had blog roni kordis had blog roni kordis

Višje kazni za prometne prekrške

Ali lahko višje kazni za prometne prekrške, ki nas bodo udarile predvsem po žepu, zmanjšajo število prometnih nesreč na naših cestah? Ali pa je predlagana novela zakona o varnosti v cestnem prometu, ki jo je podprl odbor za promet namenjena samo polnjenju proračunske luknje?

Pri prekoračitvi omejitve hitrosti v naselju za več kot 30 kilometrov na uro, bo po novem zakonu kazen 1000 evrov in devet kazenskih točk. Pri prekoračitvi hitrosti na avtocesti za več kot 40 kilometrov na uro, pa bo kazen 300 evrov in devet kazenskih točk.

Število mrtvih na naših cestah narašča, kljub temu, da se dvigujejo kazni za prometne prekrške. Učinek teh dvigov traja mogoče 14 dni, potem se vse skupaj spet vrne v stare tirnice. In po drugi strani, kolikokrat so vas v zadnjem letu ustavili policisti, ko so preverjali vašo hitrost, ko so preverjali ali ste pripeti z varnostnim pasom, ali ste pod vplivom alkohola, oz. če mogoče telefonirate med vožnjo?

Mene niso v zadnjem letu nikoli! In to se mi zdi smešno, oz. čudno. Če bi se policisti pojavljali, ali pa samo vozili gor in dol po avtocestah, če bi stali ob šolah in to ne samo ob začetku šolskega leta in če bi izvajali meritve hitrosti na tistih delih, kjer prihaja do nesreč in ne tam, kjer se da zaslužiti največ denara, bi še verjel, da je zgoraj omenjeni zakon namenjen zmanjšanju števila nesreč v Sloveniji. Tako pač ne verjamem, da se bo zaradi teh, višjih, kazni spremenilo karkoli na cestah v Sloveniji. Tisti, ki je imel sedaj 500€ za kazen, bo imel tudi 1000€ za kazen. Tisti, ki se zaveda, da ni pomembna kazen, ampak da so pomembna človeška življenja, ki jih lahko s svojo vožnjo po predpisih reši, bo vozil tako, kot je vozil do sedaj.

Ali je res problem na naših cestah vedno samo hitrost in alkohol? Kaj pa nezbranost voznikov? Telefoniranje med vožnjo? Utrujenost po 12-urnem delovnem času? Neizkušenost mladih voznikov, ki ne dobijo dovolj znanja v avtošolah? Agresivnost, ki jo omogočajo vozila s preko 300KW!

Včasih so rekli, da je boljša preventiva kot kurativa. Ker se v preventivo vlaga bolj malo, so seveda visoke kazni najbolšja kurativa! Pa so res? In čez leto, ko se število mrtvih na naših cestah ne bo zmanjšalo, bodo spet dvignili kazni. Do kdaj? Do kam?

  1. Do zaporne kazni brez finančne globe. Bila bi pravična, ker ti sramote in časa ne pokrije noben denar.
    Saj ne, da bi se strinjal s tako kaznijo, ampak bilo bi najbolj pravično :)

  2. Mojih pet centov:
    največja bedarija je tisti 50% popust, če plačaš v osmih dneh. Veste, kako jaz temu pravim? Å čitenje bogatih – kdor ima denar, brez težv plača (zanj že tako nizko) kazen v osmih dneh. Kdor ga pa nima, bo pa plačal (zanj relativno mnogo višjo) kazen v celoti, se morda pri tem še zadolžil in plačal še obresti. Logika??
    Kazni bi morale nujno upoštevati višino dohodka. Tako bi vse udarile enako in s tem bile za vse enako učinkovite.
    Kakšen policaj več na cesti pa res ne bi škodil.

