Enotna mestna kartica mesta Ljubljana – Urbana je nekaj časa burila duhove. Ampak če grem po vrsti: najprej je bil javni razpis, javno odpiranje ponudb – podjetij Četrta pot in Ultra, sledila je pritožba Četrte poti na Državno revizijsko komisijo in odločitev Državne revizijske komisije, ki je vlagateljev zahtevek za revizijo v delu zavrnila, v delu pa zavrgla.

O sami enotni mestni kartici Urbana in njeni uporabi so pisali že soblogerji Dr.Onyx, Nergač, Domen Savič, Jaka Gerčar, Libertarec, Žiga Turk, Radio Kaos

Ker se sam nisem peljalal z avtobusom že celo večnost, mi je bila testna vožnja z Urbano, kjer sem naredil tudi zgornje fotografije, nekaj povsem novega in v bistvu “vrnitev” ene 10 let nazaj, ko sem se nazadnje vozil z avtobusi po Ljubljani.

Obstajata dve različni kartici Urbana


mesečna – za katero je potrebno imeti osebni dokument, oz. potrdilo o šolanju (ali katerokoli drugo, odvisno od kartice) – omogoča nakup in koriščenje mesečne vozovnice in pa tudi hranjenje dobroimetja na kartici (za plačilo parkiranja in ostalih storitev)
vrednostna – katera se uporablja “namesto žetonov”, oz. denarja na avtobusu, za plačilo parkirišč… Nanjo se naloži denar (prepaid) in se uporablja

Postopek nakupa, oz. pridobitve kartice:
– na LPP-ju, Celovška cesta 160, ali Slovenski 56 od 15.9. naprej bo njena cena 2€ (primerjava – Slovenske železnice tudi v tem času uvajajo podobno storitev, o kateri pa se nič ne piše in govori, kjer pa je cena kartice 5€). Do 15.9. poteka testno obdobje in je kartica zastonj (pričakujte gužvo)
– za dvig kartice potrebujete osebni dokument in staro mesečno vozovnico

Polnjenje kartice, nakup mesečne vozovnice:
– na Urbanomatih (zelenih škatlah, ki stojijo na avtobusnih postajah), slediš navodilom na ekranu občutljivem na dotik
– v trafikah 3-Dva

Kaj omogoča kartica?
– plačevanje avtobusa – na kartici Urbani je lahko hkrati shranjena mesečna vozovnica, kot tudi dobroimetje, ki se lahko koristi za plačevanje parkiranja (naslednja faza), vzpenjače, muzejev..

Prednost?
– plačilni instrument in mesečna vozovnica na eni kartici (če bi v naslednjem koraku lahko z Urbano plačeval tudi pivo v lokalih, bi bila to čista zmaga)
– ko se enkrat pofočkaš v avtobusu (včasih si za eno vožnjo potreboval en žeton), lahko vmes v času 90 minut prestopaš avtobuse (predvsem pride prav starejšim, ki so navajeni na enake relacije)
– ali se bo z Urbano zvečala pretočnost vstopanja in izstopanja nanje, pa je še vprašanje, na katere bodo odgovori znani čez kakšen mesec

Če ima kdo kakšno vprašanje, ki je povezano s samim sistemom, oz. tehnologijo, pa mi ga lahko seveda tudi zastavi!

129 Responses to Urbana Ljubljana – enotna mestna kartica

  1. Manuela says:

    Tole se sliši pa odlično :) Tudi za ne-lblančane ;)
    Samo tega s prestopanji ne razumem: ko se prvič pofočkaš ti odpiše znesek za en žeton in potem pri naslednjem fočkanju nič, če je v roku 90min?
    To moram imet :D

  2. had says:

    jeap.. to je to.. 90 minut se furas.. ampak obstaja skrb starejsih mamc, da bodo v prometnih konicah lahko prestopile samo 3 avtobuse in ne 4, kot bi jih sicer :)

  3. prgrmr says:

    Kako pa bo na P+R, kjer menda zdaj plačaš 1 € in dobiš dva listka, ki predstavljata vozovnici za šestko?

  4. prgrmr says:

    Aja, še to … Kaj si na tretji sliki počel s telefonom?

  5. In to še le v 2009? Singapur ima podoben sistem že 20 let, če prav pomnim… A vseeno, boljše zdaj kot pa nikoli.

  6. Marija says:

    – za dvig kartice potrebujete osebni dokument in staro mesečno vozovnico

    Najbrž, če nimaš mesečne od prej, jo lahko vseeno kupiš? :)

  7. @prgrmr: izgleda kot plačevanje z mobilnikom na sedanjih parkomatih?

  8. had says:

    @prgrmr: s telefonom sem placeval voznjo – testno in stvar deluje..

    tudi P+R bo deloval, tako kot je deloval do sedaj.. na kartico bos dobil dva “zetona”, ki ju bos lahko uporabil za voznjo (90 minut z enim).. torej bos tudi v tem primeru na boljsem.. resitev pa se sedaj dokoncuje in bo kmalu implementirana..

  9. MM says:

    Jaz priporočam da vsi namesto Urbane začnemo uporabljat Moneto… če ne bo potem nekdo, ki bo pol ure čakal na vstop na polprazen bus, lastnoročno izpulil Urbana čitalec potem pa res ne vem.

  10. had says:

    @My Kafkaesque Life: hahah :) v sloveniji bi nekateri imeli radi se vedno kondukterje in luknjanje papirnatih vozovnic :)

  11. had says:

    @Marija: seveda jo lahko kupis.. ampak ce hoces studentsko, moras imeti s seboj potrdilo o solanju.. in seveda jo lahko kupis :)

    @dr.filomena: jeap.. res je.. poklices, naredis transakcijo in voila.. ampak traja veliko manj, kot na parkomatih :)

  12. had says:

    @MM: malce se motis, ampak bos tudi sam odkril razliko :)

  13. prgrmr says:

    A pri P+R ti bo torej s kartice “snel” 1 € in nanjo zapisal dva splošna “žetona”? Hm, se mi zdi, da se bo to dalo zlorabljati … No, če bo omejitev, da ju moraš izkoristiti, preden naslednjič plačuješ na P+R …

    Glede plačevanja s telefonom … Koliko časa je trajala transakcija? Se je pojavila vrsta vstopajočih za tabo?

  14. @Had, hehehe… jugonostalgija? :P

  15. had says:

    @My Kafkaesque Life: in to od tistih, ki so proti jugoslaviji.. mah, problem je v tem, da ljudje se bojimo novosti.. potem jih pa akceptiramo :)

  16. @Had, včasih se mi zdi, da se jih preveč bojimo, zato se pa stvari pri nas tako počasi premaknejo. Zmeraj se najde neko ‘društvo’, ki je proti.

  17. had says:

    @prgrmr: res je, zlorabe bi bile lahko tocno taksne, kot so bile sedaj, ko se je bolj splacalo it tja parkirat in dobit dva zetona za manj denarja :)

    sedaj bo sistem imel zabelezeno, kdaj si se pofockal in kdaj si uporabil “zeton”, ne bos pa dobil namesto “zetona” vrednosti, ker potem bi dobil za 1€ takoj 1.6€ :)

    pri testu se telefonom je transakcija trajala manj kot sekundo.. tako da upam, da ne bo zaradi tega nastajala guzva..

  18. had says:

    @My Kafkaesque Life: tocno to.. v sloveniji je vedno nekdo, ki je proti vsemu.. ki nima ideje kako bi kaj spremenil, ampak je vedno proti..

    ampak to je smisel in zalost nekaterih :) lazje je pac kritizirati, kot pa nekaj pohvaliti :)

  19. Marin says:

    Had, kako komentiraš to, da je bila ponudba Četrte poti opredeljena kot neveljavna zaradi tega, ker je bila cene ene postavke 0€ in je bilo to v nadaljevanju argumentirano? (vsaj kolikor jaz vem)

    Pustimo ob strani pravne in formalne zadeve, ker tudi sam veš, da se z birokracijo da zelo dobro manipulirat.

