Kdor se vozi po naših avtocestah, se je verjetno že spraševal kakšen vpliv na vožnjo po naših avtocestah ima dež?? Namreč takrat na naših avtocestah obvezno začnejo nastajati kolone in promet iz tekočega preide v mirujoči. Kolone ne nastajajo zaradi prometnih nesreč, ki bi bile posledice mokrega cestišča, ampak kar tako (??).

Če se vsako jutro voziš po avtocesti proti Ljubljani in to že več let, potem točno veš kdaj je boljše iti po stari cesti, kot pa vztrajati na avtocesti in za povprečno 25 minut dolgo pot porabiti 45 minut. Včeraj sem storil slednje in razmišljal kje je problem dežja in voznikov na naših cestah. Res je, da je bil včeraj ponedeljek, ampak to ni poglavitni vzrok. Večji vzrok je, da ljudje v dežju veliko bolj zavirajo in posledično se zgodi efekt ustavljanja, ki se širi po avtocesti.

Namesto da bi se ljudje vozili po avtocesti s pravilno varnostno razdaljo po voznem pasu in prav tako na prehitevalnem pasu, se “naguzijo” na rit avtomobila pred njim in ko on začne zavirati, zavirajo tudi samo in posledično še vsa vozila za njim – efekt rdečih luči (ki je bil najbolj fascinanten v ZDA, ko sem ta efekt doživel na sedem pasovni avtocesti in se je širil kot valovanje – usklajeno) – posledično nekateri malce bolj zavrejo in se skoraj ustavijo. Ker pa nam je precej dobro poznan efekt zelene luči na semaforju, ko mora preteči vsaj 10 sekund, da se prvi v koloni odloči, da bo speljal, je rezultat jasen – kolone in mirujoč promet na naših avtocestah.

Me zanima zakaj nikoli ob teh zastojih nikjer ne vidim policistov, ki bi opravljali svoje delo? Mogoče takrat še niso pojedli krofa in spili kave?? Ali pa morajo početi bolj pomembne reči, kajne?!