Od danes naprej se na naših avtocestah spet uporablja ABC sistem. Tokrat so tehnologijo uporabili za tovornjake, ki morajo za nakup ABC tablice odšteti 53€. S tem naj bi se zagotovila večja pretočnost tovornega prometa. Sistem, ki je bil v uporabi dolga leta in se je letos, zaradi vinjet, moral umakniti, bo tako spet uporabljen. Poleg tega pa so začeli razmišljati tudi o tedenskih vinjetah, na kar je opozarjala EU že od samega začetka.
Vojko iz Razgledov je danes napisal zanimiv članek na to temo – Enoletna cestninska nalepka najmanj 150 evrov?, ki bo verjetno precej verjetna, saj so DARS-ova posojila izredno visoka (par dni nazaj najeto novo posojilo za 267,5 mio €) in jih bo treba odplačati.
Jože P. Damijan je v svojem komentarju predlagal naravnost idealno rešitev, ki jo podpiram:

Predlagam, da se primanjkljaj, ki je nastal na Darsu zaradi tega škodljivega vladnega ukrepa, pokrije iz sredstev, ki bi jih sedanje vladne stranke morale dobiti iz proračuna za pokritje stroškov volilne kampanje. Preostanek primanjklaja pa naj Janša, Žerjav, Bajuk et consortes odplačujejo po neki shemi iz svojega žepa naslednjih 10 let in naj v ta namen zastavijo svoje nepremičnine.(vir)

Kljub zagotovilu, da bodo vse DARS-ove “hiške” odstranjene letos, so ugotovili, da je to nemogoče. In bodo sedaj še naprej krasile cestninske postaje.

In pred pol ure je v eter Vala202 Andrej Klobasa, predsednik sekcije za promet pri OZS komentiral današnjo uvedbo ABC cestninjenja za tovornjake in prihodnost satelitskega cestninjenja, ki naj bi stala okrog 150 mio€ z zaključnimi besedami:
Če bo sistem satelitskega cestninjenja deloval do 1.8.2009, jim šenkam enega tovornjaka!

7 Responses to Če bo sistem satelitskega cestninjenja deloval do 1.8.2009, jim šenkam enega tovornjaka

  1. O.J says:

    Damijan je tudi malo bolan. Vsaj zgleda tako. Zadolževale so se vse vlade in prav je, da se. Če se ne bomo zadolževali, po takem sistemu ne bo cest nikoli zgrajenih. Naj opozorim, da bo potrebno v naslednjih dvajsetih letih vložiti še polno denarja v koridor Rijeka – Trst, da bo potrebno zamenjati in zgraditi še vsaj 20.000 tirov…

  2. xxx says:

    Računica z vinjetami se izide

    Prvih 6 mesecev je bilo pobranih 88M EUR cestnin

    Prodanih vinjet je za 50M EUR. Ocenjen tovorni promet za drugo polovico leta je 47M EUR, Do julija je bilo prodanih za 50M EUR vinjet.

    Torej 185M EUR, če ne bi bilo v 5 mesecih prodanih nič vinjet. Realno gledano pa bo prineslo še kakšnih 10M+. Torej izplen bo 195M+

    Lansko leto pa je bilo denarja od cestnin 175M EUR. Realno gledano so se na povečan izplen cestnine “podražile”. Oziroma bi prihodki ostali malo večji lanskim, če bi se že letos prodajale tudi letne vinjete.

    Torej DARS ni na slabšem zaradi vinjet ;).

  3. O.J says:

    Realno, če so tvoje cifre pravilne:
    175*1,06 (šest procentov inflacije)=185,5

    Potem pa to zmnožiš še z dražjimi novimi krediti, višanjem obrestne mere za izposojen denar, pa si na istem.

  4. xxx says:

    Ja samo bo vsaj še 10M bonusa na cifro. Bottom line pa je, da se z vinjetami ni naredila izguba, kot si to mnogi želijo prikazat… in da o dobrih senergijskih učinkih sploh ne govorimo.

    Tudi pri inflaciji je potrebno upoštevat 3.6% – kot je evropska. Ker je euro 3.6% manj vreden in ne 6%.

  5. MM says:

    Borut Pahor je že večkrat povedal da skoraj povsem zanesljivo ne bo odpravil vinjet, ker je videti da so se izkazale za dobro rešitev, po prvih podatkih po njegovo verjetno tudi ne bo treba višati cene, bodo pa zadevo preučili, isto je z nekaj izmotavanja povedal tudi GG, KK pa tudi ni nikoli rekla da vinjete kot začasna rešitev niso ok.

  6. MM says:

    Je pa res da verjetno minister Patrick Vlačič ne deli istega mnenja kot BP.

  7. ALeš says:

    Osebno sem, da vinjete kar ostanejo :)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.