Policija v teh dneh izvaja medijsko zelo dobro pokrito akcijo Hitrost – počasneje je varneje. Zakaj je treba takšne akcije javno naznanjati, če bi jih lahko preprosto samo izvedli in bi dobili precej drugačne rezultate, kot pa jih bodo sedaj?? Kolikor sem spremljal v medijih, več ali manj vsi vozniki vozijo po predpisih in upoštevajo prometne znake.
No, realnost, ki jo človek doživi na cesti danes, je nekaj povsem drugega. Namreč vožnja čez mesto, kjer je omejitev hitrosti 50km/h poteka s hitrostjo 30km/h. Vožnja po avtocesti poteka s hitrostjo 100km/h po voznem pasu in 110km/h po prehitevalnem pasu. In na prehitevalnem pasu so vsa vozila.
Če je to smisel te akcije, potem je cilj dosežen, gužva večja kot je sicer v teh dneh in vsi smo srečni in zadovoljni.
Že pred letom sem v zapisu Ali res hitrost ubija ali ubija človek? pisal o tem, kaj mislim da je resničen vzrok za veliko nesreč na naših cestah. In kaj se je spremenilo v zadnjih letih? Kazni so se povečale!
Moj pogled na povečano število nesreč na naših avtocestah:
Telefoniranje med vožnjo, pisanje SMS-ov, neskoncentrirana vožnja, utrujenost, zaspanost. Neurejene ceste, neprimerne ceste, slabe oznake, gužve.. Dejavniki, ki jih vsakodnevno opažam in ki me vsakodnevno razjezijo.
Zbranost voznikov, ko se po osem ali več urni službi, razburjeni in utrujeni vračajo domov, je ponavadi blizu ničle. In ko se tem faktorju pridruži še faktor telefoniranja med vožnjo, se zgodi da vozilo zavijuga med pasovoma in ogrož pravilno vozeča vozila. Velikokrat “pizdim” nad takšnimi vozniki, ker imam občutek da so pod vplivom alkohola.
Utrujenost voznikov, ko namesto da bi se ustavili in predahnili, nadaljujejo svojo pot in vmes, na pol v deliriju, zapirajo oči in se niti ne zavedajo kaj se dogaja okoli njih na cestah. V takšnem primeru, ko vozilo odleti s ceste, je vedno kriva hitrost, kajne?
SMS-anje med vožnjo. Priljubljeno med mladimi in tudi malce starejšimi. Seveda se da, če se hoče, vendar se je kdaj treba vprašati, ali je tudi vredno tega? Namreč med pisanjem SMS-a nisi pozoren na okolico, niti na dogajanje pred teboj. In namesto da bi imel pogled usmerjen na dogajanje je pogled na zaslonu telefona. In potem se vozi po levem, prehitevalnem, pasu, ostali pa prehitrevajo po desnem pasu, reakcijski čas se zelo poveča. Vzrok nesreče je zopet hitrost.
Brane Kuzmič je že pred časom izjavil:
Kazen za telefoniranje med vožnjo je prenizka, namreč od srede naprej bo ta kazen 120€, v primerjavi s kaznimi za preveliko hitrost, katere bodo od 400€ – 1000€, je ta kazen veliko premajhna. Telefoniranje med vožnjo je enako nevarno kot prevelika hitrost.
In z zvišanjem prometnih kazni se polni samo držvna blagajna. Ta denar ne gre za naše ceste in preventivo, ki bi opozarjala na te probleme. Pri nas se pač vse vrti okoli alkohola in hitrosti.
Neurejena signalizacija. Veliko primerov na naših avtocestah, ko so se zgodile večje prometne nesreče, je bilo zaradi napačno postavljene signalizacije. Na to je opozorila tudi EU pri popravljanju naših avtocest. Vendar se stvar ni spremenila.
Ceste, ki so bile zgrajene pred mnogo leti in so bile slabo vzdrževane, niso primerne za vozila, ki imajo tudi preko 300KM. Poleg tega da se vsake toliko ugotovi, da cesta ni bila narejena iz predpisanih materialov in se delajo popravki, so naše ceste glede “aquaplaninga” precej slabše kot so ceste v bližnji okolici. Že sama vožnja po dežju, za avtomobilom po avtocesti je prava muka, kajti toliko vode kot se dviguje za njimi, doživiš le redko kje.