    Predpostavimo, da je Ljubljana jankovičeva družina, ki bo v svoji hiši naredila neko veliko stvar za katero zbira ponudbe. Misliš, da bi zavrgel neko ponudbo samo zato, ker je cena ene postavke 0€? Siguren sem, da če bi bilo nekaj volje, bi lahko občina privarčevala kupček denarja.

    Državni aparat deluje koalicijsko usklajeno, ni važno kdo je v koaliciji. Če bi bil Janša, bi bil podrejen njemu, sedaj so drugi in so birokrati podrejeni njim.

  20. had says:

    @marin: no, postavka je bila 0 :) ker oni ne bi prodali, ampak so dodali postavko, kjer so taisto stvar dali v najem..

    razpisni pogoji so bili jasno definirani.. in ce jih revizija ni resila uspesno v prid stranki, ki se je pritozila, je potem moralo biti nekaj narobe s samo ponudbo..

    no, na odpiranju ponudb je jankovic povedal, da ce ne bi bilo javnega razpisa, bi bil znesek ki bi ga placal precej precej nizji – ker bi se pogajal zanj.. tako pa pac to ne gre, ker je vse crno na belem..

  21. dr. Onyx says:

    Če jaz prav razumem, nekega dne ne bo več v Ljubljani žetonov? Meni ob tem nikakor ni jasno, kaj bo storiti turistu, ki je ugotovil v zadnjem trenutku, da se mu mudi recimo na vlak in bi šel rad na avtobus mestnega prometa? Pa menda ne bo potrebno za to iti na LPP delati kartico za 2 €? Jaz sem mislil, da bo Urbanomat sposoben tudi izpisati karto, tako nekako kot parkirni avtomati listek, ki ga zatakneš za šipo.

    Drugače pa se tudi malo bojim za urbanomate, ker se mi zdijo še premalo blindirani. Trenutno so samo porisani z grafiti, naslednjič bo mularija verjetno v reže zlivala sokove, lepila zvečilne ali jih razbijala z macolo. Ludizem ni bil izkoreninjen leta 1923!

  22. Morali bi narediti posebno kartico za turiste kot npr. v Hong Kongu, kjer plačaš določeno vsoto in se lahko 3 dni voziš z vsemi vlaki kamor hočeš in kolikor hočeš. A bi to res bilo tako težko naredit? Hmmm…

  23. frey says:

    Nisem še uporabil. Na prvi pogled obup. Za kaj potrebujemo dva tipa Urbane? Res da smo prej imeli mesečne in žetone, a se ne bi dalo s to spremembo sistema poenostavit. Kako boš razložil na kratko in enostavno to nekemu tujcu (t.j. branjevki iz Ribnice)?

    “Lahko imaš tisto, ki ima notri žetone in je vsak kao za eno vožno in prestopaš lahko 90 minut, lahko imaš drguo, ki pa je časovna … lalala …” Lepo vas prosim. Mogoče pretiravam, bomo videli. Je pa vsekakor debilno, da se sistem ni poenostavil, ampak samo spremenil plačilno sredstvo in dodal komplikacijo pri nabavi (prej trafike, sedaj trafike in avtomati in bus in telefoni – to je semantično gledano komplikacija oz. vprašej staro mamo če ne verjameš).

    Urbanomati so katastrofa s stališča lepote – to je sicer subjektivno. Kako to, da nekdo, ki planira zadevo od štarta, nameče toliko škatlic na eno veliko škatlo. A niso prej premislili kakšne funkcije mora imet ta avtomat in vse zapakirat v neko lično zadevo – one box thing? Zdej zgleda ko gobava lipa.

    Steklo okoli avtomata je kot nalašč za razbijanje glave. A je mogoče kdo opazil, da kjer so ti avtomati na vogalu, steklo sploh ni tako zelo opazno in če kdo ravno ne gleda vodoravno (ker pač pogleda na telefon ali pa enostavno tako hodi, da gleda bolj v tla) se bo zaletel v rob okvirja, ki poševno štrli izza vogla. Tam je sicer neka nalepka, ampak v višini cca 180 cm, zakar ne služi namenu opozarjanja na nalet, ampak bolj kot neko reklamo.

    Ob avtocesti ležijo vrabiči, ob urbanomatu pa Urbani. :)

    Sicer nisem mislil tega pisat, ampak po branju bloga Žige Turka, ne morem biti ravnodušen.

    Problem je v tem, da so tu zaslužki (upam da bodo kdaj razkriti) na račun neoptimalnih rešitev, ki pa se prodajajo kot take. Isti problem so nove kante za smeti v katere ne moremo metat smeti. WFT? … Predvsem me moti, da sistem ni enostaven (tehnična izvedba), univerzalen (te kartice očitno ne bodo v uporabi v MB) in predvsem nevtralen (prihodki na račun debetnih kartic oz. debetnega sistema ne bi šel samo mestu LJ oz komurkoli v primeru Urbane že gre).

    Na koncu, zakaj se mora imenovat Urbana? Snobovsko in ni slovenska beseda, sploh.

  24. had says:

    @dr.onyx: tudi v londonu imas oyster card, na podzemni v ny njihovo, itd..

    ne bo potrebno iti do lpp-ja po kartico.. :) tko da ta strah odpade.. bo pa potrebno jo kupiti.. kar je po eni strani za turiste lahko slabo, po drugi strani pa se turisti itak prej pozanimajo kako je s temi stvarmi v drzavi v katero potujejo..

    premalo blindirani? mogoce.. vendar do sedaj je bil en tak precej resen poskus, ko so z velikimi “pajserji” poskusili vlomiti v sam urbanomat, pa jim kljub veckratnim udarcem ni uspelo ga odpreti.. so pa bili notri ze vlozki in podobne stvari :(

    ampak to je potrebno vzeti v zakup.. drugace pac ne gre :(

  25. Marin says:

    Revizorji so državni uradniki, ki so odločili tako kot je bilo po volji drugim. Lahko pa je Slovenija res ena izmed redkih držav na svetu, kjer vse poteka po reglcih in revizijske komisije komaj kdaj zaznajo nepravilnosti.

    Res je, dala je v najem in v tem ne vidim nič spornega. Res da se mogoče ne sklada (ne vem) s razpisnimi pogoji, ampak če bi obstajala volja, bi se to hitro uredilo. Po preteku določenega obdobja bi občina dobila to dobila v last.

    Navsezadnje ima občina že najete določene storitve, tudi s strani Ultre. To seveda ne pomeni, da bi morala vse imeti v najemu, ampak samo to, da najem ni nekaj nevsakdanjega.

  26. had says:

    @marin: zakaj so se tako odlocili, ni moja stvar.. kot tudi ne zakaj je cetrta pot oddala taksno ponudbo..

    verjetno ce bi pisalo na razpisu da mora biti avto crne barve, ne bi ponujali belih..

    in razlika v ceni je bila zaradi tega tako vnebovpijoca..

  27. Mikec says:

    A recimo jaz, ki se v zgodnji jeseni oz. spomladi vozim le nekajkrat s trolo, med zimo pa imam mesečno karto, bom potreboval obe kartici? Torej mesečno in še urbano, na katero bom nalagal posamezne žetone?

  28. MM says:

    4 pot je kljub temu da ji vsi priznavajo da gre za boljšo rešitev (in vseslovensko sprejeto) izvisela zaradi neskladanja s pogoji… Gradis pa je ravno včeraj dobil delo v Ljubljani ker je kvaliteten, to da dejansko ni zadostoval razpisnim pogojem pa v tem primeru ni važno – ljubljanska farsa.