  3. Hja, saj ni mogoče delat prekrškov, če ti pa držva pobere ves denar, ki si ga imel namenjenega za benzin!
    Zdi se zanimivo, da tako visokih kazni nimajo nikjer drugje. Imajo le bolj visoko stopnjo kulture.
    In tako te v tujini policaji nikdar ne bodo ustavili pod obrazložitvijo, da gre za kontrolo prometa. Kontrolo my ass, iščete možnosti, kako najt kakšno malenkost in napolnit proračun.

  4. kaj pomagajo višje kazni, če pa ni nikogar, ki bi jih pobiral …

    So pa naši vozniki eni najmanj kulturnih med “razvitimi” držvami, tko da … lepo vozit al pa plačat. pa tiho bit.

  5. Problem prometne varnosti v Sloveniji je preveč kompleksen, da bi ga bilo mogoče rešiti samo s kaznimi. G. Ljubo Zajc bi to že lahko vedel, saj se s tem področjem ukvarja že zelo dolgo časa. No verjetno že predolgo in bi bilo pametno razmišljati, da ga zamenja nekdo, ki razume problem drugače in v celoti.
    In kaj bodo dosegli samo s tako visokimi kaznimi? Nič, Policisti bodo po svoji stari navadi dosegali normo po liniji najmanjšega odpora in kasirali. Razlika bo samo v tem, da bodo kasirali več. Za prometno varnost pa se jim tako ali tako več ali manj žvižga. No glede na razmere, ki veljajo v Policiji to niti ni čudno.
    In kaj bodo še prinesle visoke kazni? Predvsem več pritožb. In ker se bo že splačalo najeti odvetnika bodo te še bolj učinkovite. Pa še Ustavno sodišče se bo moralo začeti ukvarjati z njimi, saj ne bodo več bagatelne. In bomo spet na starem žl!!!!!

  6. Meni se zdi vse tole modrovanje o smiselnosti višanja kazni eno samo mlatenje prazne slame.

    Madona, saj je zadeva tako preprosta, da bolj ne bi mogla biti.

    Vsak, no ja, skoraj vsak, sem in tja vozi prehitro ali kaj podobnega. Ključno vprašanje je, zakaj to stori. Ker ga kazen ne gane? Ali zato, ker računa, da ga nihče ne bo kaznoval?

    Upam staviti, da bi se vsaj 80% ljudi odločilo za drugo možnost.

    Torej je rešitev na dlani: par sto novih stacionarnih radarjev, policaje pa na ceste!

    Višanje kazni do nezavesti sam uvrščam v isto kategorijo kot zakone o hora legalis, kajenju ipd.
    V vseh teh primerih je oblast zato, ker ni bila sposobna zagotoviti izvajanja obstoječih zakonov, sprejela nove, bolj restriktivne.

    A res nihče ne vidi, da je vse to le populizem in nategovanje ljudi?

    Nalijmo si čistega vina in povejmo jasno in glasno: oblastnikom se sladko jebe za življenja udeležencev v prometu, niti najmanj jih ne briga zdravje kadilcev in nekadilcev, ravno jim je do Kosova ali mladina ponočuje in popiva ali ne, …!

    Njim je le do tega, da bi volivci mislili, da se trudijo narediti stvari boljše in jih podprli na naslednjih volitvah.

    Zanima jih oblast in prav nič drugega!
    Pika.

  7. a zato ker si reven pa nebi smel kazni dobit … ce se ti zgodi da koga ubijes je pa kazen nic (pa tut ce 1000€) v primerjavi z zivljenjem.

    moje mnenje : kjer ni ljudi se gas do konca tisci.

