Do parlamentarnih volitev je še manj kot mesec dni in politične stranke se od včeraj naprej “ponujajo” nam volivcem, na vse mogoče načine. Plakati, žuri, pojavljanje na TV, radijski in TV oglasi, plačani PR članki v medijih, ..vstavi po potrebi.. nam bodo cel mesec dopovedovali, da so oni res najboljši in da so res edina izbira za Slovenijo za naslednja štiri leta.
Kar volili, smo dobili je bil moj moto v zadnjih štirih letih. Ampak tokrat bom poskušal analizirati obiskanost spletnih strani slovenskih političnih strank preko servisa Alexa, ki edini ponuja “kolikor toliko primerljive številke, vendar po njihovem kriteriju”. Če bi se politične stranke vključile v projekt MOP, bi bili tudi podatki veliko bolj točni in merodajni.
Itak že dolgo časa nisem objavil nobene statistike in je bilo tole verjetno povsem pričakovano, kajne? No, tale blog ima po AlexiHad.si has a traffic rank of: 119,665, za primerjavo! Nižja številka pomeni več obiska po metodologijo Alexe! Po volitvah pa naredim še eno statistiko na to temo, kjer se bo videlo, kdo je vlagal čas in denar v internet!

1. ZaresZares.si has a traffic rank of: 776,315
2. SDSSds.si has a traffic rank of: 955,571
3. LDSLds.si has a traffic rank of: 1,937,907
4. NSiNsi.si has a traffic rank of: 2,136,821
5. LipaSlovenskalipa.si has a traffic rank of: 2,459,809
6. SDSocialnidemokrati.si has a traffic rank of: 2,721,506
7. SLSSls.si has a traffic rank of: 3,988,732
8. SNSSns.si has a traffic rank of: 6,135,462
9. DESUSDesus.si has a traffic rank of: 7,403,080

obiskanost.jpg

20 Responses to Obiskanost spletnih mest slovenskih političnih strank preko Alexe

  1. Bufo pravi:

    Zanimivo,

    me pazanima kako je z obiskanostjo Redbooka :)

  2. had pravi:

    redbook.si – 1,959,199.. bi padel na cetrto mesto.. v bistvu je ta metodologija malce zgresena, ampak edina, ki da primerljive stevilke.. namrec.. vecina strank ima svoje “podportale”, oz. razne social networke, ki so ravno tako obiskani..

    jaz sem sel samo na “glavne strani” :)

  3. Bufo pravi:

    Super had,

    hvala za odgovor. Res zanimivo, če gledamo samo “glavne strani” sem si predstavljal precej drugačne rezultate.

  4. vuk pravi:

    Haj,
    seveda, vse nas zanimajo primerjave med spletnimi nastopi v celoti in to je fajn začetek.

    Zdaj je močno prepozno, ampak prava pot bi bila, če bi neko neodvisno telo (Mirovni insitut, FDV…) motiviralo stranke, da pristanejo na neke standardizirane meritve.
    Fajn primer je http://www.techpresident.com/

    Redbook je seveda precej statistično resen, ampak se ga ne da z ničemer primerjat. LDS veliko dela na Facebooku ampak drugi ne in se spet ne da primerjat. Ne uporabljamo vsi enakega seta praks ker so strategije različne.

    Nekaj se govori o okrogli mizi web strategov strank – naj to zaenkrat ostane na nivoju hint hint, ok?

  5. had pravi:

    @vuk: hvala za odgovor, ki ga cenim… res je.. sam se zavedam, da je tole pavsalna ocena, ki sem jo naredil, ampak na zalost edina primerljiva.. ce bi se stranke vkljucile v MOP (http://www.mop.si) bi dobili realne google analytics rezultate..

    in primerjava teh rezultatov s tistimi po volitvah, bo precej zanimiva.. saj bodo tudi drugacne stevilke (sem preprican) :)

    taksna okrogla miza ne bi bila slaba stvar.. :) ce ne drugje, vsaj v kiberpipi :)

  6. Bufo pravi:

    Tudi mene bi taka okrogla miza zelo zanimala.

    Definitivno bi pa bilo zanimivo spremljati statistike sproti, si pa težko predstavljam standardizacijo, ravno zaradi različnih strategij, ki jih stranke uporabljajo.

  7. Urban pravi:

    Zanimiva statistika.
    Zanima me kaj bodo pokazali volilni rezultati in nato bi bila primerna še primerjava volilnih in internetnih(alex) podatkov.

    Mislite da bo kej podobnosti ?

  8. Centrifuzija pravi:

    Je res, da v WordPressu (Zares) velja, da je vse vstopna stran? Torej beleži Alexa vstop na vsako stran Zaresa kot vstopno, pri ostalih pa le na vstopno? Preverjam, ker nisem prepričana …
    Potemtakem je tako merjenje nerelevantno celo za vstopne strani strank.
    Kot pa je Vuk omenil, so pa strategije drugačne in bi bilo skoraj bolje Redbook kar prišteti k SD, ker imajo ipak dve različni fronti. Zdaj zgleda, kot da sta na spletu aktualni le Zares in SDS, kar je jasno, da ne drži.