  29. had says:

    @frey: hvala za kritiko.. me veseli, da se nekdo ne strinja z vsem in da ima svoje mnenje.. in ker je tak feedback koristen, ga bom posredoval tudi naprej!

    mogoce je prislo do rahlega nerazumevanja pri karticah.. obstajata dve kartici – terminska in vrednostna..

    za prvo je potreben dokument, ker je to mesecna vozovnica in se bo prav tako lahko uporabljala kot vrednostna (za placevanje parkirisc, itd) in bos nanjo lahko nalozil denar..

    vrednostna pa je nadomestilo za zetone in denar.. vendar nanjo ne bos mogel “naloziti” mesecne kartice..

    torej bo clovek potreboval samo eno kartico in ne dveh.. vsak pa se sam odloci kaj potrebuje.. torej to ni nic kompliciranega.. ce si imel sedaj mesecno, bos imel terminsko, ce si uporabljal zetone, bos imel vrednostno..

    sistem je precej enostaven, uporabljajo ga upokojenci in jim gre precej dobro od rok.. pravijo da je enako kot pri bankomatih.. :)

    hvala za kritiko!

  30. had says:

    @mikec: vzames mesecno in jo nalozis kadar jo potrebujes, sicer pa uporabljas denar, ki ga bos nalagal nanjo.. ne potrebujes obeh kartic :)

  31. Marin says:

    Mislim pa da je to tudi tvoja stvar, pa moja tudi in od vseh nas.

    Moje mnenje je, da če bi občina Ljubljana izdala razpis za avto črne barve in bi se nekdo javil na razpis in rekel, da ponudi avto bele barve za toliko manjšo ceno od konkurence, da bi ga morala občian vzeti.

  32. had says:

    @MM: kdo je to VSI? :)
    isto, kot sem napisal marinu

    “verjetno ce bi pisalo na razpisu da mora biti avto crne barve, ne bi ponujali belih..”

    o gradisu pa ne vem nic.. vem pa da ze precej casa gradi garazo in je ni zacel graditi vceraj

  33. had says:

    @marin: vidis, tako bi slo, ce ne bi bilo javnega razpisa.. ce pa je to po “reglcih” pa ne gre tako..

    da me ne bos napacno razumel.. tudi sam sem za “pogajanja” in vse ostalo kar sodi zraven, ampak v tem primeru, se podre cel koncept javnih narocil..

    ker potem bi bilo tudi vseeno ali ima avto abs ali ga nima, recimo..

    jeap.. jeba, vem..

  34. Marin says:

    Če bi šla večina stvari po regelcih, bi bila danes Slovenija na ravni Norveške.

    Razpis ni bog in batina, še posebaj v naših prostorih ne. Koliko je bilo ponovljenih razpisov, kolikokrat so se občine premislile, dodale še kaj…. Vedno so našli eno pravno luknjico, da so spravili skozi svoje. V tem bi lahko uporabili pravno luknjico za privarčevanje evrov in ne bogatenje.

    Ne verjamem, da si tako naiven, da res misliš, da bi brez razpisa bilo boljše. Nebi se pogajali o temu koliko bi občina privarčevala, ampak komu morejo nakazat par € oz. zrihtat kakšen posel. To bi bila šele farsa.

  35. Cyb3r says:

    Spam komentar, samo toliko da dobivam obvestila o nadaljnih komentarjih. Sorči. :)

  36. had says:

    @marin: ce ne bi bilo razpisa, bi se lahko vsak jajcal nad tem, da ni bilo vse po reglcih.. ker je bil razpis, se sedaj jajcamo nad tem, da bi bilo lahko ceneje.. in ker je bil razpis, so stvari precej bolj pregledne in se natanko vidi kaj in kako..

    ce bi bili vsi razpisi transparentni in bi bile ponudbe tudi odprte za javnost bi bilo pri nas precej drugace.. tudi avtoceste bi se gradile drugace in vse ostalo..

    in pri janovicu sem preprican, da bi se sam pogajal za ceno veliko bolj, kot kdorkoli drug.. ker se zna it to igro.. o tem ali on zasluzi pri tem kaj ali ne, pa ne bom razpravljal, ker ne vem..

    @cyb3r: :)

  37. Marin says:

    Ne govorimo o razpisih na splošno, ampak o točno tem razpisu. Moje mnenje je, da bi ga lahko brez problemov predelali tako, da bi prišla v poštev tudi vloga Četrte poti. Potem bi se lahko primerjalo med dvema ponudbama in v idealu izbralo najboljšo. Tako pa tega dela ni bilo.

    Prepričan sem, da Jankovič zna vodit pogajanja, ampak sem zelo skeptičen, v katero korist bi ta pogajanja zašla. Ne samo pri njemu, ampak pri 99% ljudi. Imaš možnost pobasat milijonček v žep in pri tem ostat relativno neomadeževan. Mislim da je malo ljudi, ki temu nebi podlegli. Ne verjamem, da je ljubljanski župan med njimi.

  38. chef says:

    Z Urbano smo končno tudi v Ljubljani stopili na prvo stopnico stopnišča v razvito mesto. Vse čestitke, jasno! Bojim se samo, da zastarela LPP, kjer še vedno delajo enako kot pred 30 leti, ne bo znal izkoristit omogočenih prednosti.

  39. had says:

    @marin: lahko bi, seveda.. ampak za kaj bi potem imeli javni razpis?

    in ce bi se to zgodilo, bi se pritozila druga stran – opraviceno.. pogoji so bili znani.. vprasanja so imela podvprasanja in vedno se je dalo dobiti dodatna pojasnila.. zakaj se je nekdo odlocil da je vkljucil v ponudbo najem, pa je vprasanje, ki presega mojo domisljijo..

    ali je krivda v tem, da ni nekdo poslal pravilne ponudbe? ali v tem, da je komisija izlocila nepravilno?

    hm.. odgovor je zelo preprost.. vsaj meni se zdi.. in da ne bo pomote.. zaradi taksnih napak se je izgubilo ze veliko javnih razpisov, ki so bili ze povsem v rokah..

  40. had says:

    @chef: ravno zato sem spisal tole, da se najdejo se kaksni predlogi, kaj in kako bi se dalo vse skupaj spremeniti..

    stvar je zanimiva in interes iz tujine je precej velik za taksen sistem.. je pa res, da so prvi koraki vedno tezki.. in ce bo lpp znal tole izkoristiti, bo naredil precej velik korak naprej..

  41. Marin says:

    Ultra bi se pritožila in revizijska komisija bi ugotovila, da ima občina možnost spremenit razpis in dodat itd….

    Moj predlog ni, da bi ponovili razpis zato, da ga dobi Četrta pot, ampak zato, da se lahko odloča med dvema ponudbama in izbere najbolj primerno.

    Pri takšnih velikih projektih ne moreš vsega v naprej premislit. Nisem videl ne vlog ne razpisa in zato pišem hipotetično. Lahko je Četrta pot predlagala nekaj čisto pametnega, ki pa ni bilo v skladu z razpisom. Ampak razpis ni nezmotljiv in ne zahteva vedno najboljših in najbolj ekonomičnih stvari. Zakaj torej pri takem velikem projektu ne upoštevat tega?

    Tudi sam ne vem, zakaj so se odločili oddat tako ponudbo. Kot da niso vedli s kom imajo opravka in niso želeli zmagati. Ampak potem verjetno nebi zahtevali revizije, ampak bi se samo umaknili.

  42. had says:

    @marin: ali pa bi cetrta pot naredila in dala razpisno dokumentacijo, kot je bilo zahtevano v javnem razpisu..

    cetrta pot je imela prednost, kar je razvidno tudi iz pisanja v medijih.. in verjetno so bili prepricani, da bodo dobili to.. njihov znesek je bil nizji in verjetno so bili prepricani, da bo slo skozi.. zakaj niso dobili, ne vem.. ampak ce bi bil jaz preprican v svojo boljso ponudbo, bi se definitivno drzal razpisa..

    zakaj ne upostevat? ker bi se druga stran pritozila.. poglej razpis, ki ga je dala ven ŠOS.. tam je mogoce to, kar predlagas, pa se komplicira 100na uro :)

  43. Marin says:

    To če se katera od strani pritoži (če nima zadosti podpore v koaliciji) ni noben problem v Sloveniji, ker so razna dopolnila, ponovitve, aneksi… vsakdanja stvar.

