razdelil na del, ki se ga nameni za dobrodelne namene (recimo otrokom v pediatrični kliniki nakupiš nekaj wii konzol) in del bi šel recimo za razne blogerske piknike, smučarska tekmovanja, jadranja, zabave … skratka za druženje.

    Na ta način bi dobila tudi Simona Obolnar jasen in nedvoumen signal, da so mnogi blogerji družbni ljudje.

    Had, od tebe pričakujem veliko …

  30. had says:

    no.. tisto zgoraj je bila moja zgodba.. lahko grem pa v detajle, zakaj se splaca biti na svojem..

    lahko poljubno eksperimentiras.. lahko dodajas stvari (plugine) in jih odvzemas.. lahko se igras s seo.. lahko preizkusas metode, ki ti dvigujejo obisk in lahko delas stvari, katere so ti onemogocene na platformah.. lahko testiras oglasevanja in vidis, kaj prinasa dobicek in kaj je samo sebi namen.. lahko prodajas linke, po 20$ na mesec.. lahko dodajas nove vsebine https://www.had.si/blog//novice/, ki jih obiskovalci sprejmejo, pa vendar ti ni potrebno delati nicesar.. itd…

    in delas samo zase.. ali pa si na platformi, katera ti garantira nek obisk in delas njej promet in ji prinasas klike..
    ce pomislim, da sem prinesel siolu s fotkami jasmine preko 100k uniqov obiskovalcev in ce to mnozim s 5, kolikor je slik, je to 500k prikazov.. ce to pretvorim v adsense, kjer imam ctr priblizno 3.5% pri ceni oglasa 0.1$, potem preprosto ugotovim, da bi lahko s tem zasluzil >1500$.. govorim seveda o idealnih pogojih, itd.. v resnici sem zasluzil 0..

    ker v nasi blogosferi obstaja precej fousije in ker se vsak, ki kakorkoli izstopa analizira do nezavesti in je pamtevanja, kaj je prav in kaj ni prav na vsakem koraku prevec, je bila moja odlocitev povsem preprosta.. na svoje.. kjer se bom lahko igral s stvarmi in ce bom imel bralce, jih bom imel, ce jih ne bom imel, jih pac ne bom imel.. M. je zgoraj napisal odlicno.. ce bi pisal samo zase, bi pisal v beleznico, ce pises se za koga drugega, pa je potrebno premisliti, kaj koga zanima..

    glede konzorcija.. strinjam se.. sicer na zacetku bi vzel precej manjso stevilo blogerjev, kajti uskladiti ze 15 ljudi je problem, kamoli 150 :) in pri poolu, ki bi ga ustvarilo toliko blogerjev, bi bile stevilke zanimive tudi za oglasevalce.. ne dvomim, ker v koncni fazi smo le blogerji, da bi jih ta stvar zanimala.. sicer pa se vedno obstajajo variante, ki se jih blogerji lahko lotijo in naredijo ogromno skodo tistemu, ki bi ga zeleli uniciti..
    en tak primer je bil carniola in media temple.. tako bi se dalo narediti z vsako stvarjo.. problem je samo moralne narave :(

    in to, kar si napisal, da bi se delalo z denarjem, bi bilo hudicevo smiselno.. jeap.. tudi jaz sem imel nekaj taksnega v mislih.. da se nek del daje tistim, ki so pomoci potrebni.. glede na to, da bi imeli precej podatkov, kaj kdo dela in kaj koga zanima, bi lahko stvar celo razsirili.. lahko bi en naredil dizajn, drugi skodiral stvar, tretji priskrbel vsebine, cetrti pa fotografije.. in bi imele taksne organizacije tudi svoja spletna mesta, ali pa celo bloge.. sam sem se lotil ze dveh taksnih projektov.. in veselje je bilo obojestransko.. seveda povsem volontersko..

  31. dr. Onyx says:

    Danes sem dobil dokončno potrditev mojih sumov, da je eden izmed izbranih treh novih hišnih blogerjev Siola zaposlen pri njih. Torej gre za undercover profesionalca, ki piše blog zato, da privablja spletni promet in je na ta način dobil še manjšo mesečno uspešnost v obliki bonusa 210 €.