  9. vuk pravi:

    Spletni politični marketing ima ton komuniciranja in cilje, ki so del splošne volilne strategije. Že na tej ravni je logično, da stranke s tipično ruralno in neizobraženo bazo ne uporabljajo splet kot tisto primarno in najbolj intuitivno platformo za dialog z volilci.
    K tej logiki je seveda treba dodati taktično opcijo, da ravno ZATO grejo prepričevati online, ampak opažm, da je ta komunikacija manj naravna. S tem se morda da razložiti odnos do spletnih anket, kulturo komentiranja na medijskih sajtih in neinteraktivnost glavnih spletnih mest desnih strank.
    Zaradi te in tovrstnih razlik je seštevanje web statistik omejen indikator, končni rezultat volitev – kot so vsi komentatorji že zapisali – ne more biti tak, kot zgoraj naveden seznam.

    Disclamer: Ker sem vpleten v to tekmo sem seveda neizogibno pristranski in te misli beležim kot doprinos dialogu in ne kot definitivno resnico za katero zbiram abonente.

  10. had pravi:

    @centifuzija: google analytics bi dal boljso primerjavo :)

    v wordpressu ni vse vstopna stran.. in tudi alexa ima povsem svoj nacin merjenja, ki nima veze ali je zadaj wordpress, ali pa samo html..

    ce mi poves, kako redbook pristejem k sd in kako pristejem zraven se vse strani (mladi, odbori, itd) razlicnih strank k njihovim osnovnim, pa bom to naredil.. ravno zato sem izbral alexo, ki je s svojo metodo najbolj priblizna tocnosti, ce se ne razkrivajo analytics podatki..

    @vuk: nikjer nisem zapisal, da bi bil to lahko kakrsenkoli indikator cesarkoli.. naredil sem samo primerjavo po metodi, ki je mozna.. in naredil jo bom na koncu volitev..

    razlika bo pokazala, kdo je delal na webu in kdo ga je pustil pri miru, ker tam ni njegova ciljna publika..

  11. Chica pravi:

    @had, fajn, fajn, da si se lotil te statistike, v tako občutljivem času – gled ena komentarje, vidim, da ti ni lahko :-)

    Rezultati so po moje zares pričakovani:-)

  12. mitja pravi:

    Skoda, da je tale statistika irelevantna! Alexa namrec nima pravih podatkov.

  13. vranika pravi:

    In ker smo v preteklosti že naleteli na zlorabe, smo stvar preverili in ugotovili, da je večina glasov za SDS prišla z enega IP-naslova, ki pripada mreži Å tudentske organizacije v Ljubljani. Pri podrobnejši analizi smo ugotovili, da je na omenjenem naslovu nastavljen program, ki stranki SDS avtomatsko (vsake tri sekunde) dodaja en glas, kot pesek v oči pa ima nastavljeno, da včasih en glas doda tudi stranki LDS. Potem smo vrstni red strank zamenjali in na mesto SDS postavili SD, kjer se je stvar ponovila, s tem da je zdaj glasove dobila »napačna« stranka. Ko so na drugi strani ugotovili, kaj smo naredili, so program ponovno nastavili tako, da je glasove dajal SDS.

    http://www.delo.si/

  14. had pravi:

    @mitja: se strinjam.. lahko bi uporabil boljso resitev – http://compete.com/ ampak nihce ni na njej :(

    ce imas kaksen predlog, kako bi lahko to naredil boljse, bom zelo vesel.. ker vseeno so to dosti zanimivi podatki..

    vzel sem nekaj, kar je za vse enako in kar se dela nekje zunaj, da ne bi kdo rekel, da sem pristranski..

    google analytics bi bil veliko boljsi :)

  15. IcEmAn pravi:

    Opazu sem, da imata SLS in SMS tud skupno stran (www.slssms.si), ne samo vsaka svojo.

  16. had pravi:

    @iceman: jeap, sem videl.. vendar stran se ni na alexi, ker je cisto nova.. pa sem vzel staro..

  17. Bufo pravi:

    had oprosti ampak moram vprašati Vuka.

    @vuk v primeru uspeha, si lahko obetamo kako predavanje kot pri prejšnjih volitvah? Mene bi namreč zelo zanimala celotna predstavitev, od kje ideja, planiranje, kako je stvar potekala, tudi kak statističen podatek v zvezi z RB,…

  18. vuk pravi:

    @Bufo no problem, uspeh or not, bo ta kampanja zanimiva in jo bom znal tudi (upam kvalificirano) primerjat z lansko.

  19. Bl4ckB1rD pravi:

    Glede na to da SDS s svojimi “pametnimi” programerčki dela štale že celo leto, me preseneča da so jih prehiteli Zaresovci. Å e bolj se bom smejal ko bodo izgubili volitve in bodo njihovi poskusi nasilnega manipuliranja javnega mnenja v celoti spodleteli…

    Le nekaj primerov, da ne boste rekli da govorim v tri dni:


  20. […] stranke začele še bolj izkoriščati, kot jih sedaj. Pred zadnjimi volitvami sem v zapisu – obiskanost spletnih mest slovenskih političnih strank preko Alexe naredil vrstni red političnih strank glede na obiskanost njihovega spletnega mesta. Meritve preko […]

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.