Ideja Oust.me je bila sicer najprej ideja 4sqwar in slednja se je rodila nekje avgusta leta 2010. Namreč trije Zagorjani smo se “fajtali” med seboj za prevladu na foursquareu za lokacije v Zagorju – in smo začeli uporabljati #4sqwar. Ampak to je bil samo povod za nadaljno zgodbo, ki se je odvijala par mesecev kasneje, ko smo ugotovili, da 4sqwar aplikacija že obstaja in da ni dovolj, če lahko uporabljaš samo enega od geolokacijskih servisov, ki so zadnje čase prišli na trg – FourSquare, Gowalla, Facebook Places in prihaja še Google Places.

Nekega večera me pokliče Matevž in začne razpredati o tem, da je čas, da nekaj naredimo. Bil je 4.11.2010, ko smo se dobili Alex, Matevž, Damjan in moja malenkost v Saloonu v Zagorju in začeli “brainstormati”, kako vse skupaj povezati in narediti za uporabnika zanimivo. Idej je bilo preveč, v bistvu po vsakem pivu, je padla ša kakšna boljša in na koncu smo ugotovili, da moramo res nekaj narediti.

Ideja, kako imenovati vse skupaj je bila preprosta! Oust.me, ker pove vse, kar mora povedati in tudi domena je bila še prosta – kupljena isti večer! In potem se je vse skupaj začelo malce bolj resno premikati – sicer počasi, ampak s pametnimi koraki.

Ker smo se zavedali, da nam manjka še odličen oblikovalec, smo v team povabili še Žigo, ki je že na drugem sestanku predlagal odlične ideje za oblikovne rešitve. Vendar nam je manjkal še en člen – odličen progamer, z veliko izkušnjami – Matija, ki je bil, tako kot Žiga že po prvem sestanku precej navdušen. Ker je razpet med Londonom in Slovenijo, je bilo vse skupaj malce težje, vendar kjer je volja je tudi moč!

In smo začeli. Na domeni dh.si smo imeli zaprt blog, kamor so se “odlagale” ideje, predvsem pa predlogi. Dobivali smo se na različnih lokacijah, kajti poleg “full time joba”, je vse skupaj precej težje, kot zgleda na prvi pogled. In spili veliko piva in Coca Cole – v bistvu bi lahko imeli sponzorja! Da o skajenih cigarah niti ne govorim!


V začetku januarja nam je Siel “odstopil” en strežnik (btw – Hosterdam je zakon – me še čaka recenzija!) in vse skupaj se je začelo premikati v smer rešitve. Začelo se je kodiranje, odkrivanje API-jev, delanje plana in vse ostalo kar pride zraven. In nekako takrat smo si nadeli “ime” #zayc team – Damjan ima namreč doma zajca, ki je pridno sodeloval pri ustvarjanju kupa dokumentov, ki smo ga sicer čez čas zamenjali za drugega in nadaljevali.

V bistvu je bilo vse skupaj eno super prijetno druženje in tudi par “allnighterjev” je za nami, ko smo risali, pisali, brisali in si izmišljali stvari (hvala MCZos za prostore). In seveda ni manjkalo tudi piva in Coca Cole – pa saj to sem že omenil, mar ne!

Delali smo plane, časovnice, predvsem pa smo se zraven zabavali in odkrivali kaj vse manjka temu svetu – jeap, veliko stvari je, ampak človek ima premalo časa, da bi vse realiziral. Mogoče s časom naredimo še kakšno drugo stvar in vse skupaj tudi pride dejansko “na papir”.

Kodiranje, ki sta ga opravila Alex in Matija je bilo zanimivo. Komaj smo uničili en “bug”, že se je prikradel drugi. Seveda je DRM team delal na poslovnih načrtih in vsem ostalem, ampak smo ugotovili, da moramo najprej imeti delujočo rešitev, šele potem se bomo ukvarjali z nepomembnimi stvarmi, kot so ustanovitev firme, marketing plan in vse ostalo – vendar je vse to nekje zapisano in imamo pripravljeno, vendar za to še ni čas.

Včeraj zvečer, kot sem že napisal v zapisu Oust.me je live – #zayc team pa živ in brca! smo postali realnost. Prvi beta invajti so bili podeljeni in zgodba se je začela odvijati sama od sebe. Zdaj ni čas za spanje, ker potem bo vse skupaj postalo sranje, ampak je čas, da se odzovemo na vse “želje”, ki jih imajo uporabniki in predvsem da začnemo uresničevati stvari, ki jih imamo na spisku – če kdo prodaja kakšni dve uri časa, rade volje odkupim.

In kaj je sploh Oust.me? Preprosto povedano – uporabnik namesto točk (lokacij), ki jih je sedaj osvajal preko 4sq in ostalih servisov, osvaja teritorije! Torej se njegovo premikanje po točkah preračunava in na podlagi vpliva, ki ga ima na točki tudi kreirajo teritoriji. V bistvu ni zakomplicirano, ker za to poskrbi zayc algoritem, ki te stvari spravlja v nam vidno obliko.

Torej uporabnik ni več samo “župan” točke, ampak je vplivnež na določenem teritoriju, kar pa predstavlja preskok v razmišljanju. In to je ena izmed prednosti, ki se nam je od začetka zdela pomembna, predvsem pa je to uvod v načrtovanje “osvajanja” teritorijev. In če si človek zastavi strategijo, potem lahko mirno obišče vse lokale, v katerih ni bil do sedaj, gre na bicikl in premakne svojo leno rit in si pridobi teritorij. In ne samo to – s svojimi prijatelji lahko tekmuje za teritorije, ki jih bo #oustal!

Mogoče par namigov – precej malo je teritorijev izven večjih mest, ampak se tudi to danes že spreminja – nekateri uporabniki so že sami to ugotovili in ustvarjajo nove teritorije, predvsem pa so se iz tradicionalnih lokacij, ki so jih do sedaj obiskovali, spravili na druge – nove, neosvojene!

In ja, užitek je delat z #zayc teamom – fantje rispekt, da nam je resnično uspelo spravit stvar v “pogon”. Vse ostalo pride s časom!

p.s.: Oust.me najdete na

  • Twitter Oustme
  • Facebook Oust.me
  • YouTube Oustme
  • Sicer pa smo povsod okrog in vedno radi prisluhnemo, predvsem pa spijemo pivo ali Coca Colo!

    In zakaj še ne uporabljaš Oust.me?