Ali uporabljate geolokacijski servis Foursquare, Gowalla, Facebook Places ali Google Latitude?

Zadnje par let poslušamo burne razprave o trendih na spletih (kot naprimer ali bodo tablični računalniki spremenili splet) in vseskozi se med njimi pojavljajo geolokacijski servisi. Eden izmed njih, trenutno najbolj uporabljan je Foursquare – na žalost v Sloveniji še nimamo Facebook Places, ki naj bi bili dostopni vsem uporabnikom Facebooka.

Na tem mestu moram omeniti še servis Gowalla, ki sem ga tudi sam sprva uporabljal, vendar je imel eno slabost – če je bil GPS signal slab (torej nenatačna pozicija), potem se nisi moral “čekirati” na lokacijo. Tudi Google Latitude je bil nekaj podobnega, vendar je imel slabost – preveč hitro je praznil baterije pametnih telefonov, ker je vseskozi pošiljal podatke o lokaciji do strežnikov.

Seveda se sedaj marsikomu zastavlja vprašanje, zakaj hudiča bi nekdo uporabljal geolokacijske servise in se “čekiral” na lokacijah? Izguba časa in predvsem zasebnosti, ampak to je že drugo poglavje.

fousquare roni kordis


Uporaba zgoraj omenjenih geolokacijskih storitev je preprosta. Mobilni telefon z GPS-om, oz. določanje lokacije iz GSM baznih postaj ali wifi točk, zastonj aplikacija in kreiranje uporabniškega imena, s katerim boste prevzemali “županstva”. Lahko pa poskusite tudi preko računalnika, vendar se to ne šteje za merodajno in posledično ni točk.

Seveda ni ves čar v tem, da se nekje “čekirate”, ampak da tudi pripnete fotografijo, napišete svoj status in najdete frende, ki so ravno na pivu in imate tudi vi čas za takšno dejavnost.

Foursquare ponuja “županstva” in “bedže”, kar je povsem dovolj, da se človek odloči, da bo začel to zadevo uporabljati. Po svetu 4sq uporablja že več kot 7 milijonov uporabnikov (vir), v Sloveniji je številka, po mojih ocenah, nekje okoli 1000.

Seveda se fantje trudijo in sproti dodajajo nove funkcionalnosti, tako v samo aplikacijo, kot tudi poskrbijo, da imajo uporabniki še kaj več od tega. Lastniki lokacij namreč lahko vsakemu, ki se “čekira” na lokaciji ponudijo posebne ponudbe, popuste, ali pa ima “župan” pri njih zastonj pivo.

Slovenija počasi caplja za ostalimi in trenutno imamo 9 “special offer nearby” pri nas. Potencial geolokacijskih storitev so sedaj izkoristili:

  • STA Travel Cafe, ki ponuja zastonj “croissant” ob kavi
  • STA Ljubljana, ki ponuja T-shirt ob prvem “ček inu”
  • HOOD.si, ki ponuja kupon za brezplačno poštnino
  • mimovrste, ki ponuja brezplačno kavo
  • Radio Kaos, ki izpolni glasbeno željo
  • Kafetarija Raj, ki ponuja 10% na vse
  • Trgovina Zavas, ki ponuja 10% na vse izdelke, ki niso v akciji
  • Honda Radomlje, ki prvim petim podari Honda obesek
  • V naslednji fazi naj bi 4sq ponujal tudi zvestobne programe – Starbucks ima z njimi že takšno rešitev, ki naj bi še bolj približala uporabnikom to storitev. Vendar vseeno še nekaj manjka vsemu temu in bi naredilo storitev še bolj zanimiv, predvsem pa bi privabilo še več ljudi k uporabi geolokacijskih servisov.

    Kaj? Mogoče kmalu :evil: Ali uporabljate katerega od teh servisov?

    30 Responses to Foursquare – ali je prihodnost v geolokacijskih servisih?

    1. Zaenkrat Foursquare-a še ne uporabljam, čeprav se mi zdi zanimiv koncept. Kakšen je pa Facebook Places – podoben? Te tudi nagradi za sporočanje lokacij in zvestobo? Predvidevam, ko bo na voljo v Sloveniji bo s svojo bazo izpodrinil Foursquare.

    2. had pravi:

      fb places omogoca prenasanje lokacij direkt na fb.. zadaj naj bi imeli tudi “kupone” in podobne stvari.. ampak videl ga se nisem, k se ne dela v sloveniji :(

    3. ep pravi:

      Mala dopolnitev, 4sq ne zahteva GPS-a, dovolj je omogočeno določanje lokacije iz GSM baznih postaj ali wifi točk.

    4. had pravi:

      @ep: drzi! popravljam..

