Ko sem včeraj odkril blog zapis z naslovom Fašizem slovenskih estradnikov oziroma 1. slovenski glasbeni kongres v CD-ju na novo odprtem blogu na naslovu http://polnkurac.blogspot.com/, sicer dolg 7 strani, sem ga prebral “na eks”.

Njegov avtor, kasnejše Googlanje in pomoč tviterašev, je pokazala, da gre za Jizaha – ex vodjo Green Dragonsov, glasbenega novinarja in voditelja oddaje na Radiu Študent, ki ima Myspace Profil, Twitter profil – JizahDaFunk, itd..

Na blogu ima zapisano (vir):

POLN KURAC ima poln kurac sprenevedanja v slovenskem zabavljaštvu. Vseh obrazov dvojne morale, oportunistov, ljudi, ki le grabijo denar, ne ponujajo pa nikakršne kreativnosti. Dosti je bilo, potrebno vas je počasi ustaviti. Razkrival bom ozadje delovanja SAZASa, farse slovenskih “kulturnih” prireditev, estradnega ritolizništva in se ukvarjal s televizijskimi programskimi ter ostalimi floskulami… pa še kaj drugega. Zakaj? Ker imam vsega poln kurac.

In zakaj me je njegovo pisanje tako pritegnilo, da sem ga delil/ga delim z vso zainteresirano javnostjo?


Pred časom sem se z zapisom Osnutek predloga novega zakona o medijih – manj slovenske glasbe na radiu in televiziji obregnil ob zahteve Glasbenega foruma, ki bi rad 50% slovenske glasbe v etru radijskih postaj.

Pred dnevi so imeli svoj prvi kongres v Cankarjevem domu, kjer so “glasbeni” izvajalci glasno skandirali vsaki zahtevi, ki jo je Glasbeni forum izrazil (vir). Vendar vsaka zgodba ima dva konca. Enega smo videli na sami prireditvi, oz. na posnetkih, drugega pa ni imel nihče možnost predstaviti, kajti Nikolovskemu so prepovedali kakšno komentiranje, oz. vprašanje na samem kongresu. Le zakaj, bi se človek vprašal?!

In v tej situaciji je prišel zapis Jizaha kot naročen. Namesto suhoparnih treh zahtev, ki jih ima Glasbeni forum do ustvarjalcev novega Zakona o medijih, je Jizah spesnil “epsko” pesnitev, ki obsega 7 strani in razlaga detajle in podrobnosti, ki jih večina od glasbenih ustvarjalcev niti ne opazi, oz. ne pozna. Resnično me zanima, če bom doživel odgovor Glasbnega foruma na Jizahov zapis?

Par izsekov iz njegovega odličnega zapisa:

Borci za uveljavitev kvote očitno sploh ne poslušajo komercialnih radijskih postaj, saj bi sicer ugotovil, da se ŠE NIKOLI NISMO NAPOSLUŠALI tako pocenskega zvočnega enoumja, zavitega v smetenje.

Podpovprečneži skriti za kvotami so svoj kruhoborski denar dobivali z vrtenjem domorodne muzike v nočnem terminu, sedaj pa poskušajo braniti čast navidezne iskrenosti, drznosti, drugačnosti in ustvarjalnosti.

Kvote so same po sebi ena velika nedemokratična žalost. Kmalu bodo filmarji udarili, da hočejo 50% slovenskih filmov, ki jih nihče ne gleda, literati bodo zahtevali 50% slovenskih knjig, ki jih žal berejo redki, avtomobilska industrija pa bo zahtevala 50% slovenskih avtomobilov, ki – ups – ne obstajajo.

Pa bodi dovolj. Celoten zapis je na voljo tukaj – http://polnkurac.blogspot.com/

Če bo Glasbeni forum dosegel 50% slovenske glasbe dnevno na radijskih postajah, bi bilo smiselno začeti pobirati podpise za referendum proti “enoumju” v glasbi. Smo v EU, kjer velja prost pretok takšnih in podobnih zadev! Ampak očitno so naši glasbeniki nad vsem tem in za njih ne veljajo ista pravila kot za ostale.

Tudi poslušalci imamo možnost izbire, kajne? 400 podpornikov Glasbenega foruma proti poslušalcem radijskih postaj? No ja, stvar je preprosta. Naj delajo naši glasbeniki tako kvalitetno glasbo, da jo bomo sami poslušalci zahtevali in naj se rajši ukvarjajo s kvaliteto glasbe, kot pa s kvotami, o katerih vedo samo to, da bodo dobili manj denarja!

15 Responses to Jizah na blogu Poln Kurac o slovenskih glasbenikih in Glasbenem forumu

  1. Davorin says:

    @Had … še vedno nimaš prav. Na slo glasbeni sceni je dosti kvalitetne glasbe, ki pa ne pride do uporabnikov. Ne poznaš. V bistvu nimaš pojma. Če bi poznal, bi jo spodbujal, tako pa ne.

