had blog roni kordis had blog roni kordis

SMS kvizi, SMS klubi in zavajanje javnosti

Zgodba temelji na resničnih osebah in resničnih podatkih (zaradi zasebnosti sem osebne podatke odstranil). Opisuje primer kako lahko pride do zlorabe raznih SMS kvizov, SMS klubov in vsega ostalega v kar je zadnje čase tako preprosto vstopiti in precej težje izstopiti.

Kolega, ki je doživel to zgodbo želi opozoriti ostale uporabnike, naj bodo previdni pri teh zadevah in naj se zavedajo da gre za njihov denar!

Včeraj sem na Si.asistentu opazil zaračunan znesek v vrednosti 2,070 + ddv z dne 28.03.2009 ob 08:41:01 na telefonsko število 38640xxxyyy s številke 3737

Takoj sem klical na Simobil in so mi povedali da sem prejel komericalno sporočilo od HardLab d.o.o. in sem poslal e-mail na njihovo podporo.

Pozdravljeni.
Danes sem na Si.asistentu opazil zaračunan znesek v vrednosti 2,070 + ddv z dne 28.03.2009 ob 08:41:01 na telefonsko število 38640xxxyyy s številke 3737 .

Ker navadno ob sobotah tak čas še spim, sem takoj pogledal v zgodovino prejetih in poslanih sms-ov in mms-ov, kjer nimam zabeleženih nikakršnih komercialnih sporočil. Poklical sem na Simobilovo brezplačno linijo, kjer so mi povedali da gre za prejeto sporočilo, ki je bilo poslano iz vašega podjetja. Ker nimam nikakršnega dokazila, da sem ta sms sploh prejel, bi želel vedeti, od kod vam moji podatki in kdaj sem se včlanil v vaš klub in vam dovolil pošiljanje plačljivih vsebin (ki jih sploh ne prejmem). Če mi ne morete utemeljiti svojega ravnanja, s čimer mislim na pošiljanje plačljivih sms-ov, vas bom primoran prijaviti na Zvezo potrošnikov Slovenije.

Naj pa vam povem le to, da so pri Simobilu že zablokirali prejemanje vaših sporočil na mojo številko.

Ker sem zelo previden pri dajanju svoje številke in posebej pazim, da se ne bi včlanjeval v takšne in drugačne klube, sem zelo presenečen in razočaran nad nekorektnim dejanjem, ki ste ga izvedli. Verjetno sem le eden izmed mnogih, ki ste ga na nepošten način prikrajšali za 2eura. Sem pa najbrž eden redkih, ki je to tudi opazil.

V pričakovanju vašega odgovora vas pozdravljam.

Dan kasneje so mu odgovorili sledeče:

Pozdravljeni,
Številka 040xxxyyy je bila prijavljena preko prijavnice nagradne igre Na zabavi na ime XXXXZZZZ. Številko nam je posredovalo podjetje LOP doo, ki je organizator te nagradne igre. Ker niste XXXXZZZZ in nič ne veste o tej nagradni igri vam bomo na številko 040xxxyyy izdali dobropis v znesku poslanih smsov z naše strani. Dobropis bo viden na računu od Simobila. Številko pa smo tudi uspešno odjavili od prejemanja sporočil zabavne in informativne narave 1.4.2009 ob 10:02:03. Za nastale nevšečnosti se opravičujemo.
Lep pozdrav

Prav tako sem prejel od Simobila sledeče:

Spoštovani gospod !

S strani zunanjega ponudnika komercialnih sporočil smo prejeli obvestilo, da so vam bile na predhodnih računih preveč zaračunane storitve v višini 4,98 eur z ddv. Za nastalo neprijetnost se iskreno opravičujemo in vam navedeni znesek priznavamo kot dobropis na naslednjem izdanem računu.

Zahvaljujemo se za vaše razumevanje in vas lepo pozdravljamo.

Problem ni v denarju! Gre za princip. Gre preprosto za to, da bi po tej logiki vsak človek lahko ustanovil svoj SMS klub in vanj vpisoval neskončno število GSM številk, ki bi jih naključno generiral in jih povezal z naključnimi imeni!

Seveda bi računal na to, da ljudje ne preverjajo svojega GSM računa ki ga dobijo konec meseca in da predplačniki ne vedo koliko denarja imajo na svojem računu v vsakem trenutku.

In če bi to storil pri 10000 ljudeh (kar niti ni tako velika številka glede na penetracijo mobilnih telefonov v Sloveniji), bi bil račun mesečno bogatejši za 50.000 eurov! Kar pa ni mačji kašelj.

Definitivno bo treba nekaj narediti na tem področju, da se zaščiti potrošnike, ki niso dovolj pazljivi. Ker je ta način “pobiranja prijav” precej nov, si ga verjetno vsak interpretira po svoje. Ampak v takšnem primeru najbolj “nastradamo” potrošniki, ki nič hudega sluteči plačujemo za stvari, ki jih nismo “naročili”. In ker se vse storitve prenašajo na mobilnike bo čedalje več takšnih in drugačnih poskusov izkoriščanja ljudi!

Preverite svoje mesečne telefonske račune. Mogoče boste presenečeni nad kakšnimi številkami!

  1. Če si predplačnik s takimi klubi načeloma nimaš težv. Ne podpirajo takih storitev (vsaj izimobil).

  2. Za začetek jih prijavi na tržni inšpektorat.

    Recimo jaz sem pred časom prijavil NLB Vito. http://www.finance.si/57399

    Ni fora da cepetamo na mestu in kričimo “nekdo mora nekaj narediti.” Dajmo inšpektorjem, ki jih plačujemo, delo. Naj delajo to, kar želimo od njih.

  3. Se strinjam da se to da inšpekciji pa potem naprej tudi policiji, ker to je zame navaden scam. In je treba take zadev v kali zatreti.

  4. Hmm … ok kadarkoli sm dobu kak komercialn sms sem se potem hitro odjavil. Ampak da ga pa niti ne dobis, denar pa vseeno gre skoz okno … damn.

  5. Zelo me čudi, da te zadeve nimajo potrjevanja v stilu “če se strinjate s pogoji pošljite sporočilo “strinjam se” na xxx”.

    Tako ne bi mogel biti na nič prijavljen brez konkretne potrditve.

Komentarji so zaprti.