Radio 1 – najbolj poslušana komercialna radijska postaja je imel še pred parimi dnevi skoraj 100.000 oboževalcev na svoji Facebook strani – http://www.facebook.com/RadioEna. Ampak se je to spremenilo. Facebook je umaknil to stran, saj so verjetno kršili pravila, ki jih je treba upoštevati pri organizaciji iger in vsega ostalega na Facebooku, kar je zapisano na naslovu http://www.facebook.com/promotions_guidelines.php:
In slednjega je bilo v zadnjem času na Facebooku veliko preveč. V bistvu je večina nagradnih iger bila v tem smislu – fotografija ki bo dobila največ lajkov bo zmagovalna in nagrado bo dobil njen lastnik. In potem se zgodijo stvari, kot je tale z Radio 1, ali pa kot je bila z nagradno igro City Parka – kjer se je zgodila podobna zadeva, oz. je šlo prav za nagradno igro na principu “lajkov”.
Seveda obstaja več možnosti zakaj pride do tega. Meni najbolj verjetna je, da nekateri zelo radi uporabijo gumbek – Report Page s katerim pomagajo Facebooku da odkrije strani, ki ne delujejo v skladu z njihovimi pravili. Oz. drugače povedano, v Sloveniji se bodo Facebook strokovnjaki “poklali” med seboj, zaradi dokazovanja kdo ima daljšega.
Pa vendar, da ne bo pomote. Zelo se strinjam, da so pravila, ki jih ima Facebook potrebna in da je treba sankcionirati kršitve. In teh kršitev je dnevno čedalje več. V bistvu sem že pred časom zapisal Ali Facebook postaja Spambook?
Ampak to je ena stvar, ki me moti zadnje čase, druga stvar pa je, da Facebook postaja Spambook. Namreč dnevno dobivam vabila v skupine, ki podpirajo športnike na OI, nogometaše na SP, Tino Maze, Petro Majdič, itd.. Ker načeloma nimam nič proti tem športnikom in jih podpiram in so mi takšne skupine povsem simpatične, preverim kdo je ustanovitelj skupine. Več ali manj so to isti ljudje, ki skupine to izkoristijo za generiranje obiskovalcev na svoje komercialne projekte. In tudi to je povsem legitimno početje, ki ga nekateri izkoriščajo že precej časa.
Facebook postaja vse večje “leglo” svinjarije. Vabil v razne FarmVille, Mafia Warse,… ne sprejemam. Prav tako ne klikam na horoskope, rože in ostalo. V bistvu opažam da uporabljam FB zelo malo, v primerjavi s tem koliko sem ga na začetku.
In če bo šlo tako naprej, bo FB postal drugi MySpace – prostor ki ga ne prenesem. Ampak seveda je to zgolj in samo moje mnenje. Večini je verjetno všeč tako kot je…
Mogoče pa se bo vendarle kaj spremenilo in bodo pravila za to, da se jih ljudje držijo. Ampak potem je težje dobiti 100.000 oboževalcev, kajne!
p.s.: in zdajle gledam Facebook page Radia Ekspres
Poznaš kakšno simpatično nosečko? Zrihtaj ji najboljše darilo – voziček SKATE SYSTEM znamke Peg Perego!
Samo objavite njeno sliko na naši Facebook strani. Z vozičkom bomo nagradili sliko, ki bo prejela največ “Lajkov”. (Tisti, ki imate slovenski menu, kliknite “Všeč mi je”)
Če si pa ti bodoča mamica, kar prilepi svojo sliko, da čimprej nabereš veliko “Lajkov” ;)
Voziček podarjamo v sodelovanju s @PEG PÉREGO SLOVENIJA. Namenjen je otrokom od rojstva do 3. leta starosti.
Nagrdna igra z radiem Ekspres je ravno na polovici! Nič še ni zamujeno, zato vsi tisti, ki bi radi imeli odličen voziček SKate, objavite svojo fotko na profil RADIO EKSPRES in zbirajte lajke! Vsekakor lahko prijavite tudi svoje sosede, sodelavke, sestre, prijateljice … vse, ki jim privoščite odličen voziček SKate!
in potem se bodo spraševali, zakaj nimajo več Facebook strani???
Še ena cvetka – izbor za Narodnjakovo dekle leta 2011
Svoj glas lahko oddate tudi na Facebook spletni strani portala Narodnjak.si, kjer lahko oddate “všeč mi je” pri fotografijah kandidatk. Vsaki fotografiji lahko namenite največ en “lajk”.
Tudi v uredništvu portala bomo podali svoje glasove. Vsak član uredništva portala Narodnjak.si bo oddal od 1 do 12 točk
prijavljenim kandidatkam.
Glasovanje na lestvici in Facebooku predstavlja 50%, točkovanje uredništva pa še 50% končne ocene.
Oja, tole Ekspresovo najnovejšo sem opazila tudi jaz in sicer tako, da so nekatere “nasilne” nosečke kar lepo svoje fotke lepile na zidove vseh svojih prijateljev in na takšen način fehtale lajke. Se mi zdi kar malo nasilno takšno početje. Mene osebno vsako posiljevanje odbije in ima kontra učinek, ni reklama, je antireklama.
long live, fb apps.
zdaj jih bo še malo lažje prodajat.
@gyzar: ampak tudi tu se bo zgodil podoben efekt, ko bodo nekateri zaceli to izkoriscati in reportati..
Je pa odvisno tudi od vrednosti nagrade. Do sedaj so sankcionirali dve strani (Citypark in Radio 1), ki sta ponujali nekaj sto evrov vredni nagradi. Če daš pet t-shirtov, imaš mir. Zaenkrat.