  2. had says:

    @davorin: jebiga, nimam pojma.. ne poznam..

    ce so to argumenti, s katerimi se poskusa doseci spremembo zakona, potem drzi vse zgoraj zapisano..

    imam pa lahko svoje mnenje, kajne? ah, kje pa.. ne smem ga imeti, ker nimam pojma o glasbi..

    vidis.. ravno to je klec vsega problema.. namesto da bi se iskala resitev za izboljsanje celotnega problema slovenske glasbe, se postavljajo zahteve.. v bistvu se grozi..

    ampak ocitno poslusalci ne smemo imeti svojega mnenja, ker se ne spoznamo na kvalitetno glasbo.. in je to nas problem, da kvalitetni izvajalci ne znajo kvalitetne glasbe posredovati ljudem??? wtf.. ce bi se komu slo za glasbo in ne za denar, bi bilo vse skupaj povsem drugace.. kajti obstaja cel kup odlicnih bandov, ki niso bili se nikoli predvajani na radijskih postajah, pa delujejo ze leta in uzivajo v tem kar delajo.. ce bi to delali zaradi denarja, bi bilo verjetno precej stvari precej drugacnih.. to je poanta vsega.. denar..

    me zanima kdo je “sponzor” glasbenega kongresa.. lahko dobis ta podatek :)

  3. DJ says:

    Mene predvsem moti, da se na podrocju glasbe in medijev prikrito vse bolj intenzivno oblikuje “jugoslavija”, folk pa tega bodisi ne vidi bodisi mu je vseeno. Kar sem uspel na hitro preposlusati novejsih slovenskih komadov, sem najprej (t.j. preden se je zacelo besedilo) imel obcutek, da bo to “en komad v srbohrvascini ali bolgarscini”. :S Po drugi strani so slovenski komadi, stari 15 ali vec let, definitivno bolj slovenski – ali, ce hocete, “srednjeevropski”.
    Jaz bi se raje nad tem zamislil. Ce “jim” se tu uspe, kot jim je pred 150 ali vec leti na podrocju jezika (in ravno mediji in glasba danes najbolj oblikujejo “kulturni prostor”), potem je bila osamosvojitev zaman in “Staroslovenci” bomo vse bolj v manjsini.

  4. had says:

    @dj: precej bolj tehten razlog je tale tvoj, kot pa tisti hocemo 50% nase glasbe.. tole ima svoj point..

    vendar se bojim, da je to sizifovo delo.. namrec kaj je slovenska glasba, ki naj bi bila v tej kvoti? delo slovenskega izvajalca? glasba v slovenskem jeziku?

    kaj pa ce naredi slovenski izvajalec komad v angleskem jeziku, ali hrvaskem, ali pa celo grskem?

    ali pade v kvoto? ce padejo v kvoto samo slovenski izvajalci z avtorskimi komadi v slovenskem jeziku, potem odpadejo vsi “alternativci”, “metalci” in kar je se podobne scene, ki nekako ne morejo peti v slovenskem jeziku in jih povsem razumem..

    jeba je vse skupaj.. ce bi se nasel glasbenik, ki bi delal komade, kot so bili pred trideset leti, bi ga poslusalci (starejsi predvsem) poslusali in ga zahtevali.. sodobne glasbe, ki je bolj kot ne sama sebi namen, pa itak steka samo omejeno stevilo ljudi :(

  5. Anonymous says:

    Jizah na RŠ ni špiker, pač pa voditelj oddaje in glasbeni novinar. Samo v vednost.

  6. had says:

    @Anonymous: hvala za popravek.. sem popravil v tekstu..

  7. Ankor says:

    Saj Zaklonišče prepeva tudi niso hoteli vrteti. Med slovensko glasbo ne ker so pesmi v hrvaščini, med tujo glasbo pa ne ker so ‘momci’ Slovenci.

  8. ZonPjer says:

    Jizah, vodja Green dragonsov?! Ne me basat. 10 pik dol, če to drži. Ampak ne morem verjet…

  9. McFly says:

    Ankor: so pa zato Plavi Orkestar vrteli med slovensko glasbo, ker je Loša po državljanstvu slovenec.

  10. @Davorin: Had je konzument glasbe in ima pravico, da napiše svoje mnenje o tem, kaj mu je všeč in kaj ne. In pravico, da izrazi svoje mnenje bi tudi moral imeti Nikolovski, pa so mu jo zavrnili. To in zahtevek po kvotah (vsiljevanje) dejansko sta fašizem, kot je napisal Jizah.

    Teorija o fašizmu in kulturi (iz Angleščine, izsek):

    “Fascists reject and resist the autonomy of cultural or ethnic groups who are not considered part of the fascists’ nation and who refuse to assimilate or are unable to be assimilated. They consider attempts to create such autonomy as an affront and a threat to the nation. Fascist governments forbid and suppress opposition to the fascist state and the fascist movement.” [Vir]

  11. Anže says:

    @Davorin, Had ima ravno toliko pravice komentirati to temo kot ti in jaz. Ravno mi smo tisti, ki potem to jajce v obliki povprečnih melodij domače izdelave trpimo na radiu ko ga hočemo poslušat zvečer. Res je, obstaja ogromno kvalitetne domače glasbe, ampak jo na komercialnih radiih poslušalci zahtevajo, ker jo slišijo in jo hočejo. Poglej malo lestvice in poslušanost, bunijo se najbolj tisti, ki jih ne vrtijo.

  12. Manuela says:

    1. Had se strinjam.
    2. Radio Študent pasivno poslušam včasih v službi – odlična sprememba, me nasmeji.
    3. Ni šans, da bom poslušala bedno glasbo samo zato, ker je slovenska…
    4. Sploh ni debate: bomo nehali poslušat radie, ki nam bodo vsiljevali stvari – izbire je dovolj.
    :)

  13. Piero says:

    Plavi Orkestar so tako kot EKV, El Bahattee in še kdo po slovenski zakonodaji domač izvajalec. Dobre glasbe pa je verjetno res kar precej, s tem zakonom pa se je ne bo zato nič več slišalo.

  14. DJ says:

    Zakaj pa so Plavi orkester, EKV, El Bahate ipd. domac izvajalec? A imajo se vedno SFRJ zakonodajo?
    A potem so tudi Heino, Hansi Hinterseer, Alpentrio Tirol ipd. domaci? Mogoce celo bolj, ker gre za a) EU; b) isto/domaco kulturo; c) s podrocij, ki so v preteklosti bila pod isto drzavo kot Slovenija.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.