Gužve in pretočnost prometa. Prišli smo v EU in dobili velike količine tovornjakov, ki so v tranziciji čez Slovenijo. Za njih veljajo “posebna pravila”, ki se jih seveda držijo in ne upoštevajo predpisov, ko so jim namenjeni. Sedaj, ko je padel prvi sneg, bo verjetno cel kup tovornjakov iz eksotičnih držv obstalo v snegu, ker s profilom gum (slick gume) ne bodo uspeli voziti po naših cestah.
Vsako jutro so zastoji na naših cestah. Le zakaj? Mogoče naše ceste niso pripravljene na količino prometa in število vozil, ki so sedaj pri nas? In se dela kaj v tej smeri? Bolj malo, saj še vedno rešujemo stvari izpred desetih let.
In še zadnje. Zakaj je policija represiven organ, ko bi bila lahko prijazna do držvljanov in bi nam pomagala?! Zakaj je vedno v semaforiziranih križiščih, ko se vanj postavi policist in ureja promet, totalen kaos? Zakaj na avtocestah v zadnjem letu nisem videl skoraj nobenih policistov. Videl pa jih bom tam, kjer bo tabla 50km/h in to ob 2. uri zjutraj! Več policistov na ceste, da bodo s svojo prezenco naredili svoje!
In ja, razpizden sem, ko je vedno za vse kriv samo alkohol in pa hitrost. In da ne govorim o tem, da nas letos sneg ne bo presenetil, ker je vse pripravljeno! Kolone in gužva, ki je bila včeraj na cestah, verjetno povesta dovolj!
Hitrost in alkohol ne ubijata! Ubija človek in njegova narava. Hitrost in alkohol samo pripomoreta k temu. Kot tudi njegova nezbranost in vse ostale razmere na cestah!
Sem že na FB komentirala ampak vseeno :)
Mene bolj kot maaalce prehitri (ne divjaki) motijo prepočasni vozniki. Če greš iz sestanka na sestanek ne moreš vedno uveljavljati tiste “pojdi 10min prej pa bo, ampak bi se pri omejitvi 90 rad peljal vsaj 80 in potem se pred tabo vozi nekdo 60. Prehitevaš in izpadeš divjak, povzročiš nesrečo in bodo pisali: “pri prehitevanju…” in ne “zaradi nekoga, ki je vozil prepočasi se je zgodila prometna nesreča…”. Naj začnejo policisti tudi za to pisati kazni – bodo imeli ogromno dela, mogoče celo več kot s prehitrimi vozniki.
KUDOS!!!!
Se tako zelo strinjam, da nimam več česa dopisat :)
Se strinjam s prvim komentarjem. Po moje se premalo govori o počasnih voznikih, ki med vožnjo klepetajo ali gledajo naokrog, vozijo pa konstantno 40 km/h, ne glede na to, ali je naselje ali izven naselja. Zadnjič se mi je sredi dneva zelo mudilo in skoraj sem doživel zaradi enega takega bedaka živčni zlom. Prometa veliko, poleg tega se za takim vozilom nabere kolona, ki jo težko prehitiš ob vseh kolesarjih, traktorjih in ostalih na cesti. Samo on se pa lepo smeje in gleda okrog! Namesto 90 km/h, on pelje 40 km/h. Kaj njega briga, zakon je na njegovi strani, saj omejitve načeloma upošteva, počasno vožnjo pa nihče ne preganja. Ampak potem sem ga imel pa dovolj, ga prehitim in vozim nekaj časa še jaz pred njim 30 km/h. Me je pa tip tako spravil ob živce, da sem imel pokvarjen cel dan.