    Verjamem pa, da če bi se pritožila Ultra, da bi bila pritožba uspešna.

  44. had says:

    @marin: o tem ne bom sodil, kar tudi ni bil moj namen te objave..

    mi je pa vsec, da se diskutira o taksnih stvareh in da ljudje razmisljajo o tem..

  45. mojca says:

    had, hvala za dodano pojasnilo o dveh karticah :) prosim napiši še ali je določena časovna omejitev za porabo naloženih sredstev na vrednostni kartici? nekateri avtobuse in parkirnine uporabljamo le občasno… tnx :)

  46. had says:

    @mojca: kartica nima roka uporabe, tudi dobroimetje na njej ne.. tako da je tudi za resnicno samo obcasne uporabnike..

  47. Virus says:

    Hej

    uporabljam zadevo, sam sem videl na sliki da je možno plačilo preko mobitela, se pravi za 9′ minut, kot en žeton. To gre preko MONETE had? Kaj moraš narediti da plačaš z njim?

    Hvala

  48. Matty says:

    Tole urbano sedaj testiram od začetka poletja.

    Po eni strani je zadeva dobro in super, da ti ni treba več dajati dveh žetonov če prestopaš. Tisto 90 minut je po moje preveč, in bi lahko dali 60 minut, in tako zaslužili tistih par extra fičnikov.

    Glavna slabost je v tem, da bodo onemogočili plačevanje z gotovino. Npr. ti stanuješ ob neki avtobusni postaji, kjer ni “urbanomata”. Pozabiš napolniti kartico, in kaj zdej?!? Nič… pešačenje do trafike oz. do prvega urbanomata, pa tudi če je stran km. Poleg tega se bo kartico plačevalo, kar pomeni, da bi lahko imeli na kartici naloženo “varnostno” zalogo enega žetona. Tako ne bi bil na slabšem ti, niti ne LPP… Lahko pa bili na LPP uporabnikom prijazni, in dali kartico v uporabo. Tujec bi jo npr. napolnil za dve vožnji, porabil, in potem ob vračilu kartice dobil denar nazaj. Po moje za turiste tole ni ne vem kako zelo praktično, kvečejmu gre lahko v profit LPP/mestni občini, saj bi znal naložiti več kot pa bi potem porabil…

    Druga zadeva pa sta dve kartici. Zakaj že?!? Vsi bi lahko načeloma uporabljali “mesečno” urbano, ker na njo lahko daš tudi denar, in jo uporabljaš kot običajno “žetonsko” kartico.

    Tretja je npr. ko želiš na eno urbano porabiti “žetone” za dve osebi. Sicer se da, ampak je treba reči vozniku.

    Sicer pa… jest bi raje videl, da bi bila s kartico pač moč plačevati javni prevoz. Bodisi vlake, bodisi LPP. Torej integriran javni prevoz. Glede brezgotovinskega plačevanja malih vrednosti pa naj raje banke uredijo “wallet” na naših običajnih BA karticah (npr. v Belgiji imajo sistem Proton kjer imaš naloženo na običajni bančni kartici vrednost do 50 EUR, in potem to lahko porabiš brez vpisa PIN-a, polniš pa lahko brezplačno na vsakem bankomatu).

  49. had says:

    @virus: testne transakcije delujejo :) ampak sedaj se se dogovarjajo kako bo vse skupaj tocno potekalo..

    toliko bo treba se pocakati za natancen odgovor na tvoje vprasanje..

  50. had says:

    @matty: dobri predlogi..

    glede glavne slabosti.. ni slab predlog glede “varnostnega” zetona.. bom posredoval tole naprej..
    za turiste bi bilo boljse, da bi lahko “rentali” kartico.. ampak je spet to odlocitev mesta.. mogoce tole berejo :)

    glede dveh kartic.. res je, lahko bi bila samo ena, ampak da se locita med seboj, sta dve.. zakaj je tako, je odlocitev mesta..

    jeap.. ko zelis placati za dve osebi, moras to sporociti vozniku, da pritisne na svoj terminal.. sicer ne gre drugace..

    tudi jaz bi rajsi videl, da bi bila to enotna kartica za celotno slovenijo.. da imas dobroimetje na njej in z njo placujes vse javne prevoze, neodvisno od “operaterja”.. in v tem primeru bi bila ideja Žige Turka povsem na mestu..

  51. virus says:

    ___________________—————-___________________
    Hvala had za odgovor,

    kot sem slišal bo imel lpp kontrole na postajališčih/večjih, se pravi voznik blokira vrata, gre notri kontrolerja z “ročnimi” čitalci, prečekirajo tvojo kartico, ter pogledajo osebno(semizdi da piše na tistem listu, ki ga podpišeš, da lahko od tebe zahtevajo osebno kartico, kot indentifikacijo).

    Ni mi pa jasno kaj bodo naredili v primeru, da kartice nimaš oz. nočeš pokazati, pridržati te ne smejo-vsaj fizično ne, tudi če te kamera posname se policija pod 100€ ne ukvarja…

    PA ŠE ena slaba lastnost teh kartic: semizdi, da je ta sistem kratenje človekovih pravic, saj se vsi podatki o mojih odhodih, prihodih beležijo v njihov sistem, kar pa po mojih merilih ni mirodajno in je sporno. Postajamo policijska država!

    In še in še, kaj pravite drugi glede tega kaj sem napisal zgoraj?
    ___________________—————-___________________

  52. Včasih se mi zdi, da Slovenci res znamo določeno stvar prediskutirat do ekstrema :) Tile komentarji so dokaz :)

    I feel sLOVEnia, hehe…

  53. had says:

    @virus: glede big brotherja.. kamere so povsod.. telefon te povsod s pomocjo triangulacije lahko “najde”.. kartice s katerimi placujes se dajo izslediti.. nesteto primerov, ki jih lahko najdes v vsakodnevnem zivljenju in so po eni strani “grozljivi”, po drugi strani pa ce pozabis na to, povsem nepomembni..

    vsaj moje mnenje je taksno.. lahko se seveda razlikuje od mnenja drugih.. ampak ce pogledas primer oyster carda – http://bit.ly/2r9AiT – lahko sam pregledas zadnje poti, ki si jih naredil.. jeap, tehnologija omogoca veliko in se vec..

    imas pa lahko kartico – vrednostno – za katero ni potrebe po nobenem dokumentu in nicemer drugem.. torej si anonimen..

    glede preverjanja, vem kako bo tehnolosko reseno, ne vem pa kako bo reseno glede policije in vsega ostalega.. na zalost..

  54. had says:

    @My Kafkaesque Life: slovenci smo zakon.. vedno iscemo najmanjse luknje (vkljucno z menoj) in “hvatamo krivine”, ce se le da.. to je nas znacaj.. :)

  55. @Had, tvoj blog je uspel zaradi tega značaja :P Imam občutek, da bo nekdo napisal dizertacijo na temo ‘Urbana in njen vpliv na dušo Slovencev’, hehe.. Dobra debata, btw.

