Včasih je veljalo, da lepa beseda lepo mesto najde. Ampak ti časi so že zdavnaj minili in verjamem, da nas ima večina probleme s tem, kar sem zapisal že v naslovu tega zapisa – ali res pomagajo samo grožnje in povzdignjen glas, da o kletvicah niti ne govorim?

Ker točno vem kaj si želim, tudi hočem da je izdelek natanko takšen, kot je bilo dogovorjeno. Ne da je “malce” drugačne barve, ker izbrane ni bilo. Ne želim, da je izdelek “malce” drugačne oblike, ker ga je bilo tako lažje narediti in bo vse skupaj izgledalo še precej lepše. Nočem, da je cena končnega izdelka 30% višja od dogovorjene cene, ki je zapisana. In hočem da izdelek dobim v dogovorjenem roku, ne 14 dni kasneje, ker so imeli probleme s strojem in s konstelacijo lune njihove tajnice.

Tole zgoraj so stalnice, ki se dogajajo na vseh področjih naših življenj. Namreč izdelek, ki ga dobiš domov ni nikoli enak naročenemu, oz. tistemu, ki je bil viden/izbran. In potem ti ne preostane nič drugega, kot da zavrneš izdelek in to poveš tistemu, ki ti je izdelek dostavil – čeprav on ni v tem primeru čisto nič kriv. In potem se začne odisejada. Pokličeš “prodajalca” in mu poveš kje je problem, vendar te v naslednjem trenutku želi prepričati, da je tako veliko boljše zate in da je to to!


Ker sprevidiš, da se ga ne bo dalo premakniti, zahtevaš telefonsko številko nadrejenega. Ponavadi ta “grožnja” spremeni situacijo in je “prodajalec” voljan poslušati do konca, vendar s svojimi pripombami, ki prikažejo zadevo v povsem drugačni luči.

Ponavadi v takšnem primeru človeku že popuščajo živci in rdeča lica so nekaj povsem normalnega. Pa vendar, mogoče tudi prodajalec ni nič kriv, saj je on samo prodal zadevo in pobral mere in vse ostalo. Itak se bo on izgovoril na proizvodnjo, ki ne zna brati načrtov in krivdo prevalil na nič hudega slutečega človeka za strojem, ki je samo vnesel podane številke v stroj – vendar do tega človeka bo težje priti in bo vse skupaj “pometeno” pod preprogo.

No go. V takšnem primeru hočem šefa. In naj mi on obljubi in razjasni stvari, zakaj sem dobil izdelek, ki je prekratek 10 cm, drugačne barve in bistveno dražji, kot je bila na predračunu. Seveda šef ne ve točno za kaj se gre, bo pa vse uredil in rešil. Ponavadi takšne obljube ne “pijejo vode”, ampak so samo obljube.

Čez par dni, ko ni ne duha ne sluha o izdelku, se zgodba ponovi / klic / pogovor/ in spet se človek naposluša novih izgovorov in da je skoraj že vse pripravljeno in urejeno. My ass!

Takrat se zgodi natačno to, kar sem napisal v naslovu. Človeka mine potrpežljivost in se začne pregovarjanje, ki se stopnjuje z grožnjami z odvetnikom (le od koga smo se to naučili??) in potem se povzdigne glas in vse skupaj se konča s kletvicami, kjer pošlješ vse skupaj v rit in “skenslaš” naročilo.

Naslednji dan sledi klic, kjer prijazni glas na drugi strani razloži, da imajo naročen izdelek, prave barve, prave velikosti in tudi cene, še montaža bo zastonj in da ga lahko takoj dostavijo!

Kdo sedaj koga nateguje? Torej so grožnje in dretje rešitev za takšne probleme? Kaj pa če bi se to vseeno spremenilo in bi se ljudje držali zastavljenih rokov in obljub, da o pogodbah niti ne govorimo? Ali pa je res potrebno iti na nivo, ki je “pod nivojem človeka”, če se želi karkoli premakniti v tej naši deželi, oz. dobiti izdelek za katerega si “ornk” plačal

6 Responses to Ali res pomagajo samo grožnje in povzdignjen glas, da o kletvicah niti ne govorim?

  1. Matjaz says:

    Ha, ha, dobro napisano. Povsod je prisoten omenjen vzorec. Sam sem se navadil, da je prej ali slej potrebno dvigniti glas, vendar ne vedo in ne povsod. Še vedno obstajajo obrtniki in podjetja, ki ti naredijo točno to kar želiš, se pa najde vedno več takih, ki jih bi moral ozmerjati že na zalogo. Seveda tega ne veš vnaprej.
    Še nekaj “mojih” primerov:
    – res ste rezervirali parkrni prostor v garaži hotela, vendar je že vse polno. Saj je parkirišče na ulici precej cenejše, pa ravno tako varno;
    – ali res hočete te okrasne letvice, saj bi malo silikona izgledalo bolje, no lahko pa greva tudi po letvice (sta jih pozabila);
    – saj se ne vidi, da ni povsem ravno položeno, saj gre za klet;
    – čisto vseeno je, da je varovalka za vtičnico ista, kot za luči, saj ne boste priklapljali cirkularke nanjo;

  2. smoger says:

    Po mojem v tistih najboljših firmah tega ni. Seveda so tudi izdelki dražji.

  3. smoger says:

    My 2 cents:

    1.Vodnoinštaleter se je spomnil in od nekje kar sam prinesel pipe, ‘tuš opremo’ in pol smo rekli, da nam ni všeč, da bomo sami nabavli. Vodoinštalater je izginil. Niti interpol ga ni več našel.

    2.Dobili novo ‘ekipo’, ocvirki:
    – Ma ne, tile rostfraj nosilci za bojler ne bodo padli v oko.

    – A res želite, da razbijemo ploščice na tleh v stranišču? A ne bi blo boljše, da kar damo čez ta nove? Ne, na odtočni cevi školjke se ne bo poznalo.

    Seveda smo pol zamenjali tudi tale dream team. :D Estetika in logika je nekaterim španska vas.

    Ponavadi delajo več projektov hkrati…tebi pošljejo najmlajši kader, brez izkušenj. Šef se igra skrivalnice..do plačila.
    In velikokrat zaračunavajo brez računa. Le zakaj? :D

  4. Manuela says:

    Hm…večinoma ne povzdigujem glasu, ker mene vedno pošiljajo na reklamacije in menjave. Eni trgovci razumejo, drugim kasneje razložijo nadrejeni. In tako se pol zameriš kaki prodajalki (Toko Citycenter), ker te ne jemljejo resno :P Joooj…spat ne morem ;) hihihiihihihi.

  5. Kamenko says:

    Ljudje smo mazohisti. Naredimo, kar je treba, vendar mora biti pot do tega boleča. Mi srečamo v poslu vsak dan koga, ki ne more brez svoje doze.

  6. BBlack says:

    Ah, to so večne štorije. Najbolj nas je podžgala tista z novo centralno pečjo. Na predračunu je bila ena, zmontirali so drugo. Cena je bila veliko višja, s tem, da je že itak šlo za zelo drago peč, nato pa nam je možakar še grozil z batinami, ker smo ga prijazno opomnili na to napako! Res smo se srečali že z vse sorte mojstri, prodajalci…žal pa rezultat težko predvidimo in se tako učimo na slabih izkušnjah.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.