Beseda kuga se v Zasavju pomeni kaj. Je pa tudi malce neposrečeno ime, v Sloveniji, za avto – Ford Kuga. Model, ki ga imam jaz sedaj par dni na testu – v upanju, da najdem štirikolesno “žival”, s katero bom lahko pozimi brez problemov prišel po snegu do doma, je model 4×4, z opremo Titanium – 2.0 TDCi in 100 kW, z ročnim, šest stopenjskim menjalnikom, usnjem in vsemi ostalimi pritiklinami, ki sodijo v tak avto.

Kuga s svojimi 136 konji in pogonom na vsa štiri kolesa je poskočen avto, s katerim se da uspešno manevrirati tudi po mestu in parkirati, s pomočjo parkirnih senzorjev v vsako “luknjo”. Za razliko od Nissan Juke-aje Kuga zelo stabilna pri višjih hitrostih in občutek, da se vozim varno, kljub zasneženi cesti včeraj zvečer na poti po avtocesti iz Ljubljane, je bil zelo dober.

Oz. z drugimi besedami – zvečer sem se v klanec proti domu peljal povsem varno in “na izi” – vmes sem se parkrat ustavil v klancu in poskusil kako dela 4×4 pogon – oz. da sem bolj natančen AWD pogon, ki se vklaplja po potrebi. Sneg, približno 5cm svežega, mu ni bil ovira. Tudi po klancu navzdol je šlo preprosto, kljub temu da me je bilo precej strah, kajti občutek da lahko sesujem skoraj 30k€ vreden avto, mi ni bil ravno pri srcu. Ampak tukaj se zgodba še ne konča…


Do hiše je šlo brez problema. Ker pa je bila napoved celonočno sneženje, sem se odločil, da vseeno avto parkiram na mesto, kjer mi bo vseeno, če ne bodo ponoči plužili do mene. In takrat se je začela dvigovati temperatura – moja. Avto ima svojo težo in ko sem ga postavil bočno v klanec, sem začutil da se je začel rahlo premikati postrani – odprl sem okna, da sem lahko normalno dihal in poskusil nežno rešiti situacijo – naj omenim, da sem kasneje, ko sem šel peš po cesti, na tem odseku padel, ker je bil pod snegom led! Parkrat sem moral popraviti avto in ko sem ga končno povsem obrnil se je začel avto zelo počasi pomikati nazaj.

Uff, še malce bolj vroče je postalo, vendar me je 4×4 pogon rešil in sem povsem brez problema speljal, kljub klancu, ki ni ravno najmanjši. Tudi danes zjutraj, ko cesta ni bila splužena sem se peljal kot po tirnicah in po dolgem času, da nisem “paničaril”, da bom šel s ceste, zaradi snega in razmer.

4×4 je zakon in verjetno bo naslednji avto imel to “funkcijo”. Pri tem Fordu mi je moteč element samo poraba, ki je bila včeraj okoli 8,5 litra dizla na 100 kilometrov. Namreč sedaj sem navajen dva litra manjše porabe, kar se pri 50kkm letno precej dobro pozna.

Upam, da bo danes popoldan še vedno sneg na cestah in bom lahko malce bolj stestiral vozne sposobnosti Kuge. Zaenkrat mi je avto všečen!

17 Responses to Kuga? Ford Kuga 4×4 Titanium in vožnja po snegu je lahko užitek

  1. Manuela says:

    8,5l porabe? To lahko samo še sanjam :P Na srečo delam veliko manj kilometrov od tebe…tako, da bova na koncu na istem ;)

  2. had says:

    @manuela: ti imas tudi dvojno konjev :) pa koncna je tudi precej visja :)

    tole je lustkano, ampak malce veliko :)

  3. kren says:

    Men se zdi pa zlo mala poraba za zimo in tko veliko mašino.
    Polet bo še kake pol litra manj vrjetno, pa če se naučiš lepo vozit si lahko na litr manj:)

  4. had says:

    @kren: men se zdi pa precejšnja.. k sem navajen na astri 6.4 :)

    je pa res, da je to pol težji avto, pa da ima tut 30 konjev vec.. :)

  5. inspiron says:

    K taksne ‘teste’ prebiram mi je vedno nenavadno, saj sam ze leta vozim 4 kolesne pogone in si sploh ne predstavljam biti brez – ko se tega navadis (tudi v dezju v ostalih pogojih) ti res ni jasno, zakaj niso vsi avti 4 kolesno gnani.
    (Pa vozim audijevo 6 limuzino, ne nekega dzipa. Quattro rules. In se 213kW/290KM in dizel 8.2l/100 povprecje v zadnjih 70.000km – ZMAGA! ;) )

  6. had says:

    @inspiron: evo.. nekateri pa sele odkrivamo svet 4×4 :)

  7. inspiron says:

    Ne bodi skrt, pa si privosci! ;)))

  8. Jordan says:

    Eh,vsak subaru ga šiša, za šalo ;)

  9. Blaziek says:

    Ta je pa dobra, vsak Subaru ga šiša, saj tut vsakega Subaruja Land Rover šiša, gre se za ceno, za ta keš je Kuga čisto fajn avtič. Pa ni treba da daš zanj 30k (se moraš kar potrudit), daš pač 25k stari dobri milijonček SITov ni malo … Kar hočem povedat, Kuga je super avto, lahko bi bil še kakšnega tisočaka cenejši. Edino kar mene moti pri Kugi je prostornost, ki je ni. Ampak saj če smo fer, je tudi pri drugih avtomobilih tega tipa ni. ;)

  10. Anonymous says:

    nekam smrtonosno ime je tole. Sej veš, kj pravjo, nomen est omen…

  11. Tomaz says:

    Had,

    Za primerjavo Ford Focus bencinar 1,6 (110 konjev) – 8,8 l povprečno za dolge ture. 50.000 prevoženih letno tudi jaz občutim to na denarnici vendar vse ostale stvari delno odtehtajo ta strošek.

    Opel Insignia ti ne diši 4×4?

  12. had says:

    @tomaz: disi :) ampak cena 34k je malce prekrepka :(

  13. Tomaz says:

    Pa sedaj ko si v agencijskih vodah bi moral ta strošek biti zate mala malica :)

    Kaj pa od Kie novi Sportage? Precej všečna zadeva …

  14. had says:

    @tomaz: ravno to zadevo sem vceraj obcudoval.. od strani, k nisem vedel kaj je to za en avto.. in bil navdusen.. bo treba it pogledat :)

    sicer pa se micka ASX :) pride na ogled :)

  15. blaziek says:

    Am, kot navdušenec Forda, ti predlagam tole: http://www.avto.net/_AVTO/ad.asp?ID=4201114&show=1

    Dvomim da ti bo zagorski sneg kaj v napoto. Ti bodo pa definitivno druga vozila na cesti in tudi tista ki so parkirana na parkiriščih. ;-)

  16. had says:

    @blaziek: sosed ga ima :) ampak je doma na ravnini, tko da ni testiran v hribih.. se mu je pa potrebno umakniti na vsaki cesti :)))

  17. siggi says:

    Zakaj pa ravno terenca? Če imaš asfalt do hiše in nimaš potrebe po terencu bi raje vzel kateri drugi (preverjeni) avto na štirikolesni pogon

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.