  56. virus says:

    Sej kot pravim Had, policijska država,

    -sicer za mobitele kao velja, da se shranjujejo podatki o lokacijah na strežnikih 24 ur, potem se zbrišejo, policja ma dostop do njih le če ima kazenski postopek….itd
    -biometrični potni listi s prstnimi odtisi, s čipom, ki bo vseboval sliko, ter prstne odtise; ki se jo da prebrati na par metrov…(no poleg rabiš še sam potni list, če bi hotel dešifrirati same datoteke), ampak tut to bodo hakerji pogruntal
    -kamere bodo slej kot prej, prepoznavanje obrazov….

    itd…če to ni policijska država potem ne vem kje živim :D

  57. had says:

    @virus: za mobitel velja, da mora hraniti podatke zelo dolgo – ce se motim – 3 leta – klice, sms-e in podobno.. torej verjetno tudi pozicije, kar ni noben problem :) in ne zasede veliko.. in da, dostop je mozen samo preko sodisca..

    eh ja.. itak da je policijska drzava :) vsaka demokracija je policijska drzava.. pa ves zakaj? ker bi sicer imeli problem, ker demokracijo ljudje precej napacno razumejo..

    ce bi bili vsi posteni, ne bi bilo potrebe po “nadzoru”.. ampak ker smo samo ljudje, pa je to nekaj drugega :)

  58. had says:

    @My Kafkaesque Life: tocno to.. sam se zelo dobro zavedam.. vcasih je treba vrzt seme in pocakati da vzklije.. potem pa ga negovati in ohranjati :)

    Urbana in njen vpliv na dušo Slovencev – hmm.. drugo leto na fdv-ju :) zihr :)

  59. jaka says:

    da se mal nasmejem ob komentarjih

  60. virus says:

    Jst pa ob tvojem, ko nimaš kaj za napisati, razen traparij!

  61. Swizec says:

    Tole urbano bi mogl ze davno davno davno imet.

    Ne vem kaj so tok cajta cakal, vecina vecjih mest ma te zadeve ze dolgo casa.

  62. Ata Pizdun says:

    @Swizec pogovarjati se o tem, kako bi morali takšne in podobne zadeve imeti že pred leti, je brezplodno. Zdaj je rešitev implemetirana in ne vidim razloga, zakaj bi se ozirali nazaj na nekaj kar je mimo.

    @had a ti si zraven pri tej zadevi ali kako? vsekakor čestitke za dobro rešitev. Komaj čakam, da pridem kaj v LJ pogledat. Pa je stvar tako zasnovana, da ne bo koncept zastarel v nekaj letih?

    Nisem tudi najbolje razumel, kako je s turisti (recimo da iz drugih delov Slovenije), ki bi potrebovali samo par ‘žetonov’ za en dan. A lahko kartico dobim na avtomatu? Ali moram iskat trafiko, kot do sedaj za žetone?

  63. jaka says:

    1. Razpisi: pri vsakem razpisu se da prirediti dokumentacijo na kožo enega ponudnika. Ampak tudi zoper razpisno dokumentacijo se da začeti revizijo. Te zadeve ne poznam in ne bi sodil o njej, se pa moram žal strinjati s hadom, da je fajn, če se bere razpisno dokumentacijo.

    2. Strinjam se tudi z večino kritik. Tako glede pleksija okoli urbanomatov in še marsičesa.

    3. Dodati pa moram hudo kritiko na popoln fail pri uvedbi sistema. Komunikacijski fail, ko se nič kaj dosti ne ve, kje se bo kaj dobilo in na logistični fail, ko se še vedno ne dobi kartic povsod.

    4. Seveda pa še vedno ostaja moja največja kritika to, da je sistem nepotreben, saj ni odpravil največje rak rane LPPja, ozkega grla na sprednjih vrati.

    LP

  64. gašper says:

    ne vem naslednjega:

    – kako naj gre z urbano na bus naša družina, v kateri sta dva odrasla pa dva otroka, ki sta dosedaj plačala vsak po “pol žetona”? a rabmo štiri kartice? a otroci plačajo z urbano polno ceno?
    – kako naj uporabi bus znanec iz tujine, ki pride v ljubljano le za dva dni in se bo peljal točno dvakrat? s tem, da štarta na obrobju ljubljane, kjer ni Urbanijomatov.

    lp

  65. Marija says:

    had, misla sem na vrednostno, ker tega včeraj ob mojem komentarju še ni bilo, ali me pa oči varajo? :S

  66. had says:

    @gasper: dovolj je samo ena urbana – ce je terminska in je zraven nalozena vrednost, se pove vozniku in se peljejo vsi..
    prav tako v primeru samo vrednostne urbane – pove se in pofocka vse..

    do 6. leta je zastonj voznja.. potem pa je enaka cena kot za odrasle..

    glede tujcev.. hmm.. ne vem.. sem pa posredoval tole naprej..

    @marija: dopisal sem.. k sem videl, da imajo ljudje se vedno probleme :) vrednostna se bo dobila brez papirjev! do 15.9. pa s papirji

  67. had says:

    @ata pizdun: firma, kjer sem zaposlen, je tole razvila.. in ker sem videl da je veliko problemov, oz. premalo informacij o samem postopku, sem se odlocil za ta zapis :)

    @jaka: hvala za objektivno kritiko.. kartice bodo povsod na voljo – vrednostne – od 15.9… do takrat je se testno in jih imajo samo na lpp-ju..

    glede komunikacije se strinjam.. premalo je bilo obvescanja..

    rak rana pa se bo hitro videla ali je odpravljena ali ne.. in cez kaksen mesec bom imel ze tudi analize – precej podrobne..

  68. Swizec says:

    Tole s tujci, a ne bo tako kot majo recimo v londonu, da pac lahko kupis urbano (tam oyster card) kjerkoli, kjer je javni promet, potem po par dneh ko ga vec ne rabis pa kartico vrnes in dobis nazaj vrednost, ki je nalozena na njej?

    Pa na splosno bi blo kul ce bi se jih lahko tut na letaliscu kuplo, tega mislim da v londonu ni.

  69. Swizec says:

    Aja pa se to, valda bo zdej ko je tak simpl avtomatek za preverjat karte, tako da se lahko na bus vkrcas kjerkoli? Ali pa vsaj v prihodnosti je tako nacrtovano kajne?

    Kaj pa za taxije, upam da bo nekoc kmalu tudi taksije se dalo s tem placevat?

  70. Vini says:

    had, po moje je razlog, zakaj so se odločili za dve kartici, povsej jasen :) Ena je anonimna in prenosljiva, kupiš jo (oz. jo boš) lahko brez dokumentov, druga pa ni anonimna in omogoča seveda poleg vrednostnih nakupov še nakup mesečne vozovnice.

  71. Peter says:

    Jah nobeden pa se očitno ne spotakne ob dejstvo da imaš na Urbana kartici lahko kar precej denarja.

    In glede na to, da naj bi tole postalo v Ljubljani plačilno sredstvo, enostavno ne verjamem da se bo tole prijelo. Zakaj?

    1) Če že nekaj plačujem v elektronski obliki, potem bi bilo dobro da imam nad tem kontrolo. Recimo mesečne izpiske! Ker so vrednostne kartice anonimne – to ne bo šlo skozi.

    2) Če že imam “plastični nadomestek za gotovino” ali drugače “plastični drobiž” vedno pri roki in lahko z njim plačujem, bi mi zelo prav prišlo, da ko plačam “kokice in karto v kinematografu” vtipkam tudi neko KODO ala PIN.

    3) Še boljše vprašanje pa je VARNOST le tega… Kje je denar shranjen. Na kartici? Nekje v centralnem sistemu?

    4) Še bolj zanimivo je, kakšno tehnologijo so izbrali. RFID… ki naj bi bil “zelo varen”… No ampak to je že druga tema, o kateri ne bom sedaj tukaj razpredal.

    Skratka – ni mi všeč ta “plastika” čeprav sem jo “prisiljen” (no nihče me ne tolče po glavi) uporabljati….

    LP P.

  72. jaka says:

    Peter to so nepotrebni pomisleki. Na urbano boš dal toliko denarja, kot si ga pripravljen pogrešit. Čeprav ob izgubi denarnice ti bo 50 (verjetno še precej manj) eur na urbani še najmanjši strošek.

    PIN oz. koda na busu je no go. prav tako pini niso glih kul, mal si preber o novih eurocardih chip&pin, kjer so banke vse tveganje prevalile na uporabnika.

