DARS, ki ima 4,2 milijarde eurov dolga in ki bo v letošnjem letu zgradil samo kilometer nove avtoceste, se je odločil da bo začel z obnovitvenimi deli na avtocestah! Kakopačne!
Verjetno ni nihče, ki se vozi po naših avtocestah pričakoval kaj drugega, kot pa to, da se bo sedaj, ko se bo začela “vikend migracija” na morje, začelo zapirati avtocesto in jo popravljati?!
Obnovitvena dela bodo potekala na odsekih:
Logatec – Unec (60 dni)
Postojna – Razdrto (50 dni)
Malence – Višnja Gora
Slovenske Konjice – Dramlje (obnovitvena dela v predorih Golo rebro in Pletovarje)
Vsako leto je spomladi stanje na naših avtocestah precej podobno. Luknje v asfaltu, trava sredi asfalta, kolesnice po voznem pasu,…
Ali so luknje in kolesnice v asfaltu posledica naših “hudih” zimskih razmer, ali pa samo posledica ne dovolj kvalitetnih materialov, mi je bilo vedno vprašanje, na katerega nisem našel odgovora.
In še en fenomen sem odkril v petek pozno zvečer.
Prehitevanje po desni strani na avtocesti, oz. vožnja po prehitevalnem pasu se zgodi zaradi tovornjakov! Namreč v petek proti večeru je že veljala prepoved vožnje tovornjakov po naših avtocestah in je bila vožnja iz Ljubljane proti domu prava “simfonija”. Vozil sem 120 km/h po voznem pasu in prehiteval s hitrostjo 130km/h po prehitevalnem pasu.
Nikjer ni bilo nikogar ki bi “cincal” po prehitevalnem pasu in nikjer ni bilo nikogar, ki bi prehiteval po desnem pasu. Sicer sem bil nekaj časa začuden in mi ni bilo nič jasno, zakaj se to dogaja?!?, ampak na radiu so povedali da velja omejitev prevoza za tovornjake. In šele takrat sem opazil da je avtocesta res nekaj povsem drugega, kot pa bo čez eno uro, ko se bom peljal po njej proti Ljubljani!
Ampak če bi kdo dal idejo, da gre tovorni promet na vlake (s tem se zmanjša luknja v njihovi blagajni in se še poveča v DARS-ovi), bi tovornjakarji in njihov lobij skočili v zrak in začeli z njihovim ustaljenim konceptom o zapiranju cest in barikadah. In ker so dovolj močni, se jim ponavadi vsi uklonijo!
Kdaj bo končno odletel Nadzorni Svet Darsa? Kdaj bo končno v Sloveniji kdo odgovarjal s svojim premoženjem, če je tako nesposoben da ne zna voditi firme?! Čas bi že bil, da se te stvari uredijo!
Had, vrtimo se v začaranem krogu: seveda so avtoceste potrebne obnov, asfalt recimo v normalnih pogojih na vsakih 5 let, premostitveni objekti (viadukti, mostovi) pa na vsakih 10 let; normalni pogoji pa pomenijo, med drugim, predvsem nek POVPREČEN promet – na podlagi tega se dimenzionirajo (projektirajo) posamezni ukrepi. Iz tvojega seznama odsekov, ki jih bodo obnavljali, je razvidno, da so vsi veliko starejši, res pa je, da se ne ve, kaj konkretno bodo obnavljali.
Zakaj sem poudaril besedo POVPREČEN? Zato, ker “povprečnega” prometa, planiranega (z znanimi pričakovanji) izpred npr. 5 let, še zdaleč ni več; povečal se je ob vstopu Slovenije v EU, enormno se povečuje tovorni promet zaradi prepoceni cestnin (in predrage ter nemodernizirane železnice); enormno se je od junija lani povečal tudi promet osebnih vozil, saj ni več cestnine, ki kot ukrep prometne politike omejuje osebni promet (in bi posledično moral spodbujati uporabo cenejšega in sprejemljivejšega javnega prometa, tudi železniškega, ne le avtobusnega) in so zdaj vinjete, ki kot pavšal spodbujajo neracionalno uporabo avtocest. Vse to jasno dodatno obremenjuje ne le “stare” avtoceste (Ljubljana-Razdrto; Ljubljana-Kranj; Hoče-Arja vas), pač pa tudi “nove”.
Z obnovami se je pač treba sprijaznit.
Ne smemo pa se sprijaznit s tem, da bi bilo na enem AC kraku sočasno več zapor. In ne smemo se sprijaznit s tem, da se obnovitvenih in vzdrževalnih del ne bi izvajalo tudi po noči (kar je sicer tudi dražje).
In še glede zamenjave nadzornega sveta Darsa: to ne bo rešilo ničesar. Zamenjati je treba nekompetentno upravo in verjetno tudi še rang pod njo. Omejiti jim je treba plače – upravi npr. na največ 1,5-kratnik premijerjeve plače (tisti Tomislav Å vabo ali Nemec pa še vedno prejema več kot 12.000 EUR bruto za to, da pride (če pride) enkrat na teden iz svoje jutomerske upravne enote v Ljubljano in da za to poleg plače dobi še 600 evrov na mesec nadomestila za morebitno najemnino ljubljanskega bivališča. In naučiti jih je treba, da so oni tukaj zaradi nas, uporabnikov avtocest, ne pa obratno.