Cesta na Mangart

Cesta na Mangart oz. Mangrtska cesta je naša najvišja gorska cesta, saj se po njej vzpnemo/zapeljemo do višine 2072 metrov, in je dolga 12,2 kilometra. Cesto so gradili dve leti (če bi gradil SCT bi bilo dve desetletji??), z javnimi deli, v tridesetih letih prejšnjega stoletja. Vstopnina/parkirnina za avto je 5€. Temperatura, preden sva se spustila v dolino, je bila 12 stopinj.

Cesta je ozka, večino časa ne omogoča srečanj dveh vozil in precej spominja na cesto na Biokovo nad Makarsko. Promet poteka povsem brez problemov. Celo dva avtobusa sta prišla do vrha, kar me je popolnoma presenetilo. Da o vseh motoristih in kolesarjih niti ne pišem.

Cesta je urejena veliko boljše kot so naše avtoceste in začuda na njej ne potekajo nobena dela. In kljub temu, da je do vrha 12 kilometrov dolge ceste več predorov, v nobenem ne odpada protipožrni omet! Da o kvaliteti asfalta niti ne izgubljam besed. Parkirišče na koncu ceste je veliko, urejeno in zelo čisto. In nobene nesreče nisem videl v celem dnevu, nobenega radarja, niti policista.

Mangart – luč na koncu tunela from had on Vimeo.

  1. Tako populističnega prispevka pa že dolgo nisem prebral na tem blogu. Kakšne primerjave: cesta je boljša od naših avtocest – halo?!?!?; v tunelih ne odpada protipožrni omet (zakaj le?); kvaliteta asfalta naj bi bila boljša oz. slabša (iz zapisa ni mogoče razbrati),… Sicer pa ne vem zakaj se ljudje vozijo na mangart – pojdite peš ali še bolje s kolesom kot sem se odpravil tudi sam.

  2. da, dragi jb, cesta je boljsa od avtocest, po katerih se vozim, kar sem tudi zapisal.. pa se enkrat, zate..
    ni lukenj v asfaltu, kanalete so urejeno in tako tudi odtoki voda..
    v predorih, ki so bili zgrajeni sredi prejsnjega stoletja, je mogoc varen prevoz..

    zakaj se ljudje vozijo na mangart? zato, ker je tja gor speljana cesta.. ali niso ceste namenjene voznji? no, slovenske avtoceste mogoce ne, sicer pa ja..

    populisticno? pa ti ves kaj ta beseda pomeni?

  3. Dejstvo je, da cesta na mangart ne more biti boljša od naše povprečne avtoceste, po nobenem standardu (preozka, izrabljen asfalt, ni oddotčnih kanalov, na nekaterih mestih ni ograje, nevarne serpentine,…) . Tudi tuneli niso varni, saj npr. niso niti osvetljeni,… Požrni omet v mangartskih tunelih ne more odpadati ker ga tam sploh ni. Skratka primerjaš neke stvari, ki jih v principu ne moreš in po krivem obsojaš sct kot dežurnega krivca za vse – tudi za cesto ki bi jo gradil če bi jo morda nekoč gradil. Tudi ocena, da bi sct cesto gradil dve desetletji je neumesna in prav zanima me, na podlagi česa si to izračunal.

  4. @jb: jaz ne obsojam sct-ja.. se dalec od tega..
    se pa delam norca iz nas samih, ki placujemo vse skupaj.. ker v koncni fazi, vse racune, tako darsove, ministrove in sct-jeve (kar so gradili za drzavo) placamo davkoplacevalci..

    zavedam se, da ni vsega kriv sct, ceprav se v zadnjem casu tako prikazuje.. kot se tudi zavedam, da bi morali ministri za taksne stvari tudi kako drugace odgovarjati, kot pa samo z odstopom.. namrec s tem bi se spremenila logika in ne bi vsak letel na ministrski polozaj..

    sem sel iskati podatke, pa ne najdem nobene nesrece s smrtnim izzidom na mangrtski cesti.. na ljubljanski obvoznici pa jih je bilo ze precej.. ja, primerjam jabolka s hruskami, ampak definitivno mi je bilo bolj varno se peljati v serpentine, kot pa vsakodnevna voznja po avtocesti..

