Mobilne spletne strani – iPad verzije slovenskih medijev

Marca sem v zapisu mobilne spletne strani operaterjev mobilne telefonije obljubil, da bom pogledal kako je s spletnimi stranmi naših medijev. In sedaj je čas, da izpolnim obljubo in da pogledam kakšno je stanje, oz. kako izgledajo spletne strani na iPaduDnevnik, Delo, Siol, 24ur, Zurnal24, Vecer, RTV Slo, Finance in had.

Pogled na “iPad verzije” spletnih strani je zanimiv. Slovenskim medijem je očitno vseeno s čim “surfajo” njihovi bralci, oz. jih ne zanimajo “marginalci” – (ni me zanimala iPhone verzija spletne strani, niti me ni zanimala lastnoročna izbira mobilne verzije) – tole so rezultati odpirana spletnih strani medijev na iPadu:

  • Dnevnik – video posnetki niso vidni, prav tako flash oglasi (super)
  • Delo – video posnetki niso vidni, prav tako flash oglasi (super)
  • Siol – video posnetki niso vidni, prav tako flash oglasi (super)
  • 24ur – video posnetki delujejo, ni flash oglasov (super)
  • Zurnal24 – video posnetki niso vidni, prav tako flash oglasi (super)
  • Vecer – ima narejeno spletno stran namenjeno Samsung Tabu – ki pa se pravilno prikazuje v iPadu in brez odvečne “nesnage”
  • RTV Slo – prikaže PDA verzijo mobilne strani, vendar video posnetki niso vidni
  • Finance – stran brez oglasov je prav super, video posnetkov ne objavljajo
  • had – vsebina prilagojena iPadu, oglasov itak nimam, videoposnetki pa so embedani iz YouTuba
  • Klik za celotno galerijo iPad verzije slovenskih medijev
    ipad verzije


    V tujini so spletni mediji veliko bolj odzivni na novosti – Showcase Of Apple iPad Ready Websites, pri nas pa je vse to skupaj vzeto precej z levo roko. Drži, številke uporabnikov iPadov (oz. podobnih zadev) so zaenkrat majhne, vendar s prihodom Samsung Taba, ki ga bosta ponujala oba mobilna operaterja, se bo tudi to začelo spreminjati.

    Mogoče pa je to zgoraj tudi pokazatelj, kako tretirajo svoje bralce naši mediji – namesto da bi nam dali “cukrčke”, naredili aplikacije za lažje branje člankov, se mi zdi da je na straneh že več oglasov, kot pa same vsebine. In še tista vsebina ki je na strani, je problematična, ker nikoli ne vem ali je to plačan “PR članek” ali pa je res avtorska vsebina novinarja.

    Če koga zanima kako se WordPress prilagodi za iPada – najbolj preprosta zadeva je vtičnik za wordpress – WPtouch Pro (cena 29$). Ima cel kup dodatnih možnosti in nastavitev in deluje tudi na ostali iNapravah, prav tako pa podpira user agente: ipad, kindle, iphone, ipod, aspen, incognito, webmate, android, dream, cupcake, froyo, blackberry9500, blackberry9520, blackberry9530, blackberry9550, blackberry9800, s8000, bada….

    1. Ker ima iPad odličenn browser, je zelo moteče, da te pri RTV SLO enostavno prestavijo na mobilno verzijo, brez da bi lahko šel na navadno, ki bi bila verjetno čisto ok berljiva.

    2. @jm: to drzi, vendar bi morali imeti urejene tudi videoposnetke, tako kot ima to urejeno 24ur.. rispekt za to – ker se da pregledovati vsebine tudi na ipadu..

    3. Mah, pri teh zadevah zelo hitro naletiš na cost/benefit težave. mislim, po eni strani nima smisla, da se jajcaš zaradi tistih par %. Po drugi strani pa se je treba zavedati, da ta procent vstrajno narašča (pa ne zgolj zaradi jabolčnika), in da imaš recimo lahko za VSE video enkodiran v H264, ki je za povrh še boljši od kalsičnega za flash. In potem imaš pač le dva playerja.

      Jaz osebno se sicer požvižgam na večino videov na katerikoli strani. Moj primarni način srkanja informacij na webu je torej izgleda branje (pisni del), kar pa niti pod razno ne pomeni, da so vsi uporabniki enaki.

    4. Ali sploh vemo, koliko je v SLO trenutno iPadov? Za tisoč ali manj naprav se sploh nima smisla truditi, vsaj po moje. Sem pa na nekaterih predstavitvah opazil, da je blazno trendovsko reklamirati, da tvoja spletna aplikacija dela tudi na iPadu. Potem pa vprašaš, WTF je pa drugače na iPadu kot kje drugje v brskalniku, pa se izkaže, da samo malo priredijo grafični vmesnik.