  73. had says:

    @vini: egzekli! ampak do 15.9. zahtevajo tudi za vrednostnicno (baje-rekla kazala) dokumente.. potem pa bodo povsod na prodaj..

  74. Peter says:

    @jaka – Ja na urbano lahko dam toliko kot mi paše. In če jo izgubim sem sam kriv…
    Seveda kar se pinov tiče – to ne bo šlo skozi na busih. Ker enostavno ni praktično.

    Najbolj zanimiv fenomen pri Urbani je to da kar naenkrat nosiš elektronski denar s seboj.
    V bistvu kar naenkrat zaupamo neki organizaciji (pa ne da sem pristaš zarot ali česa podobnega) in neki tehnologiji, ki je relativno nova in nepreverjena.

    Me zanima kaj se bo zgodilo, če bo nekdo uspel kartice Urbane pretopiti na svoj “švicarski” TRR.

    Recimo, da imamo v obtoku 100.000 kartic (neglede na vrsto) ter na vsaki kartici povprečno 15€. To je 1,5 mio €.

    Hm … mamljivo kajne…

  75. 75 komentarjev pozneje… in še vedno no prediskutirano :P

  76. Swizec says:

    @Peter to ni problem, z RFID scannerjem pac beres folku zepe. Domet je itak par metrov in sam lepo podvojis denar, ni treba da kdorkoli opazi. Na inflaciji se pa tut ne bi dovolj poznalo, da bi kdo opazil.

    Bolj zanimivo mi je to, da so londonske “urbane” reverse engineerali in znajo doma z racunalnikom narest fake kartico in na njej poljubno kolicino denarja.

  77. had says:

    @peter: na vsakem urbanomatu imas moznost izpisa svojega stanja..

  78. Peter says:

    Evo danes grem svojo urbano “klonirat”

  79. had says:

    @swizec: v tem primeru to ni tako preprosto :) v bistvu je precej bolj zakomplicirano.. so fantje na slo techu poskusali nekaj v to smer.. pa jim ni slo dobro od rok..

    tudi ce snifas komunikacijo je enkriptirana :)

  80. had says:

    @peter: gud lak :)

  81. Peter says:

    Fantje če me najdejo – bomo skupaj sedeli

  82. had says:

    @peter: ce ti uspe, te resim :) evo

  83. Swizec says:

    In kaj potem ce je komunikacija kriptirana?

    Glede na to, da kartica nima vira napajanja neka prevec huda enkripcija ne more bit. V najslabsem primeru so kriptirani podatki na njej in ce ti tocno prekopiras zaporedje bitov s kartice na drugo kartico bos efektivno kloniral kartico.

    Avtomata na briga na katerem koscku plastike zdijo podatki, ker ne more vedet, on samo ve da je dobil podatke, ki jih pricakuje.

    Afaik je v blackhat krogih RFID na splosno znan kot najmanj varen nacin hranjenja podatkov.

  84. had says:

    @swizec: no, ni povsem tako preprosto :) pa se eno vprasanje.. kako pa prekopiras bite z ene kartice na drugo? :)

  85. Peter says:

    @had
    štorija 1) Ukradeš urbano mat

    Pa si zmagal noben te ne bo najdu – doma maš vso opremo za zastonj polnjenje, pa še čitalec ima zraven.

    Pa bomo lahko bite prebrali… a ni hudir da se jih ne da tud nekam zapisat. Če bo treba tud na “čelo”

  86. Swizec says:

    Najlazje z uporabo zeparja :D … sam potem ze itak imas kartico in je vseen :P

    Druga metoda je pa ta, ki so jo uporabli nizozemci in pac dupliciras klic, ki ga naredi naprava ter potem prosis kartice mimoidocih za njihove podatke. Le-te pa potem zapises na svoj kos plastike nekam.

    Sej na ta nacin lahko vecino stvari hacknes, tut bancne kartice. Vzames citalec magnetnega zapisa, in ga dupliciras. Problem solved.

    Alpa nekdo v ameriki ki je z osciloskopom prebral kaj nardi parkomat in potem doma naredil svoje da je zastonj parkiral.

    Edino, najverjetneje, varno kriptiranje je RSA, kjer pa morata obe strani aktivno kriptirati podatke on-the-spot in je zato prakticno zelo tezko karkoli pohekat. Sploh s podpisanimi certifikati ker ne mores narest man-in-the-middle napada.

  87. had says:

    @peter: si preprican, da bos lahko karkoli delal z urbanomatom, ki ga bos odpeljal domov :)

    ni to prenosni racunalnik s touch screenom :) ceprav na fuzinah obstaja verjetnost, da ga kdo odnese..

  88. had says:

    @swizec: razlika je v karticah :) in v nacinu kriptiranja..

    fantje na slo techu so se zaceli truditi, ampak jim ne gre od rok

    http://slo-tech.com/forum/t371451/0

    se strinjam, da bi bilo super, ce bi lahko snifal promet in potem le to razbil in uporabil.. ampak ali ti bo to res uspelo.. ce imas kriptirano komunikacijo med citalcem in kartico in ce kartica komunicira samo s citalcem s kljucem.. :) recimo..

  89. Swizec says:

    Kaj pa je drugega kot prenosnik s touch screenom? Upam da niso zapravli miljone za neko svojo proprietary zadevo …

    Mislem, ce so windowsi zadost dobri za bankomate, pol bi tut linux na neki kvazi-racunalnik napravi mogu bit vec kot odlicen za te avtomate.

    Poglavitno vprasanje je pa itak: Kje se dogaja transakcija? Na kartici, na avtomatu ali na maticnem serverju? Ce je zadnje potem so mogoce celo razvili nekaj relativno varnega.

  90. Swizec says:

    @had ja kako pa je kriptirana povezava med kartico in citalcem? A po njej letijo kriptirani podatki, al podobno kot pri wifi-ju najprej pride do handshake in potem se lepo kriptirano pogovarjata?

    Ce je to drugo, lahko se vedno prestrezes v trenutku ko se zgodi handshake.

  91. virus says:

    Vse se da fantje ;) slej ko prej bo imel kdo zadevo za zapisovanje, pa bomo lepo kar pri nejmu nakupovali za pol ceneje :D

  92. Swizec says:

    @virus ne, ne bomo, ker je kdorkoli je to delal dovolj pameten, upam, da se (ali pa se bo kmalu) ID na kartici nakljucno spreminjal vsakic ko kartica opravi transakcijo.

    Potem pa ce dvakrat zapored poskusas karkoli narest z istim ID-jem pac ne dela. Problem solved. :D

    No, upam da je ze zdaj tako. Ampak kakorkoli, nisem security expert, samo poljudnoznastveno se malo s tem ukvarjam.

  93. had says:

    @virus: lpp ima taksno zadevo.. in vsi lahko pri njem kupujemo :)

  94. LooL says:

    A se ne imenuje ta kartica Golobička?

  95. had says:

    da ne bo kdo po nepotrebnem odkrival toplo vodo – Mifare DESFIRE EV1, certificirane na nivoju (EAL) 4+ so kartice..

    :)

    bo slo razbijanje :)

  96. virus says:

    A potem so tole cene:

    QTY Price(USD)
    1 – 999 1.80
    1,000 1.65
    1,500 1.65
    2,000 1.62
    3,000 1.60
    5,000 1.52
    6,500 1.52
    8,000 1.48
    10,000 1.45
    15,000 1.45
    20,000 1.42
    30,000 1.40
    50,000 1.35
    100,000 1.20

    vir: http://www.smartcardworld.com/mifaredesfire.htm?gclid=CIO7-pKE2pwCFVITzAodpA0qkw

    Če so cene taprave, bodo zaslužil ogromno :S

  97. had says:

    malce boljse so :) z malce vec zascite in predvsem vec moznosti enkripcije

    http://www.smartcardworld.com/mifaredesfire8K.htm

    ampak na to gre se carina in davek..