    zakaj? ker sem vceraj, na poti iz mb-ja proti ljubljani, videl na razdalji pol kilometra, na obvoznici, ki jo dograjujejo tri nesrece.. tovornjak zbil avto in ga postavil na ograjo med voznima pasovoma, verizno trcenje 3 vozil.. in voznja po napacni strani, saj mi je pripeljal po pasu za zavijanje levo avto in se nekaj sto metro za menoj zaletel v ograjo..

    in potem se sprasujemo zakaj je pri nas taksno stevilo mrtvih, kljub visokim kaznim??

  5. 1. glede krivde – v zadnjem času se nasprotno kaže, da ni kriv sct ampak vse bolj držva oz. dars (oni so spremenili projekt, definirali požrno zaščito in pripeljali podizvajalca,…sct je samo izvajalec dela tako kot mu narekujejo in mu je v bistvu vseeno dokler dobi za to plačilo; roki se posledično daljšajo in spet ni kriv sct,…Skratka vedno je kriv sct kot nosilec projekta ali kot podizvajalec – torej odločite se ker v obeh primerih ne more biti)
    2. glede varnosti – avtocesta je v principu najbolj nevarna cesta zaradi visokih hitrosti, kar pomeni krajši reakcijski čas v kritičnih situacijah, zavorne poti so daljše, gostota prometa je večja,… skratka ne vidim poante kam meriš
    3. to je pa problem povprečnosti, ki v sloveniji velja. Vsak lahko naredi srednjo šolo, fakulteto, vsak lahko naredi izpit za avto,… zato pa je pri nas tako kot je.
    4. kazni proti kulturi izgubijo

  6. @JB: kmalu bova ugotovila, da sva na isti strani brega :)

    strinjam se.. v sloveniji je pac nekdo zrtveno jagnje za vse stvari.. tokrat je to zidar in sct.. ker gre veliko denarja v njihov zep, je najlazje uperiti vso gonjo proti njim.. in ljudje se strinjajo s temi pamfleti.. zato je bil tudi moj zapis poskus satire na to situacijo, ki jo vecina razume malce drugace..

    problem nasih avtocest je tudi v sami izvedbi.. asfalt se zelo hitro unici, naredijo se kanali, na nekaterih odsekih stoji voda in ne odteka, uvozi na ceste (lj rudnik), ki jih popravljajo so katastrofalni (spomnimo se lanske nesrece pri predoru golovec, ko ni bil nihce kriv!)

    v sloveniji manjka odgovornost.. pa naj bo to tako od najvisjih instanc, do izvajalcev.. menice se vedno deponirajo in naj se jih unovci, ce so stvari se v garanciji.. ne pa da se gremo populizem, da bo sct placal vse, tudi cakanje ljudi v kolonah in podobne ministrove izjave..

  7. Sprjaznte se fantje, se vedno zivimo v nekih mafijskih casih ko nekdo rece da bo naredil nekaj, naredi slabse in pokrade razliko. Zdaj ali je to dars ali sct al kdorkoli niti ni pomembno, pomembno je, da ne moremo biti nikakor ziher, da so nase zgradbe, predori itd. res tako vzdrzljivi kot bi morali biti.

    Bo pa prisel malcek vecji potres in bo kot v mehiki ko se je 70% bajt podrlo ceprav so bile grajene za dvakrat vecji potres.

  8. JB, pa kaj si tok zategnjen slovencelj!? Had se je tu (predvidevam) hotel le malo pošaliti na račun resnice.

    Sem bil pa sam slabi 2 leti nazaj s kolesom na Mangartu (do tja, kjer je asfaltirano) in je cesta res lepa – izjema je le tisti del (no ne vem, a se je v teh 2h letih kaj spremenilo), kjer je bil tisti plaz nekaj let nazaj.