    5. Roko na srce, pri nas mediji še desktop websiteov nimajo poštimanih na nivoju. Kot bi bili ves čas v pričakovanju magičnega preobrata, kjer bomo na enkrat vsi plačevali za vsebino. Do takrat pa se z webom ne splača ukvarjati nič več, kot pa prinesejo bannerji. Dam roko v ogenj, da bi uprave (slovenskih) medijev v roku enega tedna investirale v karkoli bi jim svetovalci za digitalni marketing svetovali, če bi lahko zagotovili, da bo raja končno spet plačevala. Ampak to je že komplet druga debata …

      Se strinjam z (jm) glede cost/benefit oz. ROI. Vsakič znova se v podobnih debatah spomnem izjave cehovskega kolege Borje J., ki je problem kure in jajca rešil z “če ne obstaja vsebina za nov flash player ne obstajajo uporabniki, ki bi ga imeli instaliranega”. Mislim, da je zadeva prenosljiva na katerkoli arhetipski problem novih tehnologij in vprašanja ali se splača investirati v njih.

      Kumulativno gledano je jasno, da bo mobile dostop do podatkov na webu prehitel desktop. Tranzicija pa bo znova boleča in povzročila izumrtje določenih vrst dinozavrov. Bolj kot sam iPad in tablice je žalostno, da ob vsem razmahu inteligentnih telefonov (tudi pri nas), nihče zares ne razvija za ta trg. Omenjeni plugin sicer zgleda zanimiva rešitev, ki bi/bo pravzaprav moral postati standard na vseh “publishing platformah”. Vendar sta oblikovanje in razvoj spletnih mest/aplikacij naslednje generacije, ki bodo omogočale dobro uporabniško izkušnjo na še večjem asortmaju naprav in platform, veiko bolj kompleksen problem od instaliranja plugina.

    6. Sem danes na LJ maratonu opazil oglase, da naj bi “DELO prihajalo na iPAD”… Me zanima kaj se bo izcimilo iz tega… Oz. bolj me zanima, ce lahko za narocnike fizične izdaje ponudijo branje vseh člankov v polni verziji, in po možnosti offline… ja, sanja svinja kukuruz… Doslej za Delo je bila meni še najboljša aplikacija casopi.si, vendar so na Delu “luknjo” v dostopu do pdfjev hitro zaprli… :-(

      Sicer pa… za 24ur je tudi aplikacija iPhone/iPad…

    7. http://dne.enaa.com/Gadgeti/Gadgeti/Joze-pozen-iPad-mi-smo-pripravljeni.html

      http://www.dsavic.net/2010/10/12/slovenski-mediji-in-ipad-gremo-lahko-se-nizje/
      http://www.dnevnik.si/objektiv/vec_vsebin/1042397542

      doma imam krasen AppleTV, a kaj ko stanujem na napačni strani luže :-(
      kot so že pametnejši od mene izpostavili, je manjko vsebine in dokler je ne ni, se nakup racionalno ne izplača
      izgleda, da finančni model omogoča zaslužke, ko Delo in Finance razvijata svoji iOS aplikaciji, prodaja iPada v Sloveniji pa ne teče skozi uradni kanal
      Dnevnik naj bi se zato odločil raje za Galaxy Tab, ki ga bo lahko tudi tržil oz. subvencioniral
      da bomo pa priča dodani vrednosti vsebine, glede na nove nosilce, pa lahko samo sanjamo
      ne bom ponavljal, kar je recimo že pred menoj zapisal natan

      ko bo tudi pri nas šibal nakup muzike, knjig, izposoja filmov … bom pa tudi sam kupil iPad

    8. jm: tud men gre na jetra, da mi ipad browser obravnava kot vsak navaden mobitel.
      Sem pa našel workaround, imenuje se Dual Browser, ki je v osnovi browser, ki ponuja ogled 2eh strani naenkrat (nič posebnega torej) ampak med drugim tudi izrisuje navadne strani in ne mobilnih. Vejretno obstaja še kakšen ampak nisem iskal naprej… se pa da!
      Mi je pa žal, da ne morem gledat posnetkov na rtvslo.
      Se pa tudi strinjam z Onyxom, da je verjetno iPadov premalo, da bi se izplačalo trudit.

    9. Kot je videt tudi ta stran uporablja wordpress vtičnik za mobilno verzijo. Je možnost da prikaže desktop različico za tiste ki to želijo?

      1. tole ni mobilna verzija, ampak je responsive sajt, ki prilagodi velikost napravi s katero prisurfas na blog :)

    Komentarji so zaprti.