  98. Tanci says:

    Ne da se mi brat vseh 98 komentarjev, imam pa eno vprašanje.

    Na vsakem busu sta dva avtomatka, kjer se lahko pofočkaš. Zakaj je eden pri vozniku (kar je kul), drugi pa dva metra stran? Če je gužva in bi se recimo rada pofočkala na drugem avtomatu, verjetno tvegam, da bo voznik začel vpit za mano “Gospa, kdo bo pa plačal?!?!?!!”, ali ima voznik oko sokolovo in vidi tudi tisti avtomat, ki je dva metra za njim? :)
    Resno, oba avtomata bi morala biti pri vratih.

  99. virus says:

    @Tanci, voznik s karticami nima ničesar, razen če imaš vrednostno in jih gre več na eno kartico, drugače pa on ne kontrolira oz.preverja, eč si ti plačala ali nisi, za to bodo pristojni drugi, kar sem opisal že zgoraj in tudi problem kaj se potem lahko zgodi…sicer pa kot že rečeno ta nov sistem ne reši glavne problematike LPP->gužva ob glavnih vratih…

  100. Tanci says:

    Ko jaz prislonim kartico zraven, avtomat “zapoje” :). Ne vem, kakšen zvok spusti ob neveljavni mesečni “nalepki” ali nula stanja na računu. Ali torej praviš, da voznik ne bi niti trznil, če bi avtomat (hipotetično) začel tulit, da je “nalepka” neveljavna, ali pa če bi se naredila francoza in šla mimo? V prejšnjem sistemu to ni bilo možno. Enkrat sem pomotoma pokazala zadnjo stran mesečne in me je voznik opozoril na to :) .

  101. virus says:

    Kot sem se pogovarjal z voznikom, mi je rekel da oni ne bodo imeli ničesar s tem(razen če jih gre več ljudi na 1 vrednostno kartico), drugače bo pa kontrola po postajah, ko voznik blokira vrata, in se potem prekontrolira kartice in osebne…, če ni kaj v redu so seveda kazni…HKRATI je vozniku prepovedano v kakršnem koli vzroku zapustiti svojo delovno mestu, razen seveda varnostnih.

    Še samemu mi ni jasno kako bo to funkcioniralo, ker VEMO kako se dandanes ljudem mudi, in da ti potem še blokirajo vrata in kontrolirajo kartice-osebne…itd…no way to go… :S

  102. stieber says:

    Zanimivo, da si napisal le, khm, prednosti…ali si na slabosti (namerno) pozabil ali pa je ta brezvezna kartica edina, ki nima slabosti? Za moj način uporabe busa je ta zadeva povsem zanič, peljem se 2x ali 3x letno in doslej sem imel pač v denarnici vedno en žeton, sedaj pa naj bi nosil s sabo nekje 20x večjo kartico, na katero bom pač naložil denar v višini cene enega prevoza in ko bom potem čez čas skušal z njo plačati vožnjo, bom najbrž lahko ugotovil, da se je vožnja vmes podražila? In posledično si bom moral, če ne bom želel ‘sredi noči’ uporabljati taxija, omisliti še moneto, ker z evri tako ali tako ne bom več mogel plačati na busu? Če že uvajajo neke take kartice, naj zadevo vsaj prej dobro premislijo in dodelajo, ne pa da se tako zelo mudi z uvajanjem. Aja, je treba hitro, ker bomo v naslednjem mandatu mogoče celo dobili strokovno in sposobno mestno oblast s sposobnim županom, ki bo dejansko nekaj nareidl za mesto, ne pa napovedoval neke projekte celo skoraj datumsko do kdaj bodo, potem pa iz tega nič, čudežno pa bo ravno projekt, o katerem pred nastopom mandata nismo nič slišali, zelo hitro speljan. Nič, najbolje, da lepo počakamo, da naslednje volitve z malo sreče odnesejo mestno oblast z županom, ter razne urbane ter ceste, poimenovane po enem od največjih zločincev v zgodovini človeštva…

  103. had says:

    @stieber: dihaj.. pa po moznosti pojdi kdaj malce cez mejo, da bos odkril kako poteka zivljenje v tujih mestih..

    ce te pa moti, pa ima zupan “govorilne” ure in mu razlozi svojo situacijo..

    kaj sem jaz zapisal, pa je moja stvar, verjetno? ali pa moram vprasati tebe, ce lahko to napisem?

  104. stieber says:

    Sem ravnokar čez mejo, in tudi precej sveta sem že videl, in ja, ponekod se tudi delajo neumnosti, pa to potem ni razlog, da se jih mora tudi pri nas… sem bil že na govorilnih urah ja, pa so totalna izguba časa. Itak bodo z malo sreče volitve naredile svoje…seveda lahko napišeš, kar želiš, ampak jaz sem očitno zelo čudna oseba, saj od nekoga, ki predstavlja neko zadevo, naivno pričakujem, da bo omenil tudi slabosti…no, od skrajno pristranskih oseb (štrovs naj odstopi, kaj je pa gg narobe naredil, na ne vem, nič?) pa res ne morem pričakovati kritičnega pogleda, imaš prav.

  105. had says:

    kaj pa je gg naredil? loool.. stieber, se vedno trobis v prazen rog..

    in upam, da nekoc, cez kaksnih 400 let, tudi tvoji pridejo na oblast.. ampak to so le pobozne zelje..

    no, hrvaska se ne more ravno imenovati cez mejo.. in ce ti pravis, da so taksne stvari neumnost, so pac neumnost.. kot je bil zame protikadilski zakon, tako je zate urbana.. se zgodi

  106. stieber says:

    ‘baje’ da je neki lagal slo javnosti, medtem ko se je štrovs samo malo nerodno izrazil, ampak on ni doživel obrambe dveh predsednikov, ker tisto ni bila samo ‘napakica’…v vsaki državi z nekimi normalnimi etičnimi in moralnimi standardi bi bilo politične kariere gg že davno konec, žalostno, da nas mora desnica učit demokratične kulture, ampak oni so stoletje pred levimi, še enkrat. na žalost. Kot kaže, je bil zadnji res dober lj župan kar hribar, tako da verjetno utegne trajati res 400 let, da dobimo nekoga, ki zna nekaj koristnega narediti za mesto in predvsem meščane. po mojem mnenju je še največji uspeh sedanje mestne oblasti to, da so zalili reže med kockami na prešercu in ženske lahko tam normalno hodijo v petkah…aja, hrvaška ni čez mejo??? a je v sloveniji po tvoje…a sem dost kompetenten, če sem bil v us of a (prvič že davno davno tega) pa tko mal po aziji je zadost čez mejo to al je to tud del slovenije po tvoje tko kot hrvaška a si iz zares izstopil pa si pri zmagotu zdej sam tuki k sem jaz je kar daleč daleč od slo meje (vidim, da še vedno lurkaš IP-je), pa še gradonačelnik je malo bolj sposoben, mu zadeve dejansko laufajo…čawči

  107. had says:

    lagal javnosti? ne, odgovoril je na vprasanje, ki mu je bilo zastavljeno o delnicah in delezu v podjetu v slo.. dokazi, da ima?

    ne govori o eticnih in moralnih standardih.. stiri leta jih pac ni bilo.. in sedaj prihajajo svinjarije na plano.. niso jih dovolj potlacili.. ampak itak da niso nic krivi.. kako predvidljivo..

    ob vsakem komentarju se izpise ip naslov.. to bi lahko vedel.. in ce si bil v zda, potem verjetno ves kaksen je njihov nacin placevanja podzemnih.. ampak ocitno bi ti naredil boljsega.. zakaj se nisi prijavil na razpis.. bil je javen.. odprt.. evo.. ampak najlazje je zvoniti po toci

    uzivaj!

