Od danes naprej imamo za vožnjo po avtocestah vinjete. Vinjeta je dokazilo za plačilo časovnega zakupa pravice do uporabe avtocest, hitrih cest, obvoznic, itd. In velika farsa. Včeraj naj bi bilo po podatkih prodanih okoli 350.000 vinjet, pričakovali so številko preko 600.000. Poleg tega je problem, ki se ga zaveda bolj malo ljudi, da bomo sedaj uporabniki osebnih vozil sofinancirali vožnjo tovornjakov po naših avtocestah! Kako?
Vinjete so namreč potrebne za vožnjo po obvoznicah. Ljubljana, Maribor, Celje, hitra cesta mimo Ajdovščine, itd… Mesta, ki imajo obvoznice, za katere boste v osebnih vozilih potrebovali vinjete, brez vinjete in z vožnjo po teh cestah pa vas lahko doleti kazen do 800€. In tovornjaki, ki bodo še vedno plačevali vožnjo po avtocestah, se bodo lahko zastonj vozili po teh površinah, kjer bomo mi, ki nimamo tovornih vozil, potrebovali vinjete.
Kaj to pomeni? Da bodo tovornjaki lahko poceni prišli čez Slovenijo, če se bodo izognili parim cestninskim postajam. In se bodo. Vsaj včeraj, ko so nekateri tovornjakarji že mislili, da so pri nas že uvedene vinjete, se je to dogajalo. Čez Zasavje, mimo Trojan, so se valile kolone tovornjakov. In zelo malo jih je zavila na avtocesto, če lahko v Domžlah zastonj pridejo nazaj na avtocesto in se ognejo plačilu cestnine. In tako bo po celi Sloveniji. Sicer pa bodo šli na ceste, ker imajo velika vozila, ki lahko zelo ovirajo promet. Nas, voznike osebnih vozil, pa itak nihče ne upošteva!

In kje je problem? V dejstvu, da še ni satelitskega cestninjena, ki bo mogoče rešil te težve s tovornjaki, ki veliko veliko bolj uničujejo naše avtoceste, kot pa osebna vozila. In zaradi česar se je sploh vsa zgodba o vinjetah začela.

MAG. RADOVAN ŽERJAV: Spoštovane poslanke in poslanci! S predlaganim zakonom se s 1.7.2008 uvajajo vinjete kot način plačevanja cestnine za uporabo vseh cestninskih cest za določen čas za vozila, katerih največja dovoljena masa ne presega 3.500 kilogramov. Uvedba vinjetnega sistema cestninjenja bo prispevala, prvič, k povečanju pretočnosti prometa na cestninskih cestah.
Drugič k zmanjšanju zastojev v času prometnih konic in v času turistične sezone, tretjič k zmanjšanju onesnaževanja okolja, zlasti zraka in zemljišč ob avtocesti, saj zaviranje vozil pred cestninsko postajo povzroča izpust delcev zavornih oblog, pospeševanje vozil pa povečuje onesnaževanje z izpušnimi plini, od katerih je večina toplogrednih, četrtič k hitrejšemu doseganju nacionalnih okoljskih ciljev pri zmanjševanju emisij toplogrednih plinov, petič k povečanju varnosti cestnega prometa, saj ugodna cena letnih in polletnih vinjet stimulira večjo uporabo cestninskih cest in s tem razbremenitev spornih cestnih povezav, šestič k lažjemu prehodu na cestninjenje v prostem prometnem toku. Vinjetni sistem cestninjenja bo uveden na vseh cestah s katerimi upravlja in jih vzdržuje upravljavec cestninskih cest, to je Dars.
Kot veste gre za ukrep začasnega značaja, saj se bodo vinjete uvedle za prehodno obdobje. Do dokončno pravičnega sistema cestninjenja, kot veste, pripravljamo namreč satelitsko cestninjenje v prostem prometnem toku, po katerem bomo plačevali toliko kolikor bomo prevozili kilometrov.

(vir)

Problem je v direktivi, ki jo je sprejela tudi Slovenija – Direktiva 2006/38/ES Evropskega parlamenta“Dnevna uporabnina je enaka za vse kategorije vozil in znaša 11 EUR.”
Kar pomeni, da bi tovornjak plačal za prehod čez Slovenijo samo 11€. Oz. da bo, če bo Slovenija morala uvesti dnevno vinjeto, le ta stala 1/80 letne vinjete, ali po domače 0.6875€. Ti šment, tole se pa res splača!

In kako se sedaj zapelješ mimo cestninske postaje?


vinjete – prvi dan from had on Vimeo.