  9. Milo rečeno, primerjaš dirkalnik F1 s Tomo Vinkovićem. Avtoceste so namenjene potrebam kaj vem katerega panevropskega koridorja, dnevnim migracijam v službo itd. itd., omenjeno cesto pa so med prvo svetovno vojno zgradili Italijani (svaka jim čast, če že drugega ne znajo narediti, so jim vsaj ta in še cel kup podobnih cest v Dolomitih šle dobro od rok) zaradi oporišča tam gor, potem so jo preuredili, da od gnojev, ki jim je pretežko narediti kakšen korak peš, poberejo kakšen evro in asfaltiranje je častil neki Anglež. Mimogrede, to cesto je odnesel znameniti plaz pred 8 leti in je sedaj več ali manj nova – stara nekaj let. O kvaliteti asfalta se lahko samo ugiba, dokler ne spustiš gor 40 tonskih šleperjev. Ko pade sneg, avtoceste prej ali slej splužijo, tu pa počakajo, da pomlad naredi svoje. Å e več, med zimsko sezono je cesta kar zaprta ne glede na sneg. Če nisi opazil, v apnenec se z lahkoto izvrta luknjo, ki je ni potrebno ometati, v Å entvidu pa so tako rekoč rili v pesek, kar pomeni, da se skoplje nekaj metrov in se nato hitro našprica en specialni beton, preden se utegne vse skupaj zasipati. Protipožrni omet je (bil) samo v Å entvidu (ja, tudi zato se je zgodila ta blamaž, ker so to počeli prvič) in to zato, da se ob morebitnem požru ne bi sesedla še železniška proga nad galerijo in da ne bi zgorela telovadnica. Koliko cistern si naštel na mangrtski cesti in koliko evropsko pomembnih železniških koridorjev seka, si lahko preštel kar sam. Zakaj so pa šli Å entvid kopat izpod proge direkt v “pesek”, pa boš moral vprašati bedake, ki so pred 25 leti to zasnovali (pravzaprav so hoteli iti malo južneje, pa je JNA dala veto na prestavljanje kasarne) in še hujše bedake, ki so pred 6 leti z lokacijskim načrtom to bedastočo potrdili, pred natanko 4 leti pa podpisali pogodbo s SCT (in Primorjem) in tako dokončno zapečatili traso.

  10. Ta cesta se mi zdi ena izmed največjih bedarij in posilstev narave v sloveniji. Zakaj za vraga potrebujemo cesto na Mangart. Samo zaradi takih turistov, ki se gredo malo sončiti gor. Grozno!

  11. Had prodano. Bom peljal na izlet moj kabrio. Si zasluži nekaj takšnega, že dolgo ni bil v gorah. Edino … a si moral en normalen prispevek uničit s podtikanjem trenutno aktualnih ključnih besed (tunel, SCT, protipožrni omet, radar, nesreče)? Nisi mogel, da ne bi, a ne? :)

  12. @xy: na zalost :evil:
    ampak te besede, v tem kontekstu ne kotirajo visoko.. bo pa kdo, ki bo naletel na ta prispevek lahko primerjal avtocesto in to cesto :)

  13. Meni se je zdel ta blog kar šaljivo(zajedljivo) v redu. Bil sem na Mangartu v 60 letih prejšnjega stoletja (Fičo) in že takrat cesta (neasfaltirana) ni bila nič slabša kot je cesta Most na Soči-Čepovan danes. Tunel(i) dajo odlično zaščito v nevihtnem času. To sem sam izkusil ko smo šli na Mangart klasično (peš). Ni mi pa jasno in mi nikoli ne bo zakaj je danes cesta asfaltirana, medtem ko kar precej “deželnih” cest v dnevni rabi pa ni. To je cesta v prave pomenu besede – to ni asfaltirani kolovoz kot to doživljajo držvljani RS dnevno od Haloz do Brkinov in drugje…

  14. Naj mi pri vsej kregariji nekdo pove katera avtocesta gre v Sloveniji tako visoko?
    Ko sem se jaz leta 1997 peljal gor nisem nič plačal, ko sem se pa vračal pa sem moral takrat plačati 500 tolarjev, da sem se lahko vrnil domov, prej namreč pri vstopu še ni bilo nikogar.
    Gor sem namreč peljal starejšo teto, ki še nikoli ni bila tako visoko, še manj, da bi se peljala z avtom.

Komentarji so zaprti.