  108. stieber says:

    iii, saj je kar sam priznal ‘napako’, žal pa v nasprotju s standardi, ki so jih žal morali vzpostaviti kar ‘desni’, ni odstopil s fukncij in se umaknil iz političnega življenja. aja, pri ‘desnih’ si ti vedno vpil, da je treba odstopiti, remember in to recimo zgolj za malce besedne nerodnosti, kot je bilo tisto z matildo. Vidimo, da so etični in moralni standradi, ki jih je (spet: žal) morala vzpostaviti kar desnica, že pozabljeni in je laž vrednota, ljudi pa se ne zaposluje glede na njihove sposbnosti, ampak po strankarski pripadnosti. Toliko o strokovni vladi, še ribe poginjajo od smeha…pa niti ni smešno. Ne vem, jaz nikoli ne lurkam IP-jev, jih spregledam, ker me zanima vsebina postov, ne pa to, kje v tistem trenutku sedi pisec, nisem ravno udbaš po naravi…ta trenutek je dosti pametnejših stvari za naredit v ljubljani kot oteževat ljudem način plačila mestnega busa…če nič drugega, je župan pompozno napovedoval nič manj kot kar 22 projektov, od katerih ne vidim kaj dosti uresničenih, koliko je že končanih, 2,3? Nato pa se je pojavil projekt 23 urbana, pri katerem se izredno mudi in se mi zdi za sedaj povsem nepotreben, kakih bistvenih prednosti ta moment ni, bo pa zakomplicirla marsikaj, pa če je verjeti piscem pred mano, možnost zlorab s strani raznih hudobnežev niti ni tako majhna…čakamo na volitve…juhej

  109. had says:

    kateri desni so vzpostavili standarde.. in kateri desni so se jih drzali.. prosim, ne pisi neumnosti no..

    ja.. matilda je pac nekaj zelo prijetnega.. kajne? sploh ce te te matilde zivijo – oz. ce dajejo denar, da se ti lahko v svojem fotelju udobno namestis..

    se enkrat.. desnica je sanjala o morali in etiki, pa vendar je ostalo samo pri sanjah..

    vsak komentar, ki ga dobim na blogu je opremljen z ip naslovom.. in to dobim potem na mail.. dodaten plugin pa se poizve iz katere drzave je to.. zakaj? ker je sicer ene 30 razlicnih hadov ze komentiralo pri meni..

    moznost zlorab? kje? a to, da sanjajo da se da nekaj shekati? je ze moznost zlorabe? prosim te no..

    in voila.. preberi si uvodni stavek tega zapisa.. in bos ugotovil, da je smiselno, da sem ga postavil tja..

  110. Swizec says:

    Nic ne sanjamo, da se da shekat, vse se da shekat.

    Ampak:
    http://xkcd.com/538/

  111. gašper says:

    zadnji dan testiranja bil na lpp, vzel 3 urbane zastonj, napolnil z BA kartico, deluje po pričakovanjih. bravo celi ekipi, kar se mene tiče deluje lepo in hitro, brez nepotrebnih zastojev.

    a bom lahko enkrat s tem plačal tudi vlak (od centralne postaje sem oddaljen eno postajo, uporabljam pogosto, ker sem v centru v 5min…)

    saj ni panike, ko so tudi tam sprevodniki opremljeni z elektroniko, ampak lepo bi pa bilo…

    PS: glede tujcev (glej zgoraj) – ravno je bil en tak na obisku za dva dni – urbano je sicer dobil še zastonj, pustil jo je meni, pa gor je še nekaj stanja… :)

    btw, sistem se mu je zdel povsem normalen (je iz Londona, Japonske, Malezije). Ampak hej – on pravi tudi, da imamo v ljubljani veliko super urejenih kolesarskih stez… weirdo. :DD

    mi je pa dal idejo – a bo mogoče urbano vrniti in dobiti kavcijo nazaj? tako kot je s kartami na smučiščih?

  112. Grega says:

    Ti had..a slucajno ves a je pri urbani isto kot pri prejsni mesecni glede napolnitve..do 5 v mesecu velja potem pa mors napolnit?

  113. Miha says:

    ups.. tole pa ne bo slo skozi.. tvoja natolcevanja izlivaj kje drugje.. bo slo?

  114. bejzno says:

    @miha: haha, ma nemoj, ti bi moral pa dobit nagrado slovensko-finskega prijateljstva za raziskovalno novinarstvo… za umret…

    ljubljana je koncno začela lezt iz 30+ letnega s(p/r)anja pa se lahko provincialci (ki se sem vozte parkirat) požrete od česarkoližehočte. bedniki.

  115. had says:

    @miha: izbrisal sem komentar.. kajti ugibanja lahko pises kje drugje.. in te bom povsem razumel, da isces dlako v jajcu..

    poglej si prvi stavek tega zapisa, pa potem nadaljuj :)

    do takrat pa pac osebnih podatkov ne bom toleriral..

  116. Marin says:

    Eh, za to pa res ne rabiš insiderskih informacij blizu Ultri. Had ima svoje ime in priimek napisan na prvi strani, iz samega zapisa in njegovih komentarjev pa je takoj razvidno, da je zaposlen v tem podjetju, kar niti ne skriva niti ne izpostavlja.

    Ultra pa je dobila razpis še pod Janšo, ampak to po mojem mnenju nima pomena, ker je razpis tako in tako izvedla MOL.

    Je pa vsakomur vidna povezava (še pred volitvami in med volilno kampanjo) Jankovič – “levi” trojček in tudi sam sem mnenja, da je tako kot veliko drugih večjih projektov, tudi ta narejen v stilu malo tebi, malo meni.

  117. Marin says:

    Meni pa se je po enem tednu Urbana razmagnetila :). Me zanima, če mi jo bojo zamenjali in napolnili dobroimetje glede na to, da seveda nimam računa :).

  118. had says:

    @marin: rfid se bolj tezko razmagneti :)))

  119. Marin says:

    Aha, sem si sedaj pogledal na kakšnem principu dela :). No kakorkoli, na žalost je šlo nekaj po zlu.

  120. Karmen says:

    Jaz pa imam slabe izkušnje z uporabo urbane kartice,za nakup kartice sem plačala 2€ plus polnitev za 4 vožnje, torej skupaj 5,20€. Uporabila sem samo za dve vožnji, torej 2x po 80 centov, moralo bi biti na kartici še za dve vožnji, vendar so rekli na troli, da je kartica prazna??? Kako je to možno, ker sem račun in potrdilo, že vrgla stran, nimam dokazila, zato opozarjam vse, naj bodo previdni…

  121. had says:

    @karmen: si preverila stanje na urbanomatu? tam ti izpise tocno stanje in dobis tudi listek s tem..

    ce nisi, potem svetujem da naredis to.. in ce bo stanje enako 0, potem priporocam da poklices 0806077, kjer bodo poskusali resiti tvoj problem..

  122. Karmen says:

    Najpreje se moram opravičiti, sem se spomnila, da sem urbano uporabila za 3 vožnje in ne za dve, sem pa izvedela od kolegice, da se stanje po enem mesecu briše iz urbane, če je kaj gor. Tako, da lahko izbrišete oba moja komentarja.

  123. had says:

    @karmen: tudi to ne drzi :) stanje iz urbane se NE BRISE!! stanje ostane gor, kot ce pustis denar v zepu hlac in jih das v omaro.. cez leto, ko jih ponovno obleces, pa najdes denar notri in ga uporabis :)

  124. pp-pr says:

    Pozdravljeni!

    Ker sem videla, da že dolgo niste ničesar objavili, me zanima, če ste kaj spremenili mnenje o uporabnosti danih sistemov torej o slabostih in prednostih le-tega.

    Hvala in lep pozdrav.

  125. miha says:

    na urbani imam nekaj evrov. šel sem na lpp, da mi jih vrnejo, ker je ne rabim. odgovor: izplačujemo samo tujcem. wtf?

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.