Zadnje čase, še posebej v času kislic kumaric, opažam da ima fotograf, ki se podpisuje kot Osebni Arhiv, zelo veliko dela. Sicer se mu pozna, da mu večinoma manjka fotografska kilometrina, da izbira motive/osebe za katere slišim prvič, da so fotke bolj škljocanje, kjer ni pomembna osvetlitev, kjer ni pomembno ozadje, samo da je, pa je ok, vendar ima kljub recesiji neskončno dela.

Namreč skoraj vsak drugi članek je v “določenih” spletnih medijih podpisan z njegovim avtorstvom. Teksti, ki so dodani tem člankom so v stilu – Janez si želi postati surfer, Neža bo šla čez dve leti v azijo, Francelj je najrajši gol, Špela je dobila prstan, Metka rada zapeljuje.
Verjetno je vsem jasno za kateri medij gre, če pa komu še ni, pa naj omenim da taisti medij ne pozna osnov optimizacije spletnih strani in namesto ključnih besed “linka” celotne stavke, ali celo odstavke. In to z modro barvo, ki jo uporabniki očitno več ne prenesejo. Mogoče pa je modra nova rdeča!

Ampak gremo nazaj k fotografu in člankom. Mogoče bi bil čas da se nekaj spremeni tudi na tem področju. Namreč da se v novem zakonu o medijih, ki je v pripravi, določi, da so članki, ki jih pošiljajo “znani ljudje na uredništva” – oz. PR članki tudi temu primerno označeni – kot promocijsko gradivo in katerega bi lahko bralci povsem preprosto preskočili. Namreč močno dvomim, da se da “novinarjem spletnih edicij” iskati informacije o Janezu, Neži, Špeli in še nekaterih “znanih Slovencih”, o katerih se jim verjetno niti ne sanja. Mogoče napačno sklepam, ker sem “jim fovš”, ker so oni znani in slavni!


Zakaj članki kot promocijsko gradivo? Tako kot mora biti označeno oglasno sporočilo v spletnih medijih, tako je čas da se loči novinarstvo od kopi/pejstanja iz mailov, ali pa celo iz drugih spletnih strani, kjer se ne navede vir, niti avtorja fotografij.

Lep primer za to je Marin Medak, ki se je odpravil s kajakom na Zakintos in so mediji povsem mirno pobrali njegovo avtorsko fotko iz njegove spletne strani, brez njegovega predhodnega dovoljenja, ali strinjanja.

Fantje in dekleta, ki se ukvarjate z novinarstvom – tega se ne počne! Če to počnete s fotografijami ki jih najdete na tujih spletnih straneh in jih za večje število klikov objavljate na svojih spletnih medijih in ste prepričani da nihče tega ne opazi, tega NE počnite v Sloveniji, kajti za to se plačujejo odškodnine!

Pa še malce nazaj k osnovni temi. Upam, da tale čas kislih kumaric kmalu mine, da se spremeni zakon o medijih in da se končno spremeni tudi odnos novinarjev do bralcev, oz. odnos lastnikov, ki se jim gre samo za večje število klikov.
Kajti če novinarji zahtevajo svoje pravice, jih lahko tudi bralci – ups. saj bralci sami pokažemo kaj si mislimo o določenih medijih, ki jih bralci množično zapuščajo in jim padajo naklade. Mogoče pa bi morali imeti kakšen urad za zaščito bralcev pred neumnostmi novinarjev!