Naš svet postaja čedalje bolj mobilen – mobilen v smislu mobilnih komunikacij. Dosegljivi na vsakem koraku. Z mobilnim telefonom lahko brskamo po spletu, fotografiramo, “tvitamo”, objavljamo na “fejsbuku”, gledamo filme, poslušamo glasbo. Telefon nas lahko navigira, prikazuje informacije o vremenu, v končni fazi pa ga lahko uporabljamo tudi za samo telefoniranje in pošiljanje sms-ov.

In ker v poplavi vseh storitev za mobilne telefone največ “profitirajo” mobilni operaterji, me je zanimalo kako oni skrbijo za nas, ki na mobilnih telefonih uporabljamo zgoraj naštete storitve. Namreč zanimalo me je, kako imajo mobilni operaterji prilagojene svoje spletne strani mobilnim telefonom. In rezultat?

Za test sem uporabil iPhone 3G in privzeti brskalnik Safari. Pričakoval sem, da bom dobil prilagojeno mobilno vsebino, ko bom obiskal njihove spletne strani, saj uporabniki mobilnih storitev iščemo informacije pri svojih mobilnih operaterjih in je malce nesmiselno, da se nam morajo predvajati celotne “flash” datoteke, ki jih radi uporabljajo izdelovalci spletnih strani.

Da ne bom pristranski, ker se iPhone uradno ne prodaja v Sloveniji, sem spletne strani mobilnih operaterjev stestiral še preko spletne strani http://mobiready.com/.

  • Mobitel – http://www.mobitel.si – nima spletne strani prilagojene iPhone telefonom (ima pa prilagojeno nekaterim modelom mobilnih telefonov)
  • Simobil – http://www.simobil.si – nima spletne strani prilagojene iPhone telefonom (ima pa prilagojeno nekaterim modelom mobilnih telefonov)
  • Tušmobil – http://www.tusmobil.si – nima spletne strani prilagojene iPhone telefonom in tudi drugim mobilnim telefonom ne!

Zaključek. Na mojem blogu je servirana vsebina iPhone telefonu in ostalim drugim mobilnim napravam drugačna kot pa uporabnikom ki dostopajo preko spleta in računalnikov. Ker živimo v letu 2010, bi bilo pričakovano, da bodo mobilni operaterji poskrbeli za to, da obiskovalci dobijo kvalitetno vsebino tudi na mobilne telefone, vendar ne enako, kot uporabniki računalnikov.

Si želim preveč? Niti ne. Samo fair play s strani mobilnega operaterja, ki bo razumel, da je naš svet postal mobilen in da tudi “surfamo” preko mobilnih telefonov! Jutri pa o spletnih medijih in njihovih mobilnikom prilagojenih vsebinah.