Tale zapis, reciklaža zapisov na temo vožnje po prehitevalnem pasu, je posledica kolumne, ki jo je napisal Vinko Kernc v Avto Magazinu – Sramotilni pas in kjer je zapisal – ker so Slovencem vsi pasovi, ki niso prehitevalni, od Ljubljane v vse smeri in čez mejo naše lepe deželice – sramotilni

O fenomenu prehitevalnega pasu sem sam pisal že večkrat in bentil in besnil nad vozniki, ki ne vedo, da je prehitevalni pas namenjen prehitevanju in NE vožnji! In takšni vozniki niso samo Slovenci, da ne bom preveč posploševal zadev. Ampak najprej k reciklaži zapisov:

  • Prehitevalni pas na avtocesti je namenjen prehitevanju!
  • Vsi vozniki, ki zjutraj po avtocesti vozite s hitrostjo 100 km/h ali manj po prehitevalnem pasu in prehitevate sami sebe – prehitevalni pas na avtocesti je namenjen prehitevanju! In če mogoče kdo ne razume, še enkrat – prehitevalni pas na avtocesti je namenjen prehitevanju!

  • Nov slovenski šport – vožnja po prehitevalnem pasu
  • Pogoji sodelovanja v novem slovenskem športu – vožnji po prehitevalnem pasu so preprosti in imajo samo eno pravilo. Kupiš vinjeto in se odpraviš na najbližjo avtocesto. Zapelješ nanjo in takoj, ko je mogoče zapelješ na prehitevalni pas in ne glede na hitrost, se ne odmakneš iz prehitevalnega pasu!

  • Ukinimo avtoceste
  • Ukinimo avtoceste in jih prekategorizirajmo v ceste rezervirane za motorna vozila! Vem, veliko “jamram” in vem, da bi bil lahko kdaj tudi malce bolj uvideven in strpen. Ampak odkar imamo nove, višje kazni za prometne prekrške, je vožnja po naših avtocestah “nočna mora”!
    Vožnja po voznem pasu poteka s hitrostjo 90 km/h, ker je potrebno biti pazljiv, ker so kazni hudičevo visoke! Vožnja po prehitevalnem pasu poteka s hitrostjo 110 km/h, ker je potrebno biti pazljiv, ker so kazni hudičevo visoke! Ljudje zapeljejo na prehitevalni pas in so “pohani in pečeni” na njem. Pa saj vozijo s hitrostjo 110 km/h, zakaj bi se torej odmaknili, kajne?!

    Zadnja dva vikenda sem se okoli opoldne odpravil proti morju. Navkljub vsem opozorilom in navkljub povečanemu prometu, sem jo zelo dobro odnesel – praktično nobenih zastojev na cestninskih postajah, niti na meji. V bistvu je bil promet povsem tekoč, le fenomen prehitevalnega pasu je bil zopet na delu.

    Vozila s prikolicami, kombiji, avtobusi, vsi bi vozili po prehitevalnem pasu, kljub temu da se niso premikali več kot 100km/h in so imeli možnost izbire treh pasov – Vrhniški klanec konkretno.
    In ko so prišli na prehitevalni pas, jih niti atomska bomba ni več spravila z njega, čeprav so večino poti prehitevali sami sebe! In vozila, ki so upala, da jim bo uspelo z “blendanjem”, oz. s smerokazom opozoriti, da naj se “superduperhitrikivozi100nauronaprehitevalnepasu” odstrani, so kaj kmalu izgubila upanje in so se rajši sami spravili na vozni pas in uživali v cijazenju po avtocesti. Kakopačne, ko pa hitrost ubija.

    In namesto da bi na naših avtocestah Provide kaznovale tudi takšne voznike, se le to ne dogaja. Kazen bodo dobili tisti, ki vozijo par 10km na uro prehitro. Ampak takšna je nacionalna akcija in če tako mislijo “kronane” glave, potem bo že držalo – hitrost ubija, sploh ko se cijaziš po cestah in namesto da bi užival v vožnji, izgubljaš živce.

    Prosim, ampak resnično lepo prosim – če ne prehitevate, se odstranite iz prehitevalnega pasu in pustite tistim, ki si upajo peljati 130km/h po avtocesti, da peljejo mimo vas!
    In če sami nimate jajc, da bi, kljub temu da imate BMW-ja, Audija, ali pa Golfa, vozili po voznem pasu, vam povem, da jih imate, saj boste prav pošteno drugačni od vseh ostalih voznikov, ki imajo občutek da z nakupom “dobrega” avta dobijo tudi licenco za trajno vožnjo po prehitevalnem pasu!

    Prehitevajte in pustite prehitevati tudi drugim! Matr vola eva na kubik!