  8. Å e slabša varianta kot prej z večanjem den.kazni.
    Privošči oz. plača lahko takoj tisti ki ima toliko, kaj pa tisti, ki bo po zakonu moral, pa nima veliko den.?
    Ne verjamem, da bo zato kaj manj prometnih nesreč, takšnih kjer se malo opraska železo in na žlost takšnih hudih.
    Namerno ne poznam nobenega voznika, ki bi namerno kaj takega naredil.
    Boljši so tisti papirnati policaji in avti, vsaj malo lažjo nogo dobiš.
    Me res zanima, kaj bodo pokazale analize, koliko je vseh prekrškov in kakšnih manj čez kakšen mesec ali dva…

  9. Ne nobena od rešitev, ki jih bodo sprejeli ne bo prinesla pravega učinka – no enega bo, večja revščina….edini pravični sistem bi bil: npr. plačaš kazen 50 EUR + določen % od tvoje bruto plače (zakonsko določen) – potem bi vse enako udarilo po žepu, mar ne ?! Baje imajo tak sistem v eni skandinavski držvi (mislim da na Å vedskem) in se zelo dobro obnese. Ja sicer pa je to pri nas zelo težko izvesti, ker bi tako tudi politiki bili na slabšem (svinje, ki zastopajo ljudi).

  10. Abaddon: potem pa bi bili kot v ZDA, kjer je vsaki stoti človek v zaporu, veliko med njimi zaradi banalnih prometnih prekrškov. Ni pa to imelo nikakršnega vpliva na prometno varnost. Å e več, stroški zapornikov so postali izredno veliko breme proračunov. Potem pa bi spet jamrali, če bi povišali davke…

    Odyn: popuste imajo tudi v ostalih evropskih držvah. Å e več, če ne plačaš v 1 mesecu, plačaš dvojno kazen!

    Gaston: očitno se ne voziš kaj po Evropi. Namreč nikjer ni toliko policajev na cesti, kot ravno v Sloveniji. Naredim po 1500 km v eno smer po EU, število srečanih policajev: 0, pridem v Slovenijo: trojna policija na 30 km. Povrhu vsega so v tujini v nekaterih držvah vsi (v ostalih pa večina) stacionarni radarji vnaprej označeni in si na tak način opozorjen.

    rsroki: tak sistem imajo tudi v Å vici, Finskem itd. Samo večinoma imajo določeno zgornjo mejo kazni, ki so NIŽJE, kot bodo nove kazni pri nas.

    Vsi vemo, da bomo z novimi kaznimi nastradali predvsem tisti, ki živimo na podeželju, zaradi tabel za naselje med njivami, kjer je v nekaj kilometrih samo ena hiša, omejitev pa celo pot 50. V mestu težko prevoziš radar, če pa je vsakih 100 metrov ali križišče ali semafor, ali pa kaj drugega. Dokler ne bo prometna signalizacija po evropsko, tako dolgo so takšne kazni nesmiselne.

  11. Točno se ve, da se z povečevanjem kazni nič ne reši. Saj, poleg statistike, Slovenija premore kar nekaj izkušenih psihologov, ki lahko to potrdijo. Vedno se je in se bo bolje obneslo nagrajevanje in vzgled (npr.akcije, ki apelirajo na odgovornost in mir), a po principu ubrati najkrajšo pot, je vse večje kaznovanje najbolša varianta.
    Seveda vemo, da je namen ljudi v na položjih, molzti in odirati “ubogo rajo” do skrajnosti, medtem, ko se sami podijo v blindiranih vozilih, brez najmanjše odgovornosti, do morebitnih otrok, zaradi katerih sploh so take omejitve v naseljih. Zakon so postavili ljudje, a tudi tokrat ne za ljudi!
    Oče, ki tepe otroka, bo to delal le toliko časa, dokler ta ne bo zrasel in mu tega več ne dovolil! Pa nič bati, sej vemo da restriktivni organi nikoli ne počivajo in da bodo vsekakor naredili red. Me pa zanima, koliko časa bodo ljudje še prenašali teror in manipulacije?! Oziroma kako daleč se bo spustila oblast, ki je brez hrbtenice in totalna marionetka v rokah svetovnih manipulatorjev, pri zajebavanju lastnih ljudi?

  12. Kako pa je s plačilom kazni, če napihaš več kot je dovoljeno? Se tudi prepolovi,če plačaš v 8h dneh?

Komentarji so zaprti.