Včerajšnje, vsakotedenske Spletne urice v Kiberpipi, so postregle z odličnim predavanjem Davida Rozmana iz podjetja Parsek, sicer pa tudi pisca bloga User in center : User in control.
Vsem, ki se začenjate ukvarjati, ali pa se že ukvarjate z načrtovanjem, ali izdelovanjem spletnih mest, priporočam, da si pogledate njegovo prezentacijo, ki vam bo lahko na zelo preprost pomagala rešiti probleme, še preden pridete do njih, v fazi načrtovanja, ali pa v fazi izvedbe projetka.

10 priporočil uporabniške zasnove za splet
:
1. strategija
2. ne domnevaj
3. fokus
4. manj je več
5. načrtuj za mentalne modele
6. upoštevaj konvencije
7. konsistentnost
8. odpiraj
9. vse je beta
10. prizadevaj si za celostno izkušnjo

9 Responses to David Rozman – 10 priporočil uporabniške zasnove za splet v Kiberpipi

  1. Lesi says:

    Predavanje je bilo super, nadpovprečno poučno, zamudil sem pa sicer začetek. Upam, da bo čim prej v kiberpipinem video arhivu.

  2. domens says:

    Predavanje je bilo obupno. Se opravičujem, ampak glede na renome avtorja predavanja sem pričakoval kaj res inovativnega, ne pa monotono in protislovno govorjenje. Spletne urice bi morale počasi razmisliti, koga vabiti kot predavatelja.

  3. had says:

    seveda domen si vabljen, da nam razjasnis, kje so bili tako veliki problemi, ki jih niso opazili niti ljudje, ki se vec kot 10 let ukvarjajo s postavitvijo spletnih mest..

    monotono in protislovno govorjenje? zanimivo.. 12 ljudi se ni strinjalo s tem..

    verjetno bi bilo najboljse, ce bi imel ti vsak teden predavanja? :evil:

  4. domens says:

    Najprej razlaga, kako se je potrebno držt načrta in kako si ponavadi naročniki izmišljujejo vedno nove stvari, ki pa jih naknadno ne moreš vključiti v načrt, čez deset minut pa čisto nasprotno, kako je potrebno biti fleksibilen in se načrta ne držti kot pijanec plota. Potem najprej pojasni, da ne smeš ničesar predvidevat, ampak da moraš vse preverit in znalizirat, potem pa spet da moraš včasih tudi kaj uganit oziroma miže zadet.

    Ne vem, kar se občinstva tiče, se mi pa itak zdi, da na spletne urice hodijo vedno isti, ki se že apriori strinjajo z vsem, kar predavatelji povedo. Beseda, ki bi pride na pamet, so “kimavci”.

  5. had says:

    se mi je zdelo, da ti dolocene stvari niso bile jasne.. in da jih nisi razumel.. upam, da si snemal predavanje, da ga bos lahko poslusal in ugotovil, kje si se zmotil.. ce tebi stvari niso jasne, to se ne pomeni, da jih moras implicirati na vse.. nekateri smo pac drugace razumeli povedano..

    sicer pa imas prav, ocitno si ti strokovnjak na vseh podrocjih, kar si ze dokazal velikokrat.. verjetno imas precej veliko referenc v postavitvi korpo sajtov in podobnih projektih..

    kimavci.. seveda.. in kaj je narobe s tem?

  6. dr. Onyx says:

    Kar se tiče postavljanja spletnih mest pri nas, jaz vse skupaj jemljem z rezervo. Večino postavitev po mojih opažnjih delajo študentje, pa oblikovno in estetsko na koncu še nekako izgledajo. Ko pa potem malo bolj podrobno pogledaš, pa gre samo za poslovenjen Template, ki ga ukradeš nekje na internetu in tega je dobesedno na tone. Brez veze.

  7. had says:

    moje izkusnje v zadnjih nekaj mesecih pa so ravno drugacne.. obstajajo firme, ki se potrudijo za narocnika.. ki pripravijo strategijo in ki znajo predvidevati stvari, ki jih narocnik ne pomisli.. in za svoje delo ne racunajo veliko..

    glede na to, da sem sodeloval na dosti korpo projektih spletnih mest, se mi je zdelo vcerajsnje predavanje odlicno

  8. Miha J. says:

    dr. Onyx, resni projekti, ki so omembe vredni, imajo dobro načrtovano strategijo. Vse se začne pri poslovnem načrtu oziroma modelu. To pa danes malo kdo naredi, razen tisti, ki ima nek točno določen cilj. Zato tisti, ki se zadev lotijo pravilno, lahko uspejo tudi proti že uveljavljeni konkurenci.
    Predavanje je bilo odlično, zajeta so bila dejstva, ki se premalo upoštevajo in zato vodijo večino projektov v neuspeh.

    Danes sem pogledal v strateški načrt oziroma model za eno izmed svojih strani, ki sem ga ustvaril oziroma shranil 14.1.2007,… Moram reči, da takrat zastavljen cilj je danes, konec leta, realiziran. Cilj “V primeru uspešne promocije projekta, ki bi se odražla v višini 1.000.000 prikazov strani mesečno, …” sem v zadnjem mesecu prekoračil za 13,343 pageview-ov, brez reklamne kampanije v tem obdobju (dejanski obisk). Seveda prihaja novo poslovno leto in gremo novim ciljem naproti.

  9. david says:

    Had hvala za recenzijo.

    Domen tudi tebi za kritiko. Protislovja kot si jih zaznal vsekakor niso bila mišljena.

    Namen je bil predstaviti izhodišča, ki naj bi služila v pomoč ravno v izogib tipanju v temi in ugibanju.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.