Pred parimi dnevi sem dobil anonimno elektronsko pošto, o Mobitelovi oglasni kampaniji Velik si, kolikor imaš veliko srce, ki je na žalost obstalo v “spam” mapi. In včeraj zjutraj, ko sem čistil to mapo, sem opazil sporočilo, ki mi ga pošilja N.N.:
Had,
Ali je družbeno odgovorno, ko podjetje nameni 20.000 evrov za pomoč otrokom? Kaj pa, ko za to, da vsej Sloveniji pove, kako veliko srce ima, porabi vsaj pol milijona evrov? Kje je tu družbena odgovornost? Samo snemanje jih je sigurno stalo več, kot pa so dali za otroke… Koliko jih je šele stala agencija in zakup medijev.
In ker mi vsak dan perejo možgane na vseh možnih kanalih, jim začenjam verjeti, da so res družbeno odgovorni. Pa čeprav so mi pred tedni krepko navili svoje cene. Mogoče bi bilo bolje, če bi se zavedali, kako velik si šele, če daruješ, in tega na veliko ne oglašuješ. Za koga gre, verjetno že veš, če ne pa je tu serija oglasov:
In zakaj ti sploh pišem? Ker ne vem, ali sem edini, ki v tem vidi problem.
Oprosti mi, ker želim ostati anonimen.
Ok. Jasno mi je, da se oseba noče izpostavljati z imenom in priimkom, kot tudi to da mi želi dati vzvode za zgodbo, ki je zanimiva. Sam sem sam precej veliko nasprotnik Mobitela, oz. ga veliko bolj kritiziram, kot hvalim (ups, kdaj sem ga sploh nazadnje) in pred časom sem vrtel Simobilove oglase, je bilo tole kot naročeno zame in moje bralce. Na prvo žogo.
Ko sem včeraj prebral elektronsko sporočilo, sem najprej pomislil da me nekdo testira – da bo videl, kaj naredim, če takšno zgodbo servirano dobim. Ali bom skočil nanjo, kot to naredijo “novinarji” resnih medijev ali jo bom preskočil. Kot sem že omenil na začetku zapisa, je bil problem, da je ta pošta ostala v “spam” mapi. Sicer bi verjetno pisal povsem drugače, kot pišem zdajle.
In potem sem zagledal članek o tej zgodbi:
Članka se začneta:
Aha, v tem grmu tiči zajec. Torej nisem bil samo jaz prejemnik anonimne elektronske pošte, ampak je nekdo prav pošteno dobro poskrbel da se o tem piše in govori (ženska?, moški?). Predvidevam da si Mobitel sam ne bi šel delat “negativne PR kampanje??” in da je to posledica nečesa drugega.
Konkurenco, Simobil, lahko eliminiram, ker močno dvomim, da bi šli sami v takšno zadevo, ker tudi sami prakticirajo donacije pri Žuru z razlogom. Da o MIK Celje, ki pelje otroke na morje, niti ne govorim.
Torej je krivec za tole nekdo drug. Kdo? Nepomembno. Vsaj zame. Itak bo čas pokazal, kdo stoji za tem. Mi je pa zanimivo, da moj blog tretira kot medij, ki ima dovolj velik doseg in preko katerega se da “na nepravilnosti” pri tej kampanji opozoriti svoje bralce.
Vendar moje mnenje o kampanji je precej drugačno. Zapis je v draftu že sedem dni, sedaj pa doživlja premiero. Objavil ga nisem, ker sem si želel pofotkati vse “jumbo” plakate ob cestah, ker se mi zdijo fenomenalni.
