Vsak dan na televiziji, v “prime timeu“, gledam oglase za pekarne in njihov kruh. In najbolj ironično je dejstvo, da oglašujejo, da je kruh v akciji. Hudo mora biti v držvi, kjer morajo držvljani kupovati kruh v akcijah, ker jim je drugače skoraj že nedostopen!
Maria Antoinette je nekoč izjavila: “Če nimajo kruha naj jedo potico!”
In glede na cene kruha, ki so trenutno v Sloveniji, ko je kilogram kruha tudi 3.36€ (Mercator – spletna trgovina), bo treba res začeti jesti potico! In ravno zaradi teh cen kruha se mi zdi njegovo oglaševanje vsekakor “moralno oporečno”.
Včeraj sem poslušal novico po radiu, da se bo plača delavcem v Muri dvignila za 25€ bruto in da bodo dobili enkratni dodatek 35€ bruto. In ko to preračunam v kruh, dobim okrog 10kg kruha. Koliko časa lahko preživi 4 članska družina z enim kilogramom? 1 dan?
Seveda se bo našel kdo, ki bo ugotovil, da obstaja tudi cenejši kilogram kruha. In naj kupujejo takšnega. Ja, verjetno je to za ljudi z nižjimi prihodki edina rešitev. Ali pa naj si ga sami pečejo doma. Vse lepo in prav, ampak tudi za nekoga, ki ima povprečne prihodke, ljudi z ekstremno visokimi prihodki ne poznam ravno veliko, je kruh drag!
Kakšen kruh kupujete? Ga pečete doma? Se vam zdi da bi bilo boljše, da bi namesto oglasov za kruh trgovci pocenili kruh in bi bili ljudje vsaj siti?
Eh Had, zej ga pa serješ. Kaj je tukaj neetičnega? To da se tebi zdi najdražji kruh predrag ali to, da se podjetje pojavlja na trgu? Oglas ni narejen za kruh, temveč za podjetje in njihov izdelek. In ne, ljudem ni potrebno kupovati kruha v akciji, saj so najcenejše žemlje v Hoferju recimo, 10 kosov za nekje 70 centov… Ne vem kako slabo je to, meni se zdi prekleto poceni… Nasedanje medijem, ki ustvarjajo kaos za višjo naklado in boljše poslovanje določenih podjetij je že bizarna situacija, ampak vse je dobro, če jim ne posvečaš pozornosti ;)
Gre za marketing in boj na tržišču…
@clovek: bi se strinjal, ce ne bi zivel v taksnem okolju, kjer ljudje zivijo podpovprecno.. kjer je kruh ze skoraj stvar prestiza.. oz. konkreten primer.. clovek vprasa v trgovini, koliko stane kruh, ko mu prodajalke pove, pa povesi oci in zalostno odide naprej.. in za isto trgovino in isti kruh, ki si ga ni mogel kupiti, je bil v prime timeu oglas za kruh, ki je v akciji.. to mi je moralno sporno..
ja, razumem, da gre za marketing in da gre za boj na trziscu, vendar je to povsem osnovno zivilo, kjer bi morale biti cene dolocene po drugih kriterijih, kot so sedaj.. in ce ima pekarna 100.000€ da jih vlozi v oglasevalsko kampanijo, potem ne more jamrati, da ni zasluzka s kruhom?? in da ne morejo poceniti kruha.. :(
Å e nisi porajtal, da se družba pač razslojuje. Temu se prilagajajo tudi izdelki. Zadnje čase pri reklamah, ki jih dobiš v nabiralnik opažm, da dobiš dva različna letaka istega ponudnika. Primer: danes dobiš letak, ki oglašuje pohištvo po “super ugodnih” cenah, jutri pa pride letak pohištva na katerem piše exclusive, kjer je reklamirano prestižno pohištvo ,po cenah za zjokat. Tako je tudi pri kruhu. Če imaš kupiš tistega exclusive za 3,4 eur/kg, če pa nimaš potem pa tistega v akciji za 0,7 eur/kg. Jebiga tko je to, živimo v kapitalizmu.