    5. Igor pravi:

      Foursquare je uspešen ravno iz naslova zabave, ker je kul bit župan nečesa in met te značke. Edina stvar, ki jo pogrešam pri foursquaru je dodajanje novih lokacij prek telefona, saj jih na BlackBerry-u ne morm (mogoče je na iOS in Androidu bolje poštimano). Facebook places to omogoča, tako da glede na bazo ljudi in možnost ustvarjanja on the go se zna zadeva razširit. Fino bi bilo,da bi stimulirali s Creditsi, če ustvariš določeno število lokacij, do določenih check-in ih etc, da bi si lahko nabavli prihajajoče Angry Birds na facebooku :) Stali bodo 25 Creditsov = 2,5$.

      Drugače pa je bil zanimiv koncept Google Latitude, kjer te je lahko nekdo v živo spremljal na google mapsih, ampak takrat N95 ni preživela niti pol dneva :)

    6. DJ pravi:

      Ha ha. Zakaj le bi hotel vesoljnemu svetu razglasati, kje se v danem trenutku nahajam. To je moja privatna stvar in stvar tistih, s katerimi imam v danem trenutku opravka.
      Po moje se bo to (v marketinskem smislu) izrodilo podobno kot je bilo v Second Life, ko so zaceli filati lokacije z raznoraznimi boti, da je izgledalo, kot da je lokacija obljudena in da se dogaja nekaj blazno zanimivega.

    7. Damjan pravi:

      Igor, sem uporabnik 4sq na BlackBerryju, pa do danes nisem vedel, da se v BlackBerry aplikaciji ne da dodat lokacije.

      Je pa res da Twitter, Facebook in 4sq uporabljam v appu SocialScope. Tukaj dodajanje pali. Priporočam.

    8. Petra pravi:

      Uporabljam 4sq in mi je prav zabaven, ker ima elemente igre – županovanje ipd. Seveda se čekiram le, kadar mi to ustreza :) Uporabljam tudi Google Latitude, ampak zgolj za najožje prijatelje – vsi se med sabo spremljamo in vemo, kdo je kje v kakšnem trenutku. Tako se lažje tudi spontano zorganiziramo (ne rabiš klicati in preverjati, ali ima prijatelj čas, ker to sklepaš po lokaciji.

    9. Ales pravi:

      Meni je foursquare zakon. Uporabljam tudi Latitude ampak bolj malo. Na foursquare se tudi malo bolj potrudim, dodajam lokacije z vsemi informacijami (recimo na Bledu imam trenutno ze vnesene vse hotele, apartmaje in zasebne sobe, ki sem jih lahko nasel), tudi v sluzbi smo (sem) “prevzel” naso lokacijo, tako da zdaj lahko dodamo special, za kar se trenutno se malo pogajam oz. prepricujem sefe, ki ne spremljajo teh zadev toliko. Ampak upam, da mi bo uspelo. :)

    10. Dusan Vrban pravi:

      Vprašanje: Zakaj bi to orodje bilo marketinško tako zelo drugačno od drugih POP orodij – recimo plakatov za popust pred lokalom in podobno?

      Recimo, da mi je jasno, da v New Yorku lahko recimo v enem malem krogu najdeš pač 10 kolegov, ki so v istem lokalu in se jim pridružiš tam, ker ti aplikacija pove, da so ravno tam.

      Ampak v Mariboru vemo, kam gremo pit in se tam dobimo. Brez mobitelov še bolje, ker te ne more noben motiti potem. :-)))

    11. had pravi:

      @dusan: slovenija je majhna :) in drzi, to kar si napisal.. v bistvu je par lokalov, kamor zahajajo ljudje..

      ampak v tujini je malce drugace.. in tudi ljudje so precej bolj odtujeni, kot pri nas..

      aja.. zakaj bi to orodje uporabljali.. ker imamo telefon vedno s seboj in ce se ze cekiramo, zakaj ne bi imeli se neke dodatne popuste :)

    12. Dusan Vrban pravi:

      Če bi bil gostinec, bi dal popust na vsako 10o čekiranje isti dan. Ko si že itak pijan, da več ne veš, koliko plačaš. :-)

    13. Foursquare ni zame, nočem, da lahko neznanci zvedo, kje se nahajam, saj veš, paparaci pa take fore ;)

    14. had pravi:

      @nino: na tajvanu bi bilo kul :) da bi se cekiral.. hudica..

      @dusan: evo, nova ideja.. :) upam, da si bos vzel provizijo

    15. dr. Onyx pravi:

      Jaz sicer uporabljam telefon za 35 €, me pa zanima, ali obstaja kakšna aplikacija za pametne telefone, ki bi združevala iskalnik in geo lokator (tvojo trenutno pozicijo)? Recimo se spomnim da moram iti v lekarno, vpišem v iskalnik “lekarna” in mi najde najbližjo glede na moj položaj ter vodi do cilja?

    16. green pravi:

      @drOnyx: Imaš na primer program odpiralni časi za andorid.

