Naš svet postaja čedalje bolj mobilen – mobilen v smislu mobilnih komunikacij. Dosegljivi na vsakem koraku. Z mobilnim telefonom lahko brskamo po spletu, fotografiramo, “tvitamo”, objavljamo na “fejsbuku”, gledamo filme, poslušamo glasbo. Telefon nas lahko navigira, prikazuje informacije o vremenu, v končni fazi pa ga lahko uporabljamo tudi za samo telefoniranje in pošiljanje sms-ov.

In ker v poplavi vseh storitev za mobilne telefone največ “profitirajo” mobilni operaterji, me je zanimalo kako oni skrbijo za nas, ki na mobilnih telefonih uporabljamo zgoraj naštete storitve. Namreč zanimalo me je, kako imajo mobilni operaterji prilagojene svoje spletne strani mobilnim telefonom. In rezultat?

Za test sem uporabil iPhone 3G in privzeti brskalnik Safari. Pričakoval sem, da bom dobil prilagojeno mobilno vsebino, ko bom obiskal njihove spletne strani, saj uporabniki mobilnih storitev iščemo informacije pri svojih mobilnih operaterjih in je malce nesmiselno, da se nam morajo predvajati celotne “flash” datoteke, ki jih radi uporabljajo izdelovalci spletnih strani.

Da ne bom pristranski, ker se iPhone uradno ne prodaja v Sloveniji, sem spletne strani mobilnih operaterjev stestiral še preko spletne strani http://mobiready.com/.

  • Mobitel – http://www.mobitel.si – nima spletne strani prilagojene iPhone telefonom (ima pa prilagojeno nekaterim modelom mobilnih telefonov)
  • Simobil – http://www.simobil.si – nima spletne strani prilagojene iPhone telefonom (ima pa prilagojeno nekaterim modelom mobilnih telefonov)
  • Tušmobil – http://www.tusmobil.si – nima spletne strani prilagojene iPhone telefonom in tudi drugim mobilnim telefonom ne!

Zaključek. Na mojem blogu je servirana vsebina iPhone telefonu in ostalim drugim mobilnim napravam drugačna kot pa uporabnikom ki dostopajo preko spleta in računalnikov. Ker živimo v letu 2010, bi bilo pričakovano, da bodo mobilni operaterji poskrbeli za to, da obiskovalci dobijo kvalitetno vsebino tudi na mobilne telefone, vendar ne enako, kot uporabniki računalnikov.

Si želim preveč? Niti ne. Samo fair play s strani mobilnega operaterja, ki bo razumel, da je naš svet postal mobilen in da tudi “surfamo” preko mobilnih telefonov! Jutri pa o spletnih medijih in njihovih mobilnikom prilagojenih vsebinah.

13 Responses to Mobilne spletne strani operaterjev mobilne telefonije

  1. MobiFan says:

    Zakaj bi stranka želela uporabljati mobilno corporate stran nekega operaterja? Da si prebere pogoje in cenike? Vsi operaterji imajo svoje mobilne strani. Planet, Vodafone Live! in Tuškabina, če se ne motim. Mobilizacija web strani je kljub vedno bolj zmogljivim browserjem težja in težja. Prilagajati je potrebno vsebino za aparate z navadnim Openwave browserjem in širino zaslona 128px kot tudi najnovejšim Safari, Opera in Mozilla browserjem s širino 480px. Prvim je treba onemogočit prikaz tabel, drugi zmorejo precej več. A zaenkrat se le N900 lahko pohvali s polno flash podporo. Proizvajalci stremijo k mobilizaciji spletnih brskalnikov, zakaj bi torej operater stremel k mobilizaciji spletnih strani? Edina pot je še vedno spletna stran kot osnova, mobilna stran pa kot support. Enostavno se ne da vsega spletnega contenta mobilizirati v takem smislu, kot ti pričakuješ.
    Tvoj blog je tekst in slikice, spletne strani mobilnih operaterjev pa precej več.
    Če drugega ne, bi lahko poskusil vsaj z http://www.itak.si :)

  2. joker says:

    Ma kakorkoli obrnete, so naši operaterji gnili; že to da ne nadgrajujejo omrežja, ki je že tako preobremenjeno…., da ne bo kdo začel solit pameti, da so cene nizke in da ni denarja…bla bla bla….3G mi sredi LJ dela bolj kot ne v qurcu, kaj šele kje drugje :S

    Mobitel pa bi lahko že enkrat razvil, kako apps, da bi delala TV na iPhonu. Koga briga če ga nimajo v ponudbi, oglašujejo za mobilne aparate in če si kot naročnik pri njemu, se že spodobi kot za največjega in baje najbolj korektnega mobilnega operaterja v Sloveniji, da tako stvar spravi v red…ali se motim?

    Glede si.mobila pa ne bi zgubljal besed, ker taki amaterji kot so tam te glava boli!