    Had, export bloga imam že narejen, potrebujem idejo kam ga naj sedaj importiram. Na Siolu je zadeva že pripravljena za IZBRIS.

  32. had says:

    sem ti pisal na mail :)

  33. M. says:

    No, me veseli, da tole peljemo naprej.

    Gotovo gostovanje pri blogerski mami in očetu predvsem prinaša precej več koristi platformi kot blogerju. Kot je napisal Had, je z objavami visoko privlačnega contenta masovno pridobil siol. Hipotetični izračun ti pove, kakšna je hipotetična vrednost tvojega dela. Kako to dejansko monetizirat, je seveda drugo vprašnje. Siol pa je od tega imel zelo otipljive rezultate. Masovno število uniqov in linkov na tvoj post in tvoje fotke. Pri njih. Zvišal se jim je PR, kar je dobro za vse kar domuje na siol.net domeni. Dejansko verjetno obstaja neka korelacija in z objavo fotk samo na tem blogu, na tej domeni, ne bi imel takega števila uniqov. Ali pa…
    Osebno boljše opcije za oglaševanje na blogih vidim v promocijskih objavah, reviewih izdelkov, linkih itd. Torej bolj spletno primernih promocijskih metodah. Te oglasne pasice so nek čuden hibrid med interaktivno tv in tiskom. S konzorcijem pa bi dosegli ravno to. Postavili nekaj blogov, ki so referenčni na svojem področju, ki hudo dobro poznajo sceno, in ki so relativno dobro obiskani. Neka področja so pač bistveno bolj privlačna kot druga, kar pa še ne pomeni, da na drugih področjih ne rabijo promocije in oglaševanja. Morda je ravno v blogih kot nišnih medijih, ki pa so na tem ozkem področju precej vplivni, njihova priložnost. Samo še nekdo jim mora to ponudit.
    Potem so tu konflikti interesov. Simobilovce ful rajca tvoj blog, ker si as v mobilni telefoniji, a svoje zapise objavljaš nekje na *.blog.siol.net. Uhh.. medklic. Ravnokar registriral simobil.blog.siol.net ;). Če si na svojem tega ni. V svojem vrtičku sam razporejaš svoje gredice in seješ ter okopavaš tam, kjer se tebi zdi potrebno.

    @dr. Onyx: Ja, ta izbor hišnih blogerjev je bil bolj kot ne farsa. Če ta zanimata hosting in domena, piši na mejl.

  34. dr. Onyx says:

    Mislim da se pod besedo bloger zaobjame preveč širok spekter ljudi. Recimo ali je nek “profesionalni” bloger, ki cel dan piše trač za tračem na blogu in pravzaprav ureja neko svojo malo revijo tipa Nova ali Lady isto, kot če nek srednješolec odpre blog, objavi en zapis na teden in ima morda 5 klikov na dan?

    Ko pogledam cenik Siola za reklame na blogih mi je jasno, da se splača imeti na plačilni listi nekaj blogerjev, ki preprosto ustvarjajo spletni promet z objavami. Čeprav to meni deluje zelo po domače, saj skoraj ne verjamem, da bi se lahko toliko fotografij in slikovnega materiala dalo dobiti kar zastonj na internetu? Sam imam moralnega mačka ko objavim kakšno sliko iz interneta, pa še takrat spodaj napišem vir, mi pa na misel ne pride, da bi kar k sebi na blog shranjeval slike. Pa ne služim z blogom.

    Ne bi pa tudi si upal vreči v isti koš vseh bralcev. Siol je fina zadeva, ker se nekatere reči lepo vidijo. Meni objava na prvi strani portala ne pomeni nič. Dobim v dveh urah 1500 gostov, ki so na strani v povprečju 1 minuto. Če tega ni, imam 200 gostov na dan, ki so na strani 5 minut. Osebno so zame to bralci bloga in za njih pišem.

  35. zanimivih tem ste se lotili, fantje. ampak nekaterih dokaj utopično. se mi zdi … če je kdo za resen pogovor, se lahko dobimo na piru. ustavil pa se bom samo pri naslovni temi – pri toboadsu. oni so naredili dober projekt – predvsem zase. bodimo pošteni in si to priznajmo. primer, koliko bo zaslužil nek “založnik”, ki ima okrog 35.000 unikatnih obiskovalcev na mesec? jaz vem, ker imam stran, ki se hrani s toboads-oglasi: v šestih mesecih (6!!) sem zaslužil točno 87 evrov. hm, le kaj si bom kupil s tem denarjem? porscheja!