Had, vem o čem govoriš, ampak zakaj pa ta oseba sploh gleda kruh na ta način? Tu ne govoriva več o osnovnem sredstvu za preživetje (kot sva rekla, se dobijo žemlje za celo družino za 70centov), ampak za izdelek z neko Ëdodano vrednostjoË (kakšna in katera je ne vem, bo treba vprašati tiste ki ga kupujejo ;) )… Stvar posameznika je v percepciji in ustvarjanju potreb in želja. Sicer je res, da sta te dva pojma že močno pomešana že kar nekaj časa, vendar za slabo voljo se posameznik odloča sam. Tudi jaz vozim Unota, kot veš in bi vsak dan lahko gledal avtomobile in razmišljal o tem, zakaj nimam in kako bi imel drugo vozilo in si s tem ustvarjal skomine in posledično lahko tudi slabo voljo. Ampak sam raje pogledam, koliko je nujno imeti drugačno vozilo in kaj s tem dobim oz. izgubim, prevlada misel, da potrebujem prevozno sredstvo in ne DOTIČNO prevozno sredstvo. Denar, ki bi ga pa namenil za boljše vozilo, pa raje vložim v ËprihodnostË ali bolje rečeno v delo. Sicer se na prvi pogled zdita pojma različna, vendar če bolje pogledaš nista. Ker tudi ta oseba želi nekaj, kar ni nujnega.
KAr se pa tiče oglasa, pa je tvoj pogled dejansko zgrešen. Teh 10.000 – 15.000 € (da ne pretiravava in postaviva realno ceno ;) ) ni bilo namenjeno oglaševanju kruha pre se, temveč oglaševanju prodajalca skozi izdelek. Kruh je zgolj vaba, da posameznik kupi še druge, manj življenjsko potrebne stvari pri tem prodajalcu, oz. da ta prodajalec na trgu sploh obstane. V primeru, da govoriva o pekarni, potem gre tu še za njihovo pecivo, testo ali katere koli druge izdelke (tudi makarone ipd…), na katerih se služi več. Ampak kot rečeno, oglaševanje v današnjem času je nujno, drugače te ni več. Sam vidiš tudi na blogih recimo, če nisi prisoten, te kmalu pozabijo, ne glede na vsebino in kvaliteto produkta, ki ga ponujaš… selavi, my frend ;)
Ker dokaj redno spremlajm tvoj blog, vem da si strasansko nastrojen proti sedanji vladi, kar je navsezadnje tudi tvoja pravica, vendar pa taki vpisi, ki so bolj ali manj brcanje v temo ne sodijo na tako obiskan blog. Zakaj bi za kruh morali veljati drugacni kriteriji kot za druge izdelke? Pa verjetno bi sem se stel olje, moko, vodo, mleko,… Lahko pa na stvar pogledamo tudi iz drugega zornega kota. Namrec konec je s komunizmom, kjer smo bili vsi bolj ali manj enaki, sicer v slabem, vendar enaki. Ce pa danes ko je potrebno delati za denar, nekdo ne more kupiti kruha, se lahko vprasamo kaj je s tem clovekom narobe? Vem, da je taksnih ljudi kar nekaj pri nas, vendar je stvar podobna, ce jaz zelim iz hise po eni poti in se vedno znova zaletim v steno. Vsak dan nato poizkusam na en in isti nacin, ter seveda zraven nergam, kako hudo mi je ker jaz ne morem iz hise. Potrebno je spremeniti mislenje ter vcasih tudi spremeniti nase navade ter nacin dela. Seveda najlazje nerganje, ter druge kriviti za nase tezave, ker mi smo tako ali tako popolni. Ampak drugi nam ne pustijo…
Vem da nekdo zasluzi zelo malo ter si ni more privosciti vsega kar vidi. Lahko si privosci isto kot si je pred 20 leti, saj je njegovo misljenje se vedno na tej stopnji pa tudi dela ne vec kot je prej. Zacaran krog iz katerega uspe le najbolj pogumnim, in podjetnim.
Meni se zdi neetično oglaševanje prila,jara in podobnih..
Kaj pa reklame za meso iz megaklavnic kjer piščanec zraste v 3 tednih in se jih drenja po 50 na kvadratni meter. Kaj ni tudi to neetično? je pa meso strašno poceni in se nihče ne pritožuje….
lool. had ti si mal cepljen!
Ti jih pa res mal strelaš !!!
en zeloooooooooooo čizi nasvet (druga stran kovanca):
zasluži več!
;-)