Da so motoristi ogroženi udeleženci v prometu je vsem jasno. Število mrtvih motoristov je vsako leto večje, saj je vsako leto več navdušencev nad motorji in se ob začetku sezone pojavijo v novi opremi in z novimi, predvsem močnejšimi motorji, ki jih pa še ne obvladajo. Oz. imajo občutek da jih obvladajo, vendar fizika naredi svoje. In ker se zavedam, da ne morem vseh motoristov vreči v isti koš, upam, da tale zapis ne bo zvenel preveč enoznačno.

Povsem navadno jutro na avtocesti proti Ljubljani. Od Krtine naprej se pri vožnji s 130km/h po voznem pasu odločim, da bom prehitel tovornjak pred seboj, kot je tudi storil avto pred menoj. S smernikom zapeljem na prehitevalni pas, ko vidim, da mi nekje od daleč zadaj nekaj “ablenda”. Motorist, ki se mi približuje s precejšnjo hitrostjo. Delček sekunde, v katerem sem moral razmisliti kaj storiti – zavirati na prehitevalnem pasu, da naredim prostor motoristu in upati, da bo tovornjak pravočasno šel po desnem pasu mimo mene, ali peljati s hitrostjo 140km/h naprej in bo motorist moral upočasniti.

V trenutku sem se odločil, da bo boljša slednja odločitev, kajti zaviranje verjetno ne bi rešilo ničesar. In ko pogledam v ogledalo, vidim da motorist ne zavira, ampak me prehiteva po desni strani – redko kdaj sem to videl, tokrat sem – peljal se je vmes med menoj in tovornjakom, po črti ki loči prehitevalni in vozni pas!!! WTF!?

motorist


Sam sem se umaknil povsem na skrajno levo stran prehitevalnega pasu in upal, da bo vse ok. In je bilo. Avto pred menoj, ki je že prehitel tovornjak, je nakazal s smernikom da zavija nazaj na vozni pas ravno takrat, ko je bil motorist med menoj in tovornjakom. In takrat je motorist sunkovito zapeljal pred mene in šel prehitevati avto po njegovi levi strani, da se mu je ognil.

Rahlo šokiran, ker sem bil prepričan da to obstaja samo v filmih, sem zapeljal na vozni pas in spremljal vožnjo tega motorista iz varne oddaljenosti. Ni se dal motiti. Prehiteval je levo in desno, kakor je naneslo. Malce zaviral in spet pospeševal. In na koncu je na izvozu Domžale prehitel še tovornjaka po njegovi levi strani in pred njim zapeljal v ovinek.

Zanj se je zgodba izšla srečno! Za marsikaterega drugega se ne izide in je samo še številka v črni kroniki. In zavedam se, da je marsikdaj za nesrečo motorista krivda na strani voznikov avtomobilov, ampak če želimo živeti skupaj v sinergiji, oz. če želimo zmanjšati število mrtvih motoristov, se bomo vsi morali začeti prilagajati. Tako objestni vozniki, kot tudi objestni motoristi.

Takšno prehitevanje se mi je zgodilo prvič. In upam, da tudi zadnjič. In vem, da niso vsi vozniki motorjev enaki in da obstajajo tudi takšni, ki cenijo svoja življenja, predvsem pa upoštevajo prometne predpise!

14 Responses to Motoristi so ogrožena vrsta udeležencev v prometu – oz. kaj se ti lahko zgodi zjutraj

  1. Peter pravi:

    Ko sem se še redno vozil po avtocestah, se mi je prehitevanje po desni zgodilo kar nekajkrat. Pa nikoli ne vozim po prehitevalnem pasu, res poskušam samo prehitevati. Ampak eni, pri meni z avtomobili, pač ne morejo počakati. In enkrat sem se skoraj zabil v tipa, kateremu sem se hotel umakniti na desni pas, ker ga nisem videl…. Svašta, da ne rečem kaj drugega

  2. bbb pravi:

    Vsak je lahko motorist, biti stari motorist je pa malo težje..
    Ja ne vse v isti koš prosim, pa ne zavirat na prehitevalnem ja :)