  36. had says:

    bull shit.. evo.. ze na predstavitvi toboadsov si imel veliko proti njim.. obljubljal si, da bo siol dal denar blogerjem, ker je dosti mocan.. minilo je skoraj leto, pa se ni nic spremenilo..

    jaz pa imam blog s 80k uniqi in dobim vec kot 40eurov mesecno.. na siolu pa nisem dobil niti centa.. razlika je ocitna..

    in ja, za koga pa oni delajo? a zaradi drugih imajo zaposlenih 11 ljudi? kot sem ze prikazal v primeru zgoraj.. koliko sem zasluzil pri siolu? ZERO!

  37. Vini says:

    pet-in-g-seks, s tisto tvojo stranjo ocitno delas nekaj narobe ali pa si si izbral povsem napacno temo, ce je tvoj namen sluzenje denarja z internetom. Ena od mojih strani ima tudi priblizno 35k unikatnih obiskovalcev na mesec in samo s ToboAds sluzi vsaj dvakrat toliko na mesec, kot si ti navedel, da je tvoja zasluzila v sestih. Je sicer res, da ena druga, ki ima okoli 50k na mesec, zasluzi s ToboAds v enakem obdobju pol manj, pa se vseeno torej nekako sestkrat vec kot tvoja.

    V vsakem primeru je pa seveda utopicno pricakovati, da si bos s stranjo, na kateri imas 35k obiskovalcev na mesec, kupil porscheja. Ne gre…

  38. Alenka says:

    Sem si vzela čas, toooliko za komentirat. Čeprav mi vsega nikakor ne bo uspelo.

    Fantje, večina vas, ki pišete tule, imate že sami po sebi velik obisk, ki prekaša tudi marsikatero spletno stran, ki živi od oglasov. Če boste kdajkoli želeli živeti od oglasov boste morali najprej kaj narest za to tudi v smeri agresivnega direktnega trženja. Redko, redko se zgodi, da bo kdo prišel trkat na vaša vrata, če vam slučajno lahko plača za to, da bi v kakršni koli obliki pojavil pri vas. Ponujate ciljno publiko, samo nujno je treba definirat in ponudit demografske podatke, kdo so to. Si boste plačali tudi te raziskave? Nekako se mi zdi, da bi blogi in vaši zapisi izgubili svoj naboj, ko se boste morali na dnevni bazi ukvarjat s trženjem, ki je jalov biznis.

    Ja na vlak je treba skočit pravočasno, ampak utopija je pričakovati, da bo kar se tiče delež oglaševanja na spletu kaj kmalu drugače. Danes dobivamo drobtinice velikih oglaševalcev, ki smo jih uspeli nakurit, da poskusijo tudi s spletnim oglaševanjem. Kdaj točno bomo potlej dosegli 10 %, kakršen je na primer delež spletnega oglaševanja v VB? Leta 2015. Prepočasi gre, premalo nas je.

    @Davorin: ??? spletni založniki smo s Httpoolom povezani ravno toliko, kot smo s Sonce.netom, Ipromom, I-Medio in komerkoli drugim, ki je definiran kot agencija in zakupuje naš oglasni prostor. Edina razlika je, da ToboAdse trži Httpool. No, pa niti ne razlika, Iprom ima pa Central Iprom. Zakaj pa teh oglasov ne obesite na svoje bloge?

    Vse se da. Noben pa ni nikoli rekel, da bo lahko. Izbor hišnih blogerjev sem pa že drugod komentirala.