    10 Responses to Prehitevalni pas – brez njega nam živeti ni in nazaj na vozni pas ne znamo zapeljati!

    1. Mašon says:

      evo, še odlična podlaga za h temu članku: http://www.youtube.com/watch?v=sKDFJloYQC0

      mene drugač še neki zanima – ok, blendanje če serješ po prehitevalnem nekak zastopim (poudarek na nekak). ampak v čem je fora blendanja prehitevajočemu, po možnosti tm nekje na sredi dolgega madžarskega šleparja? seriously, kam nej se ‘umaknem’ v takem primeru, kamionu pod kolesa al kaj?

    2. T. says:

      Tole je zame DNEVNA dogodivščina. Kar naredim, je, da vztrajno vozim na vozni pas, prehitim po desni, vendar potem počakam, da gre tudi zadnji mimo mene in se potem spet uvrstim na prehitevalni pas. Danes je štoflc v fordu spredaj (moški) rabil od CP Log do izvoza Brezovica, da mu je potegnilo, da vozi po NAPAČNEM pasu.

      Skratka, včasih pomaga, če se kak psihopat v BMWju vztrajno umika na vozni pas. Let’s give people example.

      In preden bo kdo pripametoval, da je “prehitevanje” po desni prekršek, postrežem z odgovorom Policije, ki je odgovarjala prav na vprašanje, kaj narediti, če se prehitevalni pas cijazi, vozni pa je prazen:

      “V 5. odstavku 36.člena ZVCP-1 je predpisano, da na AC ali CRMV prehitevanje po desni strani ni dovoljeno (razen na ploščadi z več prometnimi pasovi, v katero se razširi vozišče – cestninske postaje).

      V primerih, ko kolona vozil na voznem pasu zaradi razmer v prometu vozi hitreje od kolone na prehitevalnem pasu, ne gre za prehitevanje.”

      Moj avto bo pa v kratkem dobil tatoo na zadku: “If people are passing you on the right, you’re on the wrong fucking lane”

    3. Waldo says:

      Nekaj let nazaj, ko sem sam še dnevno migriral iz province v prestolnico, je tudi mene živciralo cijazenje po avtocesti. Sem pa na ta običaj naletel šele, ko sem prispel v ljubljansko kotlino. Potovalna hitrost se je bistveno upočasnila, ko smo dosegli avtocestni priključek Domžale, najraje pa sem imel tiste, ki so z vratolomno hitrostjo kakih 60 km/h uleteli iz uvoznega pasu direkt na levega.
      Tudi obroč okrog prestolnice je zgodba zase. Tam imam občutek, da uporabniki sploh ne vedo, da so na avtocesti in le redki potegnejo do omejive ali preko. Ne rečem na severni strani, tam je tudi omejitev nižja, promet je gostejši in več je uvozov/izvozov ter posledično več manevriranja. Ampak na južni strani pa res ni opravičila za cijazenje.
      Ena stvar me res spravlja v nemočen obup: ljudje, ki si ne upajo ali ne znajo na avtocesti voziti hitreje, so zelo verjetno nase še ponosni, kako previdni in varni vozniki so! V tem prepričanju pa jim dajejo potuho razne zavarovalniške in uradne statistike, kdo povzroči koliko nesreč in kdo je bolj varen voznik, kar se napačno enači z “dober voznik”. Nihče me ne bo prepričal, da je baba, ki se na AC “varno” cijazi 80 in avta ne zna parkirati med črte (ali pa v garažo), boljši voznik kot npr. jaz, čeprav že imam na vesti zvit pleh.
      Off topic, pa vezano na mojo prejšnji odstavek: se mi dopade, da v aktualni kampanji za varnost na cestah uporabljajo besedo “zmerno” in ne katerega od drugih običajnih stereotipnih izrazov, s katerimi naše prometne oblasti opletajo običajno, npr. “prilagoditi razmeram”, “previdno”, “strpno” in podobna jajca, ki več prekrijejo kot povedo.

    4. Anonymous says:

      “Prehitevalni pas na avtocesti je namenjen prehitevanju!”

      Tudi če se pred tabo kdo vključuje na AC, se mu spodobi narediti prostor in se umakniti na prehitevalni pas, seveda pod pogojem, da je “zrak čist”.

    5. S says:

      ravno zaradi teh počasnežev se ponavadi zgodijo nesreče. Sam zagovarjam mnenje, da je več nesreč zaradi prepočasnežev kot pa zaradi tistih ki vozijo prehitro. Predvsem zaradi tega, ker zaradi cincanja onemogočajo normalno vožnjo, vzbujajo napetost ter nestrpnost voznikov, hkrati pa so povod k tem, da prehitevajo ljdje tam ko nebi smeli (po desni, v ovinkih itd.).