Mobitel – oglasna kampanja Velik si, kolikor imaš veliko srce
Pred parimi dnevi sem videl nov Mobitelov oglasov – Velik si, kolikor imaš veliko srce – ki se mi zdi fenomenalen. Sam oglas je narejen v meni všečnem slogu, kot so bili nekoč oglasi za Mobitel, ki jih je delala Agencija 41. Še bolj pa sem bil presenečen, ko sem videl jumbo plakate in oglase v tiskanih medijih – končno je nekdo namesto fotografije (po možnosti stock), ilustracije, ali česa podobnega, vzel risbo in naredil precej velik presežek na tem področju. Kljub temu da se še vedno vidi kdo so glavni protagonisti (naši vrhunski športniki) te akcije, se lahko z njimi poistovetimo čistvo vsi uporabniki Mobitelovih storitev. Ja, oglasna kampanija je odlična. In končno ni usmerjena v prodajo, ampak je “image” kampanja s pridihom dobrodelnosti!
Športniki Petra Majdič, Primož Kozmus, Peter Mankoč, Uroš Zorman, Robert Kranjec in Jure Zdovc so skupaj nabrali 2.000kg soli in Mobitel je dal za vsak kilogram soli 10€, kar pomeni, da je Mobitel namenil za otroke 20.000€.
In spodaj bi morale biti fotografije plakatov, ki pa jih še nisem uspel narediti. Pridejo nekoč kasneje, ker me je prehitela ta elektronska pošta in obveščanje o tem, kako družbeno neodogovoren je Mobitel. No ja, to pač ne drži, ampak nekdo je prav pošteno naredil vihar v kozarcu vode! Verjetno je bil to namen, kajne?!
Had, kako dobro si to naredil: Dva članka v enem. Pogledam feed in vidim 1 update na tvojem blogu. In pol berem in vidim, da je še en v samem postu. Ne vem, ali delaš “inception”, sam ti si medij, ki da dvakrat več kot ostali :-D Ni čuda, da se te izposodijo za take akcije :-P Dobro speljano in tudi drugi članek me je spominjal na konec v “Šestem čutu” :-)
Zadnje čase opažam, da smo res ovčke ki nas pelje okoli vsak ki ima 5 minut časa (in kaj zaledja al denarnega al političnega…). Mislim, da komaj sedaj vstopamo v pravi brezobzirni kapitalizem in komaj sedaj prihaja vsa tranzicijska svinjarija na površje. Porabit pol miljona za to, da se pokažejo kako so dobrodelni v dobrodelne namene pa podariti 20k evrov je le en od dokazov. Svinjarija!
Kakor se vzame. Nikakor na zagovarjam Mobitela, ampak možnost bi bila tudi: dati pol mio € v image kampanijo in nič v dobrodelne namene …
Zanima me, koliko stane ta sol. A da teh 10 € pravzaprav kupec ali res Mobitel?
Bolje, da dajo nekaj v dobrodelne namene kot pa, da samo zagorijo za oglase. Oni bi tako ali tako ta denar porabili za oglaševanje, pa so ga še malo dali v dobrodelne namene.
Je to res risba al je bil uporabljen ps in njegovi filtri?
Glede zapisanega pa… Se strinjam z Ano in Domnom.
@tea: zdajle si me pa dobila.. men deluje kot narisano?? ojej :)
Po vsej vrjetnosti je to fotografija preko katere so “vrgli par filtrov”
@sqjam Tudi jaz tako mislim :)
Jaz sem šel računat, koliko pomeni 20.000 € glede na prihodke Mobitela. Če sem prav izračunal, je Mobitelova donacija tako, kot če daš z mesečno plačo 1000 € v dobrodelni namen 50 centov, za oglaševanje pa zagoniš 13 € (več tule).
Ker naj bi Mobitel dal letno nekajkrat več denarja za dobrodelne namene (jaz sem pri izračunu letne prihodke v višini čez 400 milijonov delil z 12), potem je rezultat lahko še bistveno slabši in na nivoju morda 10 centov.
No v glavenem me take dvolične zadeve zadnje čase precej raz****ijo…mogoče bi moral bit malo bolj flegma ;)
Fotografija ni Photoshopana. Zadevo je narisal ilustrator Blaž Porenta, ki je med drugim zaslužen tudi za naslovke Siddhartinih albumov, vsaj zadnjega.