Če imam na izbiro, mene manj motijo hitri vozniki (če ne gre za samomorilske divjake), kot pa taki turistični šoferji. Če te zanima okolica, se ustavi in se razgleduj. Cesta je pa za to, da tekoče pelješ, kakor dopušča promet in omejitve. Vsaj po moje.
dr. Onyx: v bistvu ni čisto res, da je zakon na njegovi strani. Če pelje 50% pod omejitvijo je kaznivo (no vsaj bilo je). Samo mislim, da policisti ne pišejo kazni za to… tukaj je problem. Je pa kazen ja…
današnja policija je katastrofa…njihovo delo mi zgleda kot da za drugo niso sposobni kot pisat kazni…žalostno…
@Tamara: kakšen mesec nazaj sem na poti iz Čateških toplic naletel na kolono, ker si je nek gospod zaželel peljati 50 km/h, čeprav je tam omejitev 90 km/h (iz NM proti Trebnjem). Dolgo časa je polna črta in samo en vozni pas, tako da smo bili vsi v koloni ujetniki njegove predrzno počasne vožnje. Za mano pa policist na motorju, ki se je očitno na smrt dolgočasil in vsake toliko časa še on zaostal nekaj 10 metrov za mano. Potem pa takoj, ko so se začele neprekinjene črte prehitel kolono in frajerja na začetku z loparčkom spravil s ceste. Upam, da je dobil vsaj za pihat in še položnico za oviranje prometa. Tak voznik je enako ali bolj nevaren, kot tisti, ki drvijo. V prihodnje pričakujem še akcijo proti takim šoferjem.
No evo, potem še velja ta zakon. Čeprav bi moral voziti 45, da bi lahko dobil kazen. Sem pa že naletela ponoči, da sem pripeljala normalno 90 (po omejitvi seveda) pa se je nek tip, ki je iskal en odcep vozil 30max… to je bla šele je_a…
In ja, upam, da bodo to malce bolj preverjali ker je res katastrofa. Ali pa traktorji na cesti… in to npr. glavni cesti Celje-Laško pa se pelje 20-30. In ja, se zavedam, da morajo priti do njive/travnika ampak ne vem, če je to nujno potrebno ravno v času največje gužve….
Mene tud precej moti, da policaji vedno lovijo z radarjem na mestih, kjer nikogar ne ogrožaš. Ne vem, zakaj jih ni več ob šolah,vrtcih, v naseljih, kjer ni pločnikov, torej tam, kjer je dejansko največja nevarnost!
@ Marko:
Saj so ob šolah in vrtcih – ob dveh ponoči :)
Ne, šalo na stran, z javnim naznanilom te akcije so resda dosegli, da se precej voznikov vozi pod omejitvijo. A so hkrati tudi dokazali, da jim ne gre samo za polnjenje državne blagajne, temveč delajo tudi na preventivi.
Kakorkoli že ravnajo, nikakor nam ni prav :)
dokler bodo na cesti policisti se obnasali, kot tale na posnetku, ne bo nic boljse.
policija je najvecja mafija!
http://www.youtube.com/watch?v=2G_qWGTW_dQ
No samo na kratko bi dejal tole.
Vsak je pontencialni morilec čim zjutraj vstane. začne se gibati – hoditi teči in hop cefizelj je tu in ti napiše kazen. Kaj mislite da bi se to v bodočnosti lahko zgodilo?
Pa še to prepovdan je alkohol, cigarete sledi prepoved uživanje mesa. Kaj mislite da se še lahko kaj zgodi? in kam to pelje?
RAZMISLEK!! Danes je apsurd – mogoče ali niso že sedaj vidne poti in posledice.
Pa lep pozdrav.
ŠTAJERC
Z večino napisanega se strinjam. Ampak … sneg? A sem kaj prespala? :)
Še eno točko bi lahko dodal, tam nekam k neprimernim cestam. Neprimerno urejeni deli cest, kjer potekajo dela. Zadnjič sem se skoraj krepko zaletela na točki, kjer se združita obvoznica in Dolenjka. Zaradi vzpetine je tisto vključevanje že tako zoprno in slabo pregledno, zavoljo del na cesti pa nisem imela šans, da bi sploh kaj videla. Čeprav sem peljala po omejitvi, bi skoraj dobila nekoga v bok, in to krepko. Hvala, Dars.
@-1-: nisi prespala :) spodnji del – pod preberi do konca je bil ze enkrat zapisan – v drugem postu in je identicen se vedno povsem primeren za “molitev” :) mogoce se bo cez leto kaj spremenilo
ah pa saj ves.. dars ni nikoli kriv.. tudi ce se ubije 6 ljudi, je kriva hitrost, nikarte ne krivimo darsa :)