Inspiracijo za ta zapis sem dobil pri Gregorju na ŽVPL-ju, v zapisu Novi pogoji uporabe na Facebooku. Nateg?

Igračka po imenu Facebook ima okrog 150 milijonov uporabnikov. Večina nas, ki sodelujemo v ustvarjanju največje skupnosti na svetu, puščamo na Facebooku svoje sledi – podatke: ime, naslov, datum rojstva, fotografije, interese, povezave.. In seveda je vrednost teh podatkov neprecenljiva.
Kljub temu da so se dolgo časa v javnosti pojavljale številke, da je Facebook vreden 15 milijard $ in seveda tudi protiargumenti 15 Reasons Facebook Isn’t Worth $15 Billion, je pred parimi dnevi prišla na dan nova številka – Facebook je vreden 3,4 milijarde $. Kakorkoli, številke so visoke in Mark Zuckerberg – 25 letnik je naredil odličen projekt, ki je zasvojil ljudi.
Larry Dignan je o Facebooku zapisal zanimiv stavek: “Facebook may be the next Google. But there’s a chance it’s the next Geocities.”

Ampak nazaj k inspiraciji..

facebook


Pred časom sem našel odličen zapis na to temo – 10 Privacy Settings Every Facebook User Should Know, kjer so navodila kako z najmanjšo “kolateralno škodo” uporabljati Facebook. Vredno branja!

Ampak spet sem pri isti dilemi, kot jo imam pri pisanju bloga. Anonimnost in nick ali resnični podatki? Čeprav je ločnica med tema dvema stvarema, vsaj v mojem primeru, že skoraj nična.

Moji nasveti glede uporabe Facebooka, ki se jih poskušam držti, oz. kaj se vprašam preden storim kakšen korak:

1. kdo so moji prijatelji? Tisti, s katerimi sem šel kdaj na pijačo, ali pa smo se srečali ob takšnih in drugačnih dogodkih. Fikusi, Dedki Mrazi, Kmetije,… ne sodijo v to kategorijo.
2. o vsem (slike, komentarji, statusi) kar objaviš na Facebooku, razmisli preden to storiš. Če bi taisto stvar naredil tudi v resničnem življenju, pred množico neznancev, potem ni ovir za ta korak.
3. vse kar objaviš, ostane “skoraj” za vedno na internetu. Premisli, če ti mogoče čez par let to ne bo povzročalo težv.
4. ali so osebne zadeve (sprememba statusa in podobno) res predmet javne obravnave?

Facebook je lahko čudovito orodje, kjer imaš na enem mestu vse tiste ljudi, ki jih že dolgo nisi srečal, s katerimi že dolgo nisi imel stikov, vendar obstajajo. In ko jih potrebuješ jim lahko pošlješ sporočilo in pričakuješ odgovor. In če se veš da so vsi podatki, ki jih Facebook hrani lahko odlično orodje za marketingarje, potem se zavedaš v kaj se spuščaš.

In če bi FB začel prodajati te podatek oglaševalcem, bi sam preprosto zamenjal email naslov s katerim sem se prijavil v Facebook. Stvar bi bila zame rešena. Zato je prvi korak lahko velikokrat usoden. Pravi podatki ali izmišljeni?! Odločitev posameznika!

7 Responses to Pogoji uporabe Facebooka

  1. Pris says:

    Nisem ravno prepričan, da je FB največja (internetna) skupnost na svetu. MySpace ima preko 250 milijonov uporabnikov.

    Nasveti so pa tehtni. Sam sem se odločil za nick, ki pa je podobno kot v tvojem primeru del mene tudi onkraj ničel in enk. Zaenkrat FB uporabljam kot malo bolj interaktiven mail servis, kam bo zadeva šla, pa težko napovem.

  2. Karmen says:

    FB ima 175 mio uporabnikov.
    Ni največja skupnost, je pa njegova rast najvišja.

  3. mitjamavsar says:

    helou.

    Zakaj bi facebook prodal podatke oglaševalcev, če jim lahko vedno znova proda s podatki okrepljeno oglaševanje?

    Ampak meni je itak najboljš od vsega, da vidim samo tiste oglase, ki me zanimajo in ne takšnih, ki mi zgolj in samo jemljejo čas in pozornost. … Prilagojenega oglaševanja sploh ne vidim kot nekaj slabega in ga z veseljem pozdravljam. Na fejsbuku, na googlu ali pa na amazonovem aktivnostno personaliziranem frontpejdžu …

    NOČEM gledat bugiribe, ker mi je spooky!
    NOČEM gledat oglasa za dormeo, ki nima pojma, da sem si prejšnji teden kupil nov jogi.
    NOČEM gledat oglasa za mobilno aplikacijo za 12-letnike, ker sem starejši. In res ne igram bedastih igric na mobilniku.

  4. markopigac says:

    FB je toliko resen, kolikor ti zelis, da bi bil resen. Je toliko oseben, kolikor si ti zelis biti oseben. Meni je FB zabava in vse kar je objavljeno (statusi, podpisi k slikam in druge povezave ter zapiski) zagotovo ni toliko resno, da ne bi bilo preresno in zaradi cesar bi mi potem moralo biti zal. Ce si nekdo zene k srcu vsako objavo, vsako pridruzevanje skupini, idr. pa je za moje pojme cuden, ce ne ze zrel za kak poseg strokovnjakov.

    V koncni fazi pa – ti si tisti, ki se odlocis ali bos sodeloval v eksperimentu ali ne.

  5. Andraz says:

    Facebook je kot hotel california

    You can checkout any time you like,
    But you can never leave!

  6. Vasija says:

    najboljša opcija je 1/2 real in 1/2 fake zadev;)

  7. mitjamavsar says:

    @andraz
    odlično!!!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.