Ali lahko višje kazni za prometne prekrške, ki nas bodo udarile predvsem po žepu, zmanjšajo število prometnih nesreč na naših cestah? Ali pa je predlagana novela zakona o varnosti v cestnem prometu, ki jo je podprl odbor za promet namenjena samo polnjenju proračunske luknje?

Pri prekoračitvi omejitve hitrosti v naselju za več kot 30 kilometrov na uro, bo po novem zakonu kazen 1000 evrov in devet kazenskih točk. Pri prekoračitvi hitrosti na avtocesti za več kot 40 kilometrov na uro, pa bo kazen 300 evrov in devet kazenskih točk.

Število mrtvih na naših cestah narašča, kljub temu, da se dvigujejo kazni za prometne prekrške. Učinek teh dvigov traja mogoče 14 dni, potem se vse skupaj spet vrne v stare tirnice. In po drugi strani, kolikokrat so vas v zadnjem letu ustavili policisti, ko so preverjali vašo hitrost, ko so preverjali ali ste pripeti z varnostnim pasom, ali ste pod vplivom alkohola, oz. če mogoče telefonirate med vožnjo?

Mene niso v zadnjem letu nikoli! In to se mi zdi smešno, oz. čudno. Če bi se policisti pojavljali, ali pa samo vozili gor in dol po avtocestah, če bi stali ob šolah in to ne samo ob začetku šolskega leta in če bi izvajali meritve hitrosti na tistih delih, kjer prihaja do nesreč in ne tam, kjer se da zaslužiti največ denara, bi še verjel, da je zgoraj omenjeni zakon namenjen zmanjšanju števila nesreč v Sloveniji. Tako pač ne verjamem, da se bo zaradi teh, višjih, kazni spremenilo karkoli na cestah v Sloveniji. Tisti, ki je imel sedaj 500€ za kazen, bo imel tudi 1000€ za kazen. Tisti, ki se zaveda, da ni pomembna kazen, ampak da so pomembna človeška življenja, ki jih lahko s svojo vožnjo po predpisih reši, bo vozil tako, kot je vozil do sedaj.

Ali je res problem na naših cestah vedno samo hitrost in alkohol? Kaj pa nezbranost voznikov? Telefoniranje med vožnjo? Utrujenost po 12-urnem delovnem času? Neizkušenost mladih voznikov, ki ne dobijo dovolj znanja v avtošolah? Agresivnost, ki jo omogočajo vozila s preko 300KW!

Včasih so rekli, da je boljša preventiva kot kurativa. Ker se v preventivo vlaga bolj malo, so seveda visoke kazni najbolšja kurativa! Pa so res? In čez leto, ko se število mrtvih na naših cestah ne bo zmanjšalo, bodo spet dvignili kazni. Do kdaj? Do kam?