  3. rozinca pravi:

    Sem motoristka in lahko rečem, da se včasih sama čudim nekaterim, ki prehitevajo v nepregledne ovinke, desno in ne vem kaj še vse. Sej se da kakšno sekundo tudi počakat, pa greš potem mimo, ko vidiš.
    In res… objestni vozniki so v vseh skupinah… avtu, motorju, tovornjaku, kolesu,…… kultura vožnje… to manjka

  4. Tomaz pravi:

    Hja, taka je žal realnost na naših cestah. Kot motorista z dolgoletnim stažem (11 let in še licenciran učitelj A kategorije), v prvi vrsti pa udeleženec v prometu, me še vedno vsak dan presenečajo “vragolije” ki si jih privoščijo vozniki eno- in dvoslednih vozil na naših cestah. Življenje očitno ni vredno nič, oziroma manj kot minimalen prihranek časa, ki ga imajo z objestno vožnjo. Se pogosto tudi sprašujem, ali sploh gre za čas ali enostavno za agresijo do drugih. Vzajemnega spoštovanja in upoštevanja drugih v prometu žal ni, je pa to žal edina stvar, ki nam zagotavlja dolgoročno preživetje. Trenutno veljavna zapoved je egoizem, cesta je moja, moj avto/motor, moje življenje. Delam, kar hočem! Temu pravim kolektivna psihoza malega zafrustriranega človeka, ki misli, da s prikazovanjem in merjenjem moči na cesti obvladuje sebe in druge. Takšne nas dela družba, mediji, pritiski z vseh strani… Generacije, ki prihajajo na cesto, pa imajo že vrsto let za zgled stanje, kakršno je. Torej “fight fire with fire”. Upanje ostaja, da bo vsaj v urbanih okoljih vedno več ljudi posegalo po javnem prevozu in alternativnih metodah prevoza, ker s tem svojih frustracij ne bodo prenašali na cesto.

    Sicer pa instant rešitve ni, spremeniti se mora naša mentaliteta in medsebojni odnosi. Žal bo motoristov v tem času še veliko podleglo, po lastni ali tuji krivdi. Had, ti si imel srečo, da se je izšlo. Onemu motoristu pa upam, da je njegova objestna vožnja pognala dovolj adrenalina po žilah, da bo danes produktiven in bo kaj koristnega naredil za svojega delodajalca.

  5. (jm) pravi:

    Takšen je verjetno zelo pozoren kaj počne, in je kot takšen precej manj nevaren, kot nekdo, ki je čisto razmišljen za volanom.

    In, če se mu kaj zgodi, si je pač sam kriv. Njegov problem.

  6. had pravi:

    @tomaz: hvala za tale komentar.. tudi jaz upam, da se nekaj spremeni v ljudeh! in da koncno ugotovijo, da je zivljenje malce vec kot voznja po avtocesti in prehitevanje..

  7. Tomaz pravi:

    @jm: pozoren je zagotovo, takšna vožnja zahteva 100-odstotno koncentracijo. Problem je, ker so okoli njega drugi, ki pa morda niso tako pozorni. In v primeru, o katerem piše had, se zagotovo ne bi zgodilo samo njemu. V časovnem okviru slabih petih sekund, je imel tri možnosti, da nekdo odreagira nepričakovano. Če si še tako dober in zbran, tu nimaš nadzora. V tem je čar dirkališč, kjer si odvisen samo od sebe in svojih sposobnosti. Na cesti pač ne.

  8. Ula pravi:

    Groza me je, kako nekateri motoristi vozijo po AC. Lansko leto se nama je z znanko zgodilo, da naju je, ko sva bili na prehitevalnem pasu v premikajoči se koloni (hitrost vožnje je bila tam okoli 120km/h), prehiteval motorist po LEVI strani! … pomeni med ograjo in avtom. Vsi smo bili v enakem šmornu, morali smo prilagoditi vožnjo trenutnim razmeram in lepo bi bilo videti, da bi to naredili tudi motoristi. Ne rečem, niso vsi motoristi agresivni vozniki in niso vsi vozniki avtomobilov egoistični, a vseeno se ne sme kazati s prstom na voznika, ki je spregledal motorista, ker je ta pripeljal krepko čez 100 po cesti, kjer je omejitev 50, ter kriviti motorista, ker nekateri vozniki ne znajo uporabljati ogledal.
    A nič ni huje kot kolesarji na cesti.

