Zadnje čase, še posebej v času kislic kumaric, opažam da ima fotograf, ki se podpisuje kot Osebni Arhiv, zelo veliko dela. Sicer se mu pozna, da mu večinoma manjka fotografska kilometrina, da izbira motive/osebe za katere slišim prvič, da so fotke bolj škljocanje, kjer ni pomembna osvetlitev, kjer ni pomembno ozadje, samo da je, pa je ok, vendar ima kljub recesiji neskončno dela.

Namreč skoraj vsak drugi članek je v “določenih” spletnih medijih podpisan z njegovim avtorstvom. Teksti, ki so dodani tem člankom so v stilu – Janez si želi postati surfer, Neža bo šla čez dve leti v azijo, Francelj je najrajši gol, Špela je dobila prstan, Metka rada zapeljuje.
Verjetno je vsem jasno za kateri medij gre, če pa komu še ni, pa naj omenim da taisti medij ne pozna osnov optimizacije spletnih strani in namesto ključnih besed “linka” celotne stavke, ali celo odstavke. In to z modro barvo, ki jo uporabniki očitno več ne prenesejo. Mogoče pa je modra nova rdeča!

Ampak gremo nazaj k fotografu in člankom. Mogoče bi bil čas da se nekaj spremeni tudi na tem področju. Namreč da se v novem zakonu o medijih, ki je v pripravi, določi, da so članki, ki jih pošiljajo “znani ljudje na uredništva” – oz. PR članki tudi temu primerno označeni – kot promocijsko gradivo in katerega bi lahko bralci povsem preprosto preskočili. Namreč močno dvomim, da se da “novinarjem spletnih edicij” iskati informacije o Janezu, Neži, Špeli in še nekaterih “znanih Slovencih”, o katerih se jim verjetno niti ne sanja. Mogoče napačno sklepam, ker sem “jim fovš”, ker so oni znani in slavni!


Zakaj članki kot promocijsko gradivo? Tako kot mora biti označeno oglasno sporočilo v spletnih medijih, tako je čas da se loči novinarstvo od kopi/pejstanja iz mailov, ali pa celo iz drugih spletnih strani, kjer se ne navede vir, niti avtorja fotografij.

Lep primer za to je Marin Medak, ki se je odpravil s kajakom na Zakintos in so mediji povsem mirno pobrali njegovo avtorsko fotko iz njegove spletne strani, brez njegovega predhodnega dovoljenja, ali strinjanja.

Fantje in dekleta, ki se ukvarjate z novinarstvom – tega se ne počne! Če to počnete s fotografijami ki jih najdete na tujih spletnih straneh in jih za večje število klikov objavljate na svojih spletnih medijih in ste prepričani da nihče tega ne opazi, tega NE počnite v Sloveniji, kajti za to se plačujejo odškodnine!

Pa še malce nazaj k osnovni temi. Upam, da tale čas kislih kumaric kmalu mine, da se spremeni zakon o medijih in da se končno spremeni tudi odnos novinarjev do bralcev, oz. odnos lastnikov, ki se jim gre samo za večje število klikov.
Kajti če novinarji zahtevajo svoje pravice, jih lahko tudi bralci – ups. saj bralci sami pokažemo kaj si mislimo o določenih medijih, ki jih bralci množično zapuščajo in jim padajo naklade. Mogoče pa bi morali imeti kakšen urad za zaščito bralcev pred neumnostmi novinarjev!

7 Responses to Foto: Osebni Arhiv in članki v času kislih kumaric

  1. abcd says:

    Zakaj te pa taki piar članki v tujih spletnih medijih ne motijo? :)

    Pa niso označeni. Tudi povzel si jih v preteklosti, celo verjetno kupil produkte na ta račun? :)

    Je bolj problem, da bi morali bit slovenski mediji nad tujimi? Eh, v istem dreku smo, jadrajmo po lastni presoji, tako kot to počnemo v trgovini. Na koncu se vedno potrošnik sam odloči, pa naj bo to posledica reklame, lastne presoje ali pomoči od Boga…

  2. had says:

    @abcd: problem je v tem, da se nasi novinarji zavzemajo za svoje pravice.. mogoce pa je cas, da se tudi bralci zacnemo zavzemati za svoje pravice.. in kloako, ki je plod ukradenih fotografij, izmisljenih zgodbic in vsega podobnega, pocasi zacnemo tudi obravnavati kot kloako..

  3. abcd says:

    Bolj je problem, ker se ne loči plevela od kvalitete. Zavzemajo se tisti, ki so v fohu 10+ let, ki so zaposleni kot novinarji, ki se trudijo že več let in jim dejansko zakonodaja dela probleme takšne in drugačne (dobro utečen kolektiv, menja vlada, odleti odgovorni urednik…ali objavi se en članek, ki ne laska nekemu ministru, odleti uni drugi urednik)…

    Folk, ki piše pop novice nima nobene novinarske kulture. Niso novinarji, so prevajalci v najboljšem primeru. Morajo naštancat 8 člankov dnevno in to je to.

    Žalostno je, da se za pravice borijo zaposleni na Delu in Dnevniku in ti na podlagi 24ur.com in zurnal24.si zahtevaš nekaj, kar pri prvih dveh ne opaziš, da bi te motlo…po drugi strani pa po tem sklepam, da dejansko bereš večinoma študentsko prevedeno pop novjinarstvo, da te toliko moti.

    Jaz te članke uporabljam namesto čik pavze, za mentalni izklop, se nasmehnem “stanju duha” in grem naprej. Podobno, kot spijem cocacolo, ko imam drisko… Vsaka stvar je za neki uporabna. :)

  4. Ah, jaz se ne sekiram, ker ne berem teh zgodb. Saj se kaj hitro pokaže, kater blog ali portal je vreden branja na dolgi rok, kdo se trudi in producira kvaliteto. Tistim, ki samo reciklirajo itak pada bralstvo in kliki, onim, ki pa se trudijo s svojimi idejami, pa itak narašča. Včasih je dobro malo ugasnit računalnik in it na zrak :P

  5. markopigac says:

    Saj si lepo spisal ta zapis, vendar pa imam pri tem dva vprašanja:

    če se ne krade – zakaj potem ti kradeš iz youtubea?

    če se ne posega v zasebnost – zakaj ti posegaš v zasebnost? (recimo fotke iz plaže v US?)

  6. markopigac says:

    Predvsem ta dvoličnost me zanima, ker smo ravno v času kislih kumaric :)

    Aja, pa še to – PR članki – ali lahko trač revije preživijo brez PR člankov? NE!

  7. had says:

    @marko: youtube tos si preberi.. ne kradem!

    zasebnost? cigavo.. kako pa si preprican, da nimam dovoljenja od teh punc? hmm..

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.