    17. DJ pravi:

      Nekaj takega je imel enkrat Mobitel v svojem Planetu (najbrz je še), samo je bilo vsako poizvedbo potrebno plačati. :/

    18. Petra pravi:

      @drOnyx: Google Maps – vpišeš “lekarna” in ti pokaže najbližje glede na tvojo lokacijo. Pokaže ti tudi pot, če želiš.

    19. S pravi:

      prvič vidim, bo treba malce preveriti :)

    20. dr. Onyx pravi:

      Ali je Google Maps na telefonih kaj drugačen kot na PC (razen da verjetno podpira GPS)? Če jaz recimo vpišem v iskalnik pizza, mi pokaže samo italijanske pizzerije. Po moje bi moral biti tak iskalnik malo bolj inteligenten in imeti v ozadju pravo bazo podatkov. Če bi recimo vpisal bankomat SKB jaz pričakujem, da mi locira najbližji bankomat te banke. Če to google maps že obvlada, bom presenečen!

    21. Petra pravi:

      @dr.Onyx ne, ni tako inteligenten, ampak v veliko primerih deluje (npr. muzej, lekarna …). Če vpišem pizza, mi najde lokale v okolici, ki imajo pizza v imenu :)

    22. Dusan Vrban pravi:

      @dr. Onyx – zato, ker naši gostinci še niso pogruntali te povezave:

      http://goo.gl/j8FaF

      Sem zadnjič ravno na enem seminarju vinotočev razlagal – ker so vprašali, kako pridejo na google maps. Ko se bodo vsi pridno vpisali gor, bo tudi ta del rešen. Google je dovolj inteligenten tudi za to. :-)

    23. Dusan Vrban pravi:

      btw, zato tudi mislim, da bo Google zmagal lokalizacijsko vojno. :-)

    24. dr. Onyx pravi:

      Takole na hitro izgledajo Odpiralni časi kar prava zadeva, je pa bistvo seveda kako dobra je baza v ozadju in iskalnik. po moje bi morali imeti nek standard, kjer bi lahko ponudniki storitev sami na spletu v standardni obliki (XML) objavili svojo lokacijo in s čim se ukvarjajo, tako da bi imel tak servis lažje delo pri zajemu podatkov in ažuriranje bi se preneslo na ponudnike.

      Če bi kdo rad tekel patentirat idejo se lahko malo ustavi, ker že jaz cel dan čakam v vrsti na patentnem uradu.

    25. Dusan Vrban pravi:

      Si mislil kaj takšnega?

      http://goo.gl/xwdPw

      Baze podatkov so precej nerealna zadeva v tem segmentu, ker so informacije bolj semantičnega značaja ali pa celo precej kompleksne. Dejstvo je, da je posamezna točka lahko precej relativna stvar. WC, kot si ga opisal v blogu, je lahko recimo prostor, kjer se družijo ljubljanski posebneži in imajo o tem napisan blog:

      “Zabavni WC sredi Ljubljane”

      V tem blogu opisujejo stvari, ki jih tam počnejo, torej napišejo veliko zadev. Ker v glavi html-ja določijo lokacijo, lahko Google to lepo zbrska, uredi v svojih algoritmih. Ko potem ti v centru Ljubljane vpišeš v iskalno polje “tesni stiki”, ti vržen mogoče ven tudi ta WC.

      Torej dejansko patent na nek način… ne vem, če je registriran, ampak mislim, da je tako mišljen ta standard. :-)

    26. dr. Onyx pravi:

      @Dusan Vrban: Standard pomeni, da se natančno definira tudi recimo nabor ključnih besed ali kaj podobnega, kdor pa zadevo izkorišča ali daje napačne podatke ap gre na black listo. Skratka, tu je treba malo razmislit, potem pa it v akcijo. Firmo pa obvezno odpret v Ameriki, ker sicer te nihče ne bo jemal resno. Bi se dalo pa samo iz oglaševanja tu služiti lepe denarce (worldwide seveda).

    27. najem avtodoma pravi:

      Glede Facebook Places: ga je mogoče že kdo preveril v tujini?
      Odpiralni časi so fenomenalna aplikacija, baza pa dnevno raste.

    28. Dusan Vrban pravi:

      @dr. Onyx Ah, raje ostanem v Sloveniji in uživam življenje. :-)

    29. dr. Onyx pravi:

      @Dusan Vrban: saj v Ameriki se da tudi uživati, samo denar moraš imet. :)

    30. Miha J pravi:

      Jaz zaenkrat ne vidim razloga, da bi se cekiral v teh aplikacijah. Mogoce, ce bi mi bilo blazno dolgcas. Sem pa pred dnevi uporabil Odpiralne case, da sem nasel najblizjo se odprto trgovino, in moram reci, da je res super.

    Dodaj odgovor

    Vaš e-naslov ne bo objavljen.

    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.