      Sam sem pred kratkim z 140km/h po prehitevalnem pasu zapeljal za starejšo voznico, ki je vouila 90 km/h po prehitevalnem. Njo je po desni prehiteval en drugi avto, ocenil nekje 110km/h. Ženska je pogledala nazaj in brez da bi preverila desno zavila desno. Sreča je bila le, da se je to naredilo malo pred predorom in da je lahko tisti avto, ki jo je prehiteval, zavil na odstavni, drugače bi bil “kreš”(nesreča).
      Pri takšnih voznikih, ki vozijo 90km/h, bi morala policija poostriti nadzor zaradi omejevanja normalne vožnje (130km/h) ter jih kaznovati.
      Isto velja za tovrnjakarje, ki prehitevajo s svojimi 90km/h in zelo slabim pospeševanjem, da bi jih morali kaznovati. Saj je ponavadi ravno zaradi njih kolona/zastoji.

      LP

    6. Waldo says:

      A da tovornjaki prehitevajo s pospeševanjem? Kakšnim pospeševanjem? Dvomim, da razen sunkovitega skakanja v kolono, ki se gible nekaj 10 km/h hitreje kot oni, sploh izvajajo kak manever, ki se dviguje nad nivo “ohraniti vozilo na cesti, najraje na asfaltnem delu, ni pa nujno”.
      Tempomate imajo nastavljene na max hitrost kot jo še dopušča njihov tahograf (ali koliko si pač upajo), in če je pač njihov za spoznanje “hitrejši” kot od tistega spredaj, pač ob prvi priložnosti skočijo na levi pas.
      Pospeševanje? Ne se šalit. Za kaj takega bi bilo treba dvigniti glavo s časopisa ali umakniti oči s TV ekrana.

    7. S says:

      Waldo, če se prvi tovrnjak premika hitreje od drugega, ki vozi vzporedno z njim, pomeni da prvi pospešuje. Pa nima veze ali je to 10,30 ali 50 km/h več.

      Drugače pa ob “skakanju na levo” v glavnem vsakokrat naredijo zastoje, če že ne dolge kolone.
      Edino prav jim dam tam ko je delo na cesti, ko se ponavad zagužvajo po levi do semaforja potem pa notri rinejo, da se dva vzporedno peljeta. S tem se kolona ne ustavi ampak se ves čas premika.

      LP

    8. rozinca says:

      ah ja… problem, ki je očitno v Sloveniji nerešljiv. Res ne štekam… se pelješ od Fernetičev proti Benetkam, prav vsi ki vozijo pod 130 na desnem, vsi ostali levo in to ne samo 130 km/h, ampak še več in promet teče. To nisem doživela samo enkrat, ampak vedno ko se peljem tam.
      Petek zjutraj, smer morje, vrhniški klanec, trije pasovi, skrajno desni totalno prazen, srednji in sploh levi nabito poln. A je res tko težko se raznim kombijem, busom, prikoličarjem postavit na skrajni desni pas? Kaj a smrdi?
      Če bi v medijih policisti sprožili, da preverjajo hitrost vožnje na prehitevalnem pasu in da kaznuje take šoferje, ki ovirajo z vožnjo po levi, bi mogoče karsikateremu stisnilo zadnjico in bi se postavil na desno. Dokler je pa to tudi za policiste zadnja zadeva na svetu, je pa tko kot je. Res pa ne štekam tega početja.

    9. Normalen voznik says:

      Ko se sami mačoti napihujete, bi pa rad povedal, da mi grejo dosti bolj na živce kreteni v BMWjih, ki se ti pripeljejo za rit in blendajo (tudi če imaš na desni dva šleparja, enega za drugim, ali pa tik pred sabo 5 drugih avtomobilov), kot pa mamke, ki ne znajo vozit. Mamke so vsaj vljudne, mačoti se pa obnašajo kot neandretalci. Me je pa obeh približno enako strah, saj so oboji predstavljajo nevarnost na cesti: eni ker se ti postavijo preblizu spredaj in ne gledajo, kam grejo, drugi pa zato, ker ne upoštevajo varnostne razdalje.

    10. rozinca says:

      Normalen voznik..mislem, da ni tle problem v tem, da če nekdo 2 šleparja prehiteva ali pa ima pred seboj kolono, takim se nikol ne blenda, vsaj jaz ne. Problem je v takih, vsaj meni najedajo, ko prehitijo in potem se vozijo še naprej po prehitevalnem, čeprav ima desnega prostega ali pa, da prehiteva šlepar, naslednji je še nekaj km naprej in se pelje najprej po prehitevalnem ne ravno 130 in se ne umakne nekomu, ki je hitrejši, ker bo itak unga šleparja čez 5km prehitel tudi…. to je tisti bistveni problem zame na avtocestah…
      V Italiji… šleparji cel kup… prideš za nekom, se umakne, prehitiš in gre on nazaj na prehitevalni pas, ker pač vidi, da si hitrejši voznik. A je to tako težko mogoče? Jaz to vedno naredim, se umaknem hitrejšemu.

    Leave a Reply

    Your email address will not be published.

    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.