14 Responses to Zakaj bomo vozniki osebnih vozil sofinancirali vožnjo tovornih vozil (nad 3.5t) po avtocestah

  1. SwGuru pravi:

    Mislim ,da je tam kjer so avtoceste, prepovedana vožnja tovornjakov po lokalnih cestah, razen za lokalni promet.
    Sicer pa kar se vinjet tiče, meni pašejo ko šus, ker bom ogromno prišparal.
    Držva pa če želi kaj prišparat, lahko začne pri patrijah in ostali navlaki.

  2. Stalker pravi:

    Naslednja objava bo o varnosti na cesti in snemanju med vožnjo?

  3. had pravi:

    @stalker: ce si pogledal do konca, potem si verjetno opazil, kdo je snemal.. ni bil voznik snemalec :)

    @swguru: tudi jaz bom prisparal za ene 14 dnevne, dostojne pocitnice, nekje dalec stran.. ampak po drugi strani pa se zavedam, da bom tudi to moral placati drzavi :)

  4. Rok pravi:

    Zdaj bi pa bilo zanimivo prebrati še tvoj analitični zapis o tem, koliko boš letno prihranil pri vožnji po avtocesti zaradi uvedbe cestninjenja preko vinjet.

    Tranzitni promet tovornih vozil po lokalnih cestah tam, kjer je na voljo avtocesta, je prekršek, za katerega se plača visoka kazen.

    Prioriteta vlade RS je, da v čim krajšem času preide na satelitsko cestninjenje. Najprej seveda tovornega prometa in nato še za osebni promet. Upajmo, da bo za slednjega trajalo precej časa, ker tako poceni, kot se bomo teh nekaj let vozili po naših avtocestah, se ne bomo več nikoli.

  5. had pravi:

    @rok: 1500€ pri enem avtomobilu.. hudo veliko.. pri drugem pa okrog 900€ :)
    super.. ampak nekje mora biti “catch”..

  6. SwGuru pravi:

    @had: držvi bi moral plačat tako ali drugače. Tako da glede tega,da bo to držva nekje kompenzirala, me ne gane, ker bo kompenzirala tudi 1000 ostalih zadev, ne samo vinjete.

  7. Dinozaver pravi:

    Prepovedano je marsikaj, pa si zato ne belimo glave, a ne? Sicer pa je povečana uporaba obvoznih cest še ena dobra novica – bomo manj obrabljali avtoceste in bodo dlje zdržle. No, dobra novica za DARS, slaba novica za Ivana Groznega…
    Če se bodo vinjete tako slabo prodajale, kot kaže zdaj, lahko najbrž pričakujemo še “uskladitev” letnega povračila za uporabo cest.

  8. Miha pravi:

    Jasno je, da je snemal voznik. In na koncu je kamero na sedež položil. Ne lagat.

  9. had pravi:

    @miha: ocitno si bil ti v avtomobilu, kajne? in ocitno si ti snemal in vozil?? sam jaz res vec ne stekam tega.. zakaj hudica bi lagal?! canon s5 is ima izredno dobro moznost snemanja..

  10. Miha pravi:

    Čist preprosto, po kadriranju, položju kamere,.. Pred cestnisko gre še iz ene roke v drugo,.. Po moje ;) Zakaj pa ni celega posnetka, zaradi zaklopke zmrzne slika in Canon za malo neha snemat? (To je samo vprašanje, nč panike zganjat, me zanima)

  11. had pravi:

    @miha: cist preprosto.. sovoznik prime kamero in si nastavi predogled, kakor mu pase.. in tako odlicno posname zadevo, ki zgleda, kot bi jo snemal voznik.. na to, ce je sel fotkic iz ene roke v drugo, ne bom trdil, ker sem vozil.. je pa mozno, da je bil preprijem..
    posnetek je cist cel tak, kot je posnet je tudi uploadan..

    bom poskusil kot voznik posneti isto situacijo ob voznji domov.. pa bomo lahko primerjali, ce se res tako opazi kdo snema.. ce bi kot voznik snemal bi verjetno moral prestavljati pred cestninsko :)

  12. had pravi:

    @miha: hvala za tale bug.. ker sem sedaj pogledal posnetek in ugotovil, kaj je motecega.. tist del na koncu.. hvala

  13. Veliki DrMr pravi:

    vinjete so predvolilni bombonček …
    me pa zanima kaj bo, če se ta eksperiment ne bo finančno izšel in če se bodo zabasale lokalne ceste … zna bt, da bo kažin in da bo kakšnem lokalcu poču film

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.