  3. Rok says:

    http://www.vest.si ima prilagojen prikaz za iPhone…

  4. joker says:

    Hehe vest ima, k temu je seveda pripomogel Jonas…, ki je freak na apple …:D

  5. Tomaž says:

    joker, zelo slabo si seznanjen z delovanjem slovenskih operaterjev.

  6. joker says:

    No in kaj sem slabo seznanjen, pojasni nam ti?

  7. Tomaž says:

    Kot prvo, omrežje se nonstop nadgrajuje pri vseh “pravih” operaterjih.
    As 2nd, ob nizkih cenah je dejansko težko pričakovati, da se bodo delali čudeži. Na račun marsikaterega RAZVAJENEGA uporabnika gredo znižane plače zaposlenim.
    3.: Amaterizem za laika, ki ne pozna ozadja.

    Pa lp, honey.

  8. joker says:

    Haha, ne poznam ozadja, sam tako btw 2 leti sem delal v enemu izmed mobilnih operatorjev tako da ne bi o tem….če pa že

    Cene so nizke napram, nižanju konkurence, konkurentom, s tem padajo posledično kvaliteta storitev, to je jasno. Vendar, da so nekateri začeli omejevati storitve, UL DL…prenosa podatkov, tudi pri polnih paketih, je pa nažalost žalostno.itd…Prav tako se mi je že osebno zgodilo, da se je ob večjem dogodku (NE za novo leto), omrežje sesedlo, tako, da ni šlo niti klicati niti sprejemati omrežje….našteval bi ti lahko cel dan, sicer kateri zaposlenim pa bi ti znižal plačo? Če že gre na račun, tega ker so predragi paketi, ter vezave; čedalje več jih poznam, ki se ne odločajo na vezavo, in enostavno šaltajo po parih mesecih iz operaterja na operaterja(da izkoriščajo npr. par mesecev zastonj..), mobitelov je na trgu preveč, kar se tudi vidi, da je težko že prodat kak mobitel, če ni ravno nov model in ugodna cena….

    Študentom se v CC enosatvno je*e, služba se tam menja itak na pol leta, tehniki so kao high comunity, ki kar tekmujejo kdo bo počasnejši, nadzornikom se pa je*e, samo da jih ne slišijo od nadrejejnih. O “upravi” pa ne bom govoril, tam jim gredo po galvi samo številke…

    pa btw honey ti govori tvojemu nadrejenemu katerega zagovarjaš…, a sam veš kaka je situacija; ne ravno rožnata

  9. jokeman says:

    Kot so že nekateri navedli… Za telefone so namenjeni mobilni portali, ne corporate spletne strani…

  10. had says:

    @jokeman: se strinjam.. vendar.. ce zelim izvedeti o ponudbi mobilnega operaterja in cakam nekje, lahko to naredim preko telefona :)

    in voila.. dobim nekaj, cesar mi telefon ne prebavlja.. v bistvu je bil ta zapis bolj iztocnica za naslednje – ko bo prisel ipad :)

  11. Manuela says:

    Ne razumem zakaj ne uporabljate telefona, ki vse prebavlja…in življenje bo lepše ;) Hhehehehehehehehehe >D

  12. joker says:

    Mobitel bo z novimi splošnimi pogoji, ki bodo stopili v veljavo 1. maja 2010, uvedel načelo pravične uporabe mobilnega interneta. Kot piše v novih splošnih pogojih, bodo uvedli dnevno ali mesečno “pravično kvoto”.

    Ko jo bo bo uporabnik dosegel, bo imel Mobitel pravico omejiti hitrost prenosa podatkov.Uporabnikom, ki bodo presegli “pravično raven uporabe”, bo Mobitel znišal hitrost prenosa podatkov na 384 kbit/s (download) ter 64 kbit/s (upload).Kolikšne bodo dnevne oziroma mesečne “pravične kvote” zaenkrat še ni znano, slišati pa je, da bodo določene glede na lastnosti posameznega naročniškega paketa.V novih splošnih pogojih lahko prav tako preberemo, da ima Mobitel pravico do splošnega omejevanja hitrosti mobilnega interneta, če je to potrebno za zagotavljanje enakovredne storitve vsem uporabnikom. Z drugimi besedami to pomeni, da bo Mobitel lahko vsem omejil hitrost prenosa podatkov, če bo to potrebno za nemoteno delovanje mobilnega omrežja ter zagotavljanje kakovosti storitev.Ob tem se je težko znebiti občutka, da Mobitel in Simobil pri tem delujeta usklajeno. Kot smo poročali, je Simobil oktobra lani uvedel podobno načelo pravične uporabe oziroma določil “pravično mesečno kvoto” 20 gigabajtov. Uporabnikom, ki jo presežejo, grozi omejitev hitrosti na 64 kbit/s, ob ponavljajočih se preseganjih pa celo odklop.

  13. Tomaž says:

    Pozdravljam to odločitev.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.