Kaj je generacija Y? Kdo so njeni predstavniki? Kako se obnašajo, kaj počnejo in kaj pričakujejo od življenja? To so bila vprašanja, ki so se mi zastavljala ko sem se odpravil na okroglo mizo DMS: Generacija Y malo drugače, ki jo je povezoval Miha Rejc, na njej pa so sodelovali:

  • Primož Cimerman, igralec pokra
  • Primož Jakin, copywriter
  • Ciril Jazbec, fotograf
  • Mateja Krofl, oblikovalka
  • Primož Zupan, vodja kabineta ministra
  • O generaciji Y se govori precej – to naj bi bila generacija rojena med leti 1982 in 1995 in naslednica Generacije X – kateri naj bi pripadali rojeni med leti 1961 in 1981.
    Dva zanimiva blog zapisa na to temo:

  • Kaj je generacija Y?
  • Generacija Y
  • Najboljši opis generacije Y je bil podan s strani Primoža Jakina – generacija X gre na internet nekaj poiskati, generacija Y pa je na netu.

    No s tem se nekako ne strinjam, kajti samo štirje smo se “čekirali” na Foursquare in sedem nas je Twittalo iz tega srečanja – pa vendar je bilo več kot 200 obiskovalcev! Torej zgornja trditev ne drži povsem, je pa približek podatkom opravljenih za ameriško raziskavo.


    Značilnosti Generacije Y:

    So mladi, bistri in nesramni. Radi delajo, toda nočejo, da delo postane njihovo življenje. Babyboomerji so dali prednost karieri, ta generacija pa na službo gleda kot na vir dohodkov za udobno življenje in preživljanje prostega časa z družino.
    Hočejo fleksibilne službe, telekomunikacijo, možnost polovičnega delovnega časa oziroma možnost odhoda s trga delovne sile, ko je na prizorišču otrok. Cenijo izpolnjeno življenje, saj so ob dogodkih 9/11 spoznali, da je življenje kratko.

    In v tej smeri je šla tudi včerajšnja debata. Priznam, sam se počutil malce starega in predvsem je moje dojemanje nekaterih stvari precej bolj realistično in kruto. Se pozna, da ne pripadam generaciji Y, niti generaciji X, ampak sem pripadnik generacije Lost in Space.

    Zanimivo je bilo poslušati predstavnike te generacije kako se vidijo leta 2025 – eden bo letel na relaciji London-New York in delal za največje naročnike, drugi bo živel na svoji jahti, …. Strinjam se, želje vsakega so, da najde službo v kateri uživa in je hkrati to njegov hobi! Ampak življenje ni vedno samo svetla stran – mogoče bodo do teh spoznanj še prišli. Vendar je lepo slišati njihovo “nahajpanost” s trendi in povsem drugačno dojemanje stvari – primer je bila izjava o poplavah “sem se pridružil skupini na FB-ju” in to je bila rešitev tega problema.

    Od vseh prisotnih, se mi je zdela še najmanj “pripadna” generaciji Y oblikovalka Mateja Krofl, ki ne verjame v splet, oz. ji te tehnologije niso tako blizu – ne moreš kupovati obleke preko spleta?? In ko je bilo govora o propadanju tekstilne industrije, je pozabila da naše “firme” niso nikoli ponujale dodatne vrednosti svojim izdelkom – kar je v razvitem svetu prepogoj da bo stvar uspešna in bo zaživela.

    V končni fazi sem se najbolj strinjal s strokovnim gostom, dr. Zoranom Milivojevićem, psihoterapevtom in transakcijskim analitikom, ki je vse skupaj predstavil iz meni bližjega aspekta.

    Je pa res, da me je malce strah generacije Y, kajti njim ni pomembno nič drugega, kot oni sami! Ali sem staromoden? Star? Betežen?