Kdor se vozi po naših avtocestah, se je verjetno že spraševal kakšen vpliv na vožnjo po naših avtocestah ima dež?? Namreč takrat na naših avtocestah obvezno začnejo nastajati kolone in promet iz tekočega preide v mirujoči. Kolone ne nastajajo zaradi prometnih nesreč, ki bi bile posledice mokrega cestišča, ampak kar tako (??).

Če se vsako jutro voziš po avtocesti proti Ljubljani in to že več let, potem točno veš kdaj je boljše iti po stari cesti, kot pa vztrajati na avtocesti in za povprečno 25 minut dolgo pot porabiti 45 minut. Včeraj sem storil slednje in razmišljal kje je problem dežja in voznikov na naših cestah. Res je, da je bil včeraj ponedeljek, ampak to ni poglavitni vzrok. Večji vzrok je, da ljudje v dežju veliko bolj zavirajo in posledično se zgodi efekt ustavljanja, ki se širi po avtocesti.

Namesto da bi se ljudje vozili po avtocesti s pravilno varnostno razdaljo po voznem pasu in prav tako na prehitevalnem pasu, se “naguzijo” na rit avtomobila pred njim in ko on začne zavirati, zavirajo tudi samo in posledično še vsa vozila za njim – efekt rdečih luči (ki je bil najbolj fascinanten v ZDA, ko sem ta efekt doživel na sedem pasovni avtocesti in se je širil kot valovanje – usklajeno) – posledično nekateri malce bolj zavrejo in se skoraj ustavijo. Ker pa nam je precej dobro poznan efekt zelene luči na semaforju, ko mora preteči vsaj 10 sekund, da se prvi v koloni odloči, da bo speljal, je rezultat jasen – kolone in mirujoč promet na naših avtocestah.

Me zanima zakaj nikoli ob teh zastojih nikjer ne vidim policistov, ki bi opravljali svoje delo? Mogoče takrat še niso pojedli krofa in spili kave?? Ali pa morajo početi bolj pomembne reči, kajne?!

3 Responses to Fenomen – vpliv dežja na vožnjo po naših avtocestah

  1. Enostavna rešitev: Policajem zakonsko prepovedati uživanje krofov in kave med delom.

  2. Swizec says:

    Had to je drgac zelo dobro raziskan efekt. Oz. pred par leti je bila studija kako z uporabo chaos theory razlozit take nenavadne gnece na cesti.

    Vse kar pa rabis da se efekt sprozi je da je na cesti ravno prav avtov in da nekdo nekoga izsili. Ta se ustrasi in pretirano zavre. Za njim naslednji mora se bolj. In tko naprej dokler cela cesta ne stoji.

    Mogoce je samo na nasih cestah tako malo guzve da sele manjse hitrosti ki so posledica dezja povzrocijo da pride efekt do izraza.

  3. abcd says:

    Pa ne da si uvozil ameriške policiste v Slovenijo ali si samo sklepal tako, ker v ameriških filmih to poudarjajo, pa se voziš dnevno mimo Trojan in si parkrat tam videl policiste in nardil 1+1?
    Če ne bi imel ameriških filmov, ne bi bilo +1. :) Pri nas ne jejo krofov, prej kakšen burek. :)

    Drugače pa, če gledamo matematično. Vozniki, ko opazijo policiste umirijo vožnjo, ampak ne povečajo varnostne razdalje. Torej, če bi postavil policijski avto ob avtocesti, bi tistih 45 min podaljšal na 65, se ti ne zdi? :)

    Kaj pa bi ti policisti lahko storili pri upočasnjenem prometu? Zaprli en vozni pas in tebi dali ta drugega, ker se ti mudi bolj kot ostalim? Edini, ki ima v tem primeru prednost je reševalska služba (rešilci, gasilci), ti pa uporabijo v skrajnih primerih odstavni pas.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.