Pred časom je Petrol predstavil gorivo Petrol Ultimax in včeraj sem na netu opazil oglase za OMV Carrera.
Oboji obljubljajo: več moči, manjšo porabo goriva, daljšo življenjsko dobo motorja, zmanjšano emisijo škodljivih snovi in to za enako ceno, kot smo jo bili navajeni do sedaj.

Ti šment, tako lepo da se človeku utrne solza in mu po licu spolzi, ko pomisli da dva največja ponudnika goriva v Sloveniji delata v korist ljudstva in jim dajeta gorivo s katerim bodo prihranili. Celo več, s katerim bodo poleg manjše porabe goriva, tudi manj uničevali svoje vozilo in manj zastrupljali okolje. Po glavi mi gre komad od Ali Ena – ne vem če spim in sanjam al me tlači mora..


Oz. se mi zastavlja drugačno vprašanje. Ali sem se do sedaj vozil s “kurčevim” gorivom, ki je bilo nekvalitetno, je uničevalo avto in močno onesnaževalo okolje?
Ali pa je vse skupaj samo dobra marketinška poteza, ob kateri pa se vprašam preprosto zakaj? Ker se vrže precej denarja v oglaševanje, tisk in vse ostale stvari, ki so povezane s spremembo “takšnega” programa. In tako se cena goriva precej precej spremeni. Tudi če ne bi bilo oglasov, tudi če ne bi bilo brandiranja teh dveh goriv, bi ljudje ki pridejo na bencinske črpalke le to opazili in ker drugega ne obstaja, to tudi točili v svoja vozila. Ampak zaslužiti morajo vsi – od PR, do oglaševalskih agencij, do medijev. Le mi, ki točimo gorivo ne dobimo dodatnega popusta – ali ne bi bilo boljše, če bi spustili ceno za par centov in tako osrečili ljudi od katerih imajo resnično korist????

In pri vsem tem je nekaj bolj pomembnega od kvalitete goriva, ki jo pripeljejo v cisternah in iztočijo v rezervoarje. Namreč prisotnost vode v teh podzemnih rezervoarjih. Do vode pride zaradi kondenzacije v podzemnih rezervoarjih. Voda se sicer usede na dnu rezervoarja in ob novi dobavi goriva se le ta dviguje in če se toči takoj po tem procesu je večja možnost da pride ta voda tudi v tank. In to se pozna pri porabi goriva in moči. Pri določenih vozili pa se zgodi tudi kaj “hujšega”, ker je njihova elektronika bolj občutljiva in predvsem bolj odzivna na takšne spremembe.

V starega Golfa II se je lahko natočilo karkoli, tudi jedilno olje in je avto delal brez problema. Z novimi pa bi zaradi vbrzgalnih šob nastal precej velik problem, da o strošku niti ne razmišljam.