Pred parimi dnevi so na Dnevnikovi spletni strani zapisali:

Dnevnikov objektiv bomo odslej na spletu objavljali z zamikom. Od jutri dalje uporabnikom našega portala vsebine Objektiva ne bodo več dostopne v SOBOTO, pač pa v PONEDELJEK, torej dva dni kasneje.

Očitno se pri Dnevniku niso odločili za plačljive novice, kot je to naredil Pozareport in PopPlus, ampak so izbrali “zamaknjen model”, ki pa se mi v časih interneta ne zdi privlačen. Žiga Turk, bivši minister, je ta “projekt” poimenoval Predvčerajšnik in zapisal tudi par slabosti, ki jih lahko ta poteza prinese.

Razumem, da so informacije “zlato”, oz. da imajo svojo ceno, če so to informacije od katerih ima človek korist, oz. ki mu lahko pomagajo pri dobičku. Razumem tudi da ljudje plačujejo za to, da berejo “rumene novice”, kjer so zraven objavljene paparaci fotografije in so te informacije ekskluzivne.


Dnevnikov Objektiv je precej ekskluzivna zadeva, ki jo bo sicer še naprej mogoče brati na Samsung Galaxy Tabu, če ste naročnik Dnevnika, vendar na spletu boste lahko brali članke šele v ponedeljek.

Moje laično mnenje – Dnevnik zaradi tega ne bo prodal več izvodov sobotne izdaje Dnevnika, katere del je tudi Objektiv. Mogoče bo Dnevnikovo spletno stran obiskalo manj obiskovalcev, ko bodo odkrili to zadevo. In v ponedeljek stvari, zapisane v sobotnem Objektivu, ne bodo več tako zanimive. Namreč v tem času so pomembne ure, ko je informacija še sveža – no, tukaj ima sicer Objektiv eno prednost – ne prodajajo “novic”, ampak so v njem kolumne, komentarji, ki pa imajo malce daljši rok trajanja kot novice. Prav tako pa je še ena stvar na strani Dnevnika – med vikendom pade število obiskovalcev na spletnih straneh (odvisno sicer od tematike) in ker Dnevnik ne izzide ob nedeljah, je padec prometa lahko precej zanemarljiva številka.

Resnično me zanimajo številke, ki bodo posledica te Dnevnikove odločitve – tako število prodanih tiskanih izdaj Dnevnika, kot število obiskovalcev – ampak sam močno dvomim da se bo prvo “dvignilo”, drugo pa “padlo” – status quo, s tem da se je naredila najmanjša možna škoda!?

12 Responses to Dnevnik na svoji spletni strani spreminja “novinarstvo”

  1. Poslovni urip pravi:

    Dnevnikov objektiv ima kvalitetne vsebine in 2 dni zamika vseeno ni taka škoda, saj to niso dnevne novice, ki bi zastarale čez noč. Tisti, ki si pač ne morejo privoščiti kupovanja časopisov bodo pač lahko na internetu prebrali te članke 2 dni kasneje. Isto ima Mladina in vedno ko jo pozabim kupit skočim prebrat na internet – pa ima teden zamika.

  2. Joker pravi:

    Haha, zdej bodo pa že vsi postal plačljivi, al pa zamik…., ma dejte no lepo vas prosim; sej 3/4 kopirajo tuje vire…, me prav zanima koliko upada je sedaj na 24 kur

  3. markopigac pravi:

    Tudi Večer je prešel na plačniške članke. Pustijo ti le 20% članka za ogled, ostalo je treba plačati. Kar me je precej užalostilo, saj so bili ravno oni, še pred kratkim, največji zagovorniki interneta.

  4. Joker pravi:

    Kar naj, bomo pa tuje vire brali, pa še vedno se bo našla zastonj alternativa, nimajo dovolj zaslužka od reklam..

  5. Gre za trend katerega je obširno začel madoff in je neizpodbitni trend v spletnem svetu. To je šele začetek zapiranja vsebin. Bomo pa več brali na blogih ali FB, kjer bodo pisali ljudje direktno na lokaciji dogajanja – ne vem zakaj bi bral preko novinarja, ki najbrž ve še manj od vpletenih ljudi.

  6. Kamenko pravi:

    Po mojem mnenju se ne bo nič spremenilo razen morda premik enega dela spletnega obiska iz sobote na ponedeljek. Odločitev ne rešuje Dnevnikove težave, zgleda pa, kot bi na Dnevniku testirali, kako daleč lahko gredo. Nekateri mediji so iz prve skočili naprej, Dnevnik se je odločil za bolj mišje korake. Vprašanje je, če bo iz reakcije bralcev dobil dovolj pametnih informacij za nadaljnje odločitve.
    Mogoče je pa čas za pravi spletni medij, ki okrog sebe zbere najboljše (samostojne) kolumniste, enega genija urednika in vso vsebino ponujajo plačljivo. Na sveže, na novo, brez delanja izjem.

  7. Kricac pravi:

    Nau bistvene razlike. Objektiv je tednik. Če bo na voljo dva dni pozneje … so what. Ne bojo pa nič več časopisa zato prodali …

  8. ines drame pravi:

    POP TV plačljivo tudi za oddajanje ta hip v živo. prosto dostopno pa marsikaj zapisanega. Dnevnik in Delo naročniško – nekatere zadeve s časovno zamudo; vmes pa tudi kak video kar zastonj. Medijska tehno tranzicija bo vodila čez čudne trenutke: na spletnih straneh TV znamk bomo brali, na straneh časopisnih (in rafijskih! Val202) gledali….
    ČAkam kakšnega ponudnika plačljivega medijskega PAKETA! Da izberem, kaj hočem redno dostopno za neko paketno ceno in da se ne ubadam spet z urejanjem vsakega dostopa posebej. grrr urejanjem

  9. hs pravi:

    Mah, edini “kolumnist” (je namreč ljubiteljski), ki ga je res vredno brati, je Shaman. Glavno, da je še naprej prosto dostopen na linku. Tako lucidnih in neposrednih avtorjev pač zlepa ne najdeš. In poleg tega dostikrat lucidno napove, kakšne nebuloze bosta v svojih rdečih tabloidih napletla tovariša Markeš in Miheljak

  10. markopigac pravi:

    Kamenko, se popolnoma strinjam!

  11. Za hitre aktualne novice imam Twitter, za zanimive članke berem tvoj blog in vse je zastonj, jupi! Te poteze mojega življenja (in denarnice) ne bodo prizadele. Sam če boš pa še ti zamikal, pol pa pridem v Zagorje protestirat :-P

  12. jadrnice pravi:

    Lahko bi pa uvedli mešani model. Če želiš informacije takoj na internetu plačaš, drugače jih dobiš z zamikom brezplačno.
    To je bolj popularno za hitro spreminjajoče zadeve (v Ameriki že uporabljajo za informacije o delnicah), ne vem pa kako bi se obneslo pri Objektivu, ki je res pregled tedna.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.