Beseda kuga se v Zasavju pomeni kaj. Je pa tudi malce neposrečeno ime, v Sloveniji, za avto – Ford Kuga. Model, ki ga imam jaz sedaj par dni na testu – v upanju, da najdem štirikolesno “žival”, s katero bom lahko pozimi brez problemov prišel po snegu do doma, je model 4×4, z opremo Titanium – 2.0 TDCi in 100 kW, z ročnim, šest stopenjskim menjalnikom, usnjem in vsemi ostalimi pritiklinami, ki sodijo v tak avto.

Kuga s svojimi 136 konji in pogonom na vsa štiri kolesa je poskočen avto, s katerim se da uspešno manevrirati tudi po mestu in parkirati, s pomočjo parkirnih senzorjev v vsako “luknjo”. Za razliko od Nissan Juke-aje Kuga zelo stabilna pri višjih hitrostih in občutek, da se vozim varno, kljub zasneženi cesti včeraj zvečer na poti po avtocesti iz Ljubljane, je bil zelo dober.

Oz. z drugimi besedami – zvečer sem se v klanec proti domu peljal povsem varno in “na izi” – vmes sem se parkrat ustavil v klancu in poskusil kako dela 4×4 pogon – oz. da sem bolj natančen AWD pogon, ki se vklaplja po potrebi. Sneg, približno 5cm svežega, mu ni bil ovira. Tudi po klancu navzdol je šlo preprosto, kljub temu da me je bilo precej strah, kajti občutek da lahko sesujem skoraj 30k€ vreden avto, mi ni bil ravno pri srcu. Ampak tukaj se zgodba še ne konča…


Do hiše je šlo brez problema. Ker pa je bila napoved celonočno sneženje, sem se odločil, da vseeno avto parkiram na mesto, kjer mi bo vseeno, če ne bodo ponoči plužili do mene. In takrat se je začela dvigovati temperatura – moja. Avto ima svojo težo in ko sem ga postavil bočno v klanec, sem začutil da se je začel rahlo premikati postrani – odprl sem okna, da sem lahko normalno dihal in poskusil nežno rešiti situacijo – naj omenim, da sem kasneje, ko sem šel peš po cesti, na tem odseku padel, ker je bil pod snegom led! Parkrat sem moral popraviti avto in ko sem ga končno povsem obrnil se je začel avto zelo počasi pomikati nazaj.

Uff, še malce bolj vroče je postalo, vendar me je 4×4 pogon rešil in sem povsem brez problema speljal, kljub klancu, ki ni ravno najmanjši. Tudi danes zjutraj, ko cesta ni bila splužena sem se peljal kot po tirnicah in po dolgem času, da nisem “paničaril”, da bom šel s ceste, zaradi snega in razmer.

4×4 je zakon in verjetno bo naslednji avto imel to “funkcijo”. Pri tem Fordu mi je moteč element samo poraba, ki je bila včeraj okoli 8,5 litra dizla na 100 kilometrov. Namreč sedaj sem navajen dva litra manjše porabe, kar se pri 50kkm letno precej dobro pozna.

Upam, da bo danes popoldan še vedno sneg na cestah in bom lahko malce bolj stestiral vozne sposobnosti Kuge. Zaenkrat mi je avto všečen!