20. novembra sem na Facebooku odkril Gorenjka Čokoman Klub – kjer podarjajo vsakemu novemu članu čokolado Gorenjka. In seveda sem se vpisal. Včeraj, ko sem prišel domov, me je v nabiralniku čakalo presenečenje – uganili ste – čokolada Gorenjka!
Hvala!

Ampak seveda jaz ne bi bil jaz, če ne bi celotne zadeve pogledal iz svojega zornega kota in naredil svoje zaključke, ki pa so lahko povsem drugačni od realnosti!


Čokolada (v Mercator spletni trgovini): 0,73€
Poštnina: 0,70€
Podložena kuverta: 0,12€
Nalepka, tiskanje nalepke, tisk A5 lista, delo nekoga ki to pakira – zanemarljivo!

Ok. Cena čokolade je z maržo – ugibam – 50%, torej je skupni strošek enega člana, ki pride v Čokoman klub na Facebooku 1.185€! In trenutno je v klubu 9,870 fanov! Številka je še precej majhna in strošek ni pretirano velik.

Vendar. Slovenija naj bi po podatkih imela 432.870 uporabnikov Facebooka (vir) in če bi se 1/4 teh uporabnikov včlanila v Čokoman klub, bi bil strošek za Gorenjko – 130.000€! Kar pa niti ni tako zanemarljivo, če se upošteva dejstvo da je ROI v socialnih omrežjih težko izmeriti, oz. da je potrebno precej dobro vedeti, kaj se želi doseči s takšno akcijo!

Moja rešitev bi bila precej bolj preprosta – uporabil bi “word of mouth” varianto in bi vsakomur, ki bi se včlanil v klub in bi imel rojstni dan v parih naslednjih mesecih, poslal čokolado na dom s čestitko. Veliko bolj osebna poteza, predvsem pa malce manj finančno težka!
Seveda se lahko tudi motim!

18 Responses to Gorenjka podarja čokolado na Facebooku

  1. A misliš, da če pol zapustiš skupino, da jim morš čokolado nazaj poslat?! :D

  2. Sashasi says:

    Upam, da berejo, ker gcokolade so prekleto dobre.

  3. had says:

    @tamara: hahahha :) v kakrsnikoli obliki :)

    @sashasi: se strinjam da so odlicne.. po dolgem casu sem ugotovil, da so zelo kvalitetne cokolade :)

  4. Karmen says:

    Zelo dobra čokolada je to bila :-)

    ROI v SN? Hm, fino bi bilo, če bi se dalo izmeriti, koliko plusa je Gorenjka zdaj pri meni dobila.

  5. had says:

    @karmen: odgovor je preprost.. bos naslednjic, ko bos sla v trgovini izbrala gorenjko, ali bo lindt, milka ali kaj tretjega?

    ce je prvo, potem je bil “izplen” pri tebi odlicen :)

  6. CerpinTaxt says:

    Malo sem skepticen da bi tvoja word of mouth ideja naredila taksen bum, kot so ga brezplacne cokolade. Slovenci imamo pac radi kadar je kaj zastonj, ce je to nekaj slastnega toliko bolj.

    In ce pomislis, da bi s 130.000€ (ceprav menim da je dejanska cena za Gorenjko še nižja) lahko “kupil” 1/4 celotnega slovenskega Facebook (kar je približno 10% vseh uporabnikov interneta v Sloveniji), je ta cena grozno nizka.

    Za 10k fanov (od katerih itak niso vsi člani kluba in niso prejeli čokolade) s katerimi lahko učinkovito in merljivo komuniciraš bi pomoje marsikater brand z veseljem plačal dosti več.

  7. had says:

    @cerpin: legitimen odgovor..
    preden sem spisal post, sem sel pogledat priblizno podobno zadevo – Legalizirajmo marihuano in napolnimo državno blagajno – http://bit.ly/5Lf1cG ki ima 9300 fanov, pa ni bilo nobene promocije, oz. nic ganje zastonj :)

    jeap.. ce bi vedel, kaj narediti s to 1/4 populacije slovencev na facebooku :) ce jim posljes mail, bo vsaj po podobnih primerih vec kot 70% ljudi se odjavilo iz mailing liste – torej je bil to drago stran vrzen denar..

    ce nimas zadaj celotne strategije, kaj bos naredil s 100k slovenci na fejsbuku, je tezko upraviciti strosek.. sicer pa cakam, kako se bo nadaljevalo s to kampanijo po dolocenem casu.. ker ce bo slo v pravo smer, potem je tole res lahko dober primer kako “prepricas” slovenceljna.. ce ne, pa bo se ena izmed akcij, ki so jih poskusili narediti, pa vendar ni sla skozi..

    ampak ce je narocnik to zelel, je izvedba odlicna! in mene nima kaj brigat za stroske.. :)

  8. CerpinTaxt says:

    Hehe. “Legalizirajmo marihuano” ima pač zaradi drugih razlogov toliko članov, tukaj gre pa za brand. Gorenjka bo kmalu imela več fanov kot Simobil, Mobitel, Itak in Siol skupaj, pa se vsi štirje dosti bolj trudijo.

    Drugače pa lahko potrdim da je strategija zadaj. Gre za lojalnostni klub in v prihodnosti se planira še več podobnih akcij in ugodnosti. ;)

  9. markopigac says:

    Had, cokolada se bo vpisala v stroske, jasno visji kot pa, je dejanska cena.

  10. gyzar says:

    tudi jaz mislim, da bi bilo težko ceneje priti do adreme.

    sicer pa – to je že druga podobna akcija gorenjke – obe sta se izkazali za precej uspešni. razlaga je simpl: gorenjka – za razliko od simobila, mobitela, itaka, siola in podobnih “meta-brandov” (impulz obstaja šele, ko je porabljen) – dejansko IMA fane.

  11. niko says:

    “Čas je za EPP”?

  12. piskec says:

    Meni gredo pa polagoma take stvari vedno bolj na živce. Migamo le še takrat, ko je kaj zastonj. Takrat navalimo tja popolnoma enako kot pri odprtju hoferja. Samo, da je zastonj! Eh, jajca.

    Meni je Gorenjka že tako ali tako dobra, kaj rabim zastonj čokolado, da bom to vedel? Nekaj je sigurno – v Klub se sigurno ne bom včlanil, ker se mi zdi, da me imajo za norca. Ali pa imajo vsi člani njih za norca, oboje mi je nekako podobno.

    Al je čokolada dobra, al pa ni. Pri vseh teh “brandiranjih” sem jaz zelo skeptičen.

  13. Anže says:

    Had, naredil si ogromno računsko napako :-). Njih to stane precej manj, ker imajo sigurno že vkalkulirano ceno promocijskih čokolad v svojo proizvodnjo, ipd., poleg tega tudi poštnina je plačana po pogodbi sklenjeni s Pošto Slovenije, tako da je sigurno krepko manjša od napisane, cena kuverte je pa pač strošek.

  14. had says:

    @anze: hmm.. mozno :) ampak danes sem dobil se eno cokolado :)

    sicer se strinjam s teboj, da imajo veliko manevrskega prostora pri tem.. in zdajle je 14.700 fanov :)

  15. Poslovni utrip says:

    vedno kupim Gorenjko:

  16. Boštjan says:

    Sam so ratal škrti, men so črno belo fotokopijo sporočila poslal :P

  17. Manuela says:

    No…jaz je nisem prejela!!!! Pa sem tak cokoholik, da se mi ze na ven vidi :)

  18. darinka says:

    jaz sem v klubu že en mesec pa še vedno ni čokolade.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.