  9. bbb pravi:

    ula ti si že ena izmed nestrpnežev na naših cestah, kdo ti je dal izpit.

  10. bbb pravi:

    Daj, bbb, pojdi na motor in se ohladi.

    Ula je samo izpostavila, da so krivci na obeh straneh, kako lahko tako hitro sklepaš, da je nestrpna, ali da ne zna voziti?

    Ne spuščaj se v Ulo, pač pa se daj vame. Če bi mene prehiteval motorist po levi strani, ko bi jaz vozil po prehitevalnem pasu bi najprej poskrbel za to, da jaz prehitim desnovozečega varno, za prehitevajočega po levi strani se ne bi veliko sekiral, izkušnje namreč učijo, da je motorist veliko bolj izpostavljen kinetičnim deformacijam, kot pa voznik avtomobila.

    Enim je šola že neprijetna izkušnja, ene pa niti 3 mesece bonišnice ne izuči.

    Sicer pa nimam nič proti motoristom ali avtomobilistom, ki po avtocesti divjajo do max 130 na uro, pravzaprav bi jaz vse, ki se po prehitevalnem pasu vozijo s hitrostjo 90km/h in manj ali pa celo več kot 130km/h, vprašal, kdo jim je dal izpit.

    Če vam ne odgovarja omejitev 130km/h na uro, spremenite zakon, ne pa ga kršiti in smartrati da ste zaradi nestrinjanja nad zakonom.

    Srečni ste lahko, da so policaji prezaposleni s pisanjem kazni za pešce, ki prečkajo cesto 3 metre predaleč od prehoda.

  11. bbb pravi:

    bbbklon:
    Zadnji stavek ule me je pogrel:
    A nič ni huje kot kolesarji na cesti.

    To me spomne na kolesarske čase in avtomobiliste, ki so me prehitevali na 15cm

    Drugač pa, zakaj vozniki po centru ljubljane tako slabo prenašate, da se motorist ob rdeči luči nekako zrine na prvo mesto pri semaforju, da potem rinete v njega in nabijate gas. Ego dokazujte pri prijateljih, v športu, v postelji, na cesti pa ni treba. (situacija pred pol ure)
    Ja pač z motorjem ne bom stal na koncu kolone če je možno naprej :)

  12. Nejc pravi:

    Fak, fak, fak. Dobro se je izšlo.
    Obstaja pregovor za take:

    Velike prednosti majhnih ljudi.

  13. S pravi:

    Mah saj je podobno, z avtomobilom ali z motorjem… V obeh primerih imaš “šponarje”, ki nevem komu dokazujejo da so nekaj več z neprimerno in nevarno vožnjo. Sicer se velikokrat tukaj sprašujem, komu se dokazujejo? Zgleda da gre večinoma za njihov EGO, upati se in biti nekaj več… Čeprav s tem “več” velikokrat dokazujejo manj ;)

    Je pa res da je nevarna vožnja z motorjem lahko veliko bolj katastrofalna kot pa recimo z avtomobilom. Pri motorju te lahko napaka stane žviljenja, medtem ko v avtomobilu zvite pločevine.

    bbb načeloma je motoristu lažje, saj se hitreje zrine naprej in hitreje pospeši. Men se zdi sprejemljivo, podobno je tudi ko so zastoji, recimo ko greš na morje, če imaš motor si hitro lahko na cilju :)

  14. zoranv pravi:

    moje skromno mnenje: zakaj vozim hitro, ko sem v avtomobilu, zakaj divjam z motorjem? Odgovor je samo ta: zaradi adrenalina. Vse ostalo je posledica tega vzroka. Sem oboje in delam oboje. Ampak varno in spoštljivo do drugih udeležencev. Ne, nikamor se mi ne mudi. Nikomur se ne dokazujem. Samo uživam v tem.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.