Pa pomaga verjetno tudi, če profil oglašuješ. Če si vanj vrgel nekaj oglaševalskega denarja, te FB verjetno ne bo kar skenslal. Če pa samo spemaš, kršiš pravila in ob tem Markotu in kompaniji ne daš niti ficka, pa verjamem, da se bolj podvizajo. :)
Tudi FB apps imajo vedno bolj omejujoča pravila in FB avtomatski sistem jih briše takoj, ko nekaj ne štima.
@karmen: drzi.. tudi to se spreminja.. in je dejansko problem, ker vedno hodis po “meji” kaj fb dovoli in kaj ne..
ce hoces imeti aplikacijo, ki bo “viralna”, potem je takoj problem..
@peter: ampak tudi za majhne nagrade, se lahko najde nevoscljivec, ki bo delal probleme :(
Meni je zelo mimo, da FB dopušča aplikacijam, da kar tako pišejo po tujih zidovih. To bi morali nemudoma onemogočiti. Ker to pa res je spamish. Edina varianta, ki bi jo pustil je, da lahko aplikcija samo na userjev zid posta samodejno, pa še to mogoče enkrat, max dvakrat dnevno. Škoda se mi zdi, da bomo tako coolsko socialno omrežje, kjer najdeš res od sosedovega mulca do svojih tet, uničili. :-(
Gregor, po zadnjih sporočilih s FB, se takšne aplikacije, ki spamajo zidove, že tudi onemogočajo. Že prej je bila količina sporočil omejena, sedaj pa še bolj, skenira pa jih FBjev avtomatski sistem. Predvidevam pa, da so, logično, hitreje na udaru tiste app, ki sproducirajo več prometa prav na osnovi te “viralnosti”.
BTC City…si mislil City Park? Sicer pa super članek..
@andraz: hvala za popravek.. city park it is :)
No, autopostanje iz appov, tudi na lasten zid, je zmeraj za en K. Meni se zdi fer, da pač userja vprašaš, če hoče smetit prijateljem ali ne, magari preko svojega zidu, pa se potem sam odloči. Mogoče malo manj viral, ampak precej bolj kul.
@peter: pa tudi taksni appi so bili ze odstranjeni :(
po moje je problem bolj kot ne v reportanju :(
Tudi jaz sem zmagovalec ene izmed podobnih nagradnih iger. Pa to me niti ne moti, saj se vse dogaja nekako na prostovoljni ravni (razen tega, da sem folk prosu naj lajkajo mojo sliko. Me pa veliko bolj moti in skoraj vedno tudi reportam stvari ker na zid dobivam poste s strani, ki jih sploh ne poznam in jih tudi nikoli nisem lajkal. Ravno prejšnji teden sem naletel na dve taki strani. Kako lahko postajo na moj zid, če nisem prijatelj, nisem nikol lajkal nič njihovega… od kje jim pravica, in od kje sploh dobijo bazo uporabnikov (legalno seveda), da lahko postajo na zidove uporabnikov? Takšne bom vedno reportal, pa če to škodi tudi nekaterim nič krivim ali ne. Saj imajo takšne nagradne igre tudi na Toper, Fissshy, Actimel, Danacol, Lisca, … vendar kot sem že rekel, njihovi posti se pojavljajo na zidu le v kolikor uporabnik lajka njihovo stran.
turn off FB applications/games/websites
Account | Privacy settings | Applications and websites
Once you turn off platform applications:
– Information and settings you’ve saved to applications and websites may be permanently deleted.
– Your friends won’t be able to interact and share with you using applications and websites.
– Instant personalisation will also be turned off.
Appov, ki so pisali samo na zid userja, ki je igral, kolikor vem še niso odstranjevali.
“v Sloveniji se bodo Facebook strokovnjaki “poklali” med seboj, zaradi dokazovanja kdo ima daljšega.”
Najboljši stavek meseca.
Super članek. Posebej ker je tudi kritika na samooklicane mojstre facebooka.
@kuki – omenil si, da na zid dobivaš stvari s strani/grup, ki jih ne poznaš. Tudi to je “trik” facebook mojstrov brez etičnih vrednot. Ko doseže skupina “nagradne igre” dovolj veliko število fanov, spremenijo ime in namenskost skupine v nek svoj brand.
Jaz imam na FB samo še “žive ljudi”. Nekaj časa sem “eksperimentiral” s spiskom interesov, ponudnikov in podobnih strani v profilu, potem sem videl, da mi samo smeti newsfeed z reklamami ali trivialnimi oz. nepomembnimi zapisi, sedaj pa v očeh FB “interesov nimam”. ;)
Tukaj je nekaj, vredno branja, na temo varnosti in zasebnosti v FB – kratko in jedrnato:
http://nakedsecurity.sophos.com/2011/04/18/facebook-open-letter/
Problem pa je seveda tudi v folku, ker pričakuje, da jim bo vse servirano na pladnju in da ne bo treba nič klikati (večini folka se je “odveč” sprehoditi skozi nastavitve in FB uglasiti po meri).
Platformnih aplikacij na ravni nastavitev jaz sicer nimam blokiranih, je pa moj newsfeed “čist” (vsebuje samo poste od folka), odkar so uvedli možnost, da se direktno pri branju newsfeeda lahko blokira posamezne aplikacije.
Se pa tudi pisanje na zid s strani “tretjih oseb” da omejiti ali docela ukiniti…
Pa so jo dobili nazaj, celo z bonusom – 5k dodatnih oboževalcev. Več pa izvemo jutri.