  39. Miha J. says:

    No, treba je vedeti, da je oglasni prostor težko prodati. Oziroma, samo od prodaje oglasnega prostora (pasic) slovenske strani ne bo nihče živel. Vsa uspešna internetna podjetja v sloveniji poleg oglasnega prostora prodajajo še kakšno drugo storitev. Naj bo to vzporedna prodaja tiskane izdaje (časniki, revije), plačljive spletne storitve… 24ur.com tako trži članske kartice za ogled plačljivih vsebin, poleg TV programa, Bolha.com trži spletne trgovine in storitve, Avto.net trži salone oz. spletne trgovine, Salomon.si nasploh trži internetni vpogled v bazo oglasov, poleg tiskane izdaje oglasnika… Edino Najdi.si, če se ne motim, trži zgolj oglasni prostor.
    Za oglaševalce zanimiva spletna stran mora biti prisotna v prvem delu lestvice MOSS. Pa ste se kdaj vprašali, zakaj Bolha.com na prvi pogled oglaševanje le kompenzira (izmenjava oglasov)? Ne samo, da mora biti stran med prvimi na MOSS lestvici, mora imeti tudi specifično ciljno publiko. Pa je Bolha.com nima, zato ima tudi za več kot polovico nižje cene oglaševanja. Pa še vedno kolikor opažm, ne proda omembe vredne količine oglasnega prostora.
    No, kar hočem povedati je, da za začetek ToboAds sigurno ni slaba izbira. Oglasi so vedno tam, kar pomeni, da ti za oglaševalce ni potrebno skrbeti.

    No, moje vprašanje na to temo je, ali obstaja posnetek konference ToboAds? Ali kakšne druge slovenske konference na temo interneta. Rad bi namreč videl/vedel, kako se zadeva organizira in načeloma pravilno izpelje. Drugače pa čestitke ekipi ToboAds.

  40. ruph says:

    @Alenka:
    “Edina razlika je, da ToboAdse trži Httpool. No, pa niti ne razlika, Iprom ima pa Central Iprom. Zakaj pa teh oglasov ne obesite na svoje bloge?” — Ne vidim primerjave, ki si jo želela orisati. ToboAdse trži Httpool ravno tako kot jih tržijo tudi sonce.net, i-media in ostale agencije. ToboAds je spletna oglaševalska mrež in sodelovanje z agencijami je neizbežno, kljub temu, da je poudarek tudi na močnem lastnem trženju oglasnega prostora.

    Drugače pa hvala za čestitke vsem.

  41. Anonymous says:

    zaenkrat so toboads kontekstualni oglasi premalo kontekstualni, obstajajo pa le zato, ker google adsense (zaenkrat) še ne dela v slovenščini, sicer pa ima povprečen oglaševalski projekt preko adwords kontekstualnega oglaševanja večji zajem od toboads (v sloveniji – na angleško govorečih medijih), vsaj če na koncu prešteješ klike, ki hočeš nočš so indikator. onyx ima prav, oglasi niso relevantni za vsebino in motijo bolj kot recimo google oglasi. to ima nekaj veze z obsegom (oglasi in vsebine) in kakovostjo algoritmov, ki servirajo oglase. And thats the bottom line.

  42. utopija says:

    Spletna stran s 35.000 unikatnimi obiskovalci na mesec je zelo mala spletna strani in s tako stranjo ne boš mogel nikoli dobro zaslužiti. Če kdo misli, da je 35.000 unikatnih obiskovalcev na mesec veliko se pošteno moti. To je malo. Jaz imam stran s 250.000 unikatnimi obiskovalci na mesec (ne obiski ampka UNIKATNI OBISKIOVALCI) in je to srednje velika stran s katero se niti pod razno ne da veliko zaslužiti. Velike strani imajo nad 500.000 unikatnih obiskovalcev na mesec in tu so pa drugi denarci v igri…

    Če imaš stran s 30k unikatnimi na mesec, se nimaš kaj pritoževati, da slabo zaslužiš – tako je povsod! V Sloveniji in v tujini! Google adsense bo pa tako ali tako za majhen slovenski trg SRANJE OD SRANJA, če bo prišel! Ne kličite hudiča v Slovenijo!! Pri adsense bo zagotovo 10× slabše!!

  43. had says:

    @utopija: imas slovensko stran z 250k unikatnimi obiskovalci in ne sluzis dobro??

  44. utopija says:

    Da, slovenska spletna stran in ja, ne zaslužim dobro (ravno sem preveril, ta mesec bo nekaj čez 240.000 unikatnih). Zaslužek je tako tako, ne ravno nekaj za hvalit, prej obratno.

  45. […] nova spletna oglaševalska in prodajno-pospeševalna mreža AdMundus. Tako se na trgu pridružuje ex ToboAdsom – Httpoolu,